یکی از عوامل موثر در دریافت وام فوری آنلاین، میزان گردش حساب است. بسیاری از بانک‌ها برای ارائه وام، میزان تراکنش‌ها، موجودی و گردش حساب شما را بررسی می‌کنند. در این مقاله، درباره افزایش گردش حساب و نحوه بالا بردن آن صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید با استفاده از مدرک تراکنش‌های اخیر از بانک و موسسه‌های اعتباری وام بگیرید.

منظور از گردش حساب بانکی چیست؟

قبل از اینکه روش‌های افزایش گردش حساب را توضیح دهیم، باید گردش حساب بانکی را بیان کنیم. منظور از گردش حساب بانکی، انتقال و برداشت وجه از حساب شماست. هر پولی که شما به حسابتان واریز می‌کنید یا از آن برداشت می‌کنید، در گزارش تراکنش‌ها و گردش حساب ثبت می‌شود. شما می‌توانید گردش حساب خود را از بانک، سایت بانک و دستگاه خودپرداز بگیرید. 

ساده‌ترین روش برای گرفتن گردش حساب بانکی، مراجعه حضوری به بانک مربوطه است. شما می‌توانید به نزدیک‌ترین شعبه بانک مراجعه کنید و نوبت بگیرید. معمولا بانک ۱۰ تراکنش آخر را به شما می‌دهد. در گزارش گردش حساب بانکی، تاریخ، شماره تراکنش و شعبه یادداشت شده است. فراموش نکنید که یک هفته قبل از مراجعه به بانک حتما گردش حساب خود را زیاد کنید. در ادامه، نحوه بالابردن گردش حساب را بررسی خواهیم کرد.

بالا بردن گردش حساب

نحوه افزایش گردش حساب

منظور از بالابردن گردش حساب، افزایش مبلغ تراکنش‌ها است. شما برای اینکه بتوانید از بانک و موسسه‌های مختلف وام بگیرید، باید گردش حساب بالایی داشته باشید؛ به‌علاوه، میزان تراکنش‌ها عدد تمکن شما را نیز نشان می‌دهد. هر چقدر تراکنش‌های حساب شما بیشتر باشد، گردش حساب نیز افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین، ساده‌ترین راه برای بالابردن گردش حساب، کار کردن با سرمایه است. شما باید با پولی که در حسابتان دارید، کار کنید و عملیات واریز و برداشت را انجام دهید. این فرایند به شما کمک می‌کند که گردش حساب بالایی داشته باشید.

آموزش افزایش گردش حساب اشخاص

منظور از افزایش گردش حساب در نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بانکی، میزان تراکنش‌های قابل مشاهده است. شما می‌توانید تعداد تراکنش‌ها را در یک ماه یا سه ماه اخیر مشاهده کنید. در حالت پیش‌فرض، ۲۰ تراکنش نشان داده می‌شود. اگر به قسمت تنظیمات اپلیکیشن‌های بانک بروید، امکان تغییر تعداد تراکنش‌ها وجود دارد. هر چقدر تعداد تراکنش‌ها بیشتر باشد، زمان بیشتری نیز باید منتظر بمانید.

چطور گردش حساب را بالا ببریم؟

برای بالا بردن گردش حساب باید موجودی حساب را در مدت زمان مشخصی بالا نگه دارید؛ بنابراین، لازم نیست به طور مداوم، برداشت یا واریز وجه داشته باشید، کافی‌ست به مقدار موجود در مدت زمان ۱ ماه یا بیشتر توجه کنید. نکته دیگر اینکه، معدل حساب در آخر هر روز محاسبه می‌شود. هر چقدر، میزان موجودی در آخرین ساعت روز بیشتر باشد، امتیاز بیشتری کسب می‌کنید و می‌توانید از بانک وام بگیرید. 

برای بررسی میزان گردش حساب کافیست به اپلیکیشن بانک مدنظرتان مراجعه کنید. معمولا بانک‌ها خدمات دریافت گردش حساب را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند. مثلا، بانک ملی بخش مخصوصی برای نشان‌دادن گردش حساب دارد. شما می‌توانید با دانلود اپلیکیشن بانک و وارد کردن رمز و نام کاربری، اطلاعات حساب خود را مشاهده کنید.

چگونه با گردش حساب وام بگیریم؟

شما می‌توانید با میانگین گردش حساب از بانک‌های مختلف وام بگیرید. بانک سپه و بانک صادرات از جمله این بانک‌ها هستند. وام با گردش حساب به میانگین موجودی شما بستگی دارد و بازپرداخت آن‌ نیز با توجه به مبلغ دریافتی و معدل موجودی تغییر می‌کند. مقدار وام به میانگین یا معدل حساب شما بستگی دارد؛ به‌علاوه، هر چقدر مدت زمان نگهداری پول بیشتر باشد، شما مبلغ بیشتری می‌توانید از بانک وام بگیرید. 

نحوه افزایش گردش حساب

معمولا برای گرفتن وام گردش حساب، باید سرمایه‌تان را بین ۱ تا ۱۲ ماه در بانک نگه دارید. در بین بانک‌های مختلف، بانک ملت بالاترین مبلغ وام گردش حساب را دارد و تا ۵ برابر مبلغ سپرده‌گذاری به متقاضیان وام می‌دهد. سود این وام ۱۸ درصد است. بعضی از بانک‌ها تعداد اقساط بیشتر و سود کمتری را در نظر می‌گیرند؛ بنابراین، لازم نیست مدت زمان بیشتری سرمایه‌تان را نگه دارید، بلکه می‌توانید با سپرده‌گذاری کمتر وام بگیرید. معمولا بازپرداخت این تسهیلات بین ۳۶ تا ۶۰ ماه است.

وام گردش حساب بانک سپه

بانک سپه برای ارائه وام گردش حساب به امتیاز و کارکرد حساب شما توجه می‌کند. هنگام انتخاب وام به نوع تسهیلات و شرایط آن دقت کنید. در بعضی از تسهیلات، مثل وام نگین مهر، امکان انتقال امتیاز حساب به افراد درجه یک مثل والدین، همسر و فرزندان هم وجود دارد. حداقل سن ۱۸ سال و انجام مراحل احراز هویت از دیگر شرایط وام گردش حساب هستند. اگر می‌خواهید وام گردش حساب بگیرید، بانک سپه معدل حساب شما را به صورت آنلاین حساب می‌کند و طرح‌های متنوع را ارائه می‌دهد.

شرایط دریافت وام با گردش حساب

برای اینکه با میزان گردش حساب از بانک‌های مختلف وام بگیرید، باید در بانک حساب باز کنید و سپرده ۱ ماهه داشته باشید. سپرده شما باید قرض‌الحسنه باشد و نباید چک برگشتی داشته باشید؛ علاوه‌بر این‌ها به وثیقه و ضامن نیز احتیاج دارید. در نهایت، حساب شما اعتبارسنجی می‌شود و اگر رتبه اعتباری خوبی بگیرید، می‌توانید تقاضای وام را ثبت کنید.

سوال‌های متداول

چگونه گردش حساب را بالا ببریم؟

برای افزایش گردش حساب باید میزان موجودی حساب را در بازه زمانی مشخصی افزایش دهید.

به چه دلیل باید گردش حساب خودمان را بالا ببریم؟

شما برای گرفتن وام فوری آنلاین باید گردش حساب بالایی داشته باشید؛ بنابراین باید میزان تراکنش‌ها را افزایش دهید.

آیا میزان واریزی در بالا بردن گردش حساب موثر است؟

بله؛ هر چقدر واریزی شما بیشتر باشد، گردش شما نیز افزایش پیدا می‌کند.