فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین معیارها در هنگام خرید اقساطی گوشی، مقدار نگهداری باتری است. باتری گوشی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند افراد را از خرید یک مدل پشیمان یا به آن تشویق کند؛ خصوصا اگر استفاده شما از گوشی روزمره نباشد.

اما منظور از استفاده غیر روزمره چیست؟ کسانی‌که گوشی موبایل را به صورت تخصصی برای بازی استفاده می‌کنند، تلفن همراهشان را با خود به محیط‌های گرم و زیر آفتاب می‌برند، شغلی مرتبط با شبکه‌های اجتماعی دارند یا تماس‌های تلفنی زیادی را پاسخ می‌دهند، در دسته افرادی قرار می‌گیرند که از گوشی تلفن همراه خود استفاده غیرروزمره دارند. در چنین موقعیت‌هایی، انتخاب بهترین گوشی از نظر باتری اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. 

بهترین گوشی از نظر باتری

در ادامه‌ی این بلاگ به بررسی بهترین گوشی‌‌های بازار از نظر باتری می‌پردازیم و آن‌ها را از نظر قیمت و کیفیت‌ دسته‌بندی کنیم تا بتوانید به یک تصمیم نهایی برسید و بهترین گوشی از نظر باتری را برای خود کنید.

بهترین گوشی از نظر باتری در بازه قیمتی متنوع

بهترین گوشی‌های بازار از نظر باتری را می‌توانیم در رده‌های قیمتی مختلف بررسی کنیم. در این قسمت قیمت‌ها را از اقتصادی به گران‌قیمت برای شما دسته‌بندی کرده‌ایم.

شیائومی ردمی نوت ۱۲ (Xiaomi Redmi Note 12) – حدود ۱۰ میلیون تومان

اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی با باتری قوی هستید، ردمی نوت ۱۲ از شیائومی گزینه‌ای مناسب خواهد بود. این گوشی با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پردازنده کم‌مصرف، عمر باتری بالایی دارد و می‌تواند تا ۱۲ ساعت بدون وقفه برای شما کار کند.

بهترین گوشی های بازار از نظر باتری

سامسونگ گلکسی A34 (Samsung Galaxy A34) – حدود ۱۳ میلیون تومان

گلکسی A34 با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۲۵ وات، می‌تواند به راحتی یک روز کامل استفاده متوسط تا سنگین را پوشش دهد. این گوشی برای کاربران میان‌رده‌ای که به عمر باتری اهمیت می‌دهند، مناسب خواهد بود.

پوکو X5 پرو (Poco X5 Pro) – حدود ۱۶ میلیون تومان

پوکو X5 پرو با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات، ترکیب مناسبی از قدرت و دوام باتری را در بازه‌ی قیمتی متوسط ارائه می‌دهد. این گوشی برای کاربرانی که به دنبال تجربه‌ای پایدار با قیمتی مناسب هستند، انتخاب خوبی است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی از نظر دوربین 

شیائومی (Xiaomi 13T) – حدود ۳۵ میلیون تومان

شیائومی 13T با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۶۷ وات، بهترین گوشی از نظر شارژ شدن در این رده قیمت است. این گوشی با مدیریت عالی باتری، برای کاربرانی مناسب است که می‌خواهند بدون نگرانی درمورد شارژ گوشی‌شان، آن را چندین ساعت استفاده کنند.

آیفون ۱۴ پرو مکس (iPhone 14 Pro Max) – حدود ۶۵ میلیون تومان

آیفون ۱۴ پرو مکس با باتری بهینه‌شده و چیپست کم‌مصرف A16 Bionic، عمر باتری فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد و برای کاربرانی مناسب است که می‌خواهند با گوشی فیلمبرداری یا عکاسی حرفه‌ای انجام بدهند.

بهترین گوشی ها از نظر باتری

سامسونگ گلکسی S23 اولترا (Samsung Galaxy S23 Ultra) – حدود ۷۵ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی S23 اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و مدیریت مصرف انرژی بهینه، یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر باتری در بازار فعلی محسوب می‌شود. سامسونگ به‌صورت کلی باتری قدرتمندی دارد و این گوشی پرچمدار نیز یکی از بهترین‌ها در مجموعه گوشی‌های این برند است.

بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری

شیائومی یکی از برندهایی است که با وجود قیمت اقتصادی و در دسترس بودن گوشی‌هایش، مدل‌های پیشرو و قدرتمندی را به بازار ارائه داده. مدل‌هایی که می‌توانند با باتری ماندگارشان، حتی تا یک شبانه‌روز همراه کاربر بمانند.

شیائومی ۱۳ پرو (Xiaomi 13 Pro)

این گوشی با باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۱۲۰ وات، یکی از بهترین‌ها از نظر شارژ شدن است. باتری قدرتمند این گوشی شیائومی می‌تواند با یک بار شارژ، به راحتی یک روز کامل را پوشش دهد.

پوکو X5 پرو (Poco X5 Pro)

پوکو X5 پرو با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات، ترکیبی از دوام باتری و سرعت شارژ را ارائه می‌دهد. این گوشی برای کسانی‌که به دنبال بهترین گوشی از نظر باتری و شارژدهی هستند، انتخابی عالی به شمار می‌رود.

بهترین گوشی از نظر باتری و شارژدهی

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس (Redmi Note 12 Pro Plus)

ردمی نوت ۱۲ پرو با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۱۲۰ وات، از سریع‌ترین گوشی‌ها در شارژ شدن است. باتری این گوشی شیائومی نه تنها طول عمر خوبی دارد و برای گیم و استریم فیلم و سریال منساب است، بلکه به سرعت شارژ می‌شود که آن را به یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر شارژ شدن تبدیل می‌کند.

بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری

این کمپانی همیشه به ارائه گوشی‌هایی با باتری قوی و عملکرد بهینه مشهور بوده است. در ادامه سه مورد از بهترین گوشی‌ها از نظر شارژدهی را از برند سامسونگ به شما معرفی خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا (Samsung Galaxy S23 Ultra)

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، این گوشی پرچمدار با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و بهینه‌سازی عالی، یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر باتری و شارژدهی است. گلکسی S23 اولترا به راحتی می‌تواند دو روز استفاده متوسط را پشتیبانی کند و شارژ سریع ۴۵ وات، آن را برای افرادی مناسب کرده که زیاد به سفر می‌روند.

سامسونگ گلکسی (Samsung Galaxy A54)

گلکسی A54 با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۲۵وات، گزینه‌ای اقتصادی اما قدرتمند برای کسانی است که به دنبال بهترین گوشی از نظر باتری هستند. این گوشی عمر باتری قابل توجهی دارد که برای استفاده روزمره و بیشتر کافی خواهد بود.

بهترین گوشی از نظر شارژ شدن

سامسونگ گلکسی M33 (Samsung Galaxy M33)

این مدل با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی یکی از بهترین‌ها از نظر عمر باتری است. اگرچه شارژ سریع ۲۵ وات دارد که سرعت شارژ را کمتر از مدل‌های رقیب می‌کند؛ اما باتری بزرگ آن برای کسانی که به دنبال بهترین گوشی از نظر شارژدهی برای استفاده تخصصی هستند، مناسب خواهد بود.

شما می‌توانید با قابلیت خرید قسطی از فروشگاه‌های طرف قرارداد ازکی‌وام، انواع گوشی سامسونگ و سایر برندها را خریداری کنید.

بهترین گوشی های ایفون از نظر باتری

اپل توانسته گوشی‌های خود را از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار بهینه‌سازی کند و مدل‌هایی به بازار ارائه دهد که در همه کشورهای دنیا پرطرفدار هستند. در ادامه، به بررسی این مدل گوشی‌ها می‌پردازیم. 

آیفون ۱۴ پرومکس (iPhone 14 Pro Max)

با باتری بزرگ‌تر و چیپ ست A16 Bionic، آیفون 14 پرومکس یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر باتری است. این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ، ۲۸ تا ۳۰ ساعت مکالمه یا حدود ۲۵ ساعت پخش ویدیو را پشتیبانی کند.

آیفون ۱۳ پرو مکس (iPhone 13 Pro Max)

این مدل با باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعتی و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری، از نظر شارژدهی بسیار مؤثر است. عمر باتری آن برای استفاده معمولی یک روز کامل را پوشش می‌دهد و شارژ آن نیز بسیار سریع است.

بهترین گوشی ها از نظر شارژدهی

آیفون ۱۴ (iPhone 14)

آیفون 14 با باتری ۳۲۷۹ میلی‌آمپرساعتی و چیپست کم‌مصرف A15 Bionic، می‌تواند بهترین گوشی از نظر باتری در بین گوشی‌های اپل باشد. 

بهترین گوشی دنیا از نظر باتری

حالا که بهترین گوشی از نظر شارژ شدن و باتری را در برندهای مختلف بررسی کردیم، احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که کدام گوشی باتری قدرتمندی دارد و برای خرید مناسب است؟ 

درحال حاضر، سامسونگ گلکسی S24 اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۴۵ وات به عنوان یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر باتری شناخته می‌شود. این گوشی با عمر باتری فوق‌العاده و مدیریت بهینه انرژی، در بررسی‌های جهانی بهترین رتبه را دارد.

خرید اقساطی گوشی در قیمت‌های مختلف با اعتبار ازکی‌وام

اگر می‌خواهید هر کدام از این گوشی‌ها را خریداری کنید و پرداخت یک‌جای مبلغ آن‌ها برایتان دشوار است، می‌توانید روی اعتبار خرید ازکی‌وام حساب کنید. با گرفتن این اعتبار (از ۱۰ تا ۷۵ میلیون تومان) می‌توانید گوشی مورد علاقه خود را تهیه کرده و سپس به صورت ۱۲ یا ۱۸ ماهه بازپرداخت آن را پرداخت کنید. کافی‌ست در ازکی‌وام ثبت‌نام کرده، مدارک شخصی و شغلی خود را به همراه یک برگ چک صیادی آپلود کنید. این چک تنها ضمانت خرید شما خواهد بود و با آن می‌توانید به میزان دلخواه خود، اعتبار برای خریدن انواع گوشی آیفون، سامسونگ و شیائومی بگیرید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان عمر باتری گوشی را افزایش داد؟

برای افزایش عمر باتری گوشی، می‌توانید از تنظیمات بهینه‌سازی باتری، کاهش روشنایی صفحه‌نمایش، غیرفعال کردن برنامه‌های پس‌زمینه و حالت کم‌مصرف (battery saving mode) استفاده کنید.

آیا شارژ سریع بر عمر باتری گوشی تأثیر می‌گذارد؟

بله؛ دما و جریان بالای شارژ، می‌تواند به صورت بالقوه عمر گوشی را کم کند. با این حال، بسیاری از گوشی‌ها با سیستم‌های مدیریت دما و شارژ بهینه، این تأثیر را به حداقل می‌رسانند.

کدام گوشی‌ها برای بازی‌های طولانی‌مدت باتری بهتری دارند؟

گوشی‌های با باتری‌های بزرگ‌تر و بهینه‌سازی‌شده مانند سامسونگ گلکسی S24 اولترا و شیائومی ۱۴ پرو برای بازی‌های طولانی‌مدت مناسب‌تر هستند.