در هر وسیله‌ی کاربردی که در زندگی روزمره‌ی خود از آن استفاده می‌کنیم، برندهای برتری وجود دارند که به نسبت سایر برندها از آن‌ها رضایت عمومی بیشتری وجود دارد. برای مثال، در برندهای خودرو، هیچکس نمی‌تواند کیفیت ماشین‌های معمولی را با برندهایی همچون بنز، آئودی یا تویوتا مقایسه کند. اگر بخواهیم این موضوع را به لوازم خانگی هم بسط دهیم، نام بوش «Bosch» که یک شرکت تولید کننده‌ی لوازم خانگی آلمانی است، در میان برندهای برتر تولید کننده‌ی لوازم خانگی می‌درخشد. در مورد جاروبرقی‌ها نیز، جاروبرقی‌های بوش طرفداران بسیاری دارد و به‌عنوان جاروبرقی‌هایی باکیفیت و بادوام شناخته شده‌اند. از این رو در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و معرفی مدل‌های برتر جاروبرقی بوش می‌پردازیم تا بتوانیم به شما در مسیر خرید جاروبرقی بوش چه به‌صورت نقدی و چه به صورت قسطی کمک کنیم.

ویژگی‌های قابل توجه جاروبرقی‌های بوش

همیشه یک یا چند ویژگی‌ می‌تواند به یک برند اعتبار ببخشد. این موضوع در رابطه با برند بوش نیز صدق می‌کند. به‌طوری‌که فقط چند ويژگی برتر درمورد جاروبرقی‌های بوش وجود دارد که آن‌ها را تا این حد محبوب کرده است. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. داشتن موتور بسیار قدرتمند
  2. داشتن طراحی ظاهری زیبا
  3. طول عمر بالا
  4. مجهز بودن به امکانات ویژه

چند مورد فوق سبب شده است تا جاروبرقی‌های بوش به‌عنوان یکی از پروفروش‌ترین محصولات شرکت بزرگ بوش در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شوند؛ چراکه شرکت بوش علاوه بر تولید لوازم خانگی، در تولید فناوری‌های صنعتی، ابزارآلات کارگاهی، راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موبایلی هم فعالیت دارد.

چطور جاروبرقی بوش اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

طبیعتا وقتی یک محصول برتر و پرطرفدار در بازار وجود داشته باشد، شرکت‌های کوچک‌تر سعی می‌کنند تا آن را کپی کرده و سهم بزرگی از بازار آن محصول را ازآن خود کنند. این موضوع در رابطه با جاروبرقی بوش هم صدق می‌کند. اما یک راه کلی برای تشخیص جاروبرقی بوش اصلی از تقلبی وجود دارد که آن مراجعه به وب‌سایت اصلی بوش و جست‌وجو کردن نام و ظاهر جاروبرقی موردنظر در آن است. یعنی اگر شما در فروشگاه، جاروبرقی بوش را انتخاب کردید، همان لحظه با گوشی خود به اینترنت متصل شده و نام وبسایت اصلی بوش را در گوگل جست‌وجو کنید. سپس در میان مدل‌های معرفی شده در این وب‌سایت، مدل موردنظر خود را جست‌وجو کنید. اگر مدل جاروبرقی انتخابی شما با همان ظاهری که در فروشگاه می‌بینید، بدون هیچ تغییری در وب‌سایت اصلی بوش هم وجود داشت، می‌توانید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

با توجه به این که جاروبروقی‌های بوش کیفیت بالایی دارند، طبیعتا قیمت آن‌ها نیز تا حدودی از سایر برندها گران‌تر است. پس اگر به جاروبرقی بوشی برخوردید که قیمت پایینی داشت، به اصل بودن آن شک کرده و بیشتر تحقیق کنید.

انواع مدل جاروبرقی‌های بوش

از میان جاروبروقی‌های برند بوش که در ایران عرضه شده‌اند و می‌توان آن‌ها را در فروشگاه‌های معتبر لوازم خانگی پیدا کرد، می‌توان چند مدل زیر را نام برد:

جاروبرقی بوش مدل «BGL8PRO4»

این مدل از جاروبرقی بوش که از نوع جاروبرقی کیسه‌دار است، در جعبه‌ی ابزار خود مواردی همچون برس مبلمان، ابزار بلند مخصوص درزها، ابزار مخصوص اثاثیه و چهار کیسه‌ی اضافی گردوغبار را در خود دارد. این محصول دارای فیلتر بهداشتی بوده و سایر مشخصات آن به قرار زیر هستند:

  • توان مصرفی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ وات
  • مجهز به فیلتر خروجی «HEPA»
  • محدوده‌ی صدا بین ۷۰ تا ۷۵ دسی‌بل
  • محدوده‌ی طول کابل برق بین ۱۵ تا ۲۰ متر با سیم جمع‌کن خودکار
  • مجهز به نشانگر پر بودن مخزن
  • دارای شلنگ مکش قوی از مواد بافته‌شده با ظاهر حرفه‌ای
  • دارای چهار چرخ فلزی با ماندگاری طولانی

این جاروبرقی همچنین مجهز به نشانگر الکترونیک تعویض کیسه‌ی گرد‌و‌غبار بوده و دسته «Ergo Premium» برای جاروکشی آسان دارد. همچنین مجهز به «Transparent AirBumper™» برای بیشترین محافظت از مبلمان و دیوارها است.

