یکی از دغدغه‌های مردم هنگام خرید گوشی هوشمند، انتخاب بهترین گوشی از لحاظ دوربین است. بسیاری از کاربران تمایل دارند با گوشی خود از مکان‌های مختلف عکس بگیرند؛ به‌علاوه، بعضی از افراد نیز به عکاسی علاقه‌مند هستند و قصد دارند بهترین گوشی برای عکاسی را خریداری کنند. در این مقاله از بلاگ ازکی‌وام بهترین گوشی در دوربین را معرفی می‌کنیم و روش خرید قسطی گوشی را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید با استفاده از وام خرید قسطی گوشی ازکی‌وام، صاحب بهترین گوشی برای عکاسی شوید؛ همچنین چنانچه قصد دارید بسیار حرفه‌ای‌تر عکاسی کنید، می‌توانید با استفاده از این اعتبار، بدون نیاز به پرداخت یکجای هزینه، خرید دوربین عکاسی قسطی انجام دهید و تا ۱۸ ماه اقساط پرداخت کنید.

بهترین گوشی از نظر دوربین سلفی

اگر بلاگر یا تولیدکننده محتوا هستید و می‌خواهید بهترین گوشی از لحاظ دوربین سلفی را بخرید، در ادامه محصولاتی را به شما پیشنهاد خواهیم کرد. این گوشی‌ها در رده‌بندی دوربین گوشی رتبه خوبی دارند و با دوربین‌های قدرتمندی کار می‌کنند.

گوشی هوشمند هواوی Huawei P50 Pro

این گوشی پرچمدار هوآوی بهترین گوشی برای عکاسی سلفی است و با یک دوربین جلویی P50 Pro کار می‌کند. دوربین جلویی از دو ماژول دوربین دایره‌ای با لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لنز ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو تشکیل شده است؛ همچنین، لنزهای فوق عریض و لنز ۴۰ مگاپیکسلی B/W نیز از دیگر لنزهای این گوشی محبوب هستند. دوربین سلفی هوآوی P50 Pro با لنز ۱۳ مگاپیکسلی کار می‌کند و دیافراگم f/2.4 دارد. سلفی‌های این گوشی پر از جزئیات هستند و نویز پایینی دارند.

بهترین گوشی از لحاظ دوربین

گوشی آیفون Apple iPhone 13 Pro Max

در رده‌بندی دوربین گوشی از نظر سلفی، گوشی آیفون ۱۳ در رتبه‌های اول قرار دارد. دوربین سلفی آیفون همه جزئیات صورت شما و محیط را ثبت می‌کند. این گوشی یک لنز ۱.۳۶ اینچی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی دارد و نور را به خوبی جذب می‌کند. 

قابلیت فیلم‌برداری سینمایی یکی از ویژگی‌های جذاب آیفون ۱۳ است که می‌تواند ویدیویی با کیفیت فول اچ دی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرد؛ علاوه‌بر حالت فول اچ دی، حالت‌های دیگری نیز برای ضبط ویدیو وجود دارند. در این حالت‌ها، حداکثر رزولوشن 4K و سرعت فیلم‌برداری نیز ۶۰ فریم بر ثانیه است.

بهترین گوشی شیائومی ازنظر دوربین

گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

بهترین گوشی در دوربین از برند سامسونگ، گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا است. دوربین اصلی گوشی ۱۰۸ مگاپیکسل و دوربین تله فوتو نیز ۱۰ مگاپیکسل است. دوربین سلفی گوشی با لنز ۴۰ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.2 کار می‌کند و زاویه پوشش ۸۹ درجه‌ای دارد. شما می‌توانید با سامسونگ گلکسی S21 عکس‌های سلفی فوق‌العاده‌‌ای بگیرید. دوربین سلفی گوشی رنگ پوست صورت را به خوبی نشان می‌دهد و یک چهره طبیعی و زیبا از شما ثبت می‌کند. لنز ۴۰ مگاپیکسلی موبایل می‌تواند با سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

بهترین دوربین گوشی برای عکاسی در شب

بهترین دوربین گوشی برای فیلم‌برداری

اگر می‌خواهید بهترین گوشی از لحاظ دوربین را بخرید و با آن فیلم بگیرید، ما گوشی‌های زیر را به شما معرفی می‌کنیم. همه این محصولات از نظر فیلم‌برداری کیفیت بالایی دارند و برای یوتیوبرها و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی مناسب هستند.

آیفون ۱۲ پرومکس

این گوشی دوربین سه‌گانه دارد. دوربین‌های آیفون ۱۲ پرومکس شامل دوربین واید، اولترا واید و دوربین تله‌فوتو هستند. دوربین واید با سنسور ۱.۶۵/۱ اینچی و لنز ۱۲ مگاپیکسلی کار می‌کند. دوربین اولترا واید مجهز به سنسور ۳.۶/۱ اینچی است و لنز ۱۲ مگاپیکسلی دارد. سنسور تله‌فوتو هم ۳.۴/۱ اینچی است و با لنز ۱۲ مگاپیکسلی کار می‌کند. 

شما می‌توانید با آیفون ۱۲ پرومکس با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری کنید. این گوشی از فناوری دالبی HDR پشتیبانی می‌کند و رنگ‌های زنده را به خوبی نشان می‌دهد. نوردهی و کنتراست فوق‌العاده و حالت سینمایی از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند هستند.

بهترین آیفون از نظر دوربین

گلکسی S23 اولترا

گلکسی اس ۲۳ اولترا بهترین گوشی برای عکاسی و فیلم‌برداری است. این گوشی پیشرفته می‌تواند با وضوح 8K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو بگیرد. زوم ۱۰ برابری و فیلم‌برداری اسلوموشن Full HD با نرخ فریم ۹۶۰ فریم بر ثانیه از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند. گلکسی سامسونگ دوربین اولتراواید و فناوری لرزش‌گیر پیشرفته دارد؛ بنابراین، عکس‌ها و فیلم‌های شما هیچ‌وقت تار نمی‌شوند. به‌علاوه، فناوری لرزش‌گیر پیشرفته ویدیو نیز میزان لرزش دوربین را به حداقل می‌رساند. شما می‌توانید از حالت فیلم‌برداری حرفه‌ای گوشی یا Pro video هم استفاده کنید. 

یکی از قابلیت‌های جذاب اس ۲۳ اولترا، حالت Director’s View است. این حالت به شما اجازه می‌دهد که از همه دوربین‌های دستگاه به‌طور همزمان برای ضبط فیلم‌ استفاده کنید. بسیاری از ولاگرها و یوتیوبرها نیز به دلیل این ویژگی، گلکسی اس ۲۳ اولترا را به عنوان بهترین گوشی در دوربین و فناوری‌های فیلم‌برداری معرفی می‌کنند.

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین

بهترین دوربین گوشی برای عکاسی در شب

اگر در رده‌بندی دوربین گوشی‌، توانایی گوشی برای عکاسی در شب را در نظر بگیرید، به محصولات زیر می‌رسید. این موبایل‌ها می‌توانند عکس‌های باکیفیتی در شب بگیرند و بسیار پیشرفته هستند. در ادامه، ویژگی‌های این محصولات را توضیح می‌دهیم.

گوشی هوشمند Honor Magic 4 Ultimate

این محصول بهترین گوشی برای عکاسی در شب است و صفحه نمایش بزرگی دارد. صفحه نمایش دستگاه ۶.۸۱ اینچ و از نوع LTPO OLED است و با وضوح ۱۳۱۲ در ۲۸۴۸ پیکسل کار می‌کند. گوشی هوشمند آنر ۵ دوربین دارد و با دو لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید، لنز ۶۴ مگاپیکسلی اولترا واید و لنز ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپ کار می‌کند. یک TOF 3D هم برای سنجش عمق در قسمت پشتی وجود دارد. در جلوی موبایل نیز یک دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی کار گذاشته شده است. باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت، شارژ سریع ۱۰۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

بهترین دوربین گوشی شیائومی

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S22 Ultra

در بین گوشی‌های سامسونگ، بهترین گوشی برای عکاسی در شب، گلکسی اس ۲۲ اولترا است. این محصول سنسورهای عریض، فوق عریض، تله فوتو و سوپر زوم دارد و سنسور اصلی گوشی هم با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسلی کار می‌کند. میدان دید سنسور ۸۵ درجه و دیافراگم آن f/1.8 است. دوربین‌های گوشی شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دو لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی هستند. میدان دید دوربین اصلی ۱۲۰ درجه است و دوربین سلفی نیز با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی کار می‌کند.

