منظور از آپدیت هایپر او اس شیائومی، سیستم عامل جدید شرکت شیائومی برای گوشی‌هایش است. سیستم عامل جدید شیائومی در سال ۱۴۰۲ معرفی شد که مزیت‌های زیادی دارد. رابط کاربری HyperOS نوعی سیستم عامل انحصاری شرکت شیائومی است که ویژگی‌های مثبت زیادی دارد. در این مقاله درباره سیستم عامل هایپر او اس صحبت خواهیم کرد و نحوه فعال کردن آن را آموزش می‌دهیم. اگر قصد خرید گوشی شیائومی قسطی را دارید، می‌توانید با استفاده از مطالب این مقاله اطلاعات کاملی به دست آورید.

هایپر او اس چیست؟

شرکت شیائومی در سال‌های اخیر تصمیم گرفته است که یک سیستم عامل جدید و منحصربه‌فرد برای محصولاتش طراحی کند. به سیستم عامل جدید شیائومی، هایپر او اس می‌گویند. تمرکز اصلی هایپر او اس شیائومی بر ارائه بهتر منابع و امکانات بیشتر است؛ به‌علاوه، این سیستم عامل ظاهر جذاب و طراحی زیبایی نیز دارد. سیستم مدیریت منابع قدرتمند، نصب رایگان و امکانات متنوع از ویژگی‌های اصلی رابط کاربری HyperOS هستند.

آپدیت هایپر او اس شیائومی برای چه گوشی‌هایی است؟

سیستم عامل هایپر او اس طوری طراحی شده است که روی همه گوشی‌های جدید شرکت شیائومی نصب می‌شود و نکات مثبت زیادی دارد. با آپدیت هایپر او اس شیائومی می‌توانید از روند جدید مدیریت حافظه، رم و انتقال اطلاعات لذت ببرید. سیستم عامل هایپر او اس روی موبایل‌های نسل قبلی شیائومی و گوشی‌های تولید ۲۰۲۲ در قالب آپدیت نصب می‌شود. طبق برنامه شرکت شیائومی، گوشی‌های زیر می‌توانند رابط کاربری HyperOS را دریافت کنند:

  • شیائومی ۱۱ اولترا
  • شیائومی ۱۱ تی پرو
  • می ۱۱ ایکس
  • شیائومی ۱۱ ال هایپر شارژ
  • شیائومی ۱۱ لایت
  • شیائومی ۱۱ آی
  • می ۱۰
  • شیائومی پد ۵
  • ردمی کا ۵۰ آی
  • سری ردمی ۱۳ سی 
  • ردمی ۱۲
  • ردمی ۱۱ پرایم ۵ جی
  • سری ردمی نوت ۱۱

چگونه هایپر او اس را فعال کنیم؟

برای نصب رابط کاربری HyperOS باید نوع دستگاه خود را مشخص کنید. در ادامه، ۳ روش نصب سیستم عامل هایپر او اس را روی گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو را آموزش خواهیم داد.

بررسی دستی به‌روزرسانی هایپر او اس شیائومی

در مرحله اول، وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه about Phone را پیدا کنید. در این قسمت، روی نسخه MIUI ضربه بزنید و امکان به‌روزرسانی را بررسی کنید. اگر آپدیت هایپر او اس در دسترس باشد، می‌توانید به راحتی سیستم عامل جدید را دانلود کنید. در صورتی‌که آپدیت هایپر او اس شیائومی در دسترس نبود، می‌توانید از روش‌های بعدی استفاده کنید.

نصب رابط کاربری HyperOS با روش ارتقا محلی

در این مرحله باید از Local Upgrade Method استفاده کنید و وارد سایت به‌روزرسانی شیائومی شوید. نوع گوشی را از بین گوشی‌های موجود انتخاب کنید و رام‌های در دسترس را ببینید. منظور از رام، سیستم عامل مخصوص گوشی‌های شیائومی است. در نهایت، آخرین نسخه رام بازیابی HyperOS را دانلود کنید. بعد از دانلود، وارد بخش تنظیمات و about Phone شوید. 

