یکی از وسایل ضروری خانه، تلویزیون است؛ بنابراین نیاز است تا در هنگام خرید تلویزیون به نکاتی مثل اندازه دستگاه، اندازه صفحه نمایش و قیمت آن توجه کنید. به‌علاوه، مدل‌های متنوعی از تلویزیون‌های هوشمند در بازار وجود دارند و شاید انتخاب بهترین تلویزیون‌های بازار کمی سخت باشد. در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام قصد داریم درباره راهنمای خرید تلویزیون صحبت کرده و یک روش خرید قسطی تلویزیون را بررسی کنیم.

نکات مهم در خرید تلویزیون

اگر می‌خواهید بهترین تلویزیون‌های بازار را بخرید، باید با نکاتی که در هنگام خرید تلویزیون اهمیت دارند آشنا شوید. تعدادی از این نکات عبارتند از: اندازه صفحه نمایش، نوع تلویزیون، تکنولوژی پنل و رزولوشن تلویزیون. در ادامه، هر کدام از این موارد را توضیح خواهیم داد.

اندازه صفحه نمایش

اولین نکته در هنگام خرید تلویزیون، اندازه صفحه نمایش است. تلویزیون‌ها با اندازه‌های ۱۴ اینچی تا ۱۰۰ اینچی تولید می‌شوند. اندازه صفحه نمایش پرفروش‌ترین نوع تلویزیون ۵۵ اینچ است. بعضی از مشتری‌ها نیز ترجیح می‌دهند تا تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش‌‌‌ ۶۵ و ۷۷ اینچی خریداری کنند. برای انتخاب اندازه صفحه نمایش باید به ابعاد اتاق یا محل قرارگیری دستگاه توجه کنید؛ به‌طور مثال، تلویزیون ۵۵ اینچی برای اتاق ۱۲ متری مناسب نیست. 

بهتر است قبل از خرید بهترین تلویزیون‌های بازار، ابعاد دیوار و اتاق تلویزیون را بررسی کنید؛ به‌علاوه، فاصله شما از تلویزیون نیز اهمیت دارد. فاصله شما از تلویزیون به اندازه دستگاه بستگی دارد. ابتدا اندازه تلویزیون را مشخص کنید و سپس با توجه به ابعاد اتاق تصمیم بگیرید. منظور از اینچ تلویزیون، طول مورب صفحه آن از گوشه پایین به گوشه بالا در سمت دیگر است. هر چقدر اینچ تلویزیون بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

رزولوشن تلویزیون

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در راهنمای خرید تلویزین، رزولوشن دستگاه است. هر چقدر رزولوشن بیشتر باشد، تصاویر و فیلم‌ها در صفحه نمایش واقعی‌تر نشان داده شده و کنتراست تصاویر نیز بیشتر می‌شود. بهترین تلویزیون‌های بازار با رزولوشن‌های زیر تولید می‌شوند:

  • 8K با قابلیت نمایش ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل
  • اولترا HD یا 4K با قابلیت نمایش ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل
  • FHD با قابلیت نمایش ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
  • HD با قابلیت نمایش ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل

اگر می‌خواهید بهترین تلویزیون هوشمند را با قیمتی مناسب بخرید، رزولوشن HD مناسب است؛ اما تلویزیون‌های فول اچ دی کیفیت بالاتری دارند و تصاویر را با جزئیات بیشتری نشان می‌دهند.

روشنایی تصاویر

اگر می‌خواهید بهترین تلویزیون‌های بازار را بخرید، عامل دیگری که می‌بایست آن را بررسی کنید، روشنایی تصاویر است. هر چقدر روشنایی تصویر در تلویزیون بهتر باشد، عکس‌ها و فیلم‌ها با وضوح و کنتراست بهتری نشان داده می‌شوند. برای بررسی روشنایی صفحه نمایش، می‌توانید صحنه‌های تاریک یک فیلم با رزولوشن بالا را تماشا کنید. در صورتی‌که نقاط تاریک محو و زننده باشد، تلویزیون روشنایی خوبی ندارد. 

بهتر است بدانید که بیشتر تلویزیون‌های موجود در بازار روشنایی تصویر خوبی دارند و شما می‌توانید میزان روشنایی و رنگ‌ها را تنظیم کنید؛ مثلا، اگر نور تلویزیون کم است، می‌توانید در بخش تنظیمات نمایشگر، میزان نور را تنظیم کنید.

بهترین تلویزیون ایرانی

در بین بهترین تلویزیون‌های بازار، تلویزیون اسنوا یکی از بهترین‌‌ محصولات ایرانی است. برند اسنوا از نظر کیفیت تصویر حرف اول را می‌زند و محصولاتی با قابلیت HDR و فناوری‌های نمایشی پیشرفته تولید می‌کند. تلویزیون‌های اسنوا قیمت‌های مختلفی دارند و با ویژگی‌های متنوعی تولید می‌شوند. شما می‌توانید تلویزیون ۳۲ اینچی HD یا تلویزیون 4K با اندازه ۷۵ اینچی خریداری کنید.

بهترین مارک تلویزیون خارجی

اگر دوست دارید بهترین تلویزیون هوشمند را از یک برند خارجی بخرید، ما برند سامسونگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برندهای ال جی، سونی، فیلیپس، هایسنس و شارپ نیز در دسته بهترین مارک تلویزیون خارجی هستند. تلویزیون‌های ال جی از نظر صدا و تصویر کیفیت بالایی داشته و زاویه دید گسترده دارند؛ بنابراین، فرقی نمی‌کند در کدام قسمت از اتاق نشسته‌اید، در هر صورت می‌توانید صفحه تلویزیون را به خوبی ببینید. تلویزیون‌های سامسونگ هم جزو بهترین تلویزیون‌های بازار هستند و نکات مثبت زیادی دارند. سرعت بالای رفرش، نمایشگر کوانتومی، سیستم عامل Tizen و وضوح بالای تصویر از جمله این ویژگی‌ها هستند. در ادامه، بهترین مدل‌های تلویزیون سامسونگ، ال جی و سونی را معرفی خواهیم کرد.

