بانک ملی وام‌های متنوعی دارد و همواره سعی کرده است با ارائه‌ی وام‌های مختلف به رفع نیازهای مردم کمک کند. بعضی از این وام‌ها برای خرید کالا هستند و بعضی از آن‌ها هم به گروه خاصی از مردم داده می‌شوند. در این مقاله درباره‌ی انواع وام‌های بانک ملی و شرایط دریافت تسهیلات بانک ملی صحبت می‌کنیم. مطالب این مقاله براساس آخرین تغییرات بانک ملی در سال ۱۴۰۲ گردآوری شده‌اند.

انواع وام‌های بانک ملی

هر کدام از وام‌های بانکی با نام، سود و سقف وام مشخصی شناخته می‌شوند. بیشتر این وام‌ها به سپرده احتیاج دارند. بهتر است قبل از افتتاح سپرده در این بانک، اطلاعات هر کدام از وام‌ها را به دقت مطالعه کنید و در نهایت با توجه به شرایط خودتان وام بگیرید. در این بخش، اطلاعات انواع وام‌ها و شرایط وام های بانک ملی را توضیح می‌دهیم.

وام آنی بانک ملی

با استفاده از این وام می‌توانید تا سقف ۵ میلیارد تومان وام بگیرید. سود این وام ۱۷ درصد است و به سپرده‌ی بلندمدت احتیاج دارد. برای گرفتن این وام، سپرده‌ی شما به مدت ۶۰ ماه مسدود می‌شود. یعنی پول شما تا زمان تسویه‌ی کامل پیش بانک می‌ماند. 

در نهایت برای بازپرداخت وام به ۶۰ ماه زمان احتیاج دارید. برای دریافت وام آنی بانک ملی باید پرونده تشکیل شود و مراحل اعتبارسنجی انجام شود. هزینه‌ی انجام این فرایند ۱۰۰ هزار تومان است. مهم‌ترین نکته این است که وام‌گیرنده به بانک بدهکار نباشد یا چک برگشتی نداشته باشد.

وام صدف بانک ملی

در بین انواع وام‌های بانک ملی، طرح صدف محبوبیت بیشتری دارد. با استفاده از طرح صدف بانک ملی می‌‌توانید بعد از حداقل ۶ ماه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. سود این وام با توجه به زمان ماندگاری سپرده حساب می‌شود و بین ۱ تا ۱۸ درصد است. 

شرایط دریافت انواع وام‌های بانک ملی

برای گرفتن این وام به ضامن رسمی احتیاج دارید. درصورتی‌که وام شما تا سقف ۵۰ میلیون تومان باشد، باید یک ضامن رسمی داشته باشید. وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به دو ضامن و وام ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به ۳ ضامن احتیاج دارد. توجه کنید که همه‌ی ضامن‌ها باید رسمی باشند. اگر ضامن شما کاسب است، باید جواز کسب داشته باشد. 

برای دریافت تسهیلات صدف بانک ملی باید حساب قرض‌الحسنه باز کنید و حداقل ۶ ماه به سرمایه‌تان دست نزنید. البته، مدت زمان خواب سپرده برای مبلغ‌های بالاتر ۹ و ۱۲ ماه است. مزیت وام صدف بانک ملی این است که مسدودی سپرده ندارد. در نهایت اینکه، این وام برای تمام اقشار جامعه است و گروه‌های مختلف مثل پزشک‌ها، کارمندان، رانندگان، مهندسین، سرپرست‌های خانوار، مکانیک‌ها و کارآفرین‌ها می‌توانند آن را دریافت کنند.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی بانک ملی

بین وام‌های بانک ملی، این وام بدون ضامن ارائه می‌شود. برای گرفتن وام بدون ضامن بانک ملی باید جزو کسانی باشید که حقوق و مستمری خودشان را از بانک ملی می‌گیرند. در صورتی‌که این شرایط را دارید، می‌توانید بدون ضامن و با نامه‌ی اعتبارسنجی بانک مرکزی و نامه‌ی کسر از حقوق تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. 

حداکثر زمان بازپرداخت این وام ۴۸ ماه است و به حساب قرض‌الحسنه احتیاج دارد. هزینه‌های جانبی این وام یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که شامل تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه می‌شود.

وام ۲۰۰ میلیون تومانی سپرده ممتاز ملی

وام ۲۰۰ میلیون تومانی با توجه به امتیازهای شما داده می‌‌شود و قرعه‌کشی دارد. برای دریافت این وام، باید سپرده‌ی بلندمدت باز کنید و بعد از مدت‌زمان مشخص و کسب امتیاز لازم می‌توانید تا ۴۰ درصد سپرده‌ی خودتان را وام بگیرید. 

سقف سود وام ۱۸ درصد است و حداقل موجودی هم باید ۱ میلیون تومان باشد. در این نوع وام، مدت‌زمان خواب سپرده ۹ ماه است و بابت تشکیل پرونده و اعتبارسنجی باید ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. تنها شرط دریافت وام ۲۰۰ میلیونی این است که به بانک بدهکار نباشید و چک برگشتی نداشته باشید.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی خود اشتغالی بانک ملی

برای دریافت این وام باید از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد معرفی‌نامه بگیرید. سود این وام ۴ درصد است و ۴ درصد هم کارمزد دارد. سقف وام برای تسهیلات کارفرمایی ۲۰۰ میلیون تومان و برای تسهیلات فردی ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان است. این وام مسدودی سپرده ندارد ولی هزینه‌های جانبی آن ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. برای دریافت وام خوداشتغالی بانک ملی نباید به این بانک بدهکار باشید یا چک برگشتی داشته باشید.

