معمولا وقتی می‌خواهید سشوار بخرید، به چه مواردی دقت می‌کنید؟ آیا همین که سشوار بتواند موهای شما را خشک کند، کافی است؟‌ اگر به سلامت موهای خودتان اهمیت می‌دهید، باید ویژگی‌های دیگر سشوار مثل وزن، قدرت گرما‌دهی و حالت‌دهی آن را هم بررسی کنید و در کنار آن بهترین برندهای سشوار را هم بشناسید. سشوارها در مدل‌ها و برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شود و کیفیت‌های مختلفی نیز دارند. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که بهترین برندهای سشوار و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید و با امکان خرید اقساطی سشوار و خرید قسطی لوازم خانکی ،بهترین محصول را خریداری کنید.

ویژگی‌های یک سشوار خوب چیست؟

سشوارها در انواع مدل‌های حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای، چرخشی، برس‌دار، مسافرتی و غیره تولید می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. اما اگر بخواهیم سشوارها را در دو مدل کلی حرفه‌ای و معمولی دسته‌بندی کنیم، باید در انتخاب آن‌ها به ویژگی‌های زیر توجه داشته باشیم:

نوع موتور سشوار

سشوارهای معمولی که بیشتر برای مصرف خانگی عرضه می‌شوند، دارای موتور سبک هستند که به آن‌ها موتور دی‌سی «DC» گفته می‌شود. سشوارهای حرفه‌ای که بیشتر در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شوند، موتور سنگین دارند. به این موتورها، موتور اِی‌سی «AC» می‌گویند. سشوارهای دارای موتور «AC» سنگین‌تر و قدرتمندتر هستند و طول عمر بیشتری دارند. بنابراین اگر قدرت، دوام و کیفیت یک سشوار برای شما اهمیت زیادی دارد، می‌توانید سشواری با موتور سنگین بخرید. اما اگر به دنبال یک جنس معمولی و خانگی هستید، سشوارهای موتور سبک مناسب‌تر هستند.

توان مصرفی سشوار

توجه کنید که توان مصرفی سشوارهای خانگی و معمولی ۲۰۰۰ وات به پایین است. این در حالی است که توان مصرفی در سشوارهای حرفه‌ای از 2000 وات به بالا است. اما ممکن است شما در هنگام خرید با سشوارهایی روبه‌رو شوید که توان مصرفی ۳۰۰۰ وات دارند. اگر چنین عددی را روی سشوار مشاهده کردید، باید در اصل بودن آن تردید کنید. چراکه حتی حرفه‌ای‌ترین سشوارها نیز نهایتا ۲۵۰۰ یا ۲۶۰۰ وات قدرت دارند و بیشتر از این مقدار صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

تکنولوژی تولید یون سشوار

بعضی از افراد می‌ترسند موهای آن‌ها در اثر استفاده‌ی مکرر از سشوار خشک و وز شود، به همین دلیل از سشوار استفاده نمی‌کنند. اگر سشوار مجهز به فناوری تولید یون باشد، موهای شما هم آسیب نمی‌بیند و سریع‌تر خشک می‌شود. قابلیت تولید یون در سشوارها قابل تنظیم است و شما می‌توانید این ویژگی را با توجه به موهای خودتان فعال کنید. البته بعضی از سشوارها به‌صورت تمام آیونیک عرضه می‌شوند و دکمه‌ی جداگانه‌ای برای ویژگی آیکونیک ندارند. بنابراین چه از سشوار خانگی و چه از سشوار حرفه‌ای برای آرایشگاه استفاده کنید، سعی کنید مدلی را بخرید که توانایی تولید یون داشته باشد!

امکانات جانبی سشوار

شما می‌توانید برحسب نیاز و بودجه‌ی خودتان برای خرید سشوار، نوعی را انتخاب کنید که امکانات جانبی متنوعی داشته باشد. این امکانات، ماساژور، متمرکزکننده، دکمه‌های کاهش سرعت برای حالت دادن به مو و دکمه‌ی توربو هستند. چهار مورد فوق می‌توانند در انتخاب بهتر سشوار به شما کمک کنند. در ادامه به چند نکته‌ی تکمیلی در استفاده از سشوار می‌پردازیم که می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

به هیچ وجه در زمان خیس بودن موها از سشوار استفاده نکنید. ابتدا آب موها را حوله بگیرید و اجازه بدهید موها کمی خشک شوند و بعد سشوار را به طرف موها بگیرید.

