منظور از وام سربازی، تسهیلاتی است که به سربازهای ماهر برای پیدا کردن شغل داده می‌شود. مبلغ وام سرباز ماهر ۱۵۰ میلیون تومان است. اگر شما هم به تازگی سربازی خود را تمام کرده‌اید و می‌خواهید مسیر شغلی‌تان را شروع کنید، می‌توانید برای دریافت تسهیلات سرباز ماهر اقدام کنید. در این مقاله، شرایط دریافت وام سربازی ۱۴۰۳ را بررسی کرده و مدارک لازم را ذکر می‌کنیم.

زمان ثبت‌نام وام سربازی ۱۴۰۳

زمان ثبت‌نام وام سربازی ۱۴۰۳ به وضعیت پایان خدمت شما بستگی دارد. اگر مشغول خدمت هستید یا حداکثر ۵ سال از پایان خدمت شما گذشته است، می‌توانید برای وام تسهیلات سرباز ماهر اقدام کنید. به بیان دیگر، کسانی‌که از سال ۹۷ به بعد خدمت آن‌ها تمام شده است، شرایط لازم برای دریافت وام سربازی را دارند. تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی سربازی به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار مدنظرتان در حوزه‌های مختلف را راه‌اندازی کنید؛ در صورتی‌که شرایط دریافت وام سربازی را ندارید، می‌توانید از خدمات وام فوری با چک صیادی استفاده کنید.

وام اشتغال‌زایی خدمت سربازی

وام سرباز ماهر برای کسانی است که در زمان خدمت، گواهی فنی‌حرفه‌ای گرفته‌اند و می‌خواهند کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند. تسهیلات سرباز ماهر در دسته وام‌های قرض‌الحسنه است و سود زیادی ندارد. کامزد وام تسهیلات سرباز ماهر ۴ درصد است و مدت زمان بازپرداخت هم به شرایط شما بستگی دارد. معمولا مبلغ هر قسط بین ۱ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۷۲۷ هزار تومان است.

شرایط دریافت وام سربازی

مهم‌ترین شرط دریافت تسهیلات سرباز ماهر، وضعیت پایان خدمت و گواهی فنی‌ و حرفه‌ای است. اگر در طول دوران خدمت در دوره‌های مهارت‌آموزی و کارآموزی شرکت کرده‌اید و گواهی مرتبط دارید، می‌توانید برای دریافت وام سربازی ۱۴۰۳ اقدام کنید؛ به‌علاوه، مدرک تحصیلی نیز یکی دیگر از شرایط دریافت وام سرباز ماهر است. شما برای تسهیلات سرباز ماهر باید حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشید.

وام سربازی مهارت آموزی

برای دریافت وام سربازی در سال ۱۴۰۳ باید به سایت سرباز ماهر مراجعه کنید و مراحل ثبت‌نام اولیه را انجام دهید. این سایت برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح است و قابلیت‌های متنوعی دارد. یکی از این خدمات، ارائه وام تسهیلات سرباز ماهر است. برای انجام مراحل ثبت‌نام اولیه باید مشخصات فردی و شماره همراه را وارد کنید. بعد از واردکردن شماره تلفن، کد احراز هویت برای شما ارسال می‌شود. این کد را تا زمان دریافت وام پیش خود نگه دارید. اگر ساکن تهران، البرز، قم و قزوین هستید، می‌توانید به سامانه سماسو مراجعه کرده و وام بگیرید. ساکنین سایر استان‌ها باید به سامانه سخا مراجعه کنند.

وام اشتغال زایی خدمت سربازی

ثبت‌نام وام سربازی ۱۴۰۳ در اپلیکیشن ساد ۲۴

یکی از روش‌های ثبت‌نام تسهیلات سرباز ماهر، استفاده از پیشخوان اپلیکیشن ساد ۲۴ است. در ابتدا، وارد اپلیکیشن شوید و روی گزینه سرباز ماهر کلیک کنید. در سامانه سرباز ماهر، روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید و اطلاعات را پر کنید. در نهایت، بعد از بارگذاری مدارک کد رهگیری برای شما ارسال می‌شود. شما می‌توانید در این سامانه، اطلاعات دوره‌ها و گواهینامه‌ها را وارد کنید و وضعیت دریافت وام سرباز ماهر را پیگیری کنید. 

