با اینکه حدود دو سال از رونمایی آیفون ۱۲ گذشته است، اما هنوز این مدل گوشی جذابیت خود را دارد. اگر شما هم یکی از طرفداران گوشی‌های آیفون هستید و می‌خواهید یک گوشی آیفون در بازه‌ قیمتی ۳۰ میلیون تومان بخرید، سری آیفون ۱۲ می‌تواند جزو بهترین انتخاب شما باشد. در این مطلب علاوه‌بر مقایسه مشخصات هر یک از مدل‌های این نسل از گوشی، به مزایای خرید اقساطی آیفون ۱۲ هم اشاره می‌کنیم.

چهار عضو خانواده آیفون ۱۲

گوشی‌های جدید در خانواده آیفون ۱۲ به ترتیب آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس هستند. یکی از نکات مثبت این نسل از اپل این است که همه دستگاه‌های آن از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌براین، نمایشگر Super Retina XDR، که پیش‌تر تنها مختص مدل‌های پرو آیفون ۱۱ بود، اکنون برای همه‌ی اعضای خانواده آیفون ۱۲ استفاده شده است.

خانواده‌ای با ویژگی‌های متفاوت

اعضای خانواده آیفون ۱۲ اندازه‌های مختلفی دارند. کوچک‌ترین آنها آیفون ۱۲ مینی و بزرگ‌ترین آیفون ۱۲ پرو مکس است. آیفون ۱۲ مینی دارای یک نمایشگر ۵.۴ اینچی است. در مقایسه با این دستگاه، آیفون ۱۲ یک نمایشگر ۶.۱ اینچی دارد که می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. نسخه پرو همین دستگاه دارای اندازه‌ای برابر ۶.۱ اینچی بوده و از نسخه پرو مکس ۶.۷ اینچی کوچک‌تر است.
رنگ‌های مختلفی برای هر یک از مدل‌های این خانواده در نظر گرفته شده است. آیفون ۱۲ مینی در رنگ‌های مشکی، سفید،‌ قرمز، آبی و سبز به فروش می‌رسد. همین گزینه‌های رنگ برای آیفون ۱۲ نیز وجود دارد. اما در آیفون ۱۲ پرو موارد دیگری برای انتخاب وجود دارد. رنگ‌های موجود برای این دستگاه نقره‌ای، نوک مدادی، طلایی و آبی هستند. آیفون ۱۲ پرو مکس نیز از گزینه‌های رنگی مشابه استفاده می‌کند.

خانواده آیفون ۱۲
خانواده آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ با همان فرمول همیشگی

گوشی آیفون ۱۲ از همان فرمول چند سال اخیرش استفاده کرده است. نمایشگر این گوشی به پنل Super Retina مجهز ‌شده تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر عرضه کند.
قاب پشتی آیفون جدید هم از شیشه ساخته‌ شده تا هم گوشی مشکل آنتن‌‌دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی وجود داشته باشد. البته قابی فلزی این بدنه شیشه‌ای را در خود جای داده است. این بدنه‌ی زیبا در مقابل خط‌‌وخش مقاومت زیادی دارد؛ پس خیالتان راحت باشد! آب و گردوغبار به‌‌راحتی روی آیفون ۱۲ تاثیر نمی‌‌گذارد.

 

قابلیت‌های آیفون ۱۲

آیفون جدید می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب دوام بیاورد. تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو دیگر ویژگی است که در آیفون جدید اپل به‌کار گرفته شده است. قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G و 5G، بلوتوث نسخه‌‌ی ۵ و IOS 14 از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند. از نظر سخت‌‌افزاری هم این گوشی از تراشه‌ی جدید A14 بهره می‌برد تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند. به گفته‌ی خود شرکت اپل این گوشی دارای سرعتی ۸۰ برابر نسخه ۱۱ خود است.

یک دلیل برای استفاده از آیفون ۱۲ با کاور محافظ

بعید است بخواهید از این گوشی بدون کاور محافظ استفاده کنید، اما اگر به ظاهر گوشی خیلی علاقه‌مندید یا قیمت بالای گوشی برایتان چندان اهمیتی ندارد، باید بدانید که گوشی به‌راحتی از دست‌تان لیز می‌خورد و گریپ مطلوبی ندارد. روی قسمت مربوط به ماژول‌های دوربین هم از شیشه یاقوتی سخت استفاده شده که به راحتی خط‌وخش به‌خود نمی‌‌گیرد اما در قرار دادن آیفون روی میز مراقب باشید که روی سطح میز خش نیفتد.

