طرفدارهای بازی‌های ویدیویی، همیشه بین خرید پلی‌استیشن و ایکس باکس تردید دارند؛ آن‌ها نمی‌دانند کدام محصول کیفیت بهتری دارد و برای بازی‌های مختلف مناسب است؟‌ پلی‌استیشن و ایکس‌باکس رزولوشن بالایی دارند و فرایند پردازش را هم بسیار خوب انجام می‌دهند؛ اما برای خرید باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این مطلب مشخصات پلی‌استیشن و ایکس را مقایسه می‌کنیم و درباره خرید قسطی این دو محصول هم توضیح می‌دهیم.

پلی استیشن و ایکس‌باکس

پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس چه تفاوتی دارند؟

این دو محصول از جمله جدیدترین محصولات شرکت‌های پلی‌استیشن و ایکس باکس هستند و هر دو با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کار می‌کنند. فرکانس پردازنده پلی‌استیشن پنج، ۳.۵ گیگاهرتز و فرکانس پردازنده‌ی ایکس‌باکس ۳.۸ گیگاهرتز است. پلی‌استیشن ۵ با تمام بازی‌های PS4 سازگار است و ایکس‌باکس سری ایکس هم می‌تواند بازی‌های ایکس‌باکس وان و بعضی از بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ را اجرا کند.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی پلی‌استیشن پنج، ۸۲۵ گیگابایت است و ایکس‌باکس سری ایکس با حافظه‌ی ۱ ترابایت NVME SSD به فروش می‌رسد. پردازنده‌ی گرافیکی در پلی‌استیشن پنج، ۱۰.۳ ترافلاپ از نوع معماری AMD RDNA 2 است و دستگاه ایکس‌باکس سری ایکس با پردازنده‌ی گرافیکی ۱۲ ترافلاپ و معماری AMD RDNA 2 کار می‌کند. هر دو دستگاه کیفیت تصویری فوق‌العاده‌ای دارند و با نرخ فریم حداکثر ۱۲۰ فریم بر ثانیه کار می‌کنند.

پلی استیشن

بازی‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس

بازی‌های این دو دستگاه متفاوت از یکدیگر هستند. سازندگان ایکس‌باکس، سری ایکس فرض کرده‌اند که بازی‌های موردعلاقه‌ی شما همان بازی‌های ایکس‌با‌کس وان هستند؛ بنابراین برای جلب نظر طرفدارانش دستگاه جدیدتر را با عملکرد بهتری ساخته است. پلی‌استیشن ۵ بازی‌های انحصاری و هیجان‌انگیزتری دارد. مثلا شما می‌توانید در پلی‌استیشن ۵ بازی‌های اسپایدر من، دیمن سولز، سک‌بوی و استرو پلی‌روم را بازی کنید. اگر طرفدار این بازی‌ها هستید، پیشنهاد ما به شما خرید پلی‌استیشن ۵ است. بازی‌های هیجانی ماشینی و مسابقه‌ای فورزا و بازی هالو برای ایکس‌باکس هستند. البته این بازی‌ها را می‌توانید با پی‌‌سی ویندوز هم بازی کنید.

مقایسه‌ی عملکرد پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس ایکس

هر دوی این دستگاه‌ها عملکرد خوبی دارند؛ ولی باید عملکرد آن‌ها را در بازی‌های مختلف بررسی کرد. پلی‌استیشن ۵ در اجرای بازی‌های اساسینز کرید به خوبی عمل می‌کند و شما می‌توانید در کمتر از یک دقیقه وارد منوی اصلی بازی شوید. مدت‌زمان سفر سریع هم در این بازی کمتر از ۱۰ ثانیه است. اگر بخواهیم اجرای بازی اساسینز کرید در ایکس‌باکس ایکس بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که مدت‌زمان بارگیری این بازی در این دستگاه بیشتر است. ایکس‌باکس سری ایکس در اجرای بازی دویل می کرای ۵ کنتراست بهتری دارد و بازی را روان‌تر اجرا می‌کند. به‌طور کلی، بارگیری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ در زمان کمتری انجام می‌شود.