نماد سه نقطه بالای گوشی را انتخاب کرده و روی گزینه Choose Update Package ضربه بزنید. ممکن است گزینه انتخاب بسته به‌روزرسانی را پیدا نکنید. در این حالت، سعی کنید ۷ تا ۱۰ بار روی لوگوی نسخه MIUI ضربه بزنید. در نهایت، رام دانلود شده را انتخاب کرده و نصب کنید. بعد از نصب رام، رابط کاربری HyperOS در دستگاه شما نصب می‌شود.

آپدیت هایپر او اس شیائومی با کامپیوتر

اگر رام دستگاه شما Fastboot است، برای نصب آن به کامپیوتر احتیاج دارید. در ابتدا به وبسایت‌های شخص ثالث دانلود سیستم عامل جدید شیائومی بروید و دستگاه خود را انتخاب کنید. در مرحله بعد، آخرین نسخه رام Fastboot رابط کاربری HyperOS را دانلود کنید. بعد از دریافت رام Fastboot، گوشی خود را خاموش کنید و دکمه کاهش صدا و دکمه پاور را به مدت ۶ تا ۸ ثانیه به‌طور همزمان نگه دارید. با این کار، دستگاه شما وارد حالت فست بوت می‌شود. 

نرم‌افزار Xiaomi Flash Tool را روی کامپیوتر ویندوز دانلود و فایل دانلود را از حالت فشرده خارج کنید. فایل‌ها را در یک پوشه جدید به نام Xiaomi Flash Tool بگذارید. نکته مهم این است که نباید در نام‌گذاری فایل از فاصله استفاده کنید. روی فایل اجرایی دو بار کلیک کنید و بعد گزینه Refresh را فشار دهید. در پایین نرم‌افزار Flash Tool، گزینه نگهداری اطلاعات کاربر یا Save User Data را انتخاب کنید و بعد گزینه Flash را فشار دهید. 

در مرحله بعد، یک دستگاه با رشته‌های تصادفی از حروف و اعداد را می‌بینید. اگر این تصویر برای شما ظاهر نشد، روی گزینه Other و بعد Install کلیک کنید. در آخرین مرحله، فرایند فلش زدن تمام شده است. حالا نرم‌افزار فلش را ببندید و دستگاه خود را از کامپیوتر جدا کنید. در این مرحله، سیستم عامل جدید شیائومی نصب شده است. گوشی را راه‌اندازی کرده و با رابط کاربری جدید کار کنید؛ در صورتی‌که نرم‌افزار شیائومی فلش با کامپیوتر شما سازگار نبود، از نرم‌افزار XiaoMITool V2 استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین گوشی‌های پرچمدار

مقایسه هایپر او اس با می یو ای

بعد از آپدیت هایپر او اس شیائومی، متوجه می‌شوید که رابط کاربری HyperOS فقط در بعضی موارد با MIUI متفاوت است؛ مثلا آیکون‌ها و چینش‌ آن‌ها در هر دو سیستم عامل یکسان هستند. رنگ‌ آیکون‌ها در هایپر او اس ملایم‌تر بوده و منوها نیز ظریف‌تر هستند. 

کنترل سنتر در HyperOS عملکرد بهتری دارد و برچسب آیکون‌ها نیز حذف شده است. در واقع، ظاهر کنترل سنتر مینیمال‌تر از قبل شده است. از طرف دیگر، اندازه آیکون‌ها در کنترل سنتر بزرگ‌تر است؛ در حالی‌که در MIUI، آیکون‌های میانبر در پنل‌ها چیده شده‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را به چپ و راست بکشید.

ویژگی‌های آپدیت هایپر او اس

از نظر ظاهری، آپدیت هایپر او اس شیائومی با رابط کاربری قدیمی این شرکت تفاوت زیادی ندارد. هدف اصلی شیائومی این است که همه بخش‌های سیستم عامل در ساده‌ترین حالت ممکن کنار هم قرار بگیرند؛ بنابراین، می‌توان گفت که سادگی و جذابیت از ویژگی‌های اصلی رابط کاربری HyperOS هستند.  

