اگر زیاد اهل خرید عطر و ادکلن نباشید، احتمالا تفاوت بین این دو را نمی‌دانید. در این مقاله می‌خواهیم درباره تفاوت عطر و ادکلن صحبت کنیم. کدام یک از این دو خوشبوتر هستند و ماندگاری بیشتری دارند؟ علاوه‌بر پاسخ‌دادن به این سوال‌ها، سعی می‌کنیم با توجه به علایق شما عطر و ادکلن مناسب معرفی کنیم. در آخر پیشنهاد هیجان‌انگیز این مقاله، خرید اقساطی عطر و ادلکن است که در خرید راحت‌تر به شما کمک می‌کند.

تفاوت بین عطر و ادکلن چیست؟

مواد تشکیل‌دهنده‌ی عطرها، اسانس مواد خام، آب و الکل هستند. چیزی که عطر و ادکلن را از یکدیگر مجزا می‌کند، مقدار اسانس، آب و الکل داخل آن‌ها است. هرچقدر اسانس موجود در عطر بیشتر باشد، آن عطر ماندگاری بیشتری دارد. مقدار اسانس موجود در عطر ۱۵ تا ۲۰ درصد است و ادکلن‌ها با اسانس ۲ تا ۵ درصد تولید می‌شوند؛ بنابراین ادکلن‌ها ماندگاری کمتری دارند و با قیمت کمتری هم به فروش می‌رسند.

معرفی انواع عطر

عطرها براساس مقدار اسانس در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند:

پرفیوم

درصورتی‌که اسانس موجود در عطر ۱۵ تا ۲۵ درصد باشد، به آن پرفیوم می‌گویند. گاهی اوقات مقدار اسانس روغنی و خالص موجود در پرفیوم‌ها به ۴۰ درصد هم می‌رسد. اگر پرفیوم بخرید، از صبح تا غروب بوی آن را استشمام می‌کنید. بیشترین غلظت و ماندگاری برای پرفیوم‌ها است. پرفیوم‌ها ۶ تا ۸ ساعت ماندگار هستند و با قیمت بیشتری هم به فروش می‌رسند.

ادوپرفیوم

مقدار اسانس ادو پرفیوم، ۸ تا ۱۵ درصد است. بوی ادوپرفیوم‌ها سبک‌تر است و در رتبه‌ی دوم ماندگاری قرار می‌گیرند.

ادوتویلت

ادو تویلت با اسانس ۴ تا ۱۰ درصد درست می‌شود. اگر به شیشه‌ی ادوتویلت نگاه کنید، روی آن عبارت EDT را می‌بینید. ماندگاری ادوتویلت ۴ تا ۵ ساعت است.

ادکلن

ادکلن ۲ تا ۵ درصد اسانس دارد و بیشتر از الکل تشکیل شده است. قیمت ادکلن‌ها مقرون‌به‌‌صرفه است و تا ۲ ساعت ماندگاری دارند.

دئودورانت

دئودورانت‌ها با کمتر از ۳ درصد اسانس به فروش می‌رسند. به این محصولات، اوفرش هم می‌گویند. اگر برای استفاده‌ی روزمره به عطر احتیاج دارید، دئودورانت‌ها مناسب هستند.

راهنمای میزان غلظت عطر

انتخاب عطر و ادکلن مناسب با افراد

در انتخاب عطر باید انواع رایحه‌ها را بشناسید و به پوست، سن، شخصیت و محل استفاده از عطر توجه کنید. توصیه‌ی ما این است که هنگام خرید عطر، به بودجه توجهی نکنید و عطر موردعلاقه‌ی خودتان را به‌صورت قسطی تهیه کنید. به جز مسئله‌ی بودجه، عوامل مهم در خرید عطر و ادکلن را در این بخش توضیح می‌دهیم:

