با گرم شدن هوا، بسیاری از مردم انواع وسایل سرمایشی مثل پنکه و کولر را خریداری می‌کنند. برای خرید اقساطی پنکه از سایت ازکی‌وام، بهتر است انواع مدل پنکه و بهترین مدل‌های آن را بشناسید. در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام بهترین مدل‌های پنکه را معرفی می‌کنیم و روش خرید قسطی آن را توضیح خواهیم داد. شما می‌توانید با ثبت‌نام در سایت و دریافت اعتبار، بدون دغدغه از سوال «پنکه چی بخرم؟» بهترین مدل پنکه را به صورت قسطی تهیه کنید.

انواع پنکه

اولین مرحله در خرید قسطی پنکه، شناخت انواع آن است. پنکه‌های موجود در بازار شامل موارد زیر هستند:

  • پنکه ایستاده
  • پنکه رومیزی
  • پنکه سقفی
  • پنکه دیواری
  • پنکه سه‌منظوره
  • پنکه بدون پره
  • پنکه گرمایشی
  • پنکه مه‌پاش

بهترین مدل‌های پنکه

برای خرید بهترین مدل‌های پنکه باید به مواردی مثل متراژ خانه یا اتاق، صدای پنکه، قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع، تنظیم سرعت، قابلیت تایمر و ریموت کنترل و وزن پنکه توجه کنید. ما این ویژگی‌ها را در پنکه‌های مختلف بررسی کردیم و به محصولات زیر رسیدیم: 

پنکه هاردستون مدل FAM7611

این محصول از نوع ایستاده است و ۸ کیلوگرم وزن دارد. روی پنکه، چهار پره فلزی نصب شده است. شما می‌توانید این پره‌ها را در ۳ حالت مختلف تنظیم کنید؛ همچنین، امکان کنترل دستگاه از راه دور هم وجود دارد. پنکه هاردستون با توان مصرفی ۶۰ وات و تایمر ۷.۵ ساعته کار می‌کند و قابلیت تنظیم ارتفاع هم دارد. اگر قصد خرید بهترین مدل پنکه را دارید، پنکه ایستاده هاردستون گزینه مناسبی خواهد بود.

بهترین مدل پنکه

پنکه هاردستون مدل FAM7612

اگر اتاق شما بزرگ است، پنکه هاردستون مدل FAM7612 بهترین مدل پنکه برای شماست. وزن دستگاه ۸.۲ کیلوگرم است و پره‌های فلزی آن می‌توانند ۵۰ متر مکعب بر دقیقه باد تولید کنند. این پنکه ریموت کنترل دارد و شما می‌توانید سرعت و ارتفاع آن را از راه دور تنظیم کنید. ارتفاع پنکه تا ۲۰ سانتی‌متر و تایمر آن تا ۸ ساعت تنظیم می‌شود.

پنکه ۳ منظوره تکنو مدل TE-9160

این پنکه ۳ منظوره ویژگی‌های مختلفی دارد. به همین دلیل در دسته بهترین مدل‌های پنکه معرفی می‌شود. پنکه تکنو مشکی‌رنگ است و ۵ پره فلزی دارد. شما می‌توانید سرعت پنکه را در ۳ حالت مختلف تنظیم کنید. نکته آخری که در مورد این پنکه باید بدانید این است که حداکثر توان مصرفی آن به ۱۰۰ وات هم می‌رسد.  

پنکه چه مارکی خوب است؟

 پنکه‌های رومیزی مدل Haleh، پنکه برند ویداس، پنکه پارس‌خزر، پنکه تولیپس و جی‌پاس در لیست بهترین برند پنکه قرار دارند. در ادامه، مشخصات این محصولات را توضیح خواهیم داد.

بهترین برند پنکه

پنکه رومیزی دمنده مدل Haleh

این محصول یکی از بهترین مدل‌های پنکه است و به راحتی روی میز کار یا کنار تخت نصب می‌شود. این دستگاه ۳ پره پلاستیکی دارد و به خوبی هوای اطراف را به گردش در می‌آورد. اگر برای کنار تخت و میزتان به یک پنکه کوچک و کاربردی احتیاج دارید، این محصول برای شما مناسب است. 

پنکه پارس‌خزر مدل مدل FSR-ADO

شرکت پارس‌خزر به عنوان بهترین برند پنکه معرفی می‌شود و محصولات متنوعی دارد. پنکه پارس‌خزر مدل FSR-ADO با ۴ پره کار می‌کند و قابلیت تنظیم باد دارد. به‌علاوه، شما می‌توانید با یک ریموت کنترل هم باد پنکه را تنظیم کنید. برای خرید اقساطی این محصول کافی‌ست در ازکی‌وام ثبت‌نام کنید و اطلاعات‌تان را تکمیل کنید. 

