تناسب اندام دغدغه بیشتر افراد است و باشگاه فضای مناسبی برای رسیدن به این هدف و تغییر حال‌وهواست. اما گاهی ممکن است مراجعه‌ی منظم به باشگاه برای افراد میسر نباشد؛ به‌همین‌خاطر بعضی افراد ترجیح می‌دهند تا در داخل خانه‌ی خود به انجام تمرینات ورزشی یا بدنسازی بپردازند؛ از این رو این افراد سعی می‌کنند تا یک سری از وسایل ورزشی اصلی را خریداری کرده و در خانه‌ی خود داشته باشند تا به کمک آن‌ها بتوانند تمرینات ورزشی باکیفیت‌تری انجام دهند. در ادامه ضمن بررسی لوازم ورزشی لازم برای تناسب اندام در خانه، به شرایط خرید اقساطی لوازم ورزشی در ازکی‌وام نیز خواهیم پرداخت. پس اگر شما نیز دغدغه ورزش در خانه را دارید، حتما با ما همراه شوید.

چرا باید در خانه ورزش کنیم؟

ورزش کردن در ذات خود همیشه یک کار مفید و ارزشمند است اما علی‌‌رغم مفید بودن، بعضی از افراد شرایط انجام دادن آن را ندارند. برای این عده در ادامه برخی وسایل را معرفی می‌کنیم که بتوانند بدون خارج شدن از منزل ورزش کنند، اما خطاب به عده‌ای که نمی‌خواهند تمرین کنند بهتر است بگوییم ورزش تنها یک آورده ندارد و دلایل زیر را می‌توانیم برا انجام دادن آن نام ببریم:

۱)  سلامت و شادابی

افرادی که ورزش می‌کنند به نسبت افرادی که ورزش نمی‌کنند از سلامت جسم بیشتری برخوردار بوده و چابک‌تر هستند. بنابراین اولین و عمده‌ترین دلیل افراد برای ورزش کردن، تامین سلامت جسم و البته به دنبال آن، سلامت روان است. چون همانطور که می‌دانید سلامت جسم روی سلامت روان افراد نیز تاثیر دارد.

۲) تغذیه‌ی سالم‌تر

در دنیای امروز به دلیل استفاده از مواد غذایی ناسالم و فرآوری‌شده، کیفیت تغذیه‌ی عمومی افراد پایین آمده است. به همین دلیل افراد سعی می‌کنند تا با ورزش کردن سلامت خود را بهبود دهند. افرادی که ورزش می‌کنند در تلاشند تا در کنار ورزش خود، تغذیه سالم‌تری هم داشته باشند و کمتر از فست‌فود استفاده کنند؛ بنابراین ورزش می‌تواند استفاده از رژیم‌های غذایی سالم‌تر را نیز به همراه داشته باشد.

۳) تناسب اندام

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند اندام متناسبی داشته باشند و از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی که می‌تواند شما را به این هدف برساند، داشتن یک برنامه‌ی ورزشی منظم است.

موارد فوق جزو دلایلی هستند که افراد بنا بر آن‌ها سعی می‌کنند تا ورزش را در برنامه‌ی روزانه یا هفتگی خود جای دهند. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای ورزش در خانه می‌توانید از چه وسایلی استفاده کنید.

 ۱۰ وسیله‌ی کاربردی برای تناسب اندام در خانه

وسایل لازم برای ورزش در خانه کدامند؟

اگرچه با دستان خالی و بدون هیچ وسیله‌ای نیز می‌توان ورزش کرد و یک برنامه‌ی ورزشی منظم داشت. اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا برای ورزش خود از یک سری لوازم ورزشی نیز استفاده کنند تا هم انگیزه‌ی بیشتری برای ورزش در آن‌ها ایجاد شود و هم ورزش آن‌ها دارای کیفیت بالاتری باشد. برای انجام ورزش در خانه می‌توان روی لوازم ورزشی زیر حساب کرد:

1 – کش ورزشی برای انجام ورزش‌های کششی

۲- تردمیل برای پیاده‌رویی و دویدن درجا در خانه

۳- طناب‌ برای طناب‌بازی

۴- میله‌ی بارفیکس برای انجام حرکت بارفیکس در خانه

۵- میله‌ی شنا برای انجام حرکات شنا در خانه

۶- دوچرخه‌ی ثابت برای انجام حرکت دوچرخه هوازی در خانه

۷- ست دمبل برای انجام انواع حرکات با وزنه

۸- هالتر برای بلند کردن وزنه‌ها و تقویت بازو

۹- توپ ورزشی برای انجام حرکاتی که به توپ نیاز دارند

۱۰- لوازم یوگا برای افرادی که یوگا انجام می‌دهند

حتی اگر در خانه فضای کافی برای داشتن برخی از لوازم بزرگ مانند تردمیل را نداشته باشید، می‌توانید پیاده‌روی در پارک را جایگزین کرده و از وسایل کوچک‌تر مانند طناب، دمبل و کش برای انجام سایر حرکات ورزشی در داخل خانه استفاده کنید.

هزینه‌ی خرید وسایل ورزشی برای خانه چقدر است؟

به‌طبع هرچقدر وسیله ورزشی بزرگ‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، قیمت بالاتری هم دارد. بنابراین اگر شخصی بخواهد یک ست کامل از لوازم ورزشی یا بدنسازی را در داخل خانه‌ی خود داشته باشد، باید بودجه‌ی زیادی را به این امر اختصاص دهد. اما معمولا افراد چند وسیله‌ی کاربردی را انتخاب کرده و از خرید انواع لوازم ورزشی برای خانه خودداری می‌کنند. اما همین تعداد گلچین‌شده هم به هزینه‌ی قابل توجهی نیاز دارد که ممکن است بیشتر افراد نتوانند به‌صورت یک‌جا آن را خریداری کنند. در نتیجه ممکن است از ورزش فاصله بگیرند یا تمرین آن‌ها کیفیت موردنظرشان را نداشته باشد. در چنین شرایطی می‌توان روی خرید اقساطی لوازم ورزشی حساب کرد. خوشبختانه بسترهایی وجود دارند که امکان خرید اقساطی لوازم ورزشی را فراهم می‌کنند که تیم ما در ازکی‌وام نیز در این طیف جای می‌گیرد.

خرید اقساطی لوازم ورزشی از طریق «ازکی‌وام»

ازکی‌وام با ارائه‌ی اعتبار به شما کمک می‌کند به خرید اقساطی لوازم ورزشی، لوازم دیجیتال و لوازم خانگی بپردازید. برای دریافت اعتبار ازکی‌وام کافی است پس از ثبت‌نام، مدارک خواسته‌شده را بارگذاری کرده و اطلاعات لازم را وارد کنید تا اعتبارسنجی شما انجام شود. پس از تایید و ارائه‌ی اعتبار می‌توانید از فروشگاه‌های همکار با ازکی‌وام لوازم ورزشی یا دیگر لوازم موردنظر خود را به‌صورت قسطی بخرید. اگر لوازم ورزشی موردنظر خود را برای انجام ورزش در خانه انتخاب کرده‌اید اما امکان خرید آن‌ها را ندارید، می‌توانید همین حالا در ازکی‌وام ثبت‌نام کرده و پس از دریافت اعتبار، لوازم ورزشی موردنیاز خود را تحویل بگیرید و هزینه آن را در چندین ماه پرداخت کنید.