حتما شما هم به این موضوع اعتقاد دارید که فرش‌ها از مهم‌ترین عناصر تزیینی موجود در هر خانه‌ای محسوب می‌شوند؛ به‌ویژه ایرانی‌ها که از قدیم به استفاده از فرش در دکوراسیون منزل علاقه‌مند بوده‌اند. انتخاب فرش زیبا و متناسب با دکوراسیون خانه، نه‌تنها به زیباتر شدن منزل شما کمک می‌کند، بلکه در سامان‌دهی فضای داخلی نیز موثر است. البته اگر قصد دارید برای منزلتان فرش تهیه کنید، باید در کنار ظاهر زیبا به کیفیت و دوام آن نیز توجه داشته باشید. 

فرش‌ها انواع و طرح‌های مختلفی در بازار دارند که ممکن است انتخاب شما را سخت کند. جدا از فرش ایرانی که کیفیتی مثال زدنی دارد، فرش‌های ماشینی متنوعی هم در بازار وجود دارند که کیفیت بالایی دارند و حتی فرش ماشینی طرح دستباف که می‌تواند جایگزین قابل قبولی برای فرش ایرانی باشد. بنابراین در این مقاله انواع فرش‌های ماشینی را به شما معرفی کرده‌ایم تا بتوانید راحت‌تر برای خرید آن تصمیم بگیرید. حتی راه‌حلی برای خرید فرش موردنظرتان به شما پیشنهاد داده‌ایم که می‌تواند قدرت خرید شما را افزایش دهید. اگر تاکنون به خرید اقساطی فرش فکر کرده‌اید، اما نمی‌دانید چگونه اقدام کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

با انواع فرش ماشینی بیشتر آشنا شوید

فرش‌های ماشینی در طرح‌ها و ابعاد مختلفی وجود دارند. همچنین این فرش‌ها با نخ‌های مختلفی بافته می‌شوند و کیفیت‌های متفاوتی دارند. این تنوع بالا در جنس، رنگ و طرح، تنوع قیمتی بسیار زیادی را هم به همراه خواهد داشت. با توجه به این موارد لازم است پیش از خرید یک فرش، انواع آن را بشناسید تا بتوانید مناسب‌ترین فرش را برای منزل خود تهیه کنید.

فرش‌های ماشینی آکریلیک

فرش‌های ماشینی آکریلیک محبوب‌ترین نوع فرش ماشینی هستند و فروش بسیار زیادی بین خریداران فرش دارند. این فرش‌ها نه‌تنها از الیاف نرم و لطیف ساخته شده‌اند، بلکه دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند. البته قیمت فرش‌های ماشینی آکریلیک از سایر فرش‌ها بالاتر است. 

فرش‌های ماشینی پلی‌استر

فرش‌های ماشینی پلی‌استری دسته‌ای دیگر از فرش‌های ماشینی هستند که در مقایسه با فرش‌های ماشینی آکریلیک پرزهای کمتری دارند، اما زیبایی و رنگ‌پذیری آن‌ها شگفت‌انگیز است. این فرش‌ها ارزان‌تر از سایر انواع فرش ماشینی هستند که البته عمر و دوام کمتری دارند. اگر قصد دارید این نوع فرش‌ها را خریداری کنید، توصیه‌ی ما به شما این است که آن‌ها را در مکان‌هایی با رفت‌وآمد کمتر پهن کنید تا دوام بیشتری داشته باشند و دیرتر فرسوده شوند.

فرش ماشینی پلی پروپیلن

اگر به‌دنبال یک فرش ماشینی بسیار بادوام هستید، ما خرید فرش‌های ماشینی پلی پروپیلن را به شما توصیه می‌کنیم. این فرش‌ها به‌دلیل جذب بسیار پایین رطوبت معروف هستند، اما با سرعت بیشتری از سایر فرش‌ها زبر می‌شوند و نرمی خود را از دست می‌دهند. البته به‌دلیل ساخته‌شدن فرش‌های پلی پروپیلن از الیاف مصنوعی، این فرش‌ها معمولا قیمت بالایی دارند.

