بازی کردن در سال‌های اخیر، از فرم یک سرگرمی محض خارج شده و وسایل، اکسسوری‌ها و ابزار مخصوص به خودش را دارد. حتی بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای، بازی کردن خود را استریم کرده، از این طریق میلیون‌ها طرفدار جذب می‌کنند و البته از این استریم درآمد نیز دارند. 

یکی از وسایل بسیار مهم برای داشتن یک تجربه کامل از بازی، نمایشگر خوب است. در مورد پلی استیشن و ایکس باکس که بازی را روی تلویزیون اجرا می‌کنند، باید به سراغ بهترین تلویزیون گیمینگ در محدوده بودجه خود بروید.

اگر قصد خرید چنین تلویزیونی را دارید، اما قیمت‌ها برایتان بالا به نظر می‌رسند، در ازکی‌وام امکان خرید اقساطی تلویزیون برای شما فراهم است. بهترین تلویزیون مناسب بازی را از برندهای ایرانی و خارجی و با اندازه‌های مختلف انتخاب کرده، برای خرید آن اعتبار بگیرید و سپس خریداری کنید. با ما تا انتهای این بلاگ همراه باشید تا انواع تلویزیون برای گیم و امکانات هرکدام را بررسی کنیم.

مشخصات بهترین تلویزیون مناسب بازی

برای بهترین تجربه ممکن از بازی‌های کنسولی، باید تلویزیونی را تهیه کنید که حداقل‌های لازم برای اجرای بازی را داشته باشد. مشخصات بهترین تلویزیون گیمینگ که می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از مدل‌های ایرانی و خارجی آن را بخرید، عبارتند از:

کیفیت تصویر

بهترین تلویزیون‌های گیمینگ، از تصویر (HDR (High Dynamic Range پشتیبانی می‌کنند و اگر بخواهید یک دستگاه ایده‌آل داشته باشید باید روزلوشن 4K را هم در نظر بگیرید. با این فیچر، تصویر بهبود پیدا می‌کند و حتی ریزترین جزییات بازی نشان داده می‌شود.

رفرش ریت یا نرخ بروزرسانی نمایشگر

نرخ بروزرسانی به معنی تعداد تصاویری است که نمایشگر می‌تواند در یک ثانیه نشان دهد. این نرخ در استفاده تلویزیون برای گیم، باید حداقل ۱۲۰ باشد تا تصویر واضح و بدون لگ نمایش داده شود.

ریسپانس تایم یا زمان پاسخ‌دهی

در بازی‌های رقابتی که حتی یک ثانیه تاخیر در نمایش تصویر باعث باختن می‌شود، این ریسپانس تایم باید حدود ۱ میلی ثانیه باشد.

داشتن ورودی‌های مناسب

ورودی‌ها و پورت‌های HDMI ۲.۱ از پهنای باند بالاتری برخوردارند که امکان انتقال تصاویر با کیفیت 4K و نرخ تازه‌سازی بالا را فراهم می‌کنند.

سیستم صوتی مناسب

سیستم صوتی تلویزیون باید قابلیت پخش واضح و باکیفیت صدا را داشته باشد و در صورت لزوم بتواند به اسپیکرهای خارجی متصل شود.

بهترین تلویزیون های گیمینگ

تلویزیون گیمینگ ایرانی

در بین تلویزیون‌های تولید ایران نیز می‌توانید تلویزیونی پیدا کنید که حداقل نیازمندی‌های گیم را داشته باشد و تجربه شما از بازی را ارتقا دهد.

برای انتخاب بهترین تلویزیون مناسب بازی در بین مدل‌های داخلی، به این چند مدل توجه کنید:

اسنوا SSD-55SA620U

این تلویزیون ابعاد ۵۵ اینچی و بزرگی دارد که حسابی برای گیمرها جذاب است و همچنین با  رزولوشن 4K و پشتیبانی از HDR و البته رفرش ریت ۶۰ هرتز، یک گزینه مناسب برای بازی محسوب می‌شود.

ایکس ویژن 55XTU815

یک تلویزیون ۵۵ اینچی دیگر با رزولوشن 4K و کیفیت تصویر HDR10. این دستگاه پورت‌های HDMI متعددی دارد و یکی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ در بین مدل‌های ایرانی‌ است.

