قبل از خرید لباس زمستانه بهتر است نکته‌هایی مثل جنس لباس، اندازه و استایل شخصی را بدانید و انواع لباس زمستانی را بشناسید. رنگ، کیفیت، جنس و مدل لباس‌های زمستانی مهم‌ترین نکته هنگام خرید هستند. در این مقاله سعی می‌کنیم در خرید لباس زمستانه به شما کمک کرده و بهترین روش خرید را معرفی کنیم. همچنین به شما راهکاری را ارائه می‌دهیم که بتوانید به‌صورت اعتباری لباس‌های موردنظر خود را بخرید و بعدا هزینه‌ی آن را پرداخت کنید.

فاکتورهایی که برای خرید لباس زمستانه باید در نظر گرفت

اولین نکته در خرید لباس زمستانی، پوشیدن لایه ‌‌به‌ لایه‌ی لباس‌ها است. شما باید بدانید چگونه انواع لباس‌ها را با هم بپوشید تا ظاهر شیکی داشته باشید و سرما نخورید. بهتر است لباس‌های نازک را در لایه‌ی زیرین بپوشید. می‌توانید روی این لباس‌ها از بافت استفاده کنید. کت‌های زمستانی هم برای لایه‌ی آخر مناسب هستند و می‌توانند از شما در برابر باد و باران محافظت کنند.

کاپشن

به رنگ‌ها و الگوها دقت کنید

بعضی از رنگ‌ها در فصل سرما بهتر خودشان را نشان می‌دهند. بهتر است در زمستان از رنگ‌های پاستلی استفاده نکنید و هنگام خرید لباس زمستانه سراغ رنگ‌های مشکی، سورمه‌ای، طوسی، قهوه‌ای و سبز زیتونی بروید.

لباس ضد آب را فراموش نکنید

در فصل زمستان، احتمال بارش برف و باران زیاد است، بنابراین به بارانی یا کاپشن‌های ضد آب احتیاج دارید. این لباس‌ها از بدن در مقابل رطوبت محافظت می‌کنند و نمی‌گذارند آب وارد لایه‌های زیرین شود.

به اندازه‌ی لباس‌ها دقت کنید

بهتر است لباس‌های زمستانه را کمی گشاد و آزاد بخرید تا بتوانید زیر آن لایه‌ی محافظ بپوشید. لباس‌های خیلی تنگ و چسبان برای زمستان مناسب نیستند. هنگام خرید کاپشن و بافتنی، اندازه‌ی آن‌ها را درنظر بگیرید و با توجه به اندازه‌ی دست‌ها و دور کمر لباس مناسب بخرید.

تهویه را فراموش نکنید

یکی از مشکلات لباس‌های زمستانی، عرق‌کردن و تولید رطوبت است. گاهی وقت‌ها لایه‌‌های لباس‌ها زیاد می‌شوند و جایی برای تهویه نمی‌ماند. برای اینکه از عرق‌کردن جلوگیری کنید، لباس‌هایی بخرید که قابلیت تنفس داشته باشند و بخارهای تولیدشده‌ی بدن را به بیرون منتقل کنند.

انواع لباس زمستانه

شناخت انواع لباس زمستانه هنگام خرید به شما کمک می‌کند که لباس‌های موردنیازتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بخرید. امکان خرید قسطی هر کدام از این‌ لباس‌ها در سایت ازکی‌وام وجود دارد.  

کت بلند یا کاپشن کوتاه

معمولا خانم‌ها کت بلند را به کاپشن‌های کوتاه ترجیح می‌دهند. به‌علاوه، این کت‌ها بیشتر از بقیه‌ی لباس‌های زمستانی در مقابل سرما از شما محافظت می‌کنند و به خوبی با کلاه و بوت ست می‌شوند. اگر عاشق تیپ‌های اسپرت هستید، می‌توانید از کاپشن‌های کوتاه استفاده کنید. این کاپشن‌ها برای استایل‌های خیابانی و اسپرت مناسب هستند. 

کاپشن‌های پفکی

برای روزهای بارانی و برفی می‌توانید از کاپشن‌های پفکی استفاده کنید. این کاپشن‌ها برای پیاده‌روی‌ صبحگاهی و ورزش‌های زمستانی مثل اسکی مناسب هستند. می‌توانید کاپشن‌های پفکی را در دورهمی‌های دوستانه هم بپوشید.

