با نزدیک شدن فصل تابستان، بسیاری از مردم به خرید اقساطی کولر گازی فکر می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید کولر گازی بخرید، در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام درباره بهترین مدل‌های کولر گازی صحبت می‌کنیم و روش خرید قسطی کولر را توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید در سایت ازکی‌وام ثبت‌نام کرده و بعد از دریافت اعتبار، بهترین مدل کولر گازی را خریداری کنید.

انواع مدل کولر گازی

برای انتخاب بهترین کولرهای گازی، باید نوع و کاربرد آن‌ها را بشناسید. کولرگازی‌ها براساس کاربرد و ظرفیت به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه، انواع مدل‌های این دستگاه را معرفی می‌کنیم.

کولر گازی دیواری

این دستگاه دو تکه است و یک یونیت داخلی و خارجی دارد. حداکثر ظرفیت کولرگازی دیواری ۳۶ هزار است و در ۲ نوع اینورتر و معمولی ساخته می‌شود. این محصول فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و با ریموت، کنترل می‌شود. شما می‌توانید از کولرگازی دیواری برای ایجاد گرمایش و سرمایش استفاده کنید.

کولر گازی کاستی

یکی از بهترین مدل‌های کولرگازی، اسپیلت کاستی است. این دستگاه به صورت توکار نصب می‌شود و دریچه هوادهی مشخصی دارد. کولرگازی کاستی با حداکثر ظرفیت ۶۰ هزار BTU کار می‌کند و در دو نوع اینورتردار و معمولی ساخته می‌شود.

کولر گازی مرکزی

اسپیلت مرکزی چند یونیت داخلی، لوله‌های مسی و یونیت خارجی دارد و می‌تواند سرمایش و گرمایش ساختمان شما را تامین کند.

کولر گازی پنجره‌ای

این دستگاه‌ها سیستم تهویه مطبوع دارند و با برق تک‌فاز کار می‌کنند. بخشی از کولر گازی در محیط ساختمان و بخش دیگر در بیرون از ساختمان قرار دارد. اگر می‌خواهید بهترین مدل‌های کولرگازی را بخرید، به این نکته توجه کنید که کولرگازی پنجره‌ای مصرف برق بالایی دارد.

کولر گازی برای چه متراژی مناسب است؟

هنگام خرید بهترین مارک کولر گازی باید به تناسب متراژ و ظرفیت دستگاه توجه کنید. مثلا، برای طبقات نورگیر و پشت‌بام، اسپیلتی با ظرفیت ۹۰۰۰ BTU مناسب است. جدول زیر ظرفیت‌های مختلف کولرگازی را برای طبقه‌های میانی، همکف، نورگیر و پشت‌بام نشان می‌دهد.

ظرفیت کولر گازی براساس BTU طبقه‌های میانی و همکف طبقه‌های نورگیر و پشت‌بام
۹۰۰۰ تا ۱۵ متر مربع تا ۱۲ متر مربع
۱۲۰۰۰ تا ۲۵ متر مربع تا ۱۷ متر مربع
۱۸۰۰۰ تا ۳۵ متر مربع تا ۲۵ متر مربع
۲۴۰۰۰ تا ۵۰ متر مربع تا ۴۰ متر مربع
۳۰۰۰۰ تا ۶۰ متر مربع تا ۴۰ متر مربع
۳۲۰۰۰ تا ۷۰ متر مربع تا ۵۰ متر مربع
۴۵۰۰۰ تا ۷۵ متر مربع تا ۶۰ متر مربع
۶۰۰۰۰ تا ۱۰۰ متر مربع تا ۷۵ متر مربع
۹۰۰۰۰ تا ۱۵۰ متر مربع تا ۱۱۰ متر مربع

بهترین برند کولر گازی در ایران

بهترین کولرهای گازی، ساخت شرکت‌های ال جی، سامسونگ، جی پلاس، هایسنس، گرین، ایران رادیاتور و پاناسونیک هستند. در ادامه، اسپیلت‌های تولید این برندها را معرفی می‌کنیم.

کولر گازی برای چه مناطقی مناسب است؟

بهترین برند کولر گازی ایرانی

در دسته بهترین برند کولر گازی ایرانی باید به برندهای گرین، جی پلاس و ایران رادیاتور اشاره کنیم. در ادامه مشخصات اسپیلت‌های این برندها را توضیح خواهیم داد.

کولر گازی جی پلاس

اگر قصد خرید اعتباری کولر گازی ایرانی را دارید، ما محصول شرکت جی پلاس را معرفی می‌کنیم. این شرکت بهترین کولرهای گازی را تولید می‌کند و زیرمجموعه سازمان گلدیران است. اسپیلت‌های جی پلاس در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند و تنوع بالایی دارند.