امکان استفاده از وام‌های کارآفرینی یا وام‌های خوداشتغالی نیروهای مسلح هم وجود دارد. نکته مهم این است که ثبت‌نام در سامانه و دریافت کد به معنای دریافت وام نیست؛ بلکه، شما باید مدارک و گواهی‌نامه‌های خود را بارگذاری کرده و منتظر بمانید. گواهی‌نامه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی و کاربردی، وزارت علوم و سازمان فنی و حرفه‌ای هم معتبر است.

کدام بانک‌ها وام سربازی می‌دهند؟

بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت و سپه وام تسهیلات سرباز ماهر می‌دهند. مبلغ وام سرباز ماهر در هر بانک متفاوت است و از ۳۰ میلیون تومان شروع می‌شود. لازم به ذکر است که حداکثر مبلغ وام سربازی ۱۵۰ میلیون تومان است.

وام سربازی بانک سپه

بانک سپه با شرایط خاصی به سربازهای ماهر وام می‌دهد. اگر خدمت خود را تمام کرده‌اید و می‌خواهید وارد بازار کار شوید، می‌توانید به سایت بانک سپه مراجعه کنید و درباره شرایط و نحوه دریافت وام سربازی بانک سپه سوال کنید.

وام سربازی ارتش چقدر است؟

مبلغ وام سربازی ارتش ۱۵۰ میلیون تومان است. برای دریافت این وام باید مدارک هویتی، کارت پایان خدمت و مدرک دوره فنی‌ و حرفه‌ای را در سامانه سرباز ماهر بارگذاری کنید. شما با استفاده از تسهیلات سرباز ماهر می‌توانید در دستگاه‌های اجرایی کشور استخدام شوید و در طرح‌های تشویقی حین خدمت ثبت‌نام کنید. 

وام سربازی سپاه

وام سرباز ماهر سپاه همان وام سربازی ارتش است. در واقع، فرقی ندارد سربازی شما در کدام ارگان باشد، در هر صورت شما می‌توانید برای دریافت وام سربازی ۱۴۰۳ اقدام کنید. مبلغ این وام ۱۵۰ میلیون تومان و سود آن بین ۲ تا ۴ درصد است. در نهایت، شما ۵ تا ۷ سال برای بازپرداخت وام تسهیلات سرباز ماهر فرصت دارید. فراموش نکنید که اولویت پرداخت وام سربازی ۱۴۰۳ با کسانی است که برای شروع کار به سرمایه احتیاج دارند. نکته مهم این است که وام تسهیلات سرباز ماهر سپاه برای کسانی است که سربازی خود را در قرارگاه خاتم‌الانبیاء گذرانده‌اند. این افراد می‌توانند تسهیلات سربازی را با سود ۲ تا ۴ درصد بگیرید و در بازه زمانی ۱ تا ۷ ساله مبلغ وام را پرداخت کنند.

سود وام سربازی چند درصد است؟

سود وام سربازی بین ۲ تا ۴ درصد است و مبلغ آن هم به بانک بستگی دارد. اگر می‌خواهید از بانک ملت وام بگیرید، باید خدمت سربازی را تمام کنید و مهارت‌های لازم را داشته باشید. برای دریافت وام سربازی بانک ملت باید از قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، معرفی‌نامه بگیرید. سقف این وام ۱۰۰ میلیون تومان است و بازپرداخت ۶۰ ماهه به شما داده می‌شود. بانک ملت از شما سپرده نمی‌خواهد و لازم نیست سرمایه خودتان را مسدود کنید. نکته دیگر اینکه به سفته با ضمانت کارمند معتبر یا وثیقه ملکی هم احتیاج دارید.

سوال‌های متداول

بازپرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومان سربازی چقدر است؟

زمان بازپرداخت به شرایط شما بستگی دارد. شما می‌توانید مبلغ وام را در بازه‌های زمانی ۵ تا ۷ سال پرداخت کنید.

آیا وام سربازی ۱۴۰۳ بدون ضامن است؟

خیر؛ برای دریافت وام تسهیلات سرباز ماهر به وثیقه و ضامن احتیاج دارید.

دریافت وام سربازی چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان دریافت این وام مشخص نیست و به زمان ثبت‌نام و تایید مدارک شما بستگی دارد.