آیفون ۱۲ مینی یا پرو؟

اگر به دنبال آیفون سبک و جمع‌وجورتری هستید، می‌توانید به iPhone 12 mini فکر کنید. چنانچه قیمت نسخه‌ی Pro برایتان بالا نیست می‌توانید با تهیه‌ی آن از زوم دو برابر و حسگر لیدار یا لایدار (Lidar) لذت ببرید. آیفون مینی دارای یک رم ۴ گیگابایتی است و کاربر می‌تواند از بین گزینه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی یکی را برای حافظه‌ی داخلی انتخاب کند. همین پیکربندی برای آیفون ۱۲ نیز درنظر گرفته شده است. افرادی که قصد خرید آیفون ۱۲ پرو را دارند می‌توانند یکی از گزینه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی را داشته باشند. در آیفون ۱۲ پرو مکس پیکربندی مذکور با ۵ گیگابایت رم ارائه می‌شود.
از دیگر نکات مهم در یک تلفن همراه، دوربین آن است. آیفون ۱۲ مینی دارای یک دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی است که می‌تواند نیازهای کاربران را به‌خوبی برطرف کند. درکنار این مدل، آیفون ۱۲ قرار دارد که از دوربین مشابهی استفاده می‌کند؛ البته در این دستگاه از فوکوس خودکار دوال پیکسل نیز استفاده شده است.
اما در آیفون ۱۲ پرو از لنزهای وایدانگل و اولتراواید درکنار یک لنز تله‌فوتوی اپتیکال استفاده شده، همچنین یک حسگر لیدار نیز برای فناوری واقعیت افزوده به سیستم دوربین آن اضافه شده است.

آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو
آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو مکس، پرچمدار خانواده ۱۲

قوی‌ترین پرچمدار سال ۲۰۲۰ شرکت اپل آیفون ۱۲ پرو مکس، با قیمتی بالاتر نسبت به باقی محصولات این خانواده به بازار عرضه شده است. بنابراین احتمالا اولین سوالی که برایتان پیش می‌آید این است که آیا آیفون ۱۲ پرو مکس نسبت به سری‌های دیگر گوشی آیفون و خانواده‌ی ۱۲ قابلیت‌های چشم‌گیری دارد که شما را مجاب به پرداخت پول اضافی برای خرید آن کند؟
آیفون ۱۲ پرو مکس با قابلیت اتصال 5G که یکی از تکنولوژی‌های مهم و تاثیرگذار در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود و با iOS نسخه ۱۴.۱ پا به بازار گذاشته است.
آیفون ۱۲ پرو مکس مثل بقیه خانواده‌ی خود، به تراشه‌ی قدرتمند A14 Bionic شرکت اپل مجهز شده و این پردازنده نسبت به نسل قبلی خود ۲۰ درصد سریع‌تر است و عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. پردازنده‌ی گرافیکی ۴ هسته‌ای و رم ۶ گیگابایتی، تکمیل‌کننده‌ی قسمت پردازشگر آیفون ۱۲ پرو مکس هستند.
اپل ۱۲ پرو مکس در ماژولی مربعی شکل از سه لنز سه‌گانه واید، اولتراواید و تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی که به ترتیب دیافراگمی معادل ۱.۶، ۲.۲ و ۲.۴ دارند، میزبانی می‌کند. اسکنر تشخیص عمق Tof Lidar به همراه فلش LED دوگانه، تکمیل‌کننده‌ی این ترکیب است و دست شما را برای عکاسی حسابی باز می‌گذارد. قابلیت فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال نیز در آیفون ۱۲ پرو مکس برای لنز اصلی در‌نظر گرفته شده است.

چرا خرید اقساطی آیفون ۱۲ به‌صرفه‌تر است؟

احتمالا اولین چیزی که در خرید اقساطی به ذهنتان می‌رسد، نحوه‌ی بازپرداخت و سودی است که باید بپردازید. اما با یک دلیل به شما توضیح می‌دهیم که حتی با درنظر گرفتن سود در بازپرداخت، باز هم خرید اقساطی آیفون  به نفع شما تمام می‌شود.
در شرایط تورمی که قیمت‌ کالاها دچار نوسان هستند، اگر گوشی خود را به‌صورت اقساطی تهیه کنید علاوه‌بر اینکه مابقی هزینه‌ی درنظر گرفته شده برای خرید گوشی را صرف اولویت‌های دیگر می‌کنید، با خرید سریع‌تر گوشی از افزایش ناگهانی قیمت‌ها در امان مانده‌اید. با این فرض که شش ماه یا یک سال بعد از اتمام بازپرداخت اقساط و حتی با درنظر گرفتن سود در پرداخت، به‌دلیل بالارفتن قیمت‌ها شما سود خواهید کرد.

بدون ضامن آیفون ۱۲ قسطی بخرید

ازکی‌وام به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده‌ی اعتباردهی آنلاین، برای شما این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید با اعتبار خودتان، به‌صورت اقساطی خرید کنید. برای دریافت این اعتبار نیازی به ضامن یا مراجعه‌ی حضوری ندارید و تمام فرایند دریافت اعتبار تا خرید اقساطی از فروشگاه‌های معتبر، کاملا آنلاین انجام می‌شود.
اگر قصد خرید اقساطی گوشی را دارید، می‌توانید با ثبت‌نام در سایت ازکی‌وام و انتخاب طرح‌ اعتباری متناسب با شرایط خود، مدارک هویتی و شغلی خود را بارگذاری کنید. پس از تایید و اعتبارسنجی مدارک شما، سریع و ساده اعتبار به حساب شما اضافه می‌شود. درنهایت می‌توانید از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام در بازه‌های طولانی‌مدت آیفون ۱۲ خود را به‌صورت اقساطی بخرید.