بافتنی

بافتنی‌ها

یکی از لباس‌های پرطرفدار زمستانی، بافتنی‌ها هستند. بلیزهای بافتنی، تی‌شرت‌های یقه اسکی در دسته‌ی لباس‌های بافتنی قرار می‌گیرند. بلیزهای بافتنی بلند را می‌توانید زیر کت یا کاپشن بپوشید. بافتنی‌های کوتاه هم برای خانه و مهمانی‌های خودمانی استفاده می‌شوند. اگر طرفدار رنگ‌های شاد هستید، پیشنهاد ما این است که بافتنی‌های رنگی بخرید. بافتنی‌ها با رنگ‌های قرمز، زرد و سبز استایل شما را جذاب‌تر می‌کنند.

سوییشرت و هودی

هودی‌ها در اوایل فصل پاییز و اواخر زمستان کاربرد دارند. اگر از طرفدارهای تیپ اسپرت و نوجوانانه هستید، هودی مناسب شما است. هودی‌ها در انواع خزدار و پشمی، کلاه‌دار و بدون کلاه تولید می‌شوند. هودی‌ را می‌توانید با شلوار جین یا شلوارهای کشی بپوشید. 

یقه اسکی

پیراهن‌های یقه اسکی از گردن و گلوی شما در مقابل سرما محافظت می‌کنند و برای زیر کت، پالتو و کاپشن استفاده می‌شوند. می‌توانید این پیراهن‌ها را با شلوار جین و بوت‌های بلند بپوشید.

دستکش‌ها

اگر در زمستان، دست‌های شما زود یخ می‌کند، به دستکش احتیاج دارید. دستکش‌ها در انواع مختلفی مثل بافتنی، چرمی، پشمی و ترمه تولید می‌شوند. بهتر است که دستکش‌های چرمی را همراه پالتوهای چرمی بپوشید و برای مهمانی‌های رسمی از دستکش ترمه استفاده کنید.

جوراب زمستانی

جوراب‌های گرم و زمستانی پاهای شما را گرم نگه می‌دارند. اگر در فصل زمستان، بیشتر وقت‌ها پاهایتان یخ می‌زند، بهتر است از جوراب پشمی و بافتنی استفاده کنید.

بادگیرها

وقت‌هایی که هوا خیلی سرد نیست، می‌توانید از بادگیر استفاده کنید. بادگیر مثل یک لایه‌ی مقاوم عمل می‌کند و مانع از نفوذ باد می‌شود. کاپشن‌های ضد باد نقش لایه‌ی حرارتی بیرونی را بازی می‌کنند و برای روزهای بارانی هم مناسب هستند.

کلاه و شال گردن

در روزهای خیلی سرد به کلاه و شال گردن احتیاج دارید. بعضی از کلاه‌ها همراه با شال گردن مخصوص خودشان فروخته می‌شوند. اگر اهل ست‌کردن هستید، می‌توانید کلاه و شال‌گردن ست بخرید.

خرید اقساطی لباس زمستانه با ازکی‌وام

با خرید اقساطی لباس زمستانه دیگر لازم نیست در ماه‌های مختلف سال نگران خرید این لباس‌ها باشید، کافی است در اول فصل سرما به بخش لباس‌های سایت ازکی‌وام مراجعه کنید و لباس‌های موردنیازتان را از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام تهیه کنید. پرداخت قسط‌ها در بازه‌های زمانی بلندمدت انجام می‌شود و برای خرید نیازی به ضامن و حضور در بانک یا فروشگاه‌ها نیازی ندارید.

مراحل خرید اقساطی لباس زمستانه در ازکی‌ وام به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و دیگر در بازار شلوغ لباس‌های زمستانی معطل نمی‌شوید. اگر در سایت ازکی‌وام حساب ندارید، کافی است با واردکردن شماره‌ی همراه، بارگذاری مدارک هویتی و چک صیادی ثبت‌نام کنید. بعد از تایید مدارک و بررسی سابقه‌ی بانکی شما، اعتبار به حسابتان اضافه می‌شود و می‌توانید خرید را شروع کنید.