خرید به‌صورت اقساطی همیشه برای افراد یک امتیاز محسوب می‌شده تا راحت‌تر بتوانند به کالا و خدمات موردنظر خود دسترسی داشته باشند و هزینه‌ی آن‌ها را مرحله‌به‌مرحله پرداخت کنند. این موضوع در حال حاضر نیز اهمیت دارد و شاید بتوان به‌خاطر افزایش تصاعدی تورم در کشور، خرید اقساطی را یک گزینه‌ی بسیار ویژه محسوب کرد. فروشگاه‌های متعددی هستند که در همکاری با ازکی‌وام، محصولات خود را با شرایط اقساطی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. فروشگاه موبایل و لوازم جانبی «کالاتیک» یکی از همین گزینه‌هاست. درواقع برای خرید هر نوع گوشی و لوازم دیجیتال می‌توان روی طیف محصولات متنوع کالاتیک حساب کرد.

مزایای خرید اقساطی گوشی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، خرید اقساطی برای مشتریان یک ویژگی محسوب می‌شود، چراکه مزایای بسیاری را در بر می‌گیرد. از جمله مزایای خرید اقساطی در خرید گوشی و لوازم جانبی آن می‌توان چنین مواردی را بیان کرد:

۱- دسترسی سریع

ممکن است شما همین حالا به گوشی هوشمند جدیدی نیاز داشته باشید، اما اکنون اولویت‌های مهم‌تری هم برای خرید موارد موردنیاز خود داشته باشید. در این صورت شما مجبور هستید صبر کنید تا درنهایت وجه کافی برای خرید گوشی موردنظر را به‌دست آورید. تا این شرایط فراهم شود، ممکن است شما همچنان برای راه‌اندازی فعالیت‌های خود با گوشی با چالش‌های مختلف درگیر باشید. اما خرید اقساطی کمک می‌کند تا بتوانید در اسرع وقت گوشی موردنظر خود را در دست داشته باشید.

۲- مدیریت هزینه در پرداخت اقساط

در خریدهای نقدی ممکن است بیشتر وجه حساب ما صرف خرید یک محصول شود. با توجه به این که معمولاً گوشی‌های هوشمند قیمت بالایی دارند، ممکن است با پرداخت هزینه‌ی نقدی گوشی، دیگر نتوان به‌راحتی به خرید محصول دیگری فکر کرد. اما اگر شما گوشی خود را به‌صورت اقساطی خریداری کنید، هرماه فقط مبلغ معینی را برای قسط گوشی می‌پردازید و با مابقی مبلغ خود می‌توانید سایر کالاها یا خدمات موردنظر یا موردعلاقه‌ی خود را خریداری کنید. این موضوع سبب می‌شود تا شما کنترل بیشتری رو درآمد و هزینه‌های خود داشته باشید.

۳- خرید با قیمت مناسب

با توجه به این که نرخ تورم نه به‌صورت دوره‌ای، بلکه به‌صورت روزانه و حتی لحظه‌ای در کشور بالا می‌رود، هرچقدر سریع‌تر کاهالای موردنظر خود را خریداری کنید، آن را با قیمت بهتری خواهید خرید. درواقع هرچقدر خرید گوشی خود را به تعویق بیندازید، باید هزینه‌ی بیشتری را در آینده برای خرید آن پرداخت کنید. اگر همین حالا گوشی خود را به‌صورت اقساطی از فروشگاه کالاتیک با اعتبار ازکی‌وام خریداری کنید، به‌طبع قیمت آن بهتر از قیمت همان گوشی در ماه‌های آینده خواهد بود.

موارد گفته شده از جمله مزیت‌های اصلی خرید اقساطی گوشی موبایل هستند که البته دلایل محکمی هم هستند که در صورت نیاز به گوشی، همین حالا بتوانید برای خرید اقساطی آن دست به کار شوید.

چه نوع گوشی و لوازم جانبی را می‌توان از کالاتیک خریداری کرد؟

در بین انواع فروشگاه‌هایی که با ازکی‌وام همکاری دارند، فروشگاه‌های لوازم خانگی، لوازم دیجیتال، پوشاک، لوازم اختصاصی کوهنوردی، لوازم موسیقی، لوازم آرایشی و …. وجود دارد. فروشگاه کالاتیک از فروشگاه‌هایی است که با کمک اعتبار دریافتی ازکی‌وام می‌توان برای خرید گوشی و لوازم جانبی از آن اقدام کرد. اگر بخواهیم محصولات اصلی قابل خرید از کالاتیک را نام ببریم، لیست کالاهای آن به این ترتیب خواهند بود:

  • انواع گوشی موبایل در برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی، نوکیا، موتورولا، ریلمی، ویکو، جی‌پلاس، توپو، اچ‌تی‌سی، بلک‌بری و …..
  • کامپیوتر و انواع لپ‌تاپ در برندهای اپل، لنوو، ایسوس، هواوی و …
  • انواع لوازم جانبی گوشی از جمله کیف و کاور انواع گوشی‌ها، گلس یا محافظ صفحه‌ی انواع گوشی‌ها، پاور بانک، هندزفری، هدفون، فلاش مموری، شارژر، قلم هوشمند، باتری، پایه‌ی نگهدارنده‌ی گوشی، مونوپاد و …..
  • ساعت و بند هوشمند
  • کنسول بازی پلی‌استیشن سونی و ایکس‌باکس مایکروسافت

بنابراین طیف وسیعی از لوازم دیجیتال در فروشگاه کالاتیک قابل خریداری هستند. شما می‌توانید برای خرید از کالاتیک به وب‌سایت کالاتیک مراجعه کنید و با اعتبار ازکی‌وام خرید کنید.

مراحل خرید اقساطی از کالاتیک با ازکی‌وام

برای این که بتوانید با اعتبار دریافتی ازکی‌وام برای خرید اقساطی گوشی و لوازم جانبی و همچنین سایر لوازم دیجیتال از طریق فروشگاه کالاتیک اقدام کنید، مراحل زیر را انجام می‌دهید:

۱- ثبت‌نام در ازکی‌وام

پس از ثبت‌نام و باز کردن حساب کاربری در ازکی‌وام، حالا می‌توانید درخواست دریافت اعتبار خود را ثبت کنید.

۲- اعتبارسنجی و بارگذاری مدارک

حالا از شما خواسته می‌شود تا مدارک هویتی خود را بارگذاری کنید تا خوش حسابی بانکی شما بررسی شود.

۳- تحویل مدارک

برخی از مدارک مانند چک ضمانت را بارگذاری می‌کنید.

۴- افزایش اعتبار و خرید از فروشگاه

پس از بررسی مدارک شما و تایید آن، اعتبار به حساب شما اضافه می‌شود. پس از دریافت اعتبار می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کالاتیک مراجعه کرده و خرید اقساطی خود را از 10 میلیون تا سقف ۵0 میلیون تومان انجام دهید.

بازپرداخت اقساط باتوجه به طرح انتخابی‌تان متفاوت است. اما درحال حاضر تا ۱۸ ماه می‌توانید بازپرداخت اقساط داشته باشید.  برای آگاهی دقیق‌تر از چگونگی مراحل دریافت اعتبار ازکی‌وام می‌توانید وارد پنل کاربری خود در ازکی‌ وام شوید.