احتمالاً از مزایای فناوری ابری که امکان دسترسی از راه دور، کاهش هزینه‌های ذخیره‌سازی داده، پیروی از یک مدل حق اشتراک انعطاف‌پذیر و امکان توسعه و قابلیت‌های تقریباً بی‌پایانی که برای مشاغل فراهم می‌کند را شنیده باشید. علی‌رغم همه این مزایا، شرکت‌های فعال در صنایع مالی تنها در سال‌های اخیر است که به صنعت ابریِ در حال گسترش توجه کرده‎اند و این تعجب‌آور است.

به هر حال طبق برآوردها، روندهای سامانه­‌های ابری می‌تواند در ۷ سال آینده به ۱۲۵۱ میلیارد دلار (تقریبا بیش از ۱ تریلیون دلار) با نرخ رشد مرکب سالانه ۱۹.۱٪ (CAGR) ارزش داشته باشد. برای در نظر گرفتن این موضوع، این مقدار میزان تولید ناخالص داخلی کشوری مانند اسپانیا یا استرالیا یا ارزش خالص تخمینی ثروت ایلان ماسک است؛ اما چرا بانکداری ابری و در نتیجه سیستم تسهیلات و اعتبار ابری، در تحول دیجیتال برای صنعت مالی ضروری است؟ بیایید نگاهی به برخی از مزایای کلیدی بیندازیم.

چرا استراتژی دیجیتال شما به راهکارهای وام‌دهی ابری نیاز دارد؟

مزایای کلی راهکارهای ابری برای مشاغل شفاف است. آن‌ها کارایی را بهبود می‌بخشند، اجازه کار از راه دور و همکاری بیشتری را نیز فراهم می‌کنند. با این حال، در صنعت فناوری مالی، آن‌ها می‌توانند یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی باشند که برای مدت طولانی منتظر آن بوده‌ایم.

بیایید این استراتژی را تجزیه کنیم و سه حوزه اصلی سود کسب‌وکارهایی که به دنبال راه‌حل‌های تسهیلات و اعتبار ابری هستند را بررسی کنیم.

تقریبا در هر سطحی کارایی را اضافه می‌کند

وقتی صحبت از روش‌های اعطای تسهیلات و اعتبار می‌شود، سرعت و دقت همه چیز هستند؛ به همین دلیل است که استفاده از فناوری ابری می‌تواند تفاوت زیادی در انتخاب مشتری شما برای وام‌دادن ایجاد کند.

کوتاه شدن زمان تشکیل پرونده اعتباری و تایید وام

فناوری ابری دسترسی ایمن را در جایی که بیشتر مورد نیاز کاربران است فراهم می‌کند. کاربران نه تنها می‌توانند از طریق دستگاه‌های مختلف مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و غیره درخواست وام بدهند، بلکه می‌توانند از تصمیمات وام خود (بررسی اعتبارسنجی، بازپرداخت و استطاعت مالی و غیره) سریع‌تر مطلع شوند.

این به دلیل افزایش ارتباط و اتصال به سامانه‌های مختلف در سیستم اعطای تسهیلات است که در صورت نیاز به تمام اطلاعات مورد نیاز شما دسترسی پیدا می‌کند تا سریع‌تر از روش‌های سنتی به مشتری شما نحوه تشکیل پرونده اعتباری و فرایند دریافت وام را اطلاع دهد.

مزایای وام دهی ابری

افزایش فرآیندهای خودکار

راهکارهای ابری همچنین به کسب‌وکار شما برای دستیابی به فناوری‌های بیشتر مانند اتوماسیون قدرت می‌دهد. راهکارهای ابری با پشتیبانی از کسب‌وکار با ابزارهای مورد نیاز، می‌تواند با خودکارسازی فرایندهای دستی مانند مدیریت اسناد، کارایی را افزایش دهد؛ علاوه‌بر این، همه آن‌ها می‌توانند در فضای ابری ذخیره شوند تا بتوانید بدون محدودیت زمانی و مکانی به داده‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

به‌روزرسانی مستمر

برخلاف سیستم‌های داخلی که نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق دارند، سیستم‌های ابری به صورت خارجی مدیریت می‌شوند. این بدان معناست که ارائه‌دهنده خدمات شخص ثالث، مسئول ارتقای سیستم است و اطمینان می‌دهد که شما همیشه آخرین فناوری و ویژگی‌های امنیتی را دارید. افزایش بار، زمان از کار افتادن و موارد دیگر را فراموش کنید؛ این مسئولیت، اکنون بر عهده ارائه‌دهنده راهکار ابری شماست.

امنیت در اولویت

درحالی‌که برخی ممکن است استدلال کنند هر چه بیشتر به هم متصل باشیم، آسیب‌پذیرتر هستیم؛ اما در مورد وام های ابری همیشه اینطور نیست. در واقع، سطوح امنیتی و تأییدیه‌های افزوده‌شده می‌تواند از روش‌های سنتی ایمن‌تر باشد.

اضافه‌شدن لایه‌ای از ایمنی به فرایند مدیریت اسناد

با راهکارهای ابری، امنیت داده‌های شما افزایش پیدا می‌کند. با جدا نگه داشتن داده‌ها و سرویس‌ها، خطر نشت داده‌ها یا مسائلی که برای کسب‌وکار شما حیاتی می‌شود را کاهش می‌دهید؛ علاوه‌بر این، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام داده‌های مورد نیاز برای تکمیل تراکنش‌ها را در اختیار دارید. خواه این تراکنش به معنای تبادل حداقل بسته داده باشد یا یک فرایند تأیید کامل، اتصال به ابر، فرایندِ اطمینان از کارایی را ساده‌تر می‌کند.

راستی‌آزمایی دیجیتالی

دیگر لازم نیست برای انجام رویه‌های بسیار مهم شناسایی مشتری (KYC) و تطبیق با قوانین مبارزه با پولشویی (AML) صرفا به نیروی انسانی تکیه کنید؛ در عوض، فناوری ابری انواع مختلفی از روال‌های تأیید را ارائه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که مشتری شما همان چیزی است که می گوید. این‌ها می‌تواند شامل فناوری بررسی اسناد، برنامه‌های تأیید و سایر پروتکل‌های حریم خصوصی و امنیتی باشد که برای اطمینان از امن بودن مشتری ایجاد شده‌اند.

کنترل دسترسی

طبیعتاً سیستم‌های ابری برای ورود به سیستم نیاز به دسترسی دارند. با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها، می‌توانید از سیستم ابری خود در برابر حملات یا کلاهبرداری محافظت کنید و در وهله اول اطمینان حاصل کنید که رویه‌های کنترل دسترسی مناسب وجود دارد.

امنیت سیستم های ابری

پیشران رضایت مشتری

با رقابت زیاد در صنعت مالی، چیزی که شما را از رقیب خود متمایز می‌کند،  توجه به بهترین جزئیات مراقبت از مشتری است. در ادامه توضیح داده‌ایم که چگونه اعتبار یا تسهیلات ابری به‌عنوان یک خدمت (Cloud Lending as a Service)، مشتریان را در اولویت قرار می‌دهد.

سیستم‌های کاربرپسندتر

سرعت ممکن است معیار کلیدی باشد؛ اما کارایی نیز مهم است و مشتریان برای استفاده از خدمات شما، به‌ راحتی اهمیت می‌دهند. فناوری ابری به کسب‌وکارها این قدرت را می‌دهد که فرایندها را ساده‌سازی کنند و بر ایجاد تجربه‌ای کاربرپسند تمرکز کنند. به عنوان مثال، فناوری ابری می‌تواند با پردازش یکپارچه اسناد و ارائه بررسی اعطای وام در اسرع وقت، به آنبوردینگ سیستم کمک کند یا به عنوان مثال، می‌تواند امکان ذخیره‌سازی سیستم‌های محتوای آموزشی را فراهم کند که کاربران را در صورت نیاز به دانستن در مورد اعطای اعتبار و تسهیلات، آگاه کند.

ایده‌آل برای دنیای پس از کرونا

همه‌گیری ویروس کرونا ما را مجبور کرد در نحوه انجام تجارت خود تجدید نظر کنیم. به‌ جای ارائه خدمات مبتنی بر شعبۀ فیزیکی، امروزه مجبوریم ارائه‌دهندگان خدمات مالی دیجیتالی را انتخاب کنیم و این اتفاق خوبی است. با این حال، شرکت‌ها باید بیشتر تلاش کنند تا وفاداری مشتریان را جلب کنند.

راه‌حل‌های اعتبار و تسهیلات ابری با اجازه دادن به مشتری برای ایجاد درخواست و دریافت پاسخ در هر کجا که هستند، بدون توجه به وضعیت واکسن‌شان یا سایر بیماری‌های همه‌گیر، کار کنند. این بدان معنی است که کسب و کار شما می‌تواند در ارائه خدمات در دنیای پس از کووید به برتری برسد.

سیستم های کاربر پسند

نحوه استفاده و آنبوردشدن در آخرین فناوری بانکداری ابری

ماندن در صنعت مالی که بسیار رقابتی است، آسان نیست. با افزایش تعداد ارائه‌دهندگان خدمات فین‌تک، هم رقبای جدید در بازار و هم ارائه‌دهندگان سنتی باید اطمینان حاصل کنند که خدماتی که ارائه می‌دهند مطابق با تقاضای مصرف‌کننده است و از آن فراتر می‌رود. این بدان معناست که باید فناوری مناسب را در زمان مناسب در اختیار داشته باشید.

از آنجایی‌که شرکت‌های بسیاری در پی ویروس کرونا دچار تحول دیجیتالی شده‌اند، توسعه یک استراتژی دیجیتال بانکداری ابری قوی که نیازهای مشتریان را برآورده کند، حیاتی‌تر شده است؛ اما قبل از خیز برداشتن به سمت تحول دیجیتال، رعایت این نکات ضروری است:

۱) اطمینان حاصل کنید که تحول دیجیتال شما با اهداف استراتژیک کلی سازمان‌تان مطابقت دارد. اگر در انجام این کار شکست بخورید، می‌توانید دوباره از نقطه شکست‌خورده شروع کنید و ادامه دهید.

۲) تطبیق با قوانین و دستورالعمل‌ها و امنیت را در تمام مراحل در نظر بگیرید. به عنوان یک ارائه‌دهنده اعتبار و تسهیلات، امنیت حرف اول را می‌زند؛ به همین دلیل است که مهم نیست چقدر راه‌حل عالی به نظر می‌رسد، امنیت در اولویت قرار دارد.

۳) در ابتدا پشتیبانی مناسب را در اختیار داشته باشید. تحول دیجیتال زمانی‌که بدون کمک انجام شود می‌تواند یک فرایند دشوار باشد. درعوض، افراد و تیم مناسب را از قبل برای اطمینان از موفقیت به کار بگیرید.