وقتی از لپ تاپ مناسب فتوشاپ و گرافیک صحبت می‌کنیم، منظور دستگاهی است که CPU و کارت گرافیک مناسبی داشته باشد تا بتواند به خوبی از پس ساعت‌ها اجرای برنامه‌های سنگین مثل فتوشاپ، پریمیوم، اتوکد و… برآید. چنین لپ‌تاپی همچنین باید یک فن قدرتمند داشته باشد تا بیش از اندازه داغ نشود و از عمر باتری کم نکند.

چنین دستگاهی، طبیعتا قیمت بالایی دارد و ممکن است پرداخت آن به صورت یک جا برای خیلی از افراد دشوار باشد؛ مخصوصا دانشجوها و افرادی که به تازگی وارد مسیر کاری خود شده‌اند. خوشبختانه در ازکی‌وام، فرصتی فراهم است که به کمک آن می‌توانید انواع لپ‌تاپ قسطی را با هر قیمتی تهیه کرده و تا ۱۸ ماه برای آن اقساط بپردازید. در ادامه چند پیشنهاد در جهت انتخاب بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین را با هم بررسی خواهیم کرد. این پیشنهادها در طیف‌های قیمتی مختلف هستند و می‌توانند برای هر فردی مناسب باشند.

مشخصات لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

چه چیزی یک لپ‌تاپ را برای کارهای گرافیکی مناسب می‌کند؟ همان‌طور که گفتیم، در هر طیف قیمتی می‌توان یک لپ‌تاپ نسبتا مناسب برای گرافیست‌ها پیدا کرد. قطعا هرچه قیمت و امکانات بالاتر برود، گزینه‌ها نیز بیشتر و بهتر خواهند شد. به صورت کلی یک لپ‌تاپ مناسب فتوشاپ و گرافیک باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • وجود حداقل پردازنده iCore5 (در حالت ایده‌آل پردازنده iCore9)
  • حداقل کارت گرافیک  Nvidia GTX 1660 یا Nvidia RTX 3050 (حداقل ۴ گیگابایت حافظه داخلی)
  • حداقل حافظه رم ۱۶ گیگابایت (در حالت ایده‌آل ۶۴ گیگابایت برای پروژه‌های سنگین)
  • حداقل فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD
  • نمایشگر مناسب (با اندازه ترجیحا ۱۵ اینچی و کیفیت OLED 4K)
  • پوشش مناسب فضای رنگی
  • رزولوشن مناسب (Full HD یا بالاتر)

لپ تاپ مناسب فتوشاپ و گرافیک

بهترین لپ‌تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی

ایسوس یکی از برندهای شناخته‌شده و محبوب در ایران است که لپ‌تاپ مناسب فتوشاپ و پریمیر هم در بین محصولات خود کم ندارد. از جمله این لپ‌تاپ‌ها می‌توانیم به این‌ موارد اشاره کنیم:

  • لپ تاپ Asus TUF Gaming F15 FX506HC: پردازنده 11 نسل اینتل Core i5-11400H، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3050 در کنار ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۱ ترابایت حافظه SSD از جمله ویژگی‌های فوق‌العاده این دستگاه هستند که نسبت به دیگر مدل‌ها قیمت نسبتا مناسبی دارد و برای کارهای گرافیکی و البته گیم مناسب است.
  • VivoBook 16 M1605YA-A: این لپ‌تاپ از سری ویوو بوک، یک صفحه ۱۶ اینچی دارد که به راحتی می‌توانید حتی ریزترین جزییات را در آن ببینید و کار را با دقت جلو ببرید. پردازنده Ryzen 5 نسل ۷، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و رزولوشن Full HD از جمله دیگر ویژگی‌های این دستگاه هستند.
  • Rog Strix SCAR 18 G834JY-A: پردازنده این لپ‌تاپ Corei9 است؛ یعنی یکی از پیشرفته‌ترین پردازنده‌های ممکن در کل سیستم‌های لپ‌تاپی. حافظه رم این دستگاه ۳۲ گیگ است و پردازنده گرافیکی آن NVIDIA GEFORCE RTX 4090.

شما می‌توانید با قابلیت خرید لپ‌تاپ ایسوس قسطی با اعتبار ازکی‌وام در سریع‌ترین زمان ممکن لپ‌تاپ ایسوس مناسب با نیازتان را خریداری کنید. 

لپ‌تاپ لنوو مناسب برای کارهای گرافیکی

لنوو یکی از برندهای چینی و باکیفیت است که مدل‌های مختلفی به بازار ایران عرضه کرده. در ادامه لپ‌تاپ‌هایی از این برند معرفی خواهیم کرد که از میان آن‌ها می‌توانید بهترین لپ‌تاپ‌ برای کارهای گرافیکی سنگین را انتخاب کنید:

  • لنوو M1605YA-A: این لپ‌تاپ زیر ۲ کیلو وزن دارد و بهترین لپ‌تاپ برای ادیت و فتوشاپ برای افرادی محسوب می‌شود که فریلنسر هستند و کار زیادی دارند. پردازنده Vega 8، حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت، نمایشگر ۱۶ اینچی و پردازنده Ryzen 5 از جمله ویژگی‌های جذاب این لپ‌تاپ برای تصویرسازها و گرافیست‌ها هستند.
  • Legion pro 7: این لپ‌تاپ نیز از جمله دستگاه‌هایی است که پردازنده قدرتمند Corei9 دارد. گرافیک آن توسط NVIDIA GEFORCE RTX 4080 پشتیبانی شده و ظرفیت SSD‌ آن ۱ ترابایت است. در بین لپ‌تاپ‌های لنوو، این دستگاه یکی از بهترین‌هاست. 

