بانک پاسارگاد یکی از بانک‌های خصوصی ایران است که بسیاری از هموطنان ما به خاطر سهولت استفاده از خدمات آن را انتخاب می‌کنند. این بانک با ارائه خدمات فناوری‌محور و متمایز به مشتریان، توانست به‌سرعت در عرصه مالی کشور جایگاه خوبی پیدا کند. بهره‌گیری از فناوری‌های روز، خدمات دیجیتال و سیستم‌های بانکی مدرن، مواردی هستند که توجه مشتریان حقیقی و کسب‌وکارها را جلب کرده و این بانک را به یکی از محبوب‌ترین‌ها در ایران تبدیل کرده است. علاوه‌بر این‌ها، نئو بانک نیز چند سالی‌ست که به دایره خدمت‌های پاسارگاد نیز اضافه شده و مشتریان می‌توانند راحت‌تر از قبل کارهای بانکی خود را انجام دهند. در این مطلب قصد داریم انواع تسهیلات بانک پاسارگاد را شناسایی کرده و شرایط دریافت آن‌ها در سال ۱۴۰۳ را بررسی کنیم. 

انواع وام بانک پاسارگاد در سال ۱۴۰۳

انواع وام بانک پاسارگاد ۱۴۰۳، طبق اطلاعات بروز وب‌سایت این بانک شامل مواردی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

بسته حمایتی ویژه

این بسته شامل تسهیلات ارزان قیمت، گشایش اعتبار اسنادی داخلی و صدور انواع ضمانت‌نامه بانکی است. طرح‌های حمایتی برای حمایت از صنایع داخلی، تسهیل مبادلات اقتصادی و افزایش اطمینان در معاملات تجاری طراحی شده‌اند. 

مشارکت مدنی

این تسهیلات به معنای ترکیب سرمایه نقدی یا غیرنقدی چند شخص برای کسب سود طبق قرارداد است. این تسهیلات در بخش‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی کاربرد دارد. حداکثر سهم بانک در مشارکت مدنی ۸۰٪ و مدت تسهیلات متفاوت است.

مضاربه

مضاربه به معنای قراردادی است که در آن یک طرف سرمایه نقدی تأمین می‌کند و طرف دیگر با آن تجارت کرده و سود را بین خود تقسیم می‌کنند. این وام پاسارگاد برای بخش بازرگانی کاربرد دارد و نباید بیش از یک سال طول بکشد.

جعاله

این تسهیلات بانک پاسارگاد، نوعی قرارداد است که طی آن شخصی (جاعل) مبلغ مشخصی را به طرف دیگر (عامل) در ازای انجام یک عمل معین پرداخت می‌کند. این وام برای توسعه امور تولیدی، بازرگانی و خدماتی اهدا می‌شود.

وام کارت‌خوان

 دارندگان دستگاه کارت‌خوان یا درگاه پرداخت پاسارگاد می‌توانند بر اساس مجموع امتیاز ماندگاری موجودی و تراکنش‌ها، تا ۴ برابر امتیاز خود تسهیلات دریافت کنند. طرح برای پذیرندگانی با حداقل تراکنش فعال و حساب‌های مرتبط با بانک پاسارگاد قابل اجرا بوده و مبلغ آن بر اساس امتیاز و درخواست مشتری تعیین می‌شود.

انواع وام قرض‌الحسنه

مشتریان بانک پاسارگاد می‌توانند برای دریافت انواع وام‌های قرض‌الحسنه مثل ازدواج و فرزندآوری روی این بانک حساب کنند.

تسهیلات بانک پاسارگاد برای دارندگان حساب

شرایط دریافت وام بانک پاسارگاد

انواع وام بانک پاسارگاد ۱۴۰۳ به مدارک و ضمانت‌های مختلفی نیاز دارند و برای دریافت هرکدام از آن‌ها باید با شعبه در ارتباط باشید و اطلاعات کامل و بروز دریافت کنید؛ اما به صورت کلی، تسهیلات بسته به نوع وام نیاز به داشتن سپرده فعال، امتیاز تراکنش یا ماندگاری موجودی دارند. برای مثال، وام‌های خرید اقساطی بدون نیاز به وثیقه هستند و تسهیلات مضاربه برای بخش بازرگانی در نظر گرفته شده‌اند و معمولا تضمین می‌خواهند.

مدارک مورد نیاز برای وام پاسارگاد عبارتند از:

  • مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)
  • مدارک اثبات درآمد
  • مستندات حساب سپرده
  • تکمیل فرم‌های بانکی
  • پیش فاکتور مربوط به خرید کالای موضوع مضاربه (برای تسهیلات مضاربه)
  • داشتن کد پستی معتبر وثیقه یا ضمانت در صورت نیاز

وام بانک پاسارگاد با گردش حساب

تسهیلات بانک پاسارگاد برای دارندگان حساب، بر اساس میانگین حساب آن‌ها محاسبه می‌شود. در واقع پاسارگاد نیز مانند سایر بانک‌ها به سوابق بانکی و پرداختی شما اهمیت می‌دهد و وام‌هایی مثل وام کارت‌خوان و ویپاد، بر اساس مقدار سپرده می‌توانند بیشتر یا کمتر شوند.

برای دریافت گردش حساب بانک پاسارگاد از طریق اینترنت بانک، کافی‌ست وارد حساب کاربری خود شده و قسمت «سپرده‌های من» را انتخاب کنید. با کلیک روی این بخش، هر سپرده را مشاهده کرده و برای آن صورت‌حساب دریافت کنید. روی «صورت‌حساب سپرده» کلیک کنید و سپس برای هر بازه زمانی با فیلترهای اینترنت بانک، گردش حساب دریافت کنید.

