در شرایط حاضر که تورم در حال بیشتر شدن است و روزانه از ارزش پول نقد کاسته می‌شود، بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای حفظ ارزش سرمایه‌ی خود هستند. اما ممکن است بسیاری با راهکارهای حفظ ارزش پول در شرایط تورمی آشنایی نداشته باشند و برای محافظت از سرمایه‌ی خود با چالش‌هایی مواجه شوند. در این مقاله قصد داریم راهکارهای حفظ ارزش پول در تورم را با شما درمیان بگذاریم تا به شما کمک کنیم با چند راهکار ساده از بی‌ارزش شدن سرمایه و درآمد خود جلوگیری کنید.

چرا حفظ ارزش پول و سرمایه مهم است؟

تصور کنید مبلغی پول را در اختیار دارید که با استفاده از آن می‌توان یک ماشین خریداری کرد. حال اگر شما این پول را به‌صورت راکد در حساب بانکی خود نگه دارید، ممکن است به علت تورم، در چند ماه آینده با استفاده از آن دیگر قادر به خرید خودرو نباشید. در چنین شرایطی گفته می‌شود که به دلیل افزایش تورم، شما قدرت خرید خود را از دست داده‌اید. حفظ ارزش پول و سرمایه به شما کمک می‌کند تا قدرت خرید خود را در شرایط نامطلوب اقتصادی حفظ کنید.

بهترین راه‌های حفظ ارزش پول در شرایط تورمی در ۱۴۰۱

  • سرمایه‌گذاری کنید

با سرمایه‌گذاری هوشمندانه می‌توانید ارزش پول خود را در طول زمان حفظ کنید. البته پیش از سرمایه‌گذاری باید اطلاعات و مهارت کافی را در زمینه تحلیل بازار و چگونگی داشتن یک سرمایه‌گذاری معقول و آگاهانه کسب کنید. از جمله مزایایی که در رابطه با سرمایه‌گذاری وجود دارند می‌توان به عدم نیاز به مبالغ بسیار زیاد برای انجام این کار اشاره کرد.

  • خرید طلا و سکه

خرید طلا و سکه یکی دیگر از راه‌هایی است که به شما کمک خواهد کرد تا ارزش پول و سرمایه‌ی خود را در طول زمان حفظ کنید. افزایش قیمت طلا و سکه به عوامل مختلفی از جمله انس جهانی طلا، قیمت دلار و غیره بستگی دارد و به‌طور‌کلی می‌توان گفت که خرید طلا و سکه در طولانی‌مدت به حفظ ارزش پول و سرمایه‌ی شما کمک خواهد کرد. تجربه نشان می‌دهد که تغییرات قیمتی طلا و سکه روندی صعودی دارد و همین موضوع، خرید طلا و سکه را به یک استراتژی ارزشمند طولانی‌مدت تبدیل می‌کند.

  • سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

بازار مسکن یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است که ورود به آن نیازمند صرف سرمایه و هزینه‌ی بالایی خواهد بود. خرید مسکن همواره یک سرمایه‌گذاری پربازده بوده و خواهد بود و می‌تواند با برترین بازارهای سرمایه رقابت کند.

  • خرید خودرو

خرید خودرو به‌عنوان ابزاری برای ارتقای سطح آسایش یکی از گزینه‌هایی است که خانواده‌ها توجه بسیار زیادی به آن دارند. با توجه به این که قیمت خودرو همواره در حال افزایش است، خرید و نگهداری خودرو می‌تواند یکی از راه کارهای حفظ ارزش پول در شرایط تورمی باشد.

  • استفاده از خدمات اعتباری

یکی از بهترین راهکارهایی که به شما کمک خواهد کرد تا در شرایط تورمی ارزش پول و سرمایه‌ی خود را حفظ کنید، استفاده از خدمات اعتباری است. دریافت خدمات اعتباری یا خرید اقساطی به شما کمک خواهد کرد تا مخارج خود را به طرز هوشمندانه‌ای مدیریت کنید. برای مثال، با دریافت خدمات اعتباری و بازپرداخت آن در طولانی مدت می‌توانید خرید خود را پیش از افزایش قیمت بیشتر کالاها انجام دهید و مابقی پول خود را در جای دیگری هزینه کنید. همچنین خرید اقساطی کالاها نیز به تقسیم هوشمندانه‌تر و اقتصادی‌تر منابع مالی شما کمک خواهد کرد.

مدیریت هوشمندانه منابع مالی با ازکی‌وام

ازکی‌وام یکی از بسترهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات اعتباری است که امکان دریافت اعتبار و خرید اقساطی کالاها و خدمات مختلف را برای افراد فراهم می‌کند. امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام شامل کالاهای مختلفی از جمله کالاهای دیجیتال، گوشی موبایل، لوازم برقی، مبلمان، سرویس چوب و غیره خواهد بود و شما می‌توانید هزینه کالاهای خود را در طولانی‌مدت بپردازید. همین موضوع سبب می‌شود که به نحوی قادر به حفظ ارزش پول در شرایط تورمی باشید. از جمله دیگر خدمات ازکی‌‌وام می‌توان به امکان دریافت خدمات اعتباری بدون نیاز به ضامن و تنها با داشتن چک صیادی اشاره کرد.

میزان خدمات دریافتی در ازای مبلغ خاصی از پول را ارزش پول می‌نامند؛ با افزایش تورم در طول زمان از ارزش پول کاسته خواهد شد و در نتیجه برای خرید یک محصول باید هزینه‌ی بالاتری را پرداخت کرد. راهکارهای مختلفی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان ارزش پول را در شرایط تورمی و در گذر زمان حفظ کرد. در این مقاله به راهکارهایی از جمله سرمایه‌گذاری، خرید طلا و سکه، خرید مسکن، خرید خودرو و استفاده از خدمات اعتباری اشاره کردیم. اگر قصد دارید با استفاده از خدمات اعتباری به مدیریت هوشمندانه‌ی منابع خود کمک کنید، بهتر است همین حالا به سایت ازکی‌وام مراجعه کرده و ثبت‌نام کنید.