یکی از دغدغه‌های رایج هنگام خرید اتو، مقایسه اتو پرسی و اتو معمولی است. بسیاری از خریداران تفاوت اتو بخار و اتو پرس را نمی‌دانند و با ویژگی‌های هر کدام آشنا نیستند. در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام به مقایسه اتو بخار و اتو پرس می‌پردازیم و روش خرید اتو با روش خرید قسطی لوازم خانگی را بررسی خواهیم کرد. 

نحوه کار اتو پرس

قبل از مقایسه اتو پرسی و معمولی، به بررسی نحوه کار این دو دستگاه می‌پردازیم. اتو پرس یک دستگاه الکترونیکی است و پارچه‌های پنبه‌ای، پلی‌استر و نایلون را اتو می‌کند. این دستگاه یک صفحه فلزی یا غیرفلزی دارد. شما لباس‌ها را روی این پنل فلزی قرار داده و آن‌ها را اتو می‌کنید. وقتی که اتو را روشن می‌کنید، صفحه اتو گرم می‌شود و پارچه را صاف می‌‌کند. بعضی از مدل‌های اتو پرس از بخار نیز استفاده می‌کنند. در این حالت، یک مخزن آب در دستگاه کار گذاشته می‌شود.

اتو پرسی بهتره یا معمولی

نحوه کار اتوی معمولی

اتوی معمولی یک دستگاه کوچک است و یک صفحه گرم‌کننده دارد. این صفحه گرم می‌شود و چین و چروک‌های لباس را از بین می‌برد. داخل اتو، یک مخزن آب وجود دارد و آب به صفحه گرم‌کننده منتقل می‌شود. در بعضی از اتوهای معمولی‌ یک ترموستات نیز وجود دارد. وظیفه ترموستات تنظیم دما و جلوگیری از سوختگی لباس‌ها است. شما می‌توانید برای صاف‌ کردن پرده‌ها و ملحفه‌ها از اتو معمولی استفاده کنید.

مقایسه اتوی پرسی و معمولی

برای پاسخ به سوال «اتو پرسی بهتره یا معمولی؟» باید از مزایا و معایب هر کدام از این دستگاه‌ها مطلع شویم. جدول زیر مزیت‌ها و معایب اتو پرس و اتو معمولی را نشان می‌دهد.

نوع اتو مزیت‌ها معایب
اتو پرس آسان و سریع

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

افزایش عمر لباس

کاربرد گسترده

خطر آسیب به لباس

تعمیر و نگهداری پیچیده

حجم و وزن زیاد

هزینه زیاد

اتو معمولی راحتی استفاده

حمل‌و‌نقل آسان

قیمت مناسب

کاهش چین و چروک

غیرقابل‌استفاده برای لباس‌های حساس

احتمال سوختگی

نیاز به آب

زمان‌بر بودن

درباره مقایسه اتو پرسی و معمولی باید این دو دستگاه را از نظر میزان مصرف انرژی، ویژگی‌ها و هزینه مقایسه کنید. اولین نکته اینکه اتو پرس با بخار آب کار می‌کند؛ اما اتوی معمولی برای کار کردن به برق یا گاز احتیاج دارد. اتو پرس قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری دارد و می‌تواند لباس‌ها و پارچه‌های مختلف را اتو کند. 

مقایسه اتو پرسی و معمولی

به همین دلیل اتو پرس گران‌تر است؛ اما شما می‌توانید اتو معمولی را با قیمت مناسبی خریداری کنید. در نهایت، برای انتخاب اتو پرسی یا معمولی، باید شرایط و بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. اگر برای خرید اتو پرسی بودجه کافی ندارید، می‌توانید از قابلیت خرید اقساطی اتو از ازکی‌وام استفاده کنید.

تفاوت اتو بخار و اتو پرس از نظر ویژگی‌ها

یکی از مهم‌ترین عوامل در مقایسه اتو پرسی و معمولی، بررسی ویژگی‌های هر دو مدل است. بهتر است بدانید که اتو پرس ویژگی‌ها و مزیت‌های زیادی نسبت به اتو معمولی دارد. مثلا، این دستگاه یک مخزن بزرگ آب دارد و می‌تواند به طور مداوم، بخار آب تولید کند؛ بنابراین، شما می‌توانید بدون نیاز به شارژ مجدد آب، انواع لباس‌ها را اتو کنید. به‌علاوه، اتو پرس صفحه بزرگ‌تری دارد و می‌تواند لباس‌های زیادی را به‌طور همزمان اتو کند. اتو پرس با بخار آب کار می‌کند؛ اما اتو بخار معمولی به برق وصل می‌شود.