ثبت‌نام وام بانک پاسارگاد

ثبت‌نام وام بانک پاسارگاد ۱۴۰۳ می‌تواند آنلاین یا حضوری باشد. مثلا ویپاد (نئوبانک پاسارگاد) با ثبت‌نامی اینترنتی و در عرض کمتر از یک روز، به شما اعتبار می‌دهد. از طرفی برای وام‌هایی با مبلغ بالا (مثل ازدواج) باید حتما با مدارک و ضامن‌های معتبر به شکل حضوری به بانک بروید.

وام بانک پاسارگاد با دستگاه کارتخوان

افرادی که دستگاه کارت‌خوان یا درگاه بانکی پاسارگاد دارند، گردش حساب بسیار بالاتری داشته و حسابشان به اصطلاح فعال است. به پشتوانه همین موجودی و گردش حساب، بانک پاسارگاد به این افراد «تسهیلات مبتنی بر مراوده» می‌دهد. شرایط این وام عبارتند از:

  •  حداقل ۱۰ تراکنش یا حداقل ۱۵ میلیون ریال مبلغ مجموع تراکنش‌ها در ماه
  • داشتن سپرده قرض‌الحسنه جاری، حساب دیجیتال یا سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی

این وام بر اساس امتیازدهی تعیین می‌شود و هر ۱ امتیاز برابر است با ۱۰۰ هزار تومان باقی‌مانده روزانه یا تراکنش خرید بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان؛ همچنین سقف امتیاز تراکنش هر پذیرنده، حداکثر معادل امتیاز مراوده او خواهد بود.

انواع وام بانک پاسارگاد ۱۴۰۳

وام بانک پاسارگاد با سپرده

بانک پاسارگاد یک وام ۱ میلیارد تومانی با سپرده بلندمدت برای مشتریان خود در نظر گرفته است که طبق آن ۸۰٪ سپرده (تا سقف ۱ میلیارد) به فرد تعلق می‌گیرد. این سپرده‌ها سود نیز دارند: ۲۱٪ برای سپرده یک‌ساله، ۲۱.۵٪ برای دوساله و و ۲۲.۵٪ برای سه ساله. ضمانت این وام همان سپرده فرد بوده و تا انتهای مدت بازپرداخت نزد بانک باقی خواهد ماند. لازم به ذکر است که سود سالیانه وام سپرده بانک پاسارگاد ۲۳٪ است.

وام بانک پاسارگاد بدون ضامن

در بین وام‌های بانک پاسارگاد، آن‌هایی که بر پایه سپرده هستند معمولا به ضامن نیازی ندارند؛ همچنین وام دیجیتال ویپاد نیز ضامن نمی‌خواهد و بر اساس سوابق بانکی و گردش حساب به فرد تعلق می‌گیرد.

سقف وام بانک پاسارگاد

سقف وام‌های نقدی و سپرده‌گذاری پاسارگاد در حال حاضر ۱ میلیارد تومان است و این مبلغ در مورد مضاربه (با توجه به پروژه و بودجه شعبه) می‌تواند بالاتر برود.

وام بانک پاسارگاد ویپاد

اگر شرایط ارائه ضامن و مراجعه به بانک را ندارید، می‌توانید با اپلیکیشن ویپاد بانک پاسارگاد وام فوری یک روزه بگیرید. ابتدا اپ را نصب کرده و در آن یک «حساب دیجیتال» بسازید. بعد از دریافت کارت (با پست)، با تکمیل مدارک می‌توانید وام ۱ میلیون تا ۴۰ میلیونی را به شکل کاملا آنلاین و بدون هیچ ضامنی دریافت کنید. نقطه شروع وام ۱ میلیون تومان است. در مراحل بعدی تمام مبلغ توسط بانک داده می‌شود و مرحله به مرحله می‌توانید با بازپرداخت به موقع، آن را بیشتر کنید؛ همچنین با استفاده مداوم از حساب ویپاد، امتیاز شما برای دریافت وام بالا می‌رود. این وام به شکل اعتبار داده شده و قابل استفاده در کارتخوان و درگاه‌های بانکی است.

در ازکی‌وام، بدون ضامن اعتبار خرید بگیرید

شما می‌توانید با ثبت‌نام آنلاین در پلتفرم ازکی‌وام و ارائه یک برگ چک صیادی، تا سقف ۷۵ میلیون تومان اعتبار خرید دریافت کنید. این اعتبار در فروشگاه‌های ازکی‌وام برای طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات قابل استفاده هستند: از خرید لپ‌تاپ و گوشی تلفن گرفته تا سیستم‌های صوتی، ساز، مبلمان، جهیزیه و بلیط سفر و تور.

ویژگی اصلی و مهم خریدهای شما در ازکی‌وام، قسطی بودن آن‌ها است. پس از خرید و تحویل کالا، شما این امکان را دارید که ۱۲ یا ۱۸ ماهه مبلغ را بازپرداخت کنید. برای دریافت اعتبار و شروع خرید، هم‌اکنون در ازکی‌وام ثبت‌نام کنید.

سوالات متداول

آیا بانک پاسارگاد وام ازدواج می‌دهد؟

بله؛ پاسارگاد از جمله بانک‌های خصوصی است که به مشتریان خود وام قرض‌الحسنه ازدواج نیز اعطا می‌کند.

برای دریافت وام بانک پاسارگاد ۱۴۰۳ باید چند ضامن داشته باشم؟

تعداد ضامن و نوع ضمانت بسته به مبلغ و جنس وام دارد. مثلا وام ازدواج برای هر فرد یک ضامن می‌خواهد و وام‌های جعاله و مضاربه نیاز به سند و پروژه دارند.

آیا می‌توانم با چک صیادی فرد دیگری در ازