در مراسم رونمایی از تفاهم‌نامه همکاری مشترک ازکی‌وام و لیزینگ پایا اعتبار که ۴ مردادماه در نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) برگزار شد، امکان خرید اقساطی خودروی کارکرده تا ۲۰۰ میلیون تومان در ازکی‌وام فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ازکی‌ وام، طبق این تفاهم‌نامه مشترک، افراد می‌توانند در وب سایت ازکی‌ وام به‌ صورت آنلاین احراز هویت و اعتبارسنجی شوند و با قرار گرفتن سند خودرو در رهن لیزینگ، مابه‌ازای درآمد خود تا ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروی اقساطی اعتبار دریافت کنند. بازپرداخت اقساط نیز طی ۳۶ ماه با سود ۲۱ درصد صورت می‌گیرد.

محمد مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی‌وام در این مراسم به احساس نیازی که برای خرید اقساطی خودرو در کشور ایجاد شده اشاره کرد و توضیح داد: «به دلیل اتفاقاتی که پس از تحریم‌های سال ۲۰۱۸ رخ داد، عرضه در کشور کم شد و قیمت خودرو بالا رفت. بنابراین تصمیم گرفتیم که در پلتفرم ازکی‌وام که پیش از این خرید اقساطی کالاهای بادوام مانند لوازم خانگی و کالای دیجیتال فراهم شده، امکان خرید اقساطی خودرو را نیز برای کاربران مهیا کنیم.»

به‌گفته مدیرعامل ازکی‌وام، مهم‌ترین معضلی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم، بحث عدم شفافیت و وجود فرایندهای پیچیده برای دریافت وام و تسهیلات در خرید اقساطی خودرو است. ما این چالش را به‌واسطه همکاری خوبی که با لیزینگ پایا اعتبار داریم، برای کاربران تسهیل کرده‌ایم و به زودی افراد می‌توانند تا ۲۰۰ میلیون تومان در ازکی‌وام اعتبار بگیرند و به‌صورت اقساطی خودروی کارکرده خریداری کنند.»

او به مدل این همکاری مشترک نیز اشاره کرد و گفت: «ازکی‌وام در این همکاری وارد بازار مقایسه خودرو و ارائه آن نخواهد شد. بلکه کاربران می‌توانند هر خودروی دست دومی را که قصد دارند از بازار یا نمایشگاه خودرو خریداری کنند، به ما معرفی کنند و پس از آن به صورت آنلاین مراحل احراز هویت و دریافت اعتبار انجام خواهد شد. در آخر نیز کاربران با مراجعه حضوری مراحلی مانند تعویض پلاک و تنظیم سند خودرو را طی خواهند کرد.»

این طرح پس از طی کردن مرحله آزمایشی، وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد و به‌زودی در دسترس افراد قرار خواهد گرفت. در پایان این مراسم مدیران هر دو مجموعه پایا اعتبار و ازکی‌وام به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک ازکی‌وام و پایا اعتبار