اتو پرسی یا معمولی

مزایا و معایب اتو پرسی

برای تصمیم‌گیری درباره اینکه اتو پرسی بهتر است یا معمولی، باید مزایا و معایب اتو پرسی را به طور کامل بشناسید. در این قسمت، به بررسی مزایا و معایب اتو پرسی می‌پردازیم.

مزایای اتو پرس

اتو پرس می‌تواند در عرض چند دقیقه چین و چروک‌های لباس شما را از بین ببرد. با خرید اتو پرس دیگر لازم نیست لباس‌های خود را به خشک‌شویی ببرید، بلکه می‌توانید در زمان کوتاهی، همه لباس‌ها را اتو می‌کنید؛ به‌علاوه، استفاده از اتو پرس، عمر لباس‌ها را بیشتر می‌کند. چین و چروک روی پارچه به بافت لباس آسیب می‌زند. اتو پرس این چین و چروک‌هاه را صاف می‌کند. نکته دیگر، کاربرد گسترده اتو پرس است. از آن‌جایی که این دستگاه سرعت بالایی دارد، در بسیاری از کارخانه‌ها مثل کارخانه‌های تولید پوشاک و کارگاه‌های خیاطی استفاده می‌شود.

معایب اتو پرس

یکی از معایب اتو پرس، دمای بالای آن است. اگر همیشه از این دستگاه استفاده کنید، بافت پارچه آسیب می‌بیند و ممکن است بسوزد. نکته دیگر اینکه، استفاده از اتو پرس به مهارت خاصی احتیاج دارد. شما باید هر قسمت از لباس را به صورت جداگانه و با دقت اتو کنید؛ به‌علاوه، باید تنظیم دما و فشار برای لباس‌های مختلف را یاد بگیرید. اگر می‌خواهید اتو پرس بخرید، باید به خوبی از آن نگهداری کنید و به صورت دوره‌ای، قطعه‌های آن را تمیز کنید. اتو پرس انواع مختلفی دارد و در وزن‌های متفاوتی نیز تولید می‌شود. 

مزایا و معایب اتو بخار

برای مقایسه اتو بخار و اتو پرس، باید نسبت به مزیت‌ها و معایب اتو بخار آگاه باشید. در ادامه، ویژگی‌های مثبت و منفی اتو بخار را بررسی خواهیم کرد.

مقایسه اتوبخار و اتوپرس

مزایای اتو بخار معمولی

اتو بخار یا اتو معمولی یک اتو ساده است و روش کار ساده‌ای دارد؛ به‌علاوه، برای استفاده از اتو بخار معمولی به مهارت و تجربه خاصی احتیاج ندارید. شما می‌توانید این دستگاه را به آسانی حمل کرده و با خود به سفر ببرید. نکته دیگر اینکه، اتو معمولی ارزان‌تر بوده و یک ابزار صاف‌کننده ساده است. چنانچه با در نظر گرفتن ویژگی‌های اتو بخار، به این نتیجه رسیدید که خرید این آیتم گزینه‌ مناسبی برای شما است، می‌توانید به کمک خرید قسطی لوازم خانگی، نه تنها اتو بلکه تمامی کالاهای مدنظرتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای خود کنید.

مقایسه اتو پرسی و معمولی

معایب اتو بخار معمولی

این اتو برای صاف کردن لباس‌های حساسی مثل لباس ابریشمی و مجلسی مناسب نیست و ممکن است به لباس‌ها آسیب بزند. اگر درجه حرارت اتو بخار را تنظیم نکنید، ممکن است لباس شما بسوزد. برای اینکه بتوانید با اتو بخار کار کنید، باید مخزن آن را با آب پر کنید. با این کار، اتو می‌تواند چین و چروک‌ها را سریع‌تر صاف کند.  

تفاوت اتو بخار و اتو پرس

سوالات متداول

مدارک لازم برای خرید قسطی اتو چیست؟

برای خرید اقساطی اتو به شناسنامه و چک صیادی احتیاج دارید.

اتو پرسی بهتره یا معمولی؟

پاسخ این سوال به بودجه و شرایط شما بستگی دارد؛ معمولا اتو معمولی برای مصارف خانگی بهتر است.

بهترین مدل اتو پرسی چیست؟

برندهای مارشال، ژانومه و بایترون بهترین مدل‌های اتو پرسی را تولید می‌کنند. شما می‌توانید با روش خرید قسطی لوازم خانگی، این اتوها را تهیه کنید.