آرایشگری یکی از حرفه‌های مورد علاقه بسیاری از خانم‌ها و البته آقایان است که می‌شود با دوره‌های حرفه‌ای آن را یاد گرفت و با سرمایه‌ای مشخص، شروع به درآمدزایی کرد. درآمد آرایشگری در کشور ما نسبتا بالا است و هر گوشه و کناری از ایران می‌شود یک سالن کوچک راه‌اندازی و به صورت محلی شروع به کار کرد. این سهولت در درآمدزایی و جذابیت شغلی، باعث شده که افراد زیادی به سراغ این رشته بروند و آینده شغلی خود را در حوزه میکاپ جستجو کنند.

برای شروع کار در این حوزه، می‌توانید روی وام آرایشگری فنی حرفه‌‌ای حساب کنید؛ البته اگر مدرک این سازمان را گرفته باشید. این وام برای شروع کسب‌وکار و با بهره نسبتا کم اعطا می‌شود و می‌تواند شروعی برای مسیر آرایشگری شما باشد. در ادامه‌ی این بلاگ وام با مدرک آرایشگری را بررسی کرده و با شرایط دریافت آن بیشتر آشنا خواهیم شد. 

آیا با مدرک فنی حرفه‌ای آرایشگری می‌توان وام گرفت؟

وام با مدرک فنی حرفه‌ای آرایشگری یا همان وام با جواز کسب آرایشگری، یکی از انواع تسهیلات خود اشتغالی است که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای به افراد ارائه می‌شود تا بتوانند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده و درآمد کسب کنند. این وام به افرادی اعطا می‌شود که در دوره‌های آرایشگری فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و مدرک رسمی آن را دریافت کرده باشند. برای دریافت وام، ابتدا باید به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای یا اداره کار استان مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید؛ سپس پرونده شما به کمیته اشتغال استان ارجاع داده می‌شود تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای وام با جواز آرایشگری:

  • اصل و کپی مدرک آرایشگری
  • فرم درخواست وام خوداشتغالی
  • سفته به عنوان ضمانت (تا یک و نیم برابر مبلغ وام)
  • ضامن معتبر
  • سکونت در محل درخواست وام
  • عدم اشتغال در سازمان‌های دولتی
  • عدم اشتغال به تحصیل
  • نداشتن سابقه دریافت وام‌های اشتغال‌زایی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت دائمی برای افراد
  • جواز یا پروانه کسب برای آرایشگاه

وام آرایشگری زنانه فنی حرفه‌ای چقدر است؟

سقف مبلغ وام فنی حرفه‌ای آرایشگری در سال ۱۴۰۳، ۱۰۰ میلیون تومان است که با توجه به شرایط پرداخت بهره آن ممکن است متفاوت باشد. بیشتر وام‌های خود اشتغالی نرخ سود بازپرداخت ۴٪ داشته و به صورت قرض‌الحسنه به افراد داده می‌شود.

وام آرایشگری مردانه چقدر است؟

به‌صورت‌کلی وام‌های خوداشتغالی (از جمله وام با مدرک فنی حرفه‌ای آرایشگری زنانه و مردانه)، یک سقف مبلغ دارند؛ اما میزان پرداختی بر اساس نظر کارشناس بانک و بعد از بازدید نهایی او از محل اشتغال مشخص می‌شود. بازپرداخت وام مدرک آرایشگری نیز می‌تواند تا ۸۴ ماه تنظیم شود و بعد از یک دوره تنفس سه ماهه اقساط شروع خواهند شد.

بیشتر بخوانید: بهترین برندهای سشوار موجود در بازار ایران کدامند؟

وام آرایشگری کمیته امداد

مبلغ وام اشتغال‌زایی آرایشگری و سایر مشاغل مشابه که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اعطا می‌شود، حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان برای افراد عادی و ۳۰۰ میلیون تومان برای طرح‌های برتر تعیین شده است؛ همچنین، سقف وام کارفرمایی با استخدام مددجویان می‌تواند تا ۴ میلیارد تومان باشد. این تسهیلات در قالب وام‌های قرض‌الحسنه با دوره بازپرداخت ۷ ساله و بهره بسیار کم ارائه می‌شوند.

مراحل دریافت وام پروانه کسب آرایشگری

برای دریافت وام پروانه کسب آرایشگری، نیاز است تا مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود را طی کنید: 

  • دریافت مدرک: ابتدا باید دوره‌های مربوطه را در مراکز آموزشی معتبر تکمیل و مدرک رسمی فنی حرفه‌ای را دریافت کنید.
  • ثبت درخواست وام: پس از دریافت مدرک، باید درخواست وام خود را به صورت آنلاین یا حضوری ثبت کنید. این کار را می‌توانید از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان محل سکونت خود یا وب سایت‌های مرتبط انجام بدهید. هر وب سایت بانک یا موسسه مالی اعتباری، ثبت‌نامی جداگانه و اختصاصی خواهد داشت.
  • تکمیل مدارک و فرم‌ها: تمام مدارک خود را یکجا جمع کنید و در دسترس داشته باشید. مدارکی از جمله مدارک هویتی، مدرک فنی حرفه‌ای آرایشگری، فرم درخواست وام، و در صورت نیاز، ضامن و سفته.
  • بررسی و ارزیابی درخواست: پس از تکمیل مدارک، پرونده شما توسط کمیته اشتغال استان بررسی می‌شود. این کمیته تصمیم‌گیری نهایی را درباره اعطای وام و مبلغ آن انجام می‌دهد.

دریافت وام فوری ازکی‌وام برای تجهیز آرایشگاه

شما می‌توانید با دریافت وام فوری از ازکی وام، وسایلی مانند صندلی، سشوار و دیگر وسایل آرایشگاه را خریداری کرده و به صورت اقساطی تا یک سال و نیم بازپرداخت کنید. مبلغ اعتبار خرید در ازکی‌وام از ۱۰ تا ۷۵ میلیون تومان است که می‌توانید از آن در فروشگاه‌های مختلف این سایت خرید کنید. اگر نیاز دارید که به شکل فوری بخشی از تجهیزات آرایشگاه را تهیه کنید، کافی‌ست در ازکی‌وام ثبت‌نام کرده و مدارکی مانند مدارک هویتی، مدارک شغلی و البته یک برگ چک صیادی را بارگذاری کنید. در نهایت تا ۳ روز، درخواست شما بررسی خواهد شد و اعتبار تخصیص داده می‌شود. لازم به ذکر است که بازپرداخت این اعتبار ۱۲ یا ۱۸ ماهه بوده و می‌توانید آن را با توجه به درآمد ماهانه خود تنظیم کنید.

سوالات متداول

آیا برای وام آرایشگری فنی حرفه‌ای، باید ضامن ارائه داد؟

ضمانت برای وام مورد نیاز است و شکل این ضمانت را بانک یا موسسه مالی به شما خواهد گفت. در بعضی از بانک‌ها یک ضامن، در بعضی از بانک‌ها سند و بعضی‌ از موسسات نیز سفته مورد نیاز خواهد بود.

چطور مبلغ وام آرایشگری تعیین می‌شود؟

این مبلغ بعد از کارشناسی و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، با توجه به محیط آرایشگاه شما تعیین خواهد شد.

آیا می‌توانم با چک صیادی فرد دیگری اعتبار ازکی وام بگیرم؟

خیر؛ این چک برای اعتبارسنجی بانکی و بررسی سوابق شما استفاده می‌شود و حتما باید به نام خودتان باشد.