جی پلاس GTV-50PU742S

این تلویزیون اندازه‌ای نسبتا کوچک‌تر از مدل‌های قبلی (۵۰ اینچ) دارد؛ اما رزولوشن 4K و پشتیبانی از HDR10 در کنار زمان پاسخ‌دهی بسیار مناسب، آن را برای بازی‌های کنسولی بسیار مناسب کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی گیمینگ 

تلویزیون گیمینگ خارجی

اگر به دنبال بهترین تلویزیون‌های گیمینگ از برندهای خارجی هستید، دست‌تان در انتخاب مدل باز است. ال جی، سامسونگ، سونی و دیگر برندهای ژاپنی و اروپایی حسابی در تولید تلویزیون گیم جلو هستند و بروزترین تجربه بازی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

مدل‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، پیشنهاد ما برای خرید تلویزیون گیمینگ خارجی هستند:

بهترین تلویزیون‌های گیمینگ ال‌ جی

  • LG OLED C1
  • LG OLED G1
  • LG NanoCell 90 Series
  • LG OLED CX

بهترین تلویزیون گیمینگ سونی

  • Sony Bravia X85J
  • Sony Bravia XR A80J
  • Sony Bravia XR X90J

بهترین تلویزیون مناسب بازی

بهترین تلویزیون های گیمینگ سامسونگ

  • Samsung QN90A Neo QLED
  • Samsung QN85A Neo QLED
  • Samsung Q80A QLED
  • Samsung Q70A QLED

بهترین تلویزیون گیمینگ هایسنس

  • Hisense U8G
  • Hisense H9G Quantum
  • Hisense U7G
  • Hisense H8G

نکات مهم خرید تلویزیون گیمینگ

برای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ، مهم‌ترین نکته توجه به قابلیت‌ها و فیچرهای دستگاه است که در همین مطلب آن‌ها را به صورت کامل برای شما توضیح دادیم؛ همچنین مهم است که اگر دستگاه را به صورت دست دوم تهیه می‌کنید، حتما قبل از نهایی کردن خرید آن را روشن کرده و چند دقیقه‌ای با یک کنسول تست کنید. نرخ بروزرسانی تصویر، آسیب‌های احتمالی بدنه و کیفیت صدا را چک کرده و از سلامت کامل دستگاه مطمئن شوید.

اگر به دنبال بروزترین و بهترین تلویزیون مناسب بازی هستید و محدودیت بودجه نیز ندارید، به سراغ تلویزیون‌های هوشمند بروید که به اینترنت وصل می‌شوند و قابلیت استریم آنلاین بازی و فیچرهای جدید زیادی را در اختیار شما می‌گذارند.

تلویزیون برای گیم

بهترین تلویزیون‌های گیمینگ ارزان

اگر به دنبال تلویزیونی هستید که حداقل فیچرهای لازم برای گیم را در کنار یک قیمت مناسب داشته باشد، پیشنهاد ما این مدل‌ها هستند:

  • TCL 4 Series S435
  • Hisense U6G
  • Samsung TU8000
  • LG UN7000
  • Sony X80J

خرید مانیتور قسطی و انواع تلویزیون گیمینگ در ازکی‌وام

اگر به بازی‌های کنسولی علاقه دارید، احتمالا با چک کردن قیمت‌ها متوجه شده‌اید که تلویزیون و کنسول این روزها در بازار ایران به هیچ عنوان ارزان نیست؛ اما خوشبختانه حالا می‌توانید در پلتفرم ازکی‌وام، همه موارد مورد نیازتان از جمله خرید مانیتور قسطی را کاملا آنلاین تهیه کنید. کافی‌ست در ازکی‌وام ثبت نام کرده، مدارک شخصی و شغلی خود را به همراه یک برگ چک صیادی آپلود کنید. این چک تنها ضمانت خرید شما خواهد بود و با آن می‌توانید از ۱۰ تا ۷۵ میلیون تومان اعتبار برای خرید قسطی پلی استیشن، انواع کنسول و البته تلویزیون‌های گیمینگ اقدام کنید.

سوالات متداول

آیا در ازکی‌وام امکان خرید از برندهای خارجی نیز فراهم است؟

بله؛ شما می‌توانید با جستجو در فروشگاه‌های ازکی‌وام، انواع تلویزیون‌های ایرانی و خارجی را مشاهده کرده و مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

آیا می‌توانم با چک صیادی فرد دیگری اعتبار خرید بگیرم؟

خیر؛ چک صیادی برای اعتبارسنجی و بررسی رفتارهای بانکی شما است و حتما باید به نام خود خریدار باشد.

آیا در ازکی‌وام امکان خرید ایکس باکس و پلی استیشن نیز وجود دارد؟

بله؛ این دو کنسول را در کنار کنسول‌ها و دستگاه‌های دیگر می‌توانید به صورت اقساطی تهیه کنید.