برای خرید لپ‌تاپ لنوو قسطی کافی‍ست تا در سایت ازکی‌وام ثبت‌نام کرده و پس از بارگذاری مدارک مورد نیاز، اعتبار خرید کالا دریافت کنید.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین

بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی با قیمت مناسب

حالا که لپ‌تاپ‌های پرچمدار و قدرتمند برندهای معروفی مثل لنوو و ایسوس را بررسی کردیم، بیایید چند گزینه اقتصادی و لپ‌تاپ مناسب برای دانشجویان گرافیک را نیز بشناسیم. این گزینه‌ها قیمتی تا حدود ۳۰ میلیون تومان دارند و برای شروع کار عالی هستند:

  • لپ تاپ ایسوس مدل R1502ZA-AC i5 1235U
  • لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Slim 3-C R7 7730U
  • ایسوس مدل Creator Q530VJ-i7 13620H 24GB 1SSD RTX3050
  • اچ‌ پی مدل fd0336nia-15-i3 1315U 20GB 1SSD

لپ‌تاپ اچ پی برای کارهای گرافیکی

چنانچه با هدف انجام دادن کارهای گرافیکی قصد خرید لپ‌تاپ دارید، این چند لپ‌تاپ از برند اچ پی، برای کارهای گرافیکی بسیار مناسب خواهند بود:

  • Victus 16 i7 13700H 32GB: در دو سال اخیر، این لپ‌تاپ از بهترین‌های رندرگیری به حساب می‌آید. کارت گرافیکی GeForce RTX 4070، پردازنده Corei7 و نمایشگر ۱۶.۱ اینچی از جمله ویژگی‌های فوق‌العاده این دستگاه برای طراحان و گرافیست‌ها است.
  • HP ZBook Studio G8: بدنه آلومینیومی و وزن سبک این لپ‌تاپ، در کنار توانایی‌اش برای انجام پروژه‌های سنگین، آن را به یک گزینه مناسب برای دانشجویان گرافیک و کارمندانی تبدیل کرده که با 3D Max یا فوتوشاپ زیاد کار می‌کنند. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی، پردازنده Corei7 و رم ۳۲ گیگابایتی از دیگر ویژگی‌های جذاب این لپ‌تاپ هستند.

مناسب ترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

بهترین مک‌بوک برای کارهای گرافیکی

لپ‌تاپ‌های مک سنگین‌ترین برنامه‌های گرافیکی و ادیت فیلم و عکس را به راحتی اجرا می‌کنند و نتایجی فوق‌العاده در اختیار شما می‌گذارند. از جمله این لپ‌تاپ‌ها می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی M3 Max 30Core: این مدل را می‌توانیم بهترین لپ‌تاپ برای فتوشاپ و دیگر برنامه‌های گرافیکی بدانیم. پردازنده فوق قدرتمند ۱۴ هسته‌ای، رم ۳۶ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی، این دستگاه را به یک لپ‌تاپ فوق‌العاده تبدیل کرده‌ است. همین لپ‌تاپ در اندازه ۱۴ اینچی نیز با قیمت مناسب قابل خریداری است.
  • مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M2 Max 38Core: رم این مک بود ۹۶ گیگابایت است و برای رندرهای فوق سنگین استفاده می‌شود. تراشه M2 Max و پردازنده ۱۲ هسته‌ای این لپ‌تاپ برای شرکت‌ها و گرافیست‌های حرفه‌ای مناسب است.

خرید لپ‌تاپ قسطی مناسب کار گرافیکی در ازکی‌وام

اگر مناسب‌ترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی را پیدا کرده‌اید و آمادگی پرداخت کامل مبلغ آن را ندارید، خبر خوب این است که در ازکی‌وام می‌توانید بهترین مارک لپ‌تاپ برای فتوشاپ را پیدا کرده و به صورت اقساطی آن را تهیه کنید.

برای شروع خرید اقساطی در پلتفرم ازکی‌وام، کافی‌ست در سایت ثبت‌نام کرده و مدارک شخصی و شغلی خود را در کنار یک برگ چک صیادی آپلود کنید. بعد از اتمام فرایند اعتبارسنجی، می‌توانید انواع مک‌ بوک قسطی، لپ‌تاپ مک، ایسوس، لنوو و… را در فروشگاه‌های ازکی‌وام مشاهده و با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

سوالات متداول

حداقل اندازه صفحه نمایش برای یک لپ‌تاپ مناسب فتوشاپ و گرافیک چقدر است؟

حداقل اندازه این صفحه بهتر است ۱۴ اینچ باشد و طبیعتا با بزرگ‌تر شدن صفحه، کیفیت کار نیز بالاتر خواهد رفت.

آیا می‌توانم با چک صیادی فرد دیگری لپ‌تاپ قسطی بخرم؟

این چک برای اعتبارسنجی و سنجش رفتار بانکی شما به کار می‌رود و تنها در صورتی کاربردی است که متعلق به شخص شما باشد.