اگر طرفدار محصولات اپل هستید یا گوشی‌های این برند را استفاده می‌کنید روز نهم سپتامبر یا ۱۹ شهریور امسال، برای شما هم روز ویژه‌ای بوده است. هر سال کمپانی اپل در رویداد سالانه‌اش، مدل‌های جدیدی از آیفون، اپل واچ، هدفون و دیگر گجت‌های خود را رونمایی کرده و در یک رویداد آنلاین تمام ویژگی‌های آن را معرفی می‌کند. در رویداد امسال کاربران اپل شاهد رونمایی آیفون ۱۶، اپل واچ سری ۱۰ و تعداد دیگری از محصولات را دیدند. در این بلاگ به بررسی این رویداد پرداخته و آیفون جدید ۲۰۲۴ را شناسایی می‌کنیم.

مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل

در شهریور ۱۴۰۳ یا سپتامبر ۲۰۲۴، اپل رویداد جدید خود را در شهر کاپرتینو کالیفرنیا، محل دفتر مرکزی این شرکت بررسی کرد. مهندسان، سازندگان و دیزاینرها ایفون جدید ۲۰۲۴ یا همان ایفون ۱۶ را که بیش از یک سال مورد انتظار بود، رونمایی کردند و درمورد ویژگی‌های آن توضیح دادند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تا این لحظه، ۲۵ میلیون نفر این رویداد را در یوتوب کمپانی اپل تماشا کرده‌اند. عددی که هر روز بیشتر می‌شود.

 

رویدادهای اپل معمولا سه شنبه‌ها برگزار می‌شوند که این اتفاق این بار دوشنبه ۹ سپتامبر برگزار شد و نام آن “It’s Glowtime” یا «وقت درخشیدن‌ است» بود. در این استریم درخشان، علاوه‌بر رونمایی از گوشی جدید آیفون، محصولات دیگری نیز معرفی شدند:

  • اپل واچ سری ۱۰
  • اپل واچ الترا ۲ با رنگ Satin Black
  • ایرپاد ۴
  • ایرپاد مکس با آپدیت جدید

تاریخ رونمایی محصولات جدید اپل ۲۰۲۴

رونمایی تمام این محصولات در همان روز ۹ سپتامبر یا ۱۹ شهریور اتفاق افتاد؛ اما فروش این محصولات با کمی تاخیر انجام می‌شود. آیفون ۱۶ (به همراه نسخه‌های پرو و پرومکس) روز جمعه ۱۳ سپتامبر در وب سایت اپل به پیش‌فروش رسید و فروش آن در مغازه‌ها نیز از ۲۰ سپتامبر یا ۳۰ شهریور خواهد بود.

خلاصه رویداد wwdc 2024 اپل

«وقت درخشیدن است» یا رویداد اپل 2024، در اپل پارک کالیفرنیا و ساعت ده صبح به وقت محلی برگزار شد. در ابتدا تیم کوک (مدیرعامل کمپانی) و چند مدیر اجرایی دیگر ارائه را شروع کردند. ستاره اصلی این رویداد آیفون جدید ۲۰۲۴  یا آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و پرومکس بودند. اپل همچنین سری ۱۰ ساعت‌های هوشمند و سری ۴ ایرپادهای خود را با آپدیت و امکانات جدید تکنولوژیک به کاربران ارائه کرد.

در رونمایی از گوشی جدید آیفون مشخص شد که مدل پرو این گوشی یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ارتقا قابل توجه در عکاسی با نور کم و یک تراشه پرسرعت A18 دارد. اپل واچ سری ده دیزاینی جدید با نوار حاشیه‌ای باریک‌تر و امکانات تازه برای سلامت و ورزش دارد؛ همچنین از ایرپاد جدید با قابلیت پشتیبانی از صدای lossless و پورت شارژ USB نیز رونمایی شد.

یکی از نکات جالب و مهم رویداد wwdc 2024 اپل، تاکید بسیار ارائه‌کنندگان روی «هوشمندی اپل» یا “Apple Intelligence” بود، یک سیستم AI محور بسیار پیشرفته که تجربه کاربری را در iOS 18 و دیگر ابزارهای اپل به شدت ارتقا می‌دهد. این ایده که هوش مصنوعی نقش مهمی در محصولات آینده اپل ایفا کند، از قبل قابل پیش‌بینی بود و رویداد مراسم رونمایی آیفون ۱۶ پیش‌بینی‌ها را تایید کرد. 

اما طرفداران اپل بعد از رونمایی از گوشی جدید آیفون، باید منتظر چه چیزهایی باشند؟ امسال آپدیت‌های بیشتری در رابطه با هدست ویژن پرو و مک بوک‌های M4 در راه هستند.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از اعتبار ازکی‌وام، به راحتی ایرپاد قسطی تهیه کنید.

رونمایی آیفون ۱۶

در رویداد اپل 2024، تمرکز کمپانی بر رونمایی از گوشی ایفون ۱۶ بود که فیچرهای جدید و جذاب زیادی داشت. این گوشی با چیپ بیونیک A18 ساخته‌شده که سرعت عملکرد آن را نسبت به مدل قبلی ۲۰٪ بالا برده و آپگریدهای زیادی در تصویر و نمایشگر ایجاد کرده است؛ مثلا فناوری ProMotion با رفرش ریت 1-120Hz؛ همچنین سری آیفون ۱۶ از وای فای نسل هفت پشتیبانی می‌کند که سرعت کار با اینترنت را چند برابر می‌کند. 

ایرپاد جدید اپل ۲۰۲۴

ایرپادهای نسل چهار که در این رویداد معرفی شدند، بروزرسانی‌های زیادی از جمله: پشتیبانی از صدای lossless، بهبود کیفیت صدا، پورت شارژر USB C (جایگزین مدل لایتنینگ قبلی) و البته نویز کنسلیشن پیشرفته‌تر نسبت به نسل پیشین داشته است. ایرپادهای جدید همچنین کاملا با iOS ۱۸ تطبیق پیدا کرده‌اند و صدا با استفاده از هوش مصنوعی شخصی‌سازی می‌شود.

محصولات اپل را در ازکی وام قسطی بخرید

اگر به محصولات اپل علاقه دارید اما به خاطر قیمت بالای آن‌ها از خرید پشیمان شده‌اید، می‌توانید از ازکی‌وام اعتبار گرفته و آیفون قسطی، انواع هدفون و مک بوک قسطی تهیه کنید. با ثبت‌نام آنلاین و اعتبارسنجی با مدارک هویتی و یک برگ چک صیادی، می‌توانید از ۱۰ تا ۷۵ میلیون تومان اعتبار گرفته و با آن از فروشگاه‌های ازکی‌وام محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنید. 

سوالات متداول

آیا می‌توانم آیفون ۱۶ را در ایران بخرم؟

در حال حاضر، این آیفون به صورت مسافرتی وارد کشور می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد سراغ مدل‌های قبلی می‌روند که بتوانند به صورت رسمی رجیستر کنند.

آخرین آیفون رجیسترشده در ایران چه مدلی است؟

آیفون ۱۳، ۱۳ پرو و پرومکس

آیا می‌توانم با چک صیادی فرد دیگری در ازکی وام خرید قسطی انجام بدهم؟

این چک برای بررسی سوابق بانکی و اقساط قبلی شما استفاده می‌شود و با استفاده از آن درخواست شما اعتبارسنجی می‌شود؛ بنابراین باید حتما به نام خود شما (خریدار) باشد.