بانک کارآفرین یکی از بانک‌های خصوصی کشور است که به اشخاص حقیقی و حقوقی و کارمندهای ارگان‌های دولتی و سازمان‌ها وام و تسهیلات مالی می‌دهد. در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام انواع وام‌ های بانک کارآفرین را معرفی می‌کنیم و شرایط دریافت تسهیلات این بانک را توضیح می‌دهیم. اگر قصد دریافت تسهیلات بانک کارآفرین را دارید، این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

انواع وام‌های بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۲

طبق اطلاعات رسمی بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۲، تسهیلات این بانک شامل طرح صبا، طرح ارزش سلامت، وام قرض‌الحسنه ازدواج، تسهیلات نیک‌آفرین پلاس و تسهیلات امید آفرین می‌شود. در بخش بعدی، هر کدام از وام‌های بانک کارآفرین را معرفی می‌‌کنیم.

طرح صبا بانک کارآفرین

طرح صبا برای پرسنل شرکت‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های طرف قرارداد با بانک کارآفرین است و با هدف تعمیر و بازسازی ملک، خرید کالا، خدمات و لوازم و تجهیزات مصرفی به متقاضیان داده می‌شود. اگر سازمان شما با بانک کارآفرین تفاهم‌نامه همکاری دارد، می‌توانید معرفی‌نامه بگیرید و به صورت گروهی از تسهیلات طرح صبا استفاده کنید. 

سقف این وام ۳۰۰ میلیون تومان است و حداکثر ۳۶ ماه برای بازپرداخت آن فرصت دارید. برای دریافت تسهیلات صبا به ضامن رسمی و سند ملکی احتیاج دارید. اگر می‌خواهید تا سقف ۶۰ میلیون تومان وام بگیرید، باید ۲ ضامن به بانک ارائه کنید. در صورتی‌که مبلغ درخواستی وام بیشتر از ۶۰ میلیون تومان باشد، باید سند ملک هم آماده کنید. نکته آخر اینکه تا پایان تسویه اقساط نمی‌توانید از سپرده خودتان استفاده کنید.

تسهیلات ارزش سلامت

یکی از وام‌های بانک کارآفرین، تسهیلات ارزش سلامت است که به پزشکان و پرسنل مراکز درمانی داده می‌شود. اگر به عنوان پزشک، دندان‌پزشک، داروساز، روان‌پزشک، دامپزشک‌، ماما و پرستار در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها فعالیت می‌کنید و بیمارستان شما با بانک کارآفرین قرارداد دارد، می‌توانید در تسهیلات ارزش سلامت ثبت‌نام کنید. 

برای دریافت این وام به معرفی‌نامه احتیاج دارید و مبلغ آن را می‌توانید برای خرید مواد اولیه، تجهیزات، لوازم کار و خرید محل فعالیت یا تعمیر و بازسازی آن استفاده کنید. مبلغ این وام با توجه به کاربرد آن متفاوت است. 

در صورتی‌که برای خرید مطب به وام احتیاج دارید، می‌توانید ۲۰۰ میلیون تومان از بانک کارآفرین وام بگیرید. مبلغ وام برای خرید تجهیزات، مواد اولیه و لوازم مصرفی هم ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات برای وام خرید مطب، ۳۶ ماه و برای خرید مواد و لوازم مصرفی، ۱۲ ماه است.

تسهیلات بانک کار آفرین

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک کارآفرین

اگر بعد از اول فروردین ۱۳۹۸ ازدواج کرده‌اید و تا به حال از تسهیلات ازدواج استفاده نکرده‌اید، می‌توانید از بانک کارآفرین، وام ازدواج بگیرید. مبلغ این وام برای مردان زیر ۲۵ سال و زنان زیر ۲۳ سال، نفری ۲۲۰ میلیون تومان است. در صورتی‌که سن شما و همسرتان بیشتر است، می‌توانید نفری ۱۸۰ میلیون تومان وام بگیرید. مبلغ تسهیلات ازدواج برای ایثارگران دو برابر است.

بهتر است بدانید که شما فقط یک بار می‌توانید برای ثبت‌نام وام ازدواج اقدام کنید، بنابراین بهتر است قبل از ثبت‌نام، شرایط تسهیلات ازدواج سایر بانک‌ها را هم مطالعه کنید. نکته آخر اینکه، برای دریافت وام ازدواج از بانک کارآفرین نباید به بانک بدهکار باشید یا چک برگشتی داشته باشید.

