ماه‌ها قبل از معرفی آخرین نسل گوشی‌های شرکت اپل، پیش‌بینی‌ها درمورد ویژگی‌های آن شروع می‌شود. درمورد آیفون ۱۳ هم همین اتفاق افتاد و درنهایت در شهریورماه سال ۱۴۰۰ از نسل جدید گوشی‌های این شرکت رونمایی شد. نظرات مختلفی درمورد تفاوت این نسل با نسل‌های قبلی وجود دارد؛ برخی معتقدند شرکت اپل نوآوری دوران طلایی خود را از دست داده است و این نسل درمقایسه با سری‌های قبل تفاوت چشم‌گیری نداشته است.

البته بسیاری همچنان بر این باورند که اپل با این نسل جدید هم مانند گذشته طرفداران دنیای دیجیتال را شگفت‌زده کرده است. درهرصورت مشخصات آیفون ۱۳ شباهت زیادی به مدل‌های پیش‌بینی شده نداشت و بیشترین تمرکز اپل بر کیفیت سخت‌افزار و قابلیت‌های جدید برای این گوشی بوده است. پیش از این درباره انواع مدل‌های آیفون ۱۲ صحبت کرده بودیم. در این مطلب ضمن بررسی چهار مدل آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس به نحوه خرید اقساطی هرکدام هم می‌پردازیم.

آیفون ۱۳، متفاوت‌تر از نسل قبلی خود

جایگاه قرارگیری دوربین‌ها در آیفون ۱۳ نسبت به نسخه‌ی قبلی تغییر کرده و همین موجب شده که این مدل، متفاوت با نسخه‌ی قبلی خود به‌نظر برسد. هرچند اندازه‌ی صفحه نمایش تغییر نکرده و آیفون ۱۳ مانند آیفون ۱۲ از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی بهره می‌برد. دیگر تفاوت طراحی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ در بخش ناچ است. ناچ آیفون ۱۳، محل قرارگیری فیس آی‌دی نسبت به آیفون ۱۲، ۲۰ درصد کاهش اندازه داشته است. 

آیفون ۱۳ پرو یا ۱۳ پرو مکس؟

آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس از لحاظ ظاهری به همدیگر شبیه هستند. از جمله مشخصات اصلی این دو نوع گوشی بدنه‌ی شیشه‌ای مات، لبه‌های تخت، نمایشگر دارای ناچ و ماژول دوربین برجسته است. البته ناچ، نسبت به نسل قبل ۲۰ درصد کوچک‌تر شده، اما به دلیل افزایش عرض، بیشتر از قبل به چشم می‌آید.

لبه‌های تخت گوشی هم که از جنس فلز ضدزنگ ساخته شده، نسبت به قبل  ۰.۳ میلی‌متر قطورتر شده است و به دلیل داشتن لایه‌ی براق اثر انگشت را با سرعت بیشتری نشان می‌دهد.نکته دیگری که درمورد آیفون ۱۳ پرو مکس حائز اهمیت است، وزن زیاد این گوشی است.

اگر سابقه‌ی کار با آیفون ۱۲ مکس پرو را داشته باشید، به تفاوات وزنی آن پی می‌برید؛ باید بدانید که این گوشی جدید، ۱۲ گرم سنگین‌تر شده و ۲۴۰ گرم وزن دارد! قاعدتا کار کردن با موبایلی ۲۴۰ گرمی با یک دست اصلا آسان نخواهد بود، پس بد نیست قبل از خرید، به این نکته توجه کنید.آیفون ۱۳ پرو بسیار سبک‌تر است و با وزن ۲۰۴ گرمی در دسته‌ی گوشی‌های معمولی قرار می‌گیرد. همچنین هر دو گوشی در رنگ‌های آبی، نقره‌ای، طلایی و خاکستری موجود هستند.

ویژگی دیگر هردو گوشی این است که با وجود وزن بالا بسیار خوش‌دست هستند و با برخوردار بودن از گواهی IP68 تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کنند.

برند دستگاه اپل اپل
مدل دستگاه آیفون ۱۳ پرو آیفون ۱۳ پرو مکس
تاریخ عرضه ۲ مهر ۱۴۰۰ ۲ مهر ۱۴۰۰
وضعیت موجودی در ایران موجود با گارانتی رسمی موجود با گارانتی رسمی
سیستم‌عامل در زمان بررسی iOS 15 iOS 15
فناوری شبکه‌ی ارتباطی GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ مینی، دنیایی از رنگ‌ها

آیفون ۱۳ مینی برخلاف آیفون پرو و همچنین آیفون پرومکس سعی کرده که از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی خود داشته باشد. اولین و مهم‌ترین تغییری که اپل در طراحی این گوشی جمع‌وجور انجام داده، تغییر چیدمان دوربین‌ها است. در نگاه کلی می‌توان متوجه جابه‌جایی ماژول‌های دوربین در مقایسه با نسخه‌ی قبلی آیفون مینی شد. آیفون ۱۳ مینی در چهار رنگ متفاوت و در سه نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

جلوه‌ای جدید از آیفون به لطف رنگ‌بندی جدید به بازار عرضه شده که توانسته به زیبایی آن بیفزاید. رنگ‌بندی جدید آیفون مینی طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده است، این مدل در چهار رنگ صورتی، آبی، مشکی، سفید و قرمز در بازار به فروش می‌رسد.

آیفون ۱۳ مینی

چطور بهترین گوشی‌های آیفون را قسطی بخریم؟

سری‌های آیفون جزو گوشی‌های بالارده محسوب می‌شوند و قیمت آن‌ها معمولا از انواع دیگر گوشی‌ها در کشور گران‌تر است. ازطرفی بالا بودن قیمت‌ها و همچنین نوسان آن سبب شده که به‌صورت کلی خرید اقساطی طرفداران زیادی پیدا کند. درواقع اگر طرفدار و خواهان گوشی‌های اپل هستید، به جای اینکه صبر کرده و پس‌انداز کنید، می‌توانید با خرید اقساطی گوشی در سریع‌ترین زمان ممکن آیفون موردنظر خود را خریداری کنید و هزینه‌ی آن را به‌تدریج و در اقساط طولانی‌مدت بپردازید.

این روش ریسک بالا رفتن احتمالی قیمت این محصولات را در آینده هم از بین می‌برد و شما می‌توانید اقساط خرید خود را با همان قیمت قبلی بپردازید. حالا اگر قصد خرید اقساطی آیفون را دارید کافی است در سایت ازکی‌وام ثبت‌نام کنید و  یکی از طرح‌های اعتباری را که متناسب با شرایط شماست، انتخاب کنید.

برای دریافت اعتبار و خرید اقساطی از فروشگاه‌های اینترنتی ازکی‌وام نیازی به مراجعه‌ی حضوری نیست. درصورتی‌که دارای چک صیادی هستید می‌توانید بدون ضامن و کاملا آنلاین مراحل دریافت اعتبار را در ازکی‌وام طی کنید و در ادامه از فروشگاه‌های متنوع  کالای دیجیتال ازکی‌وام، آیفون ۱۳ دلخواه خود را به‌صورت قسطی بخرید و هزینه‌‌ی آن را در بازه‌های طولانی‌مدت بپردازید. علاوه‌بر این در فروشگاه‌های کالای دیجیتال همکار ازکی‌وام محصولات دیگر اپل مانند مک‌بوک، ایرپاد و اپل واچ نیز موجود است که می‌توانید بر اساس نیاز خود این کالاها را هم به صورت اقساطی خریداری کنید.