گوشی‌های آیفون جزو محبوب‌ترین گوشی‌ها بین رده‌های سنی مختلف هستند. بسیاری از عاشقان گوشی‌های اپل به هیچ‌‌وجه محصولات برندهای دیگر را خریداری نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند همیشه بهترین مدل‌های آیفون را بخرند. اگر شما هم می‌خواهید یکی از گوشی‌های برند اپل را خریداری کنید، بهتر است با بهترین مدل‌ها آشنا شوید. در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام درباره بهترین گوشی آیفون و مشخصات آن صحبت می‌کنیم و روش خرید اقساطی گوشی را توضیح می‌دهیم.

بهترین گوشی‌های آیفون به ترتیب

برای اینکه بهترین موبایل اپل را معرفی کنیم، باید به عواملی مثل قدرت پردازش، نمایشگر، باتری، قیمت گوشی و رجیستر بودن آن در ایران توجه کنیم. در حال حاضر، جدیدترین موبایل‌های اپل، سری آیفون ۱۵، سری آیفون ۱۴ پرومکس، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴، آیفون ۱۳ و آیفون SE از نسل سوم هستند. در این بخش، مشخصات این گوشی‌ها را توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید با توجه به اولویت‌ها و بودجه خودتان بهترین گوشی آیفون را خریداری کنید.

آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۵ پرو

در لیست بهترین گوشی آیفون، این دو محصول جزو قوی‌ترین‌ها هستند و به عنوان جدیدترین گوشی‌های پرچمدار اپل معرفی می‌شوند. تراشه این دو دستگاه A17 Pro است و قدرت پردازش بالایی دارد؛ بنابراین، شما می‌توانید انواع بازی‌ها را با بالاترین توان گرافیکی اجرا کنید. پنل هر دو گوشی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED است و با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز کار می‌کند. 

بهترین گوشی های آیفون

صفحه نمایش مدل پرو ۶.۱ اینچ و صفحه نمایش مدل پرو مکس ۶.۷ اینچ است. نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی نشان می‌دهد که تجربه کاربری گوشی‌های سری ۱۵ در سطح بالایی قرار دارد. درباره باتری‌ها هم باید به باتری ۴۴۴۱ مدل پرومکس و باتری ۳۲۷۴ مدل پرو اشاره کنیم. آخرین نکته اینکه گوشی‌های ۱۵ پرو مکس و ۱۵ پرو از فناوری شارژ مگ سیف ۱۵ وات، شارژ بی‌سیم ۷.۵ وات و شارژ معکوس ۴.۵ وات پشتیبانی می‌کنند.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس

این دو گوشی از نظر سخت‌افزار و عملکرد در یک سطح قرار می‌گیرند و از نظر صفحه نمایش و وزن با یکدیگر تفاوت دارند. نکته مهم این است مدل‌های سری ۱۵ در ایران رجیستر نمی‌شوند. ولی اگر بحث رجیستری را کنار بگذاریم، می‌توان گفت که سری ۱۵ اپل، بهترین گوشی آیفون هستند. این گوشی‌ها با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی کار می‌کنند. 

بهترین گوشی اپل تا ۵۰ میلیون تومان

تراشه موبایل‌های سری ۱۵ از نوع A16 است و به عنوان قدرتمندترین تراشه معرفی می‌شود. صفحه نمایش Super Retina XDR OLED و میزان روشنایی ۲۰۰۰ نیتی از مشخصات این دو موبایل هستند؛ همچنین، اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ به ترتیب ۶.۷ اینچ و ۶.۱ اینچ است. درباره ویژگی‌های خاص گوشی‌ها هم باید به پشتیبانی از فناوری HDR10 و Dolby Vision و درگاه USB Type-C اشاره کنیم.

آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو

بسیاری از متخصصین گوشی، سری ۱۴ را به عنوان بهترین آیفون معرفی می‌کنند. این مدل قیمت بالایی دارد و از نظر اندازه نمایشگر و شارژدهی باتری با نسل‌های قبل متفاوت است. این دو گوشی رجیستر نمی‌شوند؛ ولی به دلیل کیفیت فوق‌العاده‌ای که دارند، افراد زیادی آن‌‌ها را خریداری می‌کنند. نمایشگرهای ۱۴ پرو مکس و ۱۴ پرو از نوع LTPO Super Retina XDR OLED هستند و با روشنایی حداکثری ۲۰۰۰ نیتی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی کار می‌کنند. اگر عکاس و فیلم‌بردار هستید، آیفون ۱۴ پرو مکس و ۱۴ گزینه‌های خوبی هستند.

آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴

این دو گوشی از نظر اندازه نمایشگر و شارژدهی باتری، متفاوت از گوشی‌های قبلی هستند. تراشه ۱۴ و ۱۴ پلاس از نوع A15 است. این دو دستگاه نمایشگرهای خوب و باکیفیتی دارند و با روشنایی ۱۲۰۰ نیت کار می‌کنند. اگر به دنبال ارزان‌ترین گوشی از سری ۱۴ هستید، مدل iPhone 14 را خریداری کنید.

بهترین گوشی آیفون با قیمت مناسب

آیفون ۱۳ پرو مکس

می‌توان گفت که با توجه به قوانین رجیستری در ایران، بهترین گوشی آیفون، مدل ۱۳ پرومکس است. این گوشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز کار می‌کند و تراشه A15 دارد. آیفون ۱۳ پرو مکس از نظر شارژدهی فوق‌العاده است و بین ۱ تا ۲ روز برای شما کار می‌کند.

آیفون ۱۳ پرو

این گوشی شارژدهی ضعیف‌تر و نمایشگر کوچک‌تری نسبت به آیفون ۱۳ پرومکس دارد. اگر گوشی بزرگ دوست ندارید، iPhone 13 Pro بهترین موبایل اپل برای شماست. دوربین فوق‌العاده، نمایشگر بسیار شفاف و تراشه A15 Bionic از ویژگی‌های اصلی این موبایل هستند.

آیفون ۱۳

سخت‌افزار این گوشی با تراشه A15 بیونیک کار می‌کند و صفحه نمایش آن ۶.۱ اینچ است. در خصوص امکانات آیفون ۱۳ باید به پنل XDR OLED، روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیتی، دالبی ویژن و وضوح تصویر ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ اشاره کنیم. تراکم پیکسلی این موبایل به ۴۶۰ پیکسل می‌رسد و می‌تواند تصاویر را با جزئیات بیشتری نشان دهد. آیفون ۱۳ در ۳ مدل مختلف در بازار وجود دارد. حافظه رم این گوشی‌ها ۴ گیگابایتی هستند؛ اما حافظه ذخیره‌سازی متفاوتی دارند. شما می‌توانید بین حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی انتخاب کنید.

آیفون ۱۳ مینی

 این مدل کیفیت بهتری از آیفون ۱۲ مینی دارد و با تراشه A15 بیونیک کار می‌کند. ویژگی مثبت آیفون ۱۳ مینی شارژدهی باتری آن است. شما می‌توانید یک روز کامل از این موبایل استفاده کنید با این تفاوت که آیفون ۱۲ مینی این قابلیت را ندارد. نمایشگر گوشی ۵.۴ اینچ است، به همین دلیل جزو خوش‌دست‌ترین گوشی‌های برند اپل است. دوربین سلفی ۱۳ مینی ۱۲ مگاپیکسلی است و روی پنل پشتی هم دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای واید و اولترا دارد. نکته مهم این است که دوربین‌های iPhone 13 Mini مثل مدل آیفون ۱۳ هستند و این دو گوشی از نظر اندازه نمایشگر و شارژدهی باتری تفاوت دارند. 

بهترین گوشی آیفون در ایران

آیفون ۱۱ پرومکس

آیفون ۱۱ پرومکس در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شده است؛ اما به دلیل ویژگی‌های مثبتی که دارد، باز هم در لیست بهترین گوشی آیفون قرار می‌گیرد. نمایشگر این گوشی ۶.۵ اینچی و از نوع Super Retina XDR OLED است. شما می‌توانید انواع بازی‌ها را روی این موبایل اجرا کنید و برای کارهای روزمره از آن استفاده کنید. دوربین قدرتمند و تراشه سریع از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند. 

آیفون SE نسل سوم

اگر می‌خواهید گوشی آیفون اقتصادی بخرید، ما SE نسل سوم را به عنوان بهترین گوشی اپل معرفی می‌کنیم. این گوشی نمایشگر LCD و رزولوشن HD دارد و با یک دوربین کار می‌کند. شارژدهی باتری گوشی ضعیف است و ماندگاری خوبی ندارد. نقطه قوت آیفون SE تراشه A15 است. 

بهترین گوشی‌ آیفون از نظر دوربین

بهترین گوشی‌های آیفون از نظر دوربین

بهترین گوشی آیفون برای عکاسی، آیفون ۱۵ پرومکس است. شما می‌توانید با این گوشی فیلم‌های فوق‌العاده بگیرید و تولید محتوای تصویری حرفه‌ای انجام دهید؛ البته، این گوشی در ایران رجیستر نمی‌شود. بنابراین، خرید آیفون ۱۳ برای عکاسی گزینه مناسب‌تری است. آیفون ۱۳ می‌تواند به صورت HDR فیلم‌برداری کند و تصویرها و فیلم‌های جذاب و منحصربه‌فردی به شما تحویل دهد. بسیاری از کسانی که اهل عکاسی حرفه‌ای هستند، خرید این گوشی را پیشنهاد می‌کنند.

بهترین گوشی‌های آیفون از نظر باتری

اگر اولویت شما برای خرید بهترین موبایل اپل، ماندگاری و کیفیت باتری است، ما آیفون ۱۴ پلاس و پرومکس و آیفون ۱۳ پرومکس را پیشنهاد می‌کنیم. جدول زیر، انواع گوشی‌های آیفون از نظر باتری را مقایسه کرده است.

مدل

   ظرفیت باتری (به میلی‌آمپر ساعت)    عمر باتری (پس از یک مرتبه شارژ)
آیفون ۱۴ پلاس ۴۳۲۵ ۱.۵ تا ۲ روز
آیفون ۱۳ پرومکس ۴۵۳۲ ۱.۵ تا ۲ روز
آیفون ۱۴ پرومکس ۴۳۲۳ ۱.۵ روز
آیفون ۱۲ پرومکس ۳۶۸۷ ۱.۵ روز
آیفون ۱۴ ۳۲۷۹ ۱.۵ روز
آیفون ۱۳ ۳۲۲۷ ۱.۵ روز
آیفون ۱۳ پرو ۳۰۹۵ ۱.۵ روز
آیفون ۱۱ ۳۱۱۰ ۱ روز
آیفون ایکس آر ۲۹۴۲ ۱ روز
آیفون ۱۴ پرو ۳۲۰۰ ۱ روز
آیفون ۱۲ پرو ۲۸۱۵ ۱ روز
آیفون ۱۲ ۲۸۱۵ ۱ روز
آیفون ۱۳ مینی ۲۴۰۶ ۱ روز
آیفون ۱۲ مینی ۲۲۲۷ ۱ روز
آیفون SE 2022 ۲۰۱۸ کمتر از یک روز

 

بهترین گوشی آیفون با قیمت مناسب

اگر می‌خواهید ارزان‌ترین گوشی آیفون را بخرید، ما گوشی‌های SE، آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ و سری‌های آیفون ۱۳ را پیشنهاد می‌کنیم. در حال حاضر، بهترین گوشی اپل با قیمت معقول، سری مدل‌های آیفون ۱۳ هستند.

در صورتی‌که قصد دارید گوشی کوچک و پیشرفته بخرید، آیفون ۱۳ مینی مناسب است. آیفون SE ارزان‌ترین گوشی اپل در بازار است و فقط یک دوربین سلفی و یک دوربین در قاب پشتی دارد. آیفون ۱۱ هم با قیمت حداکثر ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و دوربین‌های قدرتمندی دارد.

