اگر کار برنامه‌نویسی انجام می‌دهید یا زمان زیادی با لپ‌تاپ کار می‌کنید، خرید بهترین لپ‌تاپ از نظر باتری، خریدی مهم به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ‌ها قدرت شارژدهی بالایی دارند و در مدت زمان کوتاهی نیز شارژ می‌شوند. در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام، به بررسی بهترین لپ‌تاپ از نظر طول عمر باتری می‌پردازیم و روش خرید لپ‌تاپ قسطی را به طور کامل توضیح می‌دهیم. شما با استفاده از وام خرید اقساطی لپ‌تاپ می‌توانید بهترین لپ‌تاپ با باتری قوی را خریداری کنید.

بهترین لپ تاپ از نظر باتری

تفاوت انواع باتری لپ‌تاپ

برای اینکه بتوانید بهترین لپ‌تاپ از نظر باتری را بشناسید، باید با انواع باتری آشنا شوید. به‌طور کلی، لپ‌تاپ باتری‌ها در ۳ نوع نیکل کادمیوم، نیکل متال هیدرید و باتری لیتیوم یون ساخته می‌شوند. بعضی از لپ‌تاپ‌ها نیز با باتری‌های هوشمند کار می‌کنند. دستگاه‌هایی که لپ‌تاپ لیتیوم یونی یا Li-ion دارند، سبک‌تر هستند و در طولانی‌مدت داغ نمی‌شوند. باتری‌های نیکل کادمیوم و نیکل متال هیدرید اثر حافظه دارند. منظور از اثر حافظه این است که باتری تا آخرین حد ممکن تخلیه نمی‌شود.

نحوه تشخیص نوع باتری لپ‌تاپ

برای تشخیص بهترین لپ‌تاپ‌ها از نظر باتری، باید نوع باتری را تشخیص دهید. برای این کار باید مدل لپ‌تاپ را پیدا کنید. مدل لپ‌تاپ در قسمت تنظیمات و گزینه About نوشته شده است. در این قسمت، پنجره سمت چپ را باز کنید و شماره مدل لپ‌تاپ را در بخش Drive Specification ببینید. در این مرحله، می‌توانید به صفحه وب سازنده دستگاه بروید و مدل لپ‌تاپ را جست‌وجو کنید. مدل باتری و شماره قطعه در این صفحه نوشته شده است.

کدام نوع باتری لپ‌تاپ بهتر است؟

بهترین باتری در لپ‌تاپ‌ها، باتری‌های جنیون یا Genuine هستند. این باتری‌ها به صورت فابریک روی دستگاه‌ها وجود دارند. بیشتر لپ‌تاپ‌هایی که در بازار وجود دارند از باتری اورجینال استفاده می‌کنند. باتری‌های اورجینال ساخت شرکت‌های چینی هستند. باتری‌های High Copy نیز در بازار وجود دارند که قیمت آن‌ها پایین‌تر است.

قوی‌ترین لپ‌تاپ از نظر باتری

دستگاه‌های زیر بهترین لپ‌‌تاپ‌ها از نظر باتری هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه‌تان بهترین لپ‌تاپ با باتری قوی را خریداری کنید.

  • لپ‌تاپ مک‌بوک Pro 16-inch
  • ایسوس Zenbook 14 OLED
  • مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M3
  • لپ‌تاپ Razer Blade 14
  • لپ‌تاپ لنوو ThinkPad Z16
  • مک‌بوک Air M1

لپ‌تاپ ایسوس با باتری قوی

برند ایسوس کیفیت بالا و شهرت زیادی دارد؛ بنابراین بهترین لپ‌تاپ‌ها از نظر باتری را تولید می‌کند. در این بخش، بهترین لپ‌تاپ از نظر باتری، محصول شرکت ایسوس را معرفی می‌کنیم. برای خرید این محصولات می‌توانید از وام خرید قسطی لپ‌تاپ ایسوس استفاده کنید.

Asus Zenbook 13 OLED

در لیست بهترین لپ‌تاپ‌ها با باتری قوی، باید به لپ‌تاپ Zenbook مدل 13 OLED اشاره کنیم. باتری دستگاه ۱۵ ساعت کار می‌کند و سریع شارژ می‌شود. شما می‌توانید در کمتر از ۲ ساعت، لپ‌تاپ را شارژ کنید. صفحه نمایش لپ‌تاپ ایسوس ۱۳.۳ اینچ و روشنایی صفحه ۱۵۰ نیت است. لپ‌تاپ Zenbook 13 OLED با رم ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت کار می‌کند. پردازنده مرکزی دستگاه AMD Ryzen 7 5700U و پردازنده گرافیکی Integrated Radeon graphics است. این محصول جک هدفون ندارد.

Asus ROG Zephyrus G14

اگر اهل گیم هستید، به بهترین لپ‌تاپ از نظر طول عمر باتری احتیاج دارید. لپ‌تاپ Asus ROG Zephyrus G14 به همه نیازهای شما از یک لپ‌تاپ گیمینگ پاسخ می‌دهد و با پردازنده مرکزی Asus ROG Zephyrus G14 کار می‌کند. عمر باتری دستگاه ۱۱ ساعت است؛ بنابراین، شما می‌توانید ۱۱ ساعت با این دستگاه بازی کنید. این لپ‌تاپ با پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 2060 کار می‌کند و صفحه نمایش روشنی دارد.