فرش‌های کهنه‌نمای وینتیج یا طرح پتینه

این فرش‌ها از جمله پرفروش‌ترین فرش‌های ماشینی هستند که به‌ویژه در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در سطح جهانی پیدا کرده‌اند. بیشتر صادرات فرش‌های ایرانی از نوع فرش‌های کهنه‌نما یا طرح پتینه است. شباهت این نوع فرش‌ها به فرش‌های دستبافت قدیمی بسیار زیاد است و طبیعتا خرید آن‌ها هزینه‌بر خواهد بود. اگر خریدن این نوع فرش‌ها برای شما جذابیت زیادی دارد اما در کنار آن اولویت‌های دیگری هم برای خرید دارید، می‌توانید با خرید اقساطی، به فرش دلخواهتان برسید و اولویت‌های دیگر خود را هم نادیده نگیرید.

نکات مهم در خرید فرش ماشینی

-پیش از هر چیزی باید توجه داشته باشید که فرش مورد نظر را برای استفاده در کدام قسمت خانه تهیه می‌کنید؛ برای مثال اگر قصد دارید برای هال و پذیرایی منزل خود فرش بخرید، باید آن را از میان فرش‌های با دوام بالا انتخاب کنید؛ چون در این محل‌ها رفت‌وآمد بسیار بالاست و فرش شما بیشتر در معرض کهنگی قرار خواهد داشت. 

در وهله‌ی دوم اگر علاقه‌مند به نگه داشتن حیوانات خانگی هستید یا فرزند بازیگوشی دارید، باید فرش‌هایی با طرح‌های شلوغ را انتخاب کنید تا کثیفی را کمتر نشان بدهند. انتخاب فرش‌هایی با پس‌زمینه‌ی تیره هم برای این سبک زندگی مناسب خواهد بود، اما چنانچه قادر به تمیز نگه‌داشتن فرش‌های منزل خود هستید، می‌توانید به سراغ طرح‌های ساده و رنگ‌های روشن بروید.

۲-رنگ‌های روشن معمولا فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. اگر فضای داخلی خانه‌ی شما کوچک است، می‌توانید با تهیه‌ی یک فرش با پس‌زمینه‌ی رنگ روشن آن را بزرگ‌تر نشان دهید. 

۳-چگالی فرش‌ها یکی دیگر از موارد مهم است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر به‌دنبال یک فرش ارزان‌قیمت هستید، بهتر است سراغ فرش‌های ۱۵۰۰ شانه که تراکم بسیار زیادی دارند نروید. این فرش‌ها با ظرافت فوق‌العاده‌ی خود، جلوه‌ای زیبا به خانه‌ی شما خواهند داد اما قیمت بالایی دارند. فرش‌های ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه به ترتیب ارزان‌قیمت‌تر هستند و وزن و تراکم کمتری دارند.

خرید قسطی فرش از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام

با توجه به اینکه قیمت اجناس، روزانه در حال افزایش است و پس‌انداز برای خرید وسایل موردنظر چندان معقول به نظر نمی‌رسد، افراد زیادی برای خرید قسطی کالاها اقدام می‌کنند. فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام از معتبرترین فروشگاه‌ها در حوزه‌ی فعالیت خود هستند، شما می‌توانید با دریافت اعتبار و خرید از آن‌ها کالای خود را به صورت قسطی خریداری کرده و هزینه‌ی آن را در طولانی‌مدت پرداخت کنید.

نکته‌ی جالب‌ این است که برای دریافت این خدمات اعتباری ازکی‌وام نیازی به ضامن نخواهید داشت و تمام فرایند را به‌صورت اینترنتی طی خواهید کرد. اگر به خرید قسطی فرش یا سایر کالاها و لوازم علاقه‌مند هستید، بهتر است همین حالا ازطریق این لینک ثبت‌نام کنید.