آخرین مدل گوشی آیفون

آخرین مدل گوشی آیفون، سری گوشی‌های آیفون ۱۵ هستند. هر کدام از این موبایل‌ها به عنوان بهترین موبایل اپل معرفی می‌شوند؛ اما چون این مدل‌ها در ایران رجیستری ندارند، خریداران ایرانی آن‌ها را انتخاب نمی‌کنند. تراشه‌های آیفون ۱۵ پرومکس و آیفون ۱۵ پرو جزو جدیدترین تراشه‌ها هستند و قدرت پردازش بالایی دارند. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس هم دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی دارند.

بهترین گوشی آیفون در ایران

اگر بخواهیم بهترین گوشی آیفون در بازار ایران را معرفی کنیم، به مدل‌های SE 2022 و آیفون ۱۳ مینی می‌رسیم. SE 2022 شبکه 5G، بلندگوهای استریو و نمایشگر باکیفیت دارد و تصاویر را با کنتراست و دقت رنگ فوق‌العاده‌ای نشان می‌دهد. iPhone 13 Mini هم جزو بهترین‌هاست و با نمایشگر OLED و اسپیکر استریو کار می‌کند. اگر حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان بودجه دارید، می‌توانید Apple iPhone SE 2022 بخرید. گوشی آیفون ۱۳ مینی هم با قیمت ۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بهترین گوشی آیفون از نظر کاربران

بهترین گوشی آیفون از نظر کاربران

بسیاری از کاربران و خریداران موبایل‌های برند اپل، سری گوشی‌های آیفون ۱۵ را به عنوان بهترین موبایل اپل معرفی می‌کنند. این دستگاه‌ها در ایران رجیستر نمی‌شوند؛ اما باز هم افراد زیادی آن‌ها را خریداری می‌کنند. آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس تراشه A16 دارند و با نمایشگر Retina XDR OLED کار می‌کنند.

بهترین گوشی اپل تا ۵۰ میلیون تومان

اگر بودجه شما ۵۰ میلیون تومان است و می‌خواهید بهترین گوشی آیفون را بخرید، ما نسخه پرومکس آیفون ۱۳ را پیشنهاد می‌کنیم. باتری این موبایل در مقایسه با مدل‌های قبلی طول عمر بیشتری دارد و با تراشه بهینه و فناوری ProMotion کار می‌کند. طول عمر باتری ۱۳ پرومکس از گوشی‌های اندرویدی خیلی بیشتر است.

نحوه خرید قسطی گوشی آیفون

اولین مرحله خرید اقساطی گوشی آیفون، ثبت‌نام با شماره تلفن همراه در سایت ازکی‌وام است. ثبت‌نام در کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود. بعد از این مرحله، نوبت تکمیل مشخصات فردی است. شما باید مدارک شناسایی مثل شناسنامه را در سایت بارگذاری کنید. برای اینکه اعتبار خرید گوشی به شما تعلق بگیرد، کارشناس‌های شرکت مشاور رتبه‌بندی ایران، سابقه مالی شما را بررسی می‌کنند.اگر چک برگشتی نداشته باشید، می‌توانید بقیه مراحل را انجام دهید.

در ادامه، به چک صیادی احتیاج دارید. این چک مدرک ضمانت شماست. بعد از بارگذاری شناسنامه و چک صیادی در سایت ازکی‌وام، کارشناس‌های ما مدارک شما را بررسی می‌کنند و برای تایید نهایی و ثبت‌ قرارداد خرید با شما تماس می‌گیرند. در نهایت، اعتبار به حساب شما واریز می‌شود و می‌توانید بهترین گوشی اپل را خریداری کنید 

سوالات متداول

آخرین مدل گوشی آیفون چیست؟

سری گوشی‌های ۱۵ آخرین مدل گوشی‌های آیفون هستند. این محصولات در بازار ایران رجیستر نمی‌شوند. 

بهترین گوشی آیفون برای عکاسی کدام است؟

بهترین گوشی اپل برای عکاسی، آیفون ۱۵ پرومکس است. از آن‌جایی‌که این محصول در ایران رجیستر نمی‌شود، بهتر است آیفون سری ۱۳ را خریداری کنید. 

بهترین موبایل اپل از نظر باتری چیست؟

از نظر شارژدهی باتری، آیفون ۱۳ پرومکس بهترین مدل آیفون است.