یکی از ویژگی‌های اصلی سیستم عامل جدید شیائومی این است که چند لایه مختلف دارد و در هر لایه از یک سرویس خاص استفاده می‌کند. یکی از این لایه‌، اندروید است؛ بنابراین شما با آپدیت هایپر او اس شیائومی از اندروید نیز برای پردازش‌های منطقی استفاده می‌کنید؛ به‌علاوه، بعد از آپدیت هایپر او اس، سیستم عامل سبک‌تر می‌شود و پردازش‌های غیرضروری نیز حذف می‌شوند.

لایه‌های رابط کاری HypeOS  به شرح زیر هستند:

  • هایپر کانکت: لایه HyperConnect سخت‌افزار دستگاه‌های مختلف را به هم وصل می‌کند.
  • فریم‌ورک: دومین لایه سیستم عامل جدید شیائومی، Framework است. در این لایه سرویس‌های مربوط به سیستم عامل کنار هم قرار گرفته‌اند.
  • کرنل: Kernel سیستم عامل لینوکس است و از ابزارهای هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های هایپر او اس

آپدیت هایپر او اس امنیت بالایی دارد و کم‌حجم است. وقتی شما آپدیت هایپر او اس شیائومی را فعال می‌کنید، گوشی شما روان‌تر کار می‌کند و سریع‌تر می‌شود. موارد زیر از دیگر قابلیت‌های سیستم عامل جدید شیائومی هستند:

  • مدیریت حافظه رم
  • کنترل سنتر
  • تغییرات پس‌زمینه
  • تغییرات منوی دوربین
  • حذف راحت‌تر برنامه‌ها
  • قابلیت‌های گالری

مشکلات آپدیت جدید شیائومی

مهم‌ترین نکته در آپدیت هایپر او اس شیائومی این است که اگر طبق دستورالعمل‌ها پیش نروید، ممکن است دستگاه شما به طور کامل از کار بیافتد و مشکلات نرم‌افزاری در دستگاه شما رخ دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، مراحل را به ترتیب انجام دهید. نکته دیگر اینکه، گوشی شما باید قبل از نصب ROM حداقل ۴۰ درصد شارژ داشته باشد. در نهایت، قبل از شروع مراحل به‌روزرسانی نرم‌افزار از اطلاعات خودتان بک‌آپ بگیرید.

زمان عرضه هایپر او اس

هایپر او اس شیائومی در اواخر سال ۲۰۲۳ عرضه شد. شرکت شیائومی اعلام کرد که به مرور آپدیت‌های جدیدی منتشر می‌کند. طبق اخبار این شرکت، دستگاه‌های مختلفی در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۴ این سیستم عامل را دریافت می‌کنند.

سخن آخر

یکی از دغدغه‌هایی که بسیاری از افراد در هنگام خرید گوشی دارند، پرداخت یکجای هزینه‌ی آن است. امروزه پلتفرم‌های بسیاری برای راحت‌تر کردن فرایند خرید، قابلیت وام خرید کالا را در اختیار افراد قرار داده است. یکی از این پلتفرم‌ها ازکی‌وام است که به کمک آن می‌توانید خریدهای بسیاری از جمله خرید اقساطی تبلت شیائومی، گوشی شیائومی و یا سایر کالاهایی که نیاز دارید را با بازپرداخت طولانی مدت پرداخت کنید.

سوالات متداول

Hyper OS Xiaomi چیست؟

هایپر او اس شیائومی سیستم عامل یا رابط کاربری جدید در گوشی‌های شیائومی است.

چرا باید رابط کاربری HyperOS را دانلود کنید؟

با نصب سیستم عامل جدید شیائومی، عملکرد دستگاه ارتقا پیدا می‌کند و به ویژگی‌ها و به پیشرفت‌های امنیتی جدید دسترسی خواهید داشت.

شرایط خرید اقساطی تبلت شیائومی چیست؟

برای خرید قسطی تبلت شیائومی به شناسنامه و چک صیادی احتیاج دارید.