نوع رایحه

رایحه‌های عطر در چهار گروه گلی، چوبی، شرقی و خنک قرار دارند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خودتان رایحه‌ی مطلوبتان را انتخاب کنید. بیشتر خانم‌ها از رایحه‌های گلی استفاده می‌کنند. این رایحه‌ها شیرین هستند. اگر رایحه‌های گرم خوشتان می‌آید، سراغ رایحه‌های چوبی بروید. این رایحه‌ها از ترکیب چوب و خزه تشکیل شده‌اند. رایحه‌های شرقی از ترکیب رایحه‌های خاکی و حیوانی درست می‌شوند. رایحه‌ی دارچین، نعناع هندی و مشک در دسته‌ی رایحه‌های شرقی قرار می‌گیرند. رایحه‌های خنک با الهام از هوای اقیانوس ساخته شده‌اند و برای آقایان مناسب هستند. اگر می‌خواهید برای مصاحبه شغلی و ملاقات رسمی عطر بزنید به رایحه خنک احتیاج دارید.

نوع پوست

بهتر است عطری را انتخاب کنید که با پوست شما سازگار باشد. هر عطری روی پوست‌های مختلف رایحه‌های متفاوتی دارد. بنابراین، توصیه می‌کنیم که قبل از خرید، ادکلن‌ها را روی پوست امتحان کنید. اگر پوست شما خشک است، رایحه‌های چوبی و سنگین مناسب شما است. رایحه‌های گلی هم روی پوست‌های چرب ماندگاری بیشتری دارند.

سن

اگر می‌خواهید برای کسی عطر بخرید، به سن او توجه کنید. معمولا نوجوان‌ها رایحه‌های شیرین و میوه‌ای دوست دارند و جوانان از رایحه‌های اقیانوسی با ترکیب گیاه و چوب استفاده می‌کنند. سالمندان هم می‌توانند عطر مخصوص به خودشان را داشته باشند. عطر با رایحه‌ی چوب صندل و بلوط مناسب سالمندان است.

موقعیت استفاده از عطر

هنگام خرید عطر به موقعیت استفاده از آن دقت کنید. بیشتر افراد برای استفاده‌ی روزمره عطر می‌خرند؛ چنین عطری برای محل کار و ارتباط‌های روزانه مناسب است. عطرهایی با رایحه‌ی ملایم و صمیمی برای محل کار و قرارهای کاری کاربرد دارند. معمولا در مهمانی‌های رسمی از عطرهای تلخ و گرم استفاده می‌شود. عطرهای ملایم و خنک هم برای دورهمی‌ها و مهمانی‌های خودمانی مناسب هستند.

استفاده از عطر

عطر مناسب شخصیت شما

ویژگی‌‌های شخصیتی شما هم در انتخاب عطر تاثیرگذار هستند. اگر آرام هستید و شخصیت رمانتیکی دارید، عطرهایی را با رایحه‌های گلی مثل سوسن، رز و یاس بخرید. بهتر است شخصیت‌های شاد و پرانرژی، عطرهای چوبی و شیرین بخرند. اگر ورزشکار هستید، می‌توانید از رایحه‌های پیچک و رزین معطر تلخ و هندوانه استفاده کنید. رایحه‌های میوه و گل هم برای شخصیت‌های کمال‌گرا مناسب هستند.

خرید اقساطی عطر و ادکلن با ازکی‌وام

اگر می‌خواهید چندین عطر و ادکلن بخرید یا تصمیم گرفتید از برندهای معتبر، عطرهای باکیفیت و اصیل تهیه کنید، می‌توانید با اعتبار ازکی‌وام، عطرهای موردعلاقه‌تان را قسطی بخرید. برای خرید قسطی از سایت ازکی‌ وام به ضامن احتیاجی ندارید؛ کافی است در سایت ثبت‌نام کنید و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنید.

مدارک موردنیاز برای خرید قسطی عطر و ادکلن، مدارک هویتی و چک صیادی هستند. بعد از تایید اعتبارسنجی، اعتبار به حساب شما وارد می‌شود و می‌توانید از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام خرید کنید. امکان پرداخت هزینه‌ی عطر و ادکلن هم در قسط‌های بلندمدت وجود دارد. ما اینجا هستیم تا شما عطر محبوبتان را با بالاترین میزان اسانس تهیه کرده و در مجلس‌ها و مهمانی‌ها استفاده کنید.