جاروبرقی بوش مدل «BGL82294IR»

این جاروبرقی نیز یکی دیگر از مدل‌های کیسه‌دار بوده و مجهز به موتور قدرتمند «CompressorTechnology» است که حتی در زمان نیمه‌پر بودن کیسه نیز قدرت مکش جاروبرقی را حفظ می‌کند. همچنین دارای فیلتر بهداشتی و سیستم منفذبندی فراگیر برای جلوگیری از نفوذ هوا به درون موتور است. دیگر مشخصات این جاروبروقی به قرار زیر هستند:

  • محدوده‌ی توان مصرفی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات (قدرت مفید ۱۸۰۰ وات)
  • مجهز به سیستم «SilenceSound» جهت عملکرد کم‌صدا
  • محدوده‌ی میزان صدا بین ۷۵ تا ۸۰ دسی‌بل
  • فیلتر خروجی از نوع «HEPA ۱۳»
  • محدوده‌ی طول کابل برق بین ۱۰ تا ۱۵ متر (با سیم جمع‌کن خودکار)
  • دارای نشانگر پر بودن مخزن
  • مجهز به سیستم چهارگانه «QuattroPower»
  • مجهز به فناوری «HiSpin» برای گردش ایده‌آل هوای فیلترشده

این محصول همچنین دارای کنترل روی دسته است و کیسه‌های چندلایه از جنس میکرو برای داشتن نظارت بهتر و ماندگارتر دارد. از این رو می‌توان روی امکانات برتر آن برای تمیزی فضاهای بزرگ حساب کرد.

جاروبرقی بوش مدل «BGL8PRO5IR»

این مدل نیز از نوع جاروبرقی‌های کیسه‌دار و باکیفیت شرکت بوش است که فیلتر بهداشتی داشته و گنجایش مخزن آن حدود پنج لیتر است. پاکت آن از نوع «G» بوده و تعداد دو سری و یک پارویی است. دیگر مشخصات این جاروبرقی به قرار زیر است:

  • محدوده‌ی توان مصرفی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ وات (توان مکش ۱۸۰۰)
  • محدوده‌ی طول کابل برق بین ۱۰ تا ۱۵ متر (با سیم جمع‌کن خودکار)
  • محدوده‌ی میزان صدا بین ۷۰ تا ۷۵ دسی‌بل
  • مجهز به فیلتر بهداشتی «HEPA»

این جاروبرقی با گنجایش بالایی که دارد، می‌تواند تا طول ۱۵ متر از شعاع خود را برای تمیزکاری پوشش دهد. بنابراین می‌توان این جاروبرقی را تا مدت طولانی برای تمیزی سطوح منزل مورد استفاده قرار داد.

موارد فوق چند نمونه از بهترین مدل‌های جاروبرقی بوش عرضه شده در بازار کشورمان بودند. از جمله‌ دیگر مدل‌های موجود در بازار ایران می‌توان جاروبرقی‌های بوش مدل «BGL35MOV24»، «BGL82030»، «BGL6PRO1» را نام برد.

آیا خرید قسطی جاروبرقی بوش امکان‌پذیر است؟

به‌طبع خرید لوازم خانگی در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ برای راحتی حال هم‌وطنان امکان‌پذیر است. اما معمولا بیشتر این بسترها شرایط سختی را برای فروش اقساطی لوازم خود، از جمله خرید قسطی جاروبرقی برای خریداران درنظر گرفته‌اند. برای مثال، معرفی ضامن برای خرید قسطی جاروبرقی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از افراد به‌خاطر آن، از خرید قسطی لوازم خانگی منصرف می‌شوند. اما ما در ازکی‌وام این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده‌ایم. مخاطبین ازکی‌وام مجبور نیستند برای خرید قسطی جاروبرقی یا هر وسیله‌ی دیگر، ضامن معرفی کنند؛ بلکه آن‌ها می‌توانند فقط ازطریق اعتبار دریافتی ازکی‌وام به خرید قسطی جاروبرقی یا هر وسیله‌ی خانگی یا دیجیتال بپردازند. برای اینکه از خدمات خرید اقساطی در ازکی‌وام بهره‌مند شوید، باید مراحل کلی زیر را پشت سر بگذارید:

  1. در وب‌سایت ازکی‌وام ثبت‌نام کنید.
  2. مدارک خود را در قسمت مربوطه بارگذاری کنید.
  3. مدارک خاصی را که از شما خواسته می‌شود به‌صورت فیزیکی ارسال کنید.
  4. از ازکی‌وام اعتبار بگیرید.
  5. با استفاده از اعتبار خود، از فروشگاه‌های عمده‌ی طرف قرارداد با ازکی‌وام، به‌صورت قسطی خرید کنید.

می‌بینید که فقط با ارائه‌ی مدارک خود به ازکی‌وام می‌توانید به خرید قسطی جاروبرقی یا هر وسیله‌ی دیگری بپردازید. درواقع ضامن شما در ازکی‌وام، اعتبار خودتان است. پس اگر این نوع خرید برای شما نیز جذابیت دارد و باعث مدیریت بهتر هزینه‌هایتان می‌شود، همین حالا در ازکی‌وام ثبت‌نام کنید.