سعی کنید درجه‌ی حرارت سشوار را روی حالت متوسط قرار دهید. باد متوسط که با دمای محیط بیشتر سازگار است و از آسیب زدن به موها جلوگیری می‌کند. اما باد داغ به موها آسیب می‌زند.

وقتی موهای خود را با برس حالت می‌دهید، باد سشوار را به‌صورت مستقیم روی یک نقطه از موها نگیرید تا به آن نقطه آسیب نرسد. سعی کنید باد را روی موها پخش نمایید.

نکات مهم در استفاده از سشوار

بعد از اینکه ویژگی‌های مختلف را در سشوارها بررسی کردید، بهتر است طرز استفاده‌ی درست از آن‌ها را بدانید. با این کار سشوار شما بیشتر عمر می‌کند و موهایتان هم آسیب نمی‌بیند. از جمله نکات مهمی که در استفاده از سشوار لازم است موردتوجه قرار بگیرند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به هیچ وجه در زمان خیس بودن موها از سشوار استفاده نکنید. ابتدا آب موها را حوله بگیرید و اجازه بدهید موها کمی خشک شوند و بعد سشوار را به طرف موها بگیرید.
  • سعی کنید درجه‌ی حرارت سشوار را روی حالت متوسط قرار دهید. باد متوسط که با دمای محیط بیشتر سازگار است و از آسیب زدن به موها جلوگیری می‌کند. اما باد داغ به موها آسیب می‌زند.
  • وقتی موهای خود را با برس حالت می‌دهید، باد سشوار را به‌صورت مستقیم روی یک نقطه از موها نگیرید تا به آن نقطه آسیب نرسد. سعی کنید باد را روی موها پخش نمایید.

مدل‌های محبوب سشوار موجود در بازار ایران

در بین سشوارهای موجود در بازار، بعضی از برندها محبوبیت بیشتری دارند. موارد زیر بهترین برندهای سشوار هستند که فروش بیشتری دارند.

  • سشوار فیلیپس «Philips» مدل «HP۸۲۳۰»
  • سشوار رمینگتون «Remington» مدل «AC۹۱۴۰»
  • سشوار بابلیس «BaByliss» مدل «BAB۶۶۱۰INE»
  • سشوار براون «Bravn» مدل «HD-۵۸»
  • سشوار پاناسونیک «Panasonic» مدل «EH۵۵۷۱»
  • سشوار پرومکس «Promax» مدل «۷۲۵۰»
  • سشوار جیمی «Gemei» مدل «GM-۱۷۶۵»

ممکن است سشوار دلخواه شما قیمت بالایی داشته باشد ولی با خرید اقساطی سشوار، دیگر لازم نیست نگران قیمت‌ها باشید. بهترین سشوار را از بین بهترین برندها انتخاب کرده و چندین سال از آن استفاده کنید. در بخش بعدی درباره خرید اقساطی سشوار و مراحل آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

خرید اقساطی سشوار از «ازکی‌وام»

ما در وب‌سایت «ازکی‌وام» شرایطی را فراهم کرده‌ایم که شما می‌توانید بدون معرفی ضامن، سشوار و لوازم خانگی کوچک و بزرگ را قسطی بخرید. برای شروع خرید اقساطی سشوار، کافی است در سایت ازکی‌وام ثبت‌نام کرده و مدارک خودتان را بارگذاری کنید. این مدارک، اطلاعات هویتی و یک برگه چک ضمانت هستند. بعد از اینکه اعتبار به حساب شما وارد شد، می‌توانید از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام، سشوار موردعلاقه‌ی خودتان را انتخاب کرده و هزینه‌ی آن را بعدا پرداخت کنید. ازکی‌وام به شما اجازه می‌دهد که تا سقف ۵۰ میلیون تومان، خرید قسطی کنید؛ بنابراین اگر به فکر سلامت موهای خودتان هستید و می‌خواهید صاحب بهترین برند سشوار باشید، همین الان از امکان خرید اقساطی سشوار در ازکی‌وام استفاده کنید.