مدارک لازم برای دریافت تسهیلات ازدواج بانک کارآفرین

برای دریافت وام ازدواج از بانک کارآفرین به مدارک زیر احتیاج دارید:

  • اصل مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه وام‌گیرنده و همسرش
  • کارت ملی ضامن
  • اصل مدارک ازدواج
  • تصویر برگه ثبت‌ نام از سامانه بانک مرکزی
  • نشانی محل سکونت با کد پستی ۱۰ رقمی

وام قرض‌الحسنه نیک آفرین پلاس

در بین وام‌های بانک کارآفرین، تسهیلات قرض‌الحسنه نیک آفرین پلاس متقاضیان بیشتری دارد. هر شخصی که در این بانک حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز دارد، می‌تواند در طرح تسهیلاتی نیک آفرین پلاس ثبت‌نام کند. برای دریافت این تسهیلات، نباید چک برگشتی داشته باشید یا به بانک‌های کشور بدهی داشته باشید. حداقل مبلغ وام در طرح نیک آفرین پلاس ۵ میلیون تومان است و حداکثر می‌توانید ۲۰۰ میلیون تومان از بانک دریافت کنید. 

قبل از درخواست وام به این نکته توجه کنید که امتیاز دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بانک کارآفرین فقط برای صاحب حساب است و نمی‌توانید این امتیاز را به شخص دیگری واگذار کنید. برای دریافت وام نیک آفرین باید حداقل ۲۵ میلیون تومان در حساب خودتان نگه دارید و به ضامن و سند ملکی احتیاج دارید. سود وام نیک آفرین ۲۳ درصد است و حداکثر ۳۶ ماه برای پرداخت وام فرصت دارید.

شعب بانک کار آفرین

تسهیلات امید آفرین

برای دریافت وام امید آفرین باید در بانک کارآفرین حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز باز کنید و حداقل ۳ ماه به سرمایه‌تان دست نزنید. بعد از گذشت ۳ ماه، می‌توانید تا ۲ برابر مبلغ سپرده خودتان از بانک وام بگیرید. حداکثر مبلغ وام امید آفرین ۲۰۰ میلیون تومان و نرخ سود آن ۲۳ درصد است. 

در نهایت، ۳۶ ماه فرصت دارید که مبلغ وام را به بانک برگردانید. نکته مهم این‌که سپرده شما در دوره انتظار نباید کم شود. اگر در دوره انتظار، بخشی از مبلغ سپرده را از بانک خارج کنید، نمی‌توانید از تسهیلات وام‌های بانک کارآفرین استفاده کنید.

شرایط وام‌های بانک کارآفرین

به‌طور کلی، شرایط وام‌های بانک کارآفرین مثل سایر بانک‌ها است. برای دریافت وام از این بانک نباید چک برگشتی داشته باشید یا در بانک‌های دیگر بدهی داشته باشید. به‌علاوه، افتتاح حساب در بانک کارآفرین و ارائه ضامن معتبر از دیگر شرایط دریافت وام از از بانک کارآفرین است.

نحوه دریافت گردش حساب بانک کار آفرین

برای دریافت گردش حساب بانک کارآفرین می‌توانید از تلفن بانک و اینترنت بانک این مجموعه استفاده کنید. در ابتدا با شماره ۲۳۶۴۰-۰۲۱ تماس بگیرید و شماره کارت و رمز دوم خودتان را وارد کنید. با وارد کردن کلید ۳ می‌توانید ۳ گردش آخر حساب را دریافت کنید. اگر کلید ۴ را وارد کنید، صورت‌حساب از طریق فکس ارسال می‌شود. در روش دوم باید از سامانه اینترنت بانک کارآفرین استفاده کنید. با مراجعه به شعبه‌های بانک کارآفرین، می‌توانید سامانه اینترنت بانک را فعال کرده و گردش حساب را دریافت کنید.

جمع‌بندی

بانک کارآفرین از جمله بانک‌های خصوصی کشور است که تسهیلات متنوعی به سپرده‌گذاران و افراد شاغل در سازمان‌ها و پزشک‌ها می‌دهد. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی درباره انواع وام‌های بانک کارآفرین در اختیار شما بگذاریم. اگر شرایط وام‌های بانک کارآفرین را دارید، می‌توانید با جمع‌آوری مدارک لازم برای دریافت تسهیلات بانک کارآفرین اقدام کنید.

سوالات متداول

منظور از دوره انتظار چیست؟

دوره انتظار مدت زمانی است که سپرده اولیه شما باید در بانک باشد و مسدود می‌شود.

آیا برای دریافت تسهیلات بانک کارآفرین به ضامن احتیاج دارید؟

بله، برای دریافت انواع وام‌های بانک کارآفرین باید ضامن داشته باشید.

بیشترین مبلغ وام کارآفرین چقدر است؟

بیشترین مبلغ وام کارآفرین ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که می‌توانید از آن برای خرید وسایل و تجهیزات مطب استفاده کنید.