منظور از وام بانک کارگشایی دریافت وام طلای بانک کارگشایی است. این بانک زیرمجموعه بانک ملی است و در ازای سپرده طلا به شما وام می‌دهد. اگر طلا دارید و می‌خواهید به ازای مقدار مشخصی طلا، وام دریافت کنید، می‌توانید به بانک ملی مراجعه کرده و وام طلا بانک کارگشایی دریافت کنید. در این مقاله، شرایط وام کارگشایی را توضیح خواهیم داد؛ در صورتی‌که برای دریافت این تسهیلات طلا ندارید، می‌توانید از وام خرید طلا ازکی‌وام استفاده کنید.

وام طلا بانک کارگشایی چیست؟

در سال‌های اخیر، بانک‌ها در ازای دریافت طلای زینتی به مشتری‌ها وام می‌دهند؛ بنابراین، شما می‌توانید با ارائه طلا از بانک با سود مشخصی وام بگیرید. وام طلای بانک کارگشایی به شرایط و مدارک زیادی نیاز ندارد و در کمترین زمان ممکن به حساب شما واریز می شود. 

اگر می‌خواهید وام بانک کارگشایی با طلا بگیرید، بهتر است بدانید که بازپرداخت آن یک ساله است و می‌بایست مبلغ وام را به صورت ماهیانه پرداخت کنید. برای دریافت وام از بانک کارگشایی باید طلا و مدارک‌تان را به بانک ببرید. کارشناس‌های بانک میزان طلا و ارزش آن را مشخص می‌کنند و شرایط بازپرداخت را به شما اطلاع می‌دهند. در نهایت، وام کارگشایی به حساب شما واریز می‌شود. 

بانک کارگشایی چقدر وام می‌دهد؟

مقدار وام بانک کارگشایی به میزان طلای شما بستگی دهید. به بیان دیگر، هر چقدر طلای بیشتری داشته باشید، وام بیشتری نیز دریافت می‌کنید؛ به طور کلی، مقدار وام طلای بانک کارگشایی ۵ تا ۲۰ میلیون تومان است. اگر وام جعاله می‌خواهید، باید طلای بیشتری به بانک بدهید؛ همچنین، امکان دریافت ۲ وام کارگشایی به صورت همزمان وجود دارد. در این شرایط، شما می‌توانید یک وام ۵ میلیون تومانی و یک وام ۲۰ میلیون تومانی دریافت کنید. 

بانک کارگشایی چقدر وام می‌دهد؟

بانک کارگشایی به ازای هر گرم طلا چقدر پول می‌دهد؟

وام با سپرده طلا بانک کارگشایی به ازای هر ۲۵ گرم، ۵۰ میلیون ریال وجه نقد است. مثلا، اگر ۵۰ گرم طلای زینتی دارید، می‌توانید تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام بگیرید. اگر این مبلغ برای شما مناسب نیست، می‌توانید از خدمات وام آنلاین استفاده کنید. ازکی‌وام به همه کاربرهای سایت وام ۷۵ میلیون تومانی خرید کالا می‌دهد. شما می‌توانید از این وام برای خرید طلا، وسایل دیجیتال و لوازم خانگی استفاده کنید.

شرایط دریافت وام از بانک کارگشایی

دریافت وام از بانک کارگشایی برای کسانی مناسب است که تمایلی به سپرده‌گذاری بلندمدت در بانک ندارند و می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجه نقد دریافت کنند؛ به‌علاوه، اگر اعتبار کافی در حسابتان ندارید یا برای ودیعه مسکن به پول نقد احتیاج دارید، می‌توانید برای وام بانک کارگشایی با طلا اقدام کنید. وام طلای بانک کارگشایی برای کارآفرین‌ها نیز مناسب است. این افراد می‌توانند با ارائه مدارک لازم، وام طلا بانک کارگشایی بگیرند. برای دریافت وام از بانک کارگشایی به حساب قرض‌الحسنه بانک ملی و وثیقه ۲۰ تا ۶۰ گرم طلای زینتی احتیاج دارید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع وام‌های بانک ملی 