بهترین لپ تاپ از نظر طول عمر باتری

Asus ExpertBook B9450

لپ‌تاپ Asus ExpertBook B9450 می‌تواند ۱۶ ساعت کار کند؛ بنابراین قطعا در لیست بهترین لپ‌تاپ‌ها با باتری قوی قرار می‌گیرد. این دستگاه طراحی زیبا و وزن سبکی دارد و با صفحه نمایش ۱۴ اینچی کار می‌کند. پردازنده مرکزی لپ‌تاپ از نوعIntel Core i7-10510U و پردازنده گرافیکی Intel UHD است. این دستگاه قدرتمند ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱۶ گیگابایت رم دارد. دوربین IR و حسگر اثر انگشت از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

نحوه تشخیص نوع باتری لپ تاپ

 بهترین لپ‌‌تاپ‌های لنوو از نظر باتری

بهترین لپ‌تاپ‌ها از نظر باتری از شرکت لنوو به شرح زیر هستند. برای این لپ‌تاپ‌ها می‌توانید از وام خرید قسطی لپ‌تاپ لنوو استفاده کنید.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 11

بهترین لپ‌تاپ با باتری قوی در کلاس تجاری برند لنوو، لپ‌تاپ ThinkPad X1 Carbon Gen 11 است. این محصول عملکرد قوی و طراحی شیکی دارد و با باتری فوق‌العاده‌ای کار می‌کند. پردازنده دستگاه از نوع Core i7-1255U اینتل است و یک تراشه قدرتمند نیز در لپ‌تاپ وجود دارد. لپ‌تاپ لنوو ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD دارد. صفحه نمایش ۱۴ اینچی، رزولوشن واضح، صفحه کلید دارای نور و اثر انگشت‌خوان از دیگری ویژگی‌های این محصول هستند.

قوی ترین لپ تاپ از نظر باتری

Lenovo Chromebook Duet

اگر بودجه متوسطی دارید و می‌خواهید بهترین لپ‌تاپ از نظر طول عمر باتری را بخرید، ما Lenovo Chromebook Duet را پیشنهاد می‌دهیم. این لپ‌تاپ با طول عمر باتری ۱۲ ساعت و ۴۷ دقیقه‌ای کار می‌کند و صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی دارد. پردازنده دستگاه از نوع core MediaTek Helio P60T و حافظه رم لپ‌تاپ ۴ گیگابایت است. این لپ‌تاپ سبک بهترین گزینه برای کسانی است که قصد خرید لپ‌تاپ‌ها با باتری قوی و قیمت اقتصادی را دارند.

بهترین لپ تاپ های لنوو از نظر باتری

بهترین لپ‌تاپ‌های مایکروسافت از نظر باتری

مایکروسافت یکی از برندهای محبوب است و بهترین لپ‌تاپ‌ها از نظر باتری را تولید می‌کند. در این بخش، بهتری لپ‌تاپ‌ها با باتری قوی ساخته شرکت مایکروسافت را معرفی می‌کنیم. برای خرید این محصولات می‌توانید از وام خرید قسطی سرفیس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی 

Microsoft Surface Book 3

این لپ‌تاپ ۱۵ ساعت کار می‌کند و به عنوان بهترین لپ‌تاپ با باتری قوی معرفی می‌شود. Microsoft Surface Book 3 پردازنده اینتل Core i7 و صفحه نمایش ۱۵ اینچی دارد. طراحی منحصربه‌فرد، صفحه کلید راحت، پردازنده گرافیکی فوق‌العاده و نمایشگر درخشان از ویژگی‌های مثبت این دستگاه هستند. وزن لپ‌تاپ سرفیس Book 3 نسبتا بالاست و قیمت بالایی نیز دارد. شما می‌توانید از این لپ‌تاپ برای تماشای فیلم با کیفیت 1080p و تماس ویدیویی ۷ ساعته استفاده کنید.

بهترین لپ تاپ های مایکروسافت از نظر باتری

Microsoft Surface Laptop Studio

لپ‌تاپ Microsoft Surface Laptop Studio ۱۸ ساعت کار می‌کند و قطعا یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها از نظر باتری است. این لپ‌تاپ با پردازنده Core-i5 یا Core-i7 کار می‌کند. صفحه نمایش دستگاه ۱۴.۴ اینچ و پردازنده گرافیکی از نوع Intel Iris Xe / AMD Radeon است. این لپ‌تاپ ۱.۷ کیلوگرم وزن دارد و حافظه ذخیره‌سازی‌اش ۲۵۶ تا ۱ ترابایت SSD است. صفحه نمایش و طراحی زیبا، بلندگوی عالی و صفحه کلید راحت از ویژگی‌های مثبت این محصول هستند.

بهترین لپ تاپ های اچ پی با باتری قوی

Surface Laptop 3 – E

اگر کارهای تخصصی با لپ‌تاپ انجام می‌دهید، بهترین لپ‌تاپ از نظر طول عمر باتری، لپ‌تاپ  Surface Laptop 3 – E است. این محصول طراحی باریک و سبکی دارد و با پردازنده Core i7 کار می‌کند. لپ‌تاپ Surface Laptop 3 – E عملکرد سریعی دارد و بهترین لپ‌تاپ‌ برای کارهای مهندسی و گرافیکی است.

بهترین مک بوک از نظر باتری

بهترین لپ‌تاپ‌های اچ پی با باتری قوی

لپ‌تاپ‌های اچ پی برای افراد با شغل‌های مختلف مناسب هستند؛ به‌علاوه، بسیاری از دانشجوها هم لپ‌تاپ‌های اچ پی را برای پروژه‌های دانشجویی انتخاب می‌کنند. در این بخش، بهترین لپ‌تاپ‌‌ها از نظر باتری از برند HP را معرفی می‌کنیم.

HP Elite Folio

این لپ‌تاپ می‌تواند ۱۶ ساعت و ۲۰ دقیقه کار کند و طول باتری‌اش به اندازه باتری‌های اپل است. اگر برای وب‌گردی و کارهای ساده به بهترین لپ‌‌تاپ با باتری قوی احتیاج دارید، HP Elite Folio بهترین انتخاب است. صفحه نمایش دستگاه ۱۳.۵ اینچ است و با پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno 690 کار می‌کند. وزن لپ‌تاپ ۲.۵ پوند است و مجهز به پردازنده مرکزی Qualcomm Snapdragon 8cx Gen2 است.

ایا باتری لپ تاپ تعمیر میشود

HP ENVY 13T-BA000

اگر می‌خواهید کارهای روزمره انجام دهید، بهترین لپ‌تاپ از نظر باتری HP ENVY 13T-BA000 است. این محصول پردازنده قدرتمندی دارد و با صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی کار می‌کند. عمر باتری ۱۱ ساعت و ۱۵ دقیقه است و لپ‌تاپ با پردازنده مرکزی Intel Core i5-1135G7 کار می‌کند. صفحه نمایش روشن و واضح، طراحی جذاب و صفحه کلید کلیکی از ویژگی‌های جذاب دستگاه هستند.

بهترین لپ تاپ ها با باتری قوی

بهترین مک‌بوک از نظر باتری

لپ‌تاپ‌های مک‌بوک همگی جزو بهترین لپ‌تاپ‌ها از نظر باتری هستند. اگر به محصولات برند اپل علاقه دارید و می‌خواهید مک‌بوک بخرید، گزینه‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم؛ همچنین، برای خرید این محصولات می‌توانید از وام خرید قسطی مک‌بوک استفاده کنید. 

مک‌بوک پرو ۱۶ M2 Max

عمر باتری این لپ‌تاپ ۲۱ ساعت است و یک تراشه M2 Max نیز در دستگاه وجود دارد. مک بوک پرو ۱۶ پردازشگر گرافیکی قدرتمندی دارد و برای گرافیست‌ها و تصویرسازها مناسب است. این ویژگی‌ها باعث شده است که مک‌بوک پرو ۱۶ به عنوان بهترین لپ‌تاپ با باتری قوی معرفی شود. این محصول صفحه نمایش ۱۶ اینچی از نوع Liquid Retina دارد و می‌تواند رنگ‌ها را واضح و شفاف نشان دهد. طیف گسترده از پورت‌ها، عملکرد قدرتمند و عمر طولانی باتری از ویژگی‌های مثبت این محصول هستند.

قوی ترین لپ تاپ از نظر باتری

مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی M2

این لپ‌تاپ ۱۸ ساعت و ۲۰ دقیقه کار می‌کند و در گروه بهترین لپ‌تاپ‌ها با باتری قوی قرار می‌گیرد. مک‌بوک ۱۳ اینچی اپل عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و برای ویرایش عکس و اجرای همزمان برنامه‌های مختلف مناسب است.

تفاوت انواع باتری لپ تاپ

آیا باتری لپ‌تاپ تعمیر می‌شود؟

بله؛ شما می‌توانید برای تعمیر باتری لپ‌تاپ به متخصص و تعمیرکار لپ‌تاپ مراجعه کنید؛ اما در بیشتر مواقع، تعمیر لپ‌تاپ کمکی به سرعت و عملکرد دستگاه نمی‌کند. در این شرایط، بهتر است با استفاده از وام خرید لپ‌تاپ قسطی یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها را با باتری قوی خریداری کنید. 

سوالات متداول

چه مدارکی برای خرید لپ‌تاپ قسطی نیاز است؟

برای خرید اقساطی لپ‌تاپ به شناسنامه و چک صیادی احتیاج دارید.

مبلغ وام خرید قسطی سرفیس چقدر است؟

مبلغ وام خرید قسطی سرفیس ۷۵ میلیون تومان است. شما می‌توانید با این وام بهترین لپ‌تاپ با باتری قوی از برند مایکروسافت را خریداری کنید.