اگر یکی از فعالیت‌های اصلی شما با گوشی موبایل، بازی است احتمالا می‌دانید که گوشی‌های تلفن مخصوص بازی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند. قدرت بالای پردازنده، فن مخصوص (برای جلوگیری از  داغ شدن و آسیب به سخت‌افزار)، گرافیک قدرتمند و حافظه مناسب از جمله ویژگی‌های گوشی‌‌های گیمینگ است که باید حتی در ساده‌ترین گوشی‌های گیمینگ نیز وجود داشته باشد.

مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، حداقل‌ترین ویژگی‌هایی است که باید برای خرید اقساطی گوشی و یا بطور اختصاصی گوشی‌های گیمینگ در نظر داشته باشید. فناوری و امکانات این گوشی‌ها سقف ندارد و هر سال امکانات جدیدتر و جالب‌تری به آن‌ها اضافه می‌شود. این روزها با حضور پررنگ AI و انواع فناوری‌های هوشمند، گوشی‌ها می‌توانند به اندازه یک تبلت یا حتی لپ‌تاپ کارآمد و پیشرفته باشند.

در این مطلب بهترین گوشی‌های گیمینگ را در قیمت‌ها و برندهای مختلف، با هم بررسی می‌کنیم. 

لیست بهترین گوشی های گیمینگ

لیست بهترین گوشی‌های گیمینگ

در سال ۲۰۲۴ سامسونگ، ال جی و دیگر برندها، مدل‌های قدرتمندی را به بازار عرضه کردند که از بهترین گوشی‌های گیمینگ محسوب می‌شوند؛ به علاوه برندهای دیگری نیز هستند که شاید مخاطب عادی با آن‌ها آشنایی بسیاری نداشته باشد اما بین گیمرها محبوبیت بالایی دارند. 

برخی از بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال ۲۰۲۴ عبارتند از: 

  • Samsung Galaxy A50
  • Red Magic 8S Pro
  • Asus ROG phone 8 Pro
  • Black Shark 5 Pro
  • Asus ROG Phone 7 Ultimate

بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ

بیشتر گوشی‌های سامسونگ، به ویژه سری S که از گوشی‌های پرچمدار به شمار می‌رود، برای گیم مناسب هستند. 

در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های مخصوص بازی برند سامسونگ می‌پردازیم: 

Samung Galaxy A50

با وجود اینکه این گوشی از سری A و سری نسبتا اقتصادی سامسونگ ساخته شده، اما برای اجرای بازی‌های متوسط و سنگین فوق‌العاده است. نمایشگر این دستگاه ۶.۴ اینچی و از نوع Super AMOLED است و با پردازنده Octa-core همه جزئیات بازی را به بهترین شکل نمایش می‌دهد؛ همچنین مقاومت این گوشی در مقابل آب (تا عمق ۲ متر) سبب شده است تا Samung Galaxy A50 برای افرادی که اهل بازی در سفر و کمپ هستند، انتخابی عالی باشد. 

بهترین گوشی گیمینگ جهان

Galaxy Z Fold5

 این گوشی با قابلیت تا شدن، رم ۱۲ گیگابایتی و ظرفیت باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر، به راحتی می‌تواند بهترین گوشی بازی در ایران محسوب شود. دیزاین فوق‌العاده‌ این گوشی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند همیشه یک گوشی زیبا و به روز دست بگیرند. هشت پردازشگر، صفحه نمایش Foldable Dynamic AMOLED 2X و رزولوشن ۲۱۷۶.۱۸۱۲ این گوشی را برای اجرای بازی‌های سنگین ایده‌آل کرده است. قیمت Galaxy Z Fold5 در بازار ایران، در حال حاضر ۷۸ میلیون تومان است. 

بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

وقتی از بهترین گوشی گیمینگ دنیا صحبت می‌کنیم، لزوما منظور ما گوشی‌های بسیار گران‌قیمت نیستند. برندهای اقتصادی و باکیفیتی مانند شیائومی نیز می‌توانند گوشی گیمینگ تولید کنند که در ادامه دو مدل از بهترین‌های این برند که می‌توانید با استفاده از قابلیت خرید قسطی گوشی شیائومی تهیه کنید، بررسی خواهیم کرد.

 Xiaomi 13 Ultra

یکی از جدیدترین مدل‌های شیائومی که کمتر از یک سال سن دارد و فریم آلومینیومی و جذابیت طراحی‌اش،  طرفداران زیادی پیدا کرده، گوشی Xiaomi 13 Ultra است.

نمایشگر این گوشی نسبتا بزرگ بوده (۶.۷۳ اینچ) و از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند که مناسب برای بازی‌های پرجزئیات و گرافیک بالا است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی صدای dolby vision، پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر است.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

Xiaomi Black Shark 5 Pro

بهترین گوشی برای بازی‌های سنگین، گوشی است که حداکثر کنترل را به کاربران بدهد. شارک ۵ پرو، تعدادی کلید کاربردی و دیزاین‌شده در بدنه خود دارد که به فرد اجازه می‌دهد در کنار نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ اولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ بازی‌ را کنترل کند.

بهترین گوشی های گیمینگ آیفون

بهترین گوشی‌های گیمینگ آیفون

کمپانی اپل هر سال یک مدل آیفون به بازار معرفی می‌کند و از آن جایی که همه آن‌ها گرافیک و پردازنده قدرتمندی دارند، معمولا برای بازی‌های متوسط و سنگین مناسب هستند؛ بنابراین تقاضای بسیاری برای خرید قسطی گوشی آیفون وجود دارد. در حال حاضر آخرین گوشی آیفون که در ایران رجیستر می‌شود آیفون ۱۳ و ۱۳ پرومکس هستند؛ اما طرفداران این برند با روش‌های خاصی از آیفون ۱۴ و ۱۵ نیز استفاده می‌کنند. هر دو این گوشی‌ها نمایشگر OLED با اندازه ۶.۱ اینچی دارد که برای دیدن جزئیات ویدیو و بازی بسیار مناسب است.

ظرفیت داخلی ۱ ترابایتی مدل‌های پرومکس این قابلیت را در اختیار کاربران می‌گذارد تا بازی‌های سنگین را بدون دردسر و لگ بازی کنند. هر دو این گوشی‌ها قابلیت شارژ سریع دارند و در مدت زمان ۳۰ تا ۵۰ دقیقه، ۱۰۰٪ شارژ می‌شوند. 

بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۰ میلیون

برای خرید بهترین گوشی برای بازی، نیازی نیست که خیلی زیاد هزینه کنید. حتی تا ۲۰ میلیون تومان هم گوشی‌هایی پیدا می‌شوند که بتوانند بازی را اجرا کرده و با باتری قدرتمندشان، بدون قطعی و داغ شدن بیش از حد، سال‌ها کار کنند.

گوشی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، در بازار ایران زیر ۲۰ میلیون تومان قیمت دارند و برای گیم مناسب هستند:

  • شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G با قیمت ۱۱ میلیون تومان
  • گوشی سامسونگ مدل Galaxy A34 با قیمت ۱۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان
  • شیائومی 11 لایت NE با قیمت ۱۶.۹۹۰.۰۰۰ تومان
  • گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus با ۱۳.۳۰۰.۰۰۰

بهترین گوشی گیمینگ تا 20 میلیون

بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون

اگر بودجه‌تان کمی بیشتر است و می‌توانید در بازه قیمتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان گوشی گیمینگ خریداری کنید، در ادامه به معرفی برخی از گوشی‌هایی که می‌توانید با این قیمت خریداری کنید، می‌پردازیم: 

  • گوشی موبایل شیائومی مدل ۱۲T با قیمت ۲۱.۸۹۰.۰۰۰ تومان
  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE با قیمت ۲۶.۹۹۰.۰۰۰ تومان
  • گوشی موبایل شیائومی مدل ۱۲X 5G با قیمت ۲۲.۸۹۹.۰۰۰ تومان
  • ردمی K60 اولترا شیائومی با قیمت ۲۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان
  • گوشی موبایل وان پلاس مدل OnePlus Ace Pro 5G حدود ۳۰ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ جهان چیست؟ 

بهترین گوشی گیمینگ دنیا برای هر کسی، گوشی است که علاوه‌بر قیمت مناسب، ویژگی‌هایی مانند پردازنده قوی، گرافیک بالا و البته نمایشگری با قدرت نمایش جزئیات داشته باشد. 

 در ادامه به معرفی گوشی‌های گیمینگ در بازه‌های قیمتی متفاوت پرداختیم:

  • اگر بودجه شما بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان است، به سراغ مدل‌های پیشرفته و پرچمداری مانند آیفون ۱۵ پرومکس و گوشی نوبیا رد مجیک ۹ پرو زد تی ای بروید، که دومی برندی جهانی است و به صورت تخصصی گوشی گیمینگ تولید می‌کند.
  • اگر تا ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومان بودجه دارید، گوشی‌هایی مانند وان پلاس ۱۱ پرو، آیفون ۱۳ و مدل پرو آن و وان پلاس Ace پرو را انتخاب کنید.

بهترین گوشی‌های گیمینگ را در ازکی‌وام، قسطی بخرید

اگر می‌خواهید برای بازی‌های مورد علاقه‌تان یک گوشی بخرید که به صورت تخصصی آن‌ها را اجرا کند، احتمالا قیمت گوشی‌‌های گیمینگ را دیده‌اید. برای خریدن یک گوشی پیشرفته و بروز گیمینگ، حدود ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومان (بسته به امکاناتی که نیاز دارید) بودجه لازم است. بسیاری از افراد به هر دلیلی ترجیح می‌دهند تا این مبلغ را یکجا خرج نکنند.

با دریافت وام از ازکی‌وام، این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام آنلاین، بهترین گوشی‌های گیمینگ را با اقساط ۱۲ یا ۱۸ ماهه خریداری کرده و قسط‌ها را نیز با توجه به میزان حقوق ماهانه و درآمدتان تنظیم کنید. 

کافی است مدارک لازم را در پلتفرم آپلود کنید، منتظر نتیجه اعتبارسنجی بمانید و سپس از ۱۰ تا ۷۵ میلیون تومان اعتبار بگیرید. در نهایت می‌توانید با اعتبارتان از فروشگاه‌های مختلف گوشی، لپ‌تاپ و گجت‌های مورد علاقه‌تان را خریداری کرده و اقساطش را به مرور بپردازید.

سوالات متداول

آیا گوشی‌های گیمینگ گران‌قیمت هستند؟

شما می‌توانید حتی با ده میلیون تومان هم گوشی مناسب گیم بخرید؛ اما هرچه فیچرهای گوشی پیشرفته‌تر باشند، قیمت آن هم بالاتر می‌رود. در بازار ایران حتی می‌توانید گوشی‌های ۱۰۰ میلیون تومانی هم پیدا کنید.

حداقل اندازه صفحه نمایش برای یک گوشی گیمینگ چقدر است؟

حداقل اندازه صفحه نمایش باید ۶ اینچ باشد؛ طبیعتا با بزرگ‌ترشدن صفحه، کیفیت بازی نیز بالاتر خواهد رفت.

چه برندهایی گوشی‌های تخصصی گیم به بازار عرضه کرده‌اند؟

برندهایی مثل ایسوس، وان پلاس و ال جی گوشی‌هایی با ویژگی‌های مختص گیم طراحی می‌کنند که گیمرهای حرفه‌ای مخاطبان اصلی‌شان هستند.