پنکه ویداس مدل VIR-8036

این پنکه با ۵ پره پلاستیکی کار می‌کند و سرعت گردشش ۱۴۰۰ است؛ به همین دلیل در فهرست بهترین مدل‌های پنکه قرار گرفته است. برای تنظیم باد پنکه کافی‌ست از ریموت کنترل استفاده کنید و درجه باد را از ملایم تا شدید تغییر دهید. به‌علاوه، امکان تنظیم ارتفاع و برنامه‌ریزی مدل کار کردن نیز وجود دارد. 

پنکه برفاب – مدل SF2020

اگر می‌خواهید بهترین مارک پنکه بی‌صدا را خریداری کنید، ما محصول شرکت برفاب مدل SF2020 را پیشنهاد می‌کنیم. ارتفاع دستگاه حدود ۱.۵ متر است و با ۵ پره پلاستیکی کار می‌کند. وجود این ۵ پره باعث می‌شود که پنکه به راحتی هوا را جابه‌جا کند؛ به‌علاوه، پنکه برفاب ۳ حالت وزش دارد. در نهایت اینکه، شما می‌توانید این محصول را در رنگ‌های مشکی و سفید و با گارانتی ۱۸ ماهه خریداری کنید. 

پنکه تولیپس مدل SF-405R

این محصول می‌تواند به چپ و راست بچرخد و هوای خانه را جابه‌جا کند. حجم باددهی پنکه تولیپس ۵۶ متر مربع بر دقیقه است و ۴ پره دارد. پنکه تولیپس در دسته بهترین مدل‌های پنکه قرار می‌گیرد؛ زیرا کم‌مصرف است و می‌تواند در ۴ حالت مختلف باد تولید کند. همچنین، این دستگاه یک تایمر هم دارد. با استفاده از این تایمر می‌توانید وضعیت دستگاه را از ۳۰ دقیقه تا ۷ ساعت و نیم تنظیم کنید. 

پنکه دیواری جی پاس

اگر می‌خواهید بهترین مدل پنکه دیواری را بخرید، ما پنکه دیواری جی پاس مدل GF9479N را معرفی می‌کنیم. این محصول ظاهر زیبایی دارد و با ۵ پره کار می‌کند. پره‌های دستگاه پلاستیکی هستند و یک محافظ هم روی پره‌ها وجود دارد. ریموت کنترل و صفحه برنامه‌ریزی از ویژگی‌های خاص پنکه جی‌ پاس هستند. شما می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل، مدل باددهی و مدت زمان دستگاه را تنظیم کنید. 

بهترین مارک پنکه

بهترین مدل پنکه ایستاده

شرکت‌های پارس‌خزر، دایسون، ویداس، شیائومی و پاناسونیک بهترین مدل‌های پنکه ایستاده را تولید می‌کنند. در ادامه، ویژگی‌ پنکه‌های هر کدام از این محصولات را توضیح خواهیم داد.

پنکه ایستاده پارس‌خزر

پارس‌خزر به عنوان بهترین مارک پنکه ایرانی معرفی می‌شود. این شرکت جزو برندهای قدیمی ایرانی است و پنکه‌های پلاستیکی محکم و باکیفیت تولید می‌کند. پنکه‌های پارس‌خزر سبک هستند؛ بنابراین هنگام جابه‌جایی آن‌ها با مشکل مواجه نمی‌شوید. ویژگی مهم این محصول پره‌های محکم و مطمئن آن هستند. این پره‌ها حین چرخش کنده نمی‌شوند و بسیار ایمن هستند.

پنکه ایستاده دایسون

اگر قصد خرید بهترین مدل پنکه خارجی را دارید، ما پنکه ایستاده دایسون را معرفی می‌کنیم. این پنکه‌ها ظاهر جذاب و منحصربه‌فردی دارند و بدون پره هستند. پنکه‌های دایسون می‌توانند فضای خانه و محل کار را خنک کنند و در فصل‌های سرد نیز مورد استفاده قرار گیرند؛ بنابراین، شما می‌توانید این محصول را به عنوان هیتر هم خریداری کنید. 

پنکه ایستاده دایسون از فناوری‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. مثلا اینکه سنسورهای دستگاه قابلیت چرخش و تصفیه هوا را دارند و آلودگی‌ها و گردوغبارها را جذب می‌کنند. اگر حساسیت یا بیماری تنفسی دارید، پنکه دایسون بهترین برند پنکه برای شماست. آخرین نکته اینکه محصولات دایسون اپلیکیشن مخصوص نیز دارند. شما می‌توانید اپلیکیشن مخصوص پنکه‌های هوشمند دایسون را نصب کرده و از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کنید.

پنکه ایستاده ویداس

یکی از بهترین مدل‌های پنکه ساخت شرکت ویداس است. پنکه‌های ایستاده ویداس تنوع زیادی دارند و با ویژگی‌های مختلفی تولید می‌شوند. این محصولات ۵ پره هستند و هیچ صدایی حین چرخش ایجاد نمی‌کنند. آخرین نکته اینکه پنکه‌های ویداس با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند و قابلیت کوتاه و بلند شدن دارند.

پنکه ایستاده شیائومی

در لیست بهترین مارک پنکه خارجی، محصولات شرکت شیائومی نیز حضور دارند. پنکه شیائومی یکی از پنکه‌های هوشمند و پرفروش بازار است و صدایی تولید نمی‌کند. این پنکه سرعت بالایی دارد و در زمان کمی محیط را خنک می‌کند. پنکه‌های شیائومی در انواع ۵ پره و ۷ پره تولید می‌شوند. مثلا، مدل M2 Lite از نوع ۷ پره است و می‌تواند باد را تا شعاع بیشتری پرتاب کند. اگر فضای شما بزرگ است، پنکه شیائومی بهترین مدل پنکه برای شما است. قابلیت تنظیم ارتفاع، چرخش افقی، چرخش رو به بالا و مجهز به اپلیکیشن مخصوص، از ویژگی‌های این محصول هستند.

بهترین مدل های پنکه

پنکه ایستاده پاناسونیک

بسیاری از خریداران، پنکه پاناسونیک را به عنوان بهترین برند پنکه خارجی می‌شناسند. پنکه‌های پاناسونیک کیفیت ساخت بالایی دارند و در مدل‌ها و و انواع مختلف تولید می‌شوند. شما می‌توانید سرعت و قدرت این پنکه‌ها را تنظیم کرده و با توجه به سلیقه خود بهترین مدل را خریداری کنید.

بهترین مدل پنکه دستی

پنکه دستی، پنکه کوچکی است که شما می‌توانید آن را با خود به محل کار یا سفر ببرید. این پنکه‌ها شارژی هستند و با باتری کار می‌کنند. اگر می‌خواهید، بهترین مارک پنکه دستی را بخرید، محصول جوی روم مدل JR-CY574 را معرفی می‌کنیم. این دستگاه ۵ حالت مختلف دارد و از یک درگاه ارتباطی USB نیز پشتیبانی می‌کند. پنکه همراه مدل Mi Diandi هم یکی از جذاب‌ترین مدل‌های پنکه دستی است. این محصول با یک باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپری کار می‌کند و یک چراغ LED نیز دارد.

ویژگی‌های مهم در خرید پنکه

یک پنکه‌ی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ هنگام خرید بهترین مدل پنکه باید به کارایی، تنظیمات کنترلی، میزان صدا، گارانتی و خدمات پس از فروش، قابلیت تمیز کردن آسان و طراحی بدنه آن دقت کنید. بیشتر پنکه‌های امروزی ریموت کنترل دارند. شما می‌توانید با ریموت کنترل و نمایشگرهای دیجیتالی روی بدنه پنکه، دستگاه را تنظیم کنید. 

یکی دیگر از نکته‌های مهم در خرید پنکه، میزان صدای تولیدشده است. بهتر است محصولی بخرید که سروصدای زیادی تولید نکند. خبر خوب اینکه، پنکه‌های مدرن و پیشرفته موتور قدرتمندی دارد و صدای کمی تولید می‌کنند؛ به‌علاوه‌، اندازه پنکه هم در خرید آن اهمیت دارد. اگر اتاق کوچکی دارید، بهتر است پنکه کوچکی تهیه کنید. پنکه‌های رومیزی و دستی بهترین مدل پنکه برای اتاق‌های کوچک هستند. 

سوالات متداول

پنکه خوب چی بخرم؟

 اگر می‌خواهید بهترین مدل‌های پنکه ایرانی را به صورت قسطی بخرید، ما برندهای پارس‌خزر، ویداس، سانی، طاها و عرشیا را پیشنهاد می‌کنیم. 

مدارک لازم برای خرید اقساطی پنکه چیست؟

برای خرید قسطی پنکه به شناسنامه و چک صیادی احتیاج دارید.

آیا امکان خرید قسطی بهترین برند پنکه وجود دارد؟

بله، بعد از ثبت‌نام و دریافت اعتبار از سایت ازکی‌وام امکان خرید بهترین برند پنکه برای شما فراهم است.

بهترین مارک پنکه چیست؟

بهترین مدل‌های پنکه پارس خزر، ویداس و تکنو هستند. شما می‌توانید انواع محصولات این برندها را از سایت ازکی‌وام تهیه کنید.