بهترین تلویزیون سامسونگ

اگر می‌خواهید از روش خرید قسطی تلویزیون استفاده کنید و صاحب بهترین تلویزیون هوشمند شوید، ما تلویزیون‌های سامسونگ S95B و S95D را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول پنل QD-OLED دارند و با ترکیبی از فناوری‌های OLED و کوانتوم دات ساخته شده‌است؛ بنابراین، شما می‌توانید تصاویر و ویدیوها را بالاترین وضوح تماشا کنید. تلویزیون S95B عمق رنگ ۱۰ بیتی دارد و ۱ میلیارد رنگ را به نمایش می‌گذارد. 

این تلویزیون در ۲ نوع ۵۵ و ۶۵ اینچی به فروش می‌رسد. گران‌ترین و بهترین تلویزیون سامسونگ نیز مدل QN900B است. این محصول در اندازه‌های ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچی در بازار موجود است و پنل VA دارد. نوردهی Mini-LED، وضوح خارق‌العاده 8K، عمق رنگ ۱۰ بیتی و اسپیکرهای ۶ کاناله از ویژگی‌های این محصول هستند.

بهترین تلویزیون ال جی

بیشتر تلویزیون‌های ال جی به عنوان بهترین تلویزیون هوشمند معرفی می‌شوند. تلویزیون LG G3 OLED یکی از این مدل‌هاست. این محصول طراحی منحصربه‌فردی دارد و مجهز به فناوری Micro Lens Array است. فناوری میکرولنز یعنی تلویزیون روشنایی و وضوح فوق‌العاده‌ای دارد. شما می‌توانید انواع بازی‌های ویدیویی و ورزشی با این دستگاه پخش کنید.

تلویزیون ال جی M4 هم جزو بهترین تلویزیون‌های بازار است و ویژگی‌های پیشرفته‌ای دارد. این تلویزیون وایرلس است و با نمایشگر OLED کار می‌کند. طراحی باریک و شیک، پردازنده قدرتمند و سیستم عامل WebOS از جمله ویژگی‌های این تلویزیون هستند.

بهترین تلویزیون سونی

بهترین تلویزیون سونی در سال ۲۰۲۴، مدل QD-OLED است. این دستگاه روشنایی زیادی دارد. تلویزیون‌های مدل OLED در دسته بهترین تلویزیون‌های بازار قرار می‌گیرند و در اندازه‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی تولید می‌شوند. این مدل نمایشگرها کیفیت رنگ‌ بالا و کنتراست بی‌نظیری دارند. اگر می‌خواهید بازی کنید یا فیلم‌ها و سریال‌های به روز دنیا را با بالاترین کیفیت ببینید، این تلویزیون‌ها بهترین گزینه هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون‌های گیمینگ 

راهنمای خرید تلویزیون براساس قیمت

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در راهنمای خرید تلویزیون، قیمت است. در این بخش، مدل‌های مختلف تلویزیون را براساس قیمت معرفی می‌کنیم. لیست زیر جزو بهترین تلویزیون‌های بازار در هر قیمت هستند.

بهترین تلویزیون تا ۶ میلیون تومان

اگر می‌خواهید یک تلویزیون اقتصادی بخرید، ما دستگاه ال ای دی نکسار مدل NTV-D32E414N سایز ۳۲ اینچ را پیشنهاد می‌کنیم. این دستگاه برای خانه و محیط‌های اداری مناسب است و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. این تلویزیون پنل IPS دارد و تصاویر را به بهترین شکل ممکن نشان می‌دهد.

بهترین تلویزیون تا ۱۰ میلیون تومان

در این بازه قیمتی، تلویزیون ال ای دی سام مدل UA43C5200CC سایز ۴۳ اینچ بهترین تلویزیون موجود در بازار است. این تلویزیون ۴۳ اینچ و از نوع Full HD است. پنل دستگاه هم از نوع VA و فیلم و سریال‌ها را با بهترین کیفیت نشان می‌دهد.

بهترین تلویزیون تا ۷۰ میلیون تومان

اگر وام ۷۵ میلیون تومانی ازکی‌وام را بگیرید، می‌توانید بهترین تلویزیون هوشمند را با قیمت ۷۰ میلیون تومان بخرید. این تلویزیون ساخت برند سونی و مدل KD-65X80L سایز ۶۵ اینچ است و ابعاد بزرگی دارد. تلویزیون سونی با سیستم عامل اندروید کار می‌کند و از گوگل TV نیز پشتیبانی می‌کند. ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و پشتیبانی از Apple Homekit از جمله ویژگی‌های مثبت این تلویزیون هستند.

 سوالات متداول

مدارک لازم خرید قسطی تلویزیون چیست؟

برای خرید تلویزیون قسطی به شناسنامه و چک صیادی احتیاج دارید.

تلویزیون تا چند اینچ داریم؟ 

تلویزیون‌های موجود در بازار بین ۲۴ تا ۱۰۰ اینچ هستند.

برای خرید بهترین تلویزیون‌های بازار به چه نکاتی دقت کنیم؟

در خرید بهترین تلویزیون باید به اندازه صفحه نمایش، تکنولوژی پنل، رزولوشن تصویر، اسپیکرها و درگاه‌های ارتباطی توجه کنید.