مقایسه‌ی طراحی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس

در مورد طراحی این دو دستگاه باید سلیقه‌ی خودتان را مدنظر قرار دهید. به‌طور کلی، پلی‌استیشن ۵ بزرگ است و به‌طور افقی طراحی شده است. ایکس‌باکس سری ایکس هم بزرگ است؛ ولی طراحی بهتری دارد. سازندگان این دستگاه را به شکل یک جعبه‌ی سیاه و ظریف طراحی کردند. دکمه‌ی پاور ایکس‌باکس ایکس مشخص است و زیبایی بصری بیشتری دارد. اگر بخواهید زیبایی ظاهری را ملاک انتخاب قرار دهید، ایکس‌باکس سری ایکس برنده است. در مقابل، پلی‌استیشن ۵ درگاه ورودی USB-C دارد. میکروفون داخلی و بازخوردهای حساس حرارتی از دیگر ویژگی‌های دسته‌ی دستگاه پلی‌استیشن ۵ هستند.

دسته بازی

دسته بازی و کنترلر پلی‌استیشن و ایکس‌باکس

اگر اهل دسته‌های زمخت هستید، ایکس‌باکس ایکس را انتخاب کنید. دسته‌های پلی‌استیشن حساسیت و دقت بیشتری دارند و مجهز به فناوری دوال شوک هستند.

پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس

انتخاب بین این دو دستگاه تا حد زیادی به اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر دنبال حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری هستید، دستگاه ایکس‌باکس بهتر است. این دستگاه سخت‌افزار قدرتمندی دارد و بهتر طراحی شده‌ است. درصورتی‌که دوست دارید، بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ را امتحان کنید، پلی‌استیشن ۵ را بخرید.

پیشنهاد ما این است که براساس سبک بازی‌های موردعلاقه‌تان کنسول بازی اقساطی نهایی را انتخاب کنید . اگر گروهی بازی می‌کنید، کنسول بازی دیگران هم در انتخاب نهایی شما تاثیر دارد. اگر دوستان شما ایکس‌باکس دارند، شما هم ایکس‌باکس بخرید.

مزایای خرید قسطی پلی‌استیشن و ایکس باکس

قیمت پلی‌استیشن و ایکس‌باکس با قیمت ارز تغییر می‌کنند و روز‌به‌روز بیشتر می‌شوند. بهترین انتخاب این است که این کنسول‌ها را قسطی بخرید. با خرید قسطی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین محصول را انتخاب کنید و به فکر هزینه نباشید. به‌علاوه، خرید اقساطی به شما اجازه می‌دهد که نسخه‌های جدید کنسول‌ها را تهیه کنید.

نحوه‌ی خرید قسطی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس با اعتبار ازکی‌وام

مرحله‌ی اول خرید قسطی ایکس باکس و پلی‌استیشن ، ثبت‌نام در سایت ازکی‌وام است. با شماره‌ی موبایلتان در سایت ثبت‌نام کرده و اطلاعات هویتی خودتان را وارد می‌کنید. میزان اعتبار و تعداد قسط‌ها هم در همین مرحله مشخص می‌شود. مرحله‌ی بعد تکمیل فرم‌های اطلاعاتی و اعتبارسنجی است. در مرحله‌ی اعتبارسنجی، موسسه‌ی مشاور رتبه‌بندی ایران با مبلغ ۱۰ هزارتومان سابقه‌ی بانکی شما را بررسی می‌کند.

درصورتی‌که قسط عقب‌مانده و چک برگشتی نداشته باشید، وارد مرحله‌ی بعد می‌شوید. سپس، باید تصویر کارت ملی، شناسنامه و یک برگه چک ضمانت (سفید)‌ را بارگذاری کنید. پس از تایید اعتبارسنجی شما توسط کارشناسان ازکی‌وام، مابقی مراحل را طی خواهید کرد تا اعتبار لازم به حساب شما اضافه شود. حالا می‌توانید پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس محبوبتان را از فروشگاه‌های معتبر همکار ازکی‌وام به‌صورت قسطی تهیه کنید. برای خرید اقساطی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس باید به صفحه‌ی خرید قسطی کالای دیجیتال مراجعه کنید.