مقدار طلا برای وام بانک کارگشایی

حداقل مقدار طلای مورد نیاز برای وام کارگشایی، ۲۵ گرم است و برای دریافت وام با سپرده طلا بانک کارگشایی باید حداقل ۲۵ گرم طلا داشته باشید. به ازای این مقدار طلا، ۵ میلیون تومان وام کارگشایی به شما داده می‌شود. در نهایت، مقدار وام بانک کارگشایی با طلا به وزن طلای شما بستگی دارد. مثلا، اگر وزن طلای زینتی شما ۵۰ گرم باشد، ۲۰ میلیون تومان وام طلا بانک کارگشایی به شما تعلق می‌گیرد.

بانک کارگشایی به ازای هر گرم طلا چقدر پول میدهد؟

کارمزد وام بانک کارگشایی

کارمزد وام بانک کارگشایی ۷ درصد است و با سود ۴ درصد به مشتری‌ها تعلق می‌گیرد؛ در صورتی‌که ۵ میلیون تومان وام کارگشایی بگیرید، باید سال بعد ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به بانک بدهید. مبلغ این سود نسبت به سایر وام‌های بانکی بسیار کم است.

مراحل گرفتن وام از بانک کارگشایی

برای گرفتن وام با سپرده طلا بانک کارگشایی باید با مدارک شناسایی و مقدار طلایی که دارید به بانک مراجعه کنید. مدارک شناسایی مورد نیاز نیز شناسنامه و کارت ملی هستند. طلای شما در بانک امانت می‌ماند و بعد از تکمیل فرم‌های دریافت وام طلا بانک کارگشایی باید به ارزیاب مراجعه کنید. ارزیاب خلوص طلای شما را بررسی می‌کند و بعد از ارزش‌گذاری، مقدار اعتبار وام را مشخص می‌کند.

شعبه‌های بانک کارگشایی

اگر در تهران هستید، می‌توانید از شعبه‌های بانک کارگشایی در میدان محمدیه، امیرکبیر و شعبه امیریه وام کارگشایی بگیرید. این بانک در شهرهای دیگر ایران نیز شعبه دارد.

مدت بازپرداخت وام بانک کارگشایی

زمان بازپرداخت وام بانک کارگشایی، یک سال بعد از دریافت وام است. شما باید کل مبلغ وام کارگشایی و سود آن را به بانک پس بدهید. بهتر است برای بازپرداخت وام برنامه‌ریزی کنید و تاخیر نداشته باشید؛ در غیر این صورت، بانک به ازای هر ماه تاخیر یک درصد از شما جریمه دیرکرد می‌گیرد. اگر نمی‌توانید تا پایان سال مبلغ وام را برگردانید، می‌توانید یک سال دیگر وام را تمدید کنید.

نحوه دریافت وام طلای بانک کارگشایی به صورت غیرحضوری

اگر می‌خواهید از بانک ملی، وام کارگشایی بگیرید، باید سامانه بام بانک ملی، نشان بانک یا اپلیکیشن ایوا را دانلود کنید. این اپلیکیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند که مراحل دریافت وام از بانک کارگشایی را به صورت آنلاین انجام دهید. در ابتدا، درخواست وام را به صورت آنلاین ثبت کنید و مراحل بعدی را در بانک انجام دهید. اپلیکیشن ایوا نیز به صورت تصویری مراحل دریافت وام کارگشایی را منتشر کرده است.

سوالات متداول

کدام بانک وام کارگشایی می‌دهد؟

شما می‌توانید از بانک ملی، بانک صادرات، بانک ملت و رسالت، وام طلا بانک کارگشایی بگیرید.

آیا وام طلای بانک کارگشایی به ضامن احتیاج دارد؟

خیر؛ وام کارگشایی به ضامن احتیاج ندارد.

برای دریافت وام با سپرده طلا بانک کارگشایی به چه طلایی احتیاج داریم؟

شما می‌توانید با هر طلایی وام کارگشایی دریافت کنید.