کولر گازی گرین

برند گرین به عنوان بهترین برند کولر گازی در ایران فعالیت می‌کند و هدفش تولید محصولاتی سازگار با محیط‌زیست است. اسپیلت‌های این شرکت برای خانه‌ها، اداره‌ها و مکان‌های عمومی مناسب هستند و ماندگاری بالایی دارند. محصولات پرتابل، قابلیت سرمایش و گرمایش همزمان و وجود کمپرسور روتاری از جمله ویژگی‌های کولرگازی‌های گرین هستند؛ همچنین، کولرهای گازی شرکت گرین رطوبت کمی دارند و با استفاده از فیلتر هوا، ذرات موجود در محیط را جذب می‌کنند. اگر یکی از اولویت‌های شما در خرید اقساطی کولر گازی، اهمیت به محیط‌زیست و مصرف بهینه انرژی است، ما کولر گازی گرین را پیشنهاد می‌کنیم.

کولر گازی ایران رادیاتور

در لیست بهترین برند کولر گازی ایرانی، باید به شرکت ایران رادیاتور هم اشاره کنیم. این شرکت انواع لوازم سرمایشی و گرمایشی تولید می‌کند و گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی از کشورهای فرانسه و انگلیس دارد. کولرهای گازی شرکت ایران رادیاتور کیفیت بالایی دارند و با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند. این دستگاه‌ها در مقابل خوردگی مقاوم هستند و از ورود آلودگی به داخل خانه جلوگیری می‌کنند. کولرهای گازی این شرکت با میزان مصرف انرژی A++ و کمپرسور ساخت توشیبای ژاپن کار می‌کنند.

بهترین مارک کولر گازی خارجی

در لیست بهترین مارک کولر گازی، اسپلیت‌های خارجی طرفدار زیادی دارند. این محصولات با قیمت بالایی به فروش می‌رسند و کیفیت خوبی دارند. اگر می‌خواهید کولرگازی خارجی بخرید، می‌توانید با استفاده از روش خرید اعتباری ازکی‌وام، صاحب محصولات شرکت‌های زیر شوید.

کولر گازی ال جی

کولر گازی ال جی به عنوان بهترین برند کولر گازی معرفی می‌شود. اسپیلت‌های این شرکت مجهز به فناوری ARTCOOL Mirror هستند و کمترین صدا را تولید می‌کنند. مصرف بهینه انرژی و قدرت سردسازی فوق‌العاده در محیط‌های بزرگ و کوچک از ویژگی‌های کولرگازی‌های ال جی هستند. اگر می‌خواهید بهترین مارک کولر گازی را برای خانه‌تان خریداری کنید، برند ال جی برای شما مناسب است.

کولر گازی سامسونگ

در دسته بهترین مدل‌های کولرگازی، اسپیلت شرکت سامسونگ هم قرار دارد. شرکت سامسونگ یکی از شرکت‌های قدیمی در حوزه لوازم خانگی و الکترونیکی است و محصولات باکیفیتی تولید می‌کند؛ بنابراین، کولرگازی سامسونگ هم جزو بهترین‌ها است. مدل‌های جدید کولرگازی سامسونگ با توجه به آب‌وهوای منطقه کار می‌کنند. 

بهترین مارک کولر گازی خارجی

به بیان دیگر، فرقی نمی‌کند شما ساکن منطقه‌های گرم‌سیر باشید یا معتدل، در هر صورت اسپیلت سامسونگ بهترین برند کولر گازی است و می‌تواند نیازهای شما را از یک کولرگازی برطرف کند. این محصول بی‌صداست و از فناوری‌های جدید مثل Wind-free پشتیبانی می‌کند. اگر به صدا و باد حساس هستید، یکی از انواع مدل‌های کولرگازی سامسونگ را تهیه کنید. 

کولر گازی هایسنس

هایسنس یکی از برندهای مدل‌های کولرگازی است و از ۷۰ سال پیش فعالیت خودش را شروع کرده است. محصولات این شرکت در مدل‌های دیواری، کاستی و ایستاده هستند و در مکان‌های مختلف استفاده می‌شوند. بعضی از مدل‌های اسپیلت هایسنس توانایی تولید باد گرم هم دارند؛ بنابراین شما می‌توانید این دستگاه‌ها را در فصل سرما و گرما استفاده کنید.

بهترین برند کولر گازی در ایران

بهترین کولر گازی کم مصرف

اگر به مسائل زیست‌محیطی اهمیت می‌دهید و می‌خواهید بهترین مدل‌های کولرگازی را بخرید، ما کولرگازی‌های اینورتر دار را پیشنهاد می‌کنیم. محصولات زیر به عنوان کولر گازی‌های کم مصرف معرفی شده‌اند:

کولر گازی‌های اینورتر اجنرال 

شرکت اجنرال در زمینه تولید کولر گازی‌های کم‌مصرف سابقه زیادی دارد. از جمله محصولات این شرکت کولر گازی اینورتر ۱۸۰۰۰ مدل ASGS18LFCA است. این دستگاه برد دی سی اینورتر دارد و با برق بسیار کمی کار می‌کند؛ همچنین، کولر گازی اجنرال مدل ASGS18LFCA با گاز مبرد R410a کار می‌کند و خنک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد. علاوه‌بر این، کولر گازی اجنرال ۲۴۰۰۰ مدل ASGS24LFCA هم با برد اینورتر و با سطح انرژی A کار می‌کند. 

کولرگازی‌های کم‌مصرف برند گری

کولرگازی‌های گری در لیست بهترین مدل‌های کولر گازی هستند و کیفیت بالایی دارند. دستگاه ۲۴ هزار گری مدل کول اچ و کولر گازی ۱۲ هزار گری از جمله مدل‌های کم‌مصرف هستند. مدل کول اچ با گاز مبرد R410a و اینورتر دی سی کار می‌کند و عملکرد خوبی از نظر مصرف انرژی دارد. دستگاه ۱۲ هزار هم امکانات ویژه‌ای دارد و با سطح انرژی A، کمپرسور روتاری تقویت‌شده و راندمان مناسب کار می‌کند. 

کولر گازی‌های کم‌مصرف ال جی

بسیاری از خریداران، برند ال جی را به عنوان بهترین برند کولر گازی معرفی می‌کنند. محصولات این شرکت کیفیت و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و با تکنولوژی اینورتر و رتبه انرژی A کار می‌کنند. کولر گازی ۳۰۰۰ و ۹۰۰۰ ال جی از جمله اسپیلت‌های کم‌مصرف این شرکت هستند. 

معایب کولر گازی

اگر می‌خواهید از سایت ازکی‌وام، بهترین کولرهای گازی را بررسی و خریداری کنید، بهتر است با معایب آن هم آشنا شوید. این دستگاه پرطرفدار باعث خشکی پوست و غشای مخاطی می‌شود و ممکن است گردوغبارها و قارچ‌های موجود در هوا را پخش کند. اگر حساسیت دارید، بهتر است کولر گازی را به صورت مداوم استفاده نکنید. 

به‌علاوه، نکته مهم این است که اسپیلت شما به طور مداوم تعمیر شود و به درستی کار کند. سعی کنید قبل از راه‌اندازی دستگاه، دستورالعمل‌های شرکت سازنده را مطالعه کنید و فیلترهای هوا را بررسی کنید. نکته مهم این است که برای تعمیر و نگهداری از اسپیلت به تکنسین‌های شرکت یا متخصص فناوری تهویه مطبوع مراجعه کنید.

بهترین کولر گازی کم مصرف

چنانچه قصد خرید کولر گازی را ندارید، می‌توانید با استفاده از قابلیت خرید اقساطی کولر آبی ازکی‌وام، هزینه خرید کولر را به صورت یکجا پرداخت نکرده و ۱۸ ماهه اقساط آن را بپردازید.  

کولر گازی برای چه مناطقی مناسب است؟

دستگاه کولر گازی برای منطقه‌های مختلف ایران مناسب است و استفاده می‌شود. اگر در منطقه‌های معتدل و مرطوب ایران، مثل شهرهای شمالی زندگی می‌کنید، مطمئن باشید که اسپلیت شما عملکرد خوبی دارد و تهویه مطبوعی ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید برای مناطق معتدل، اسپیلت بخرید، ما کولر گازی‌های نوع T1 را پیشنهاد می‌کنیم. 

این دستگاه‌ها برای دمای ۴۳ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد مناسب هستند. از طرف دیگر، اسپیلت‌های نوع ۲ در منطقه‌های سردسیر مثل شهرهای غرب و شمال غربی کشور استفاده می‌شوند. اگر در منطقه‌های گرمسیری زندگی می‌کنید، بهتر است اسپیلت نوع ۳ بخرید. معمولا ساکنین شهرهای بوشهر، خوزستان و هرمزگان، اسپیلت T3 را تهیه می‌کنند. 

سوالات متداول

شرایط خرید اقساطی کولر گازی چیست؟

برای خرید قسطی کولر گازی از ازکی‌وام، به شناسنامه و چک صیادی احتیاج دارید.

بهترین برند کولر گازی چیست؟

برندهای ال جی، سامسونگ، ایران رادیاتور و گرین از جمله بهترین مدل‌های کولر گازی در بازار ایران هستند.

آیا امکان خرید اقساطی کولر آبی وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید با استفاده از اعتبار ازکی‌وام انواع مدل‌های کولر آبی را بررسی کرده و بهترین مدل را انتخاب کنید.