بهترین گوشی از نظر دوربین سلفی

بهترین دوربین گوشی ماکرو

بسیاری از افراد به عکاسی ماکرو علاقه‌‌مند هستند و دوست دارند عکس‌های باکیفیتی از موجودات زنده و اشیای کوچک بگیرند. برای عکاسی ماکرو به بهترین گوشی از لحاظ دوربین احتیاج دارید. دوربین‌ گوشی‌های پیشرفته مثل آیفون ۱۳ به شما اجازه می‌دهد که از حداقل فاصله عکس‌های باکیفیت بگیرید. اگر می‌خواهید با آیفون ۱۳ عکس‌های ماکرو بگیرید، باید گوشی را در نزدیکی اجسام یا اشیای کوچک بگیرید. در حالت ایده‌آل، گوشی باید در دو سانتی‌متر آن جسم باشد. در این شرایط، دوربین موبایل به صورت خودکار در حالت ماکرو قرار می‌گیرد و نورپردازی را تنظیم می‌کند.

بهترین دوربین گوشی شیائومی

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین، گوشی ردمی نوت ۱۲ است. این محصول مجموعه دوربین ۳ تایی دارد و با لنزهای واید، اولترا واید و ماکرو کار می‌کند. صفحه نمایش دستگاه ۶.۶۷ اینچ و از نوع AMOLED است. ردمی نوت ۱۲ شیائومی ویژگی‌های سخت‌افزاری پیشرفته‌ای دارد و می‌تواند بهترین تصویرها را ثبت کند.

بهترین گوشی برای عکاسی

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین

در رده‌بندی دوربین گوشی سامسونگ، گلکسی اس ۲۴ اولترا بهترین گوشی برای عکاسی است. دوربین اصلی این گوشی ۲۰۰ مگاپیکسلی است و از نظر عکاسی، زوم و فیلم‌برداری عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. دوربین فوق عریض و تله فوتو هم با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی پریسکوپ کار می‌کنند. یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی نیز وجود دارد و تا ۵ برابر روی سوژه زوم می‌کند. تصاویری که با دوربین پریسکوپ تله‌فوتو می‌گیرید، جزئیات بالا و کنتراست خوبی دارند و بهتر از نسخه‌های قبلی سامسونگ عمل می‌کنند.

بهترین آیفون از نظر دوربین

اگر عاشق آیفون هستید و می‌خواهید بهترین گوشی از نظر دوربین را بخرید، می‌توانید سراغ مدل‌های آیفون ۱۵ پرو بروید. این محصول عکس‌های خوبی ثبت می‌کند و صفحه نمایش بزرگی دارد. دوربین اصلی گوشی ۴۸ مگاپیکسل است و دوربین پریسکوپ نیز با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی کار می‌کند.

رده بندی دوربین گوشی

لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۵ برابری از ویژگی‌های مثبت آیفون ۱۵ پرو هستند. نکته مهم این است که این گوشی در ایران رجیستر نمی‌شود، بنابراین بهتر است با استفاده از وام خرید قسطی گوشی، مدل‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو را خریداری کنید.

سوالات متداول

مدارک لازم برای خرید قسطی گوشی چیست؟

برای خرید قسطی گوشی به شناسنامه و چک صیادی احتیاج دارید.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین چیست؟

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین، مدل رمی نوت ۱۲ است. شما می‌توانید با استفاده از وام خرید قسطی گوشی، این محصول را تهیه کنید.

آیا امکان خرید دوربین عکاسی قسطی وجود دارد؟

بله؛ با استفاده از اعتبار خرید دوربین عکاسی قسطی می‌توانید انواع دوربین‌های حرفه‌ای را با بازپرداخت ۱۸ ماهه خریداری کنید.