وام ۲۰۰ میلیونی خرید کالا

این وام در قالب کارت اعتباری به شما داده می‌شود و با آن می‌توانید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان خرید کنید. سود وام خرید کالا ۱۸ درصد است و برای گرفتن آن به ضامن رسمی احتیاج دارید. افتتاح حساب قرض‌الحسنه از دیگر شرایط دریافت وام خرید کالا است. نکته‌ی آخر اینکه مدت زمان مسدودی سپرده ۶۰ ماه است و سپرده‌ی مسدودی اولیه تا زمان تسویه‌ی کامل پیش بانک می‌ماند.

وام ۵۰ میلیونی کارگشای بانک ملی

سود این وام ۱۸ درصد است و نیاز به سپرده‌ی قرضه‌الحسنه دارد. برای دریافت وام کارگشای بانک ملی، سپرده‌ی شما مسدود می‌شود و می‌توانید از طلا، سکه‌ی طلا، شمش طلا، جواهرات و مسکوکات طلا به عنوان سپرده و ضمانت وام استفاده کنید. همچنین، مدت‌زمان مسدودی سپرده ۶۰ ماه و حداکثر زمان بازپرداخت هم ۶۰ ماه است. هزینه‌های جانبی وام کارگشا ۲۰۰ هزار تومان است و برای تشکیل پرونده و اعتبارسنجی خرج می‌شود.پ

وام‌های بانک ملی

وام تعمیرات مسکن

در این وام، بانک ملی حداکثر ۵۰ میلیون تومان به متقاضی می‌دهد. برای دریافت وام تعمیرات مسکن به ضامن رسمی و سند ملک احتیاج دارید. سود این وام ۱۸ درصد است و ملک باید به نام وام‌گیرنده باشد. همچنین، وام‌گیرنده نباید قبلا این وام را دریافت کرده باشد.

شرایط وام های بانک ملی

هر کدام از وام‌های ذکرشده در این مقاله شرایط به خصوصی دارند. ولی، برای دریافت بیشتر وام‌های بانک ملی نباید به این بانک بدهکار باشید یا سابقه‌ی چک برگشتی داشته باشید. علاوه‌بر این دو مورد، شرایط مخصوص بعضی از وام‌ها را در بخش زیر را توضیح داده‌ایم.

شرایط تسهیلات مسکن

اگر در بانک ملی حساب سپرده دارید، می‌تونید از طرح‌های وام مسکن بانک ملی برای ساخت یا خرید خانه استفاده کنید. نوع دیگری از تسهیلات مسکن برای مستاجران است. اگر در خانه‌ی اجاره‌ای زندگی می‌کنید، می‌توانید از وام بانک ملی برای پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت یا اجاره‌ی ماهیانه استفاده کنید. بانک ملی وام دیگری هم برای تعمیر مسکن درنظر گرفته است. برای دریافت تسهیلات تعمیر مسکن به ضامن و ایجاد سپرده در بانک ملی احتیاج دارید. تعداد ضامن برای دریافت این وام به مبلغ درخواستی بستگی دارد.

شرایط تسهیلات خرید خودرو

برای دریافت وام خرید خودرو باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید و ۱ تا ۳ ضامن معتبر ارائه کنید. سپرده‌گذاری در بانک ملی و خواب دو ماهه‌ی سپرده از شرایط تسهیلات خرید خودرو است. در صورتی‌که قصد دارید وام خودرو بگیرید، این نکته را فراموش نکنید که اولویت با کسانی است که حداقل یک سال در این بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند.

شرایط تسهیلات ازدواج

وام ازدواج بانک ملی به شرایط خاصی احتیاج ندارد. بعد از ثبت‌نام وام ازدواج و انتخاب بانک ملی می‌توانید تسهیلات موردنظر را دریافت کنید.

نحوه دریافت تسهیلات بانک ملی

دریافت انواع وام‌های بانک ملی به صورت حضوری و آنلاین انجام می‌شود. برای ثبت درخواست حضوری باید به شعبه‌های این بانک در شهر خودتان مراجعه کنید. متقاضیان ثبت‌نام اینترنتی هم می‌توانند به سامانه‌ی سیتا مراجعه کنند. برای ثبت‌نام در این سایت باید مشخصات فردی، محل زندگی، ایمیل و کد ملی را وارد کنید و یک رمز عبور انتخاب کنید. در مرحله‌ی بعد، روی گزینه‌ی ثبت درخواست کلیک کنید و اطلاعاتی مثل کد شعبه، نام شعبه، مبلغ تسهیلات و نوع درخواست را مشخص کنید.

سوالات متداول

چگونه برای وام‌های بانک ملی ثبت‌نام کنیم؟

ثبت‌نام انواع وام‌های بانک ملی به دو شیوه‌ی آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است. ثبت‌‌نام آنلاین در سامانه‌ی سیتا انجام می‌شود.

آیا بانک ملی وام بدون ضامن و سپرده می‌دهد؟

اگر حقوق و مزایای شما از طریق بانک ملی پرداخت می‌شود، می‌توانید وام بدون ضامن بگیرید. وام بدون سپرده هم برای کسانی است که نمی‌توانند در این بانک سپرده باز کنند.

مبلغ وام بانک ملی و قسط‌های آن چقدر است؟

مبلغ وام و قسط‌های آن با توجه به نوع وام مشخص می‌شود. حداقل مبلغ وام ۱۰ میلیون تومان و حداکثر مبلغ ۵ میلیارد تومان است.

برای دریافت وام بانک ملی به چه مدارکی احتیاج دارید؟

مدارک عمومی برای دریافت وام بانکی، تصویر کارت ملی و شناسنامه‌ی متقاضی و ضامنین، مدارک شغلی متقاضی و ضامنین، فرم درخواست تسهیلات، وثیقه و مدارک ضمانتی هستند.