احتمالا بسیاری از شما با فرایند خرید بیمه آشنا هستید و تاکنون برای خرید بیمه‌ی عمر یا انواع بیمه‌های خودرو بارها اقدام کرده‌اید. در چند سال اخیر پلتفرم‌هایی شکل گرفته‌اند که ازطریق آن‌ها می‌توان به‌صورت آنلاین انواع بیمه‌ها را خریداری کرد. این پلتفرم‌ها برای تسهیل فرایند دریافت بیمه‌نامه، خرید اقساطی بیمه‌ها را نیز برای شما فراهم کرده‌اند که معمولا برای ضمانت و پرداخت اقساط از شما چک دریافت می‌کنند و بازپرداخت آن‌ها در دوره‌های کوتاه‌مدت است. 

خرید اقساطی بیمه با سفته‌ی آنلاین راهکاری است که ما برای اولین بار در ازکی‌وام با همکاری شرکت اعتماد هوشمند آینده‌به مرحله اجرا رسانده‌ایم. این شرکت یکی از مراکز میانی گواهی الکترونیکی ریشه وزارت صمت است. از ویژگی‌های این راهکار این است که نیازی به ارائه‌ی چک یا ضامن نیست و  دوره‌ی بازپرداخت اقساط آن ۹ و ۱۱ ماهه است. در این روش در عرض ۶ دقیقه و تنها با ارائه‌ی سفته‌ی آنلاین می‌توانید به‌صورت اقساطی بیمه‌ی خود را بخرید و بدون سود و کارمزد هزینه‌ی آن را پرداخت کنید. 

خرید اقساطی بیمه، ساده و سریع

شما برای ثبت‌نام و خرید اقساطی بیمه در ابتدا لازم است با مراجعه به سامانه‌ی ازکی به آدرس www.azki.com بیمه‌ی خود را انتخاب کنید. پس از آن از بین گزینه‌های پرداخت، «خرید اقساطی بدون چک | ازکی‌وام» را انتخاب کرده و درنهایت در فاکتور نهایی روی درگاه ازکی‌وام کلیک کنید. با کلیک روی این درگاه به سایت و پنل ازکی‌وام هدایت می‌شوید و فرایند خرید بیمه‌ی خود را به‌سادگی تکمیل می‌کنید.

فرایند احراز هویت در ازکی‌وام راحت و سریع است. درواقع شما با وارد کردن شماره‌ی تماس و کد ملی خود در ادامه‌ی فرایند خرید اقساطی، احراز هویت خواهید شد. پس از استعلام و تایید احراز هویت، امضای الکترونیکی برای شما ساخته می‌شود تا بتوانید با پرداخت هزینه‌‌ی عملیات و سفته‌ی آنلاین، بیمه‌نامه‌ی خود را به‌صورت اقساطی دریافت کنید.

ما در ازکی‌وام در فاز اول این طرح، خرید اقساطی بیمه‌ی شخص ثالث را فراهم کرده‌ایم، اما به زودی قرار است این امکان برای انواع دیگر بیمه‌ها مانند بیمه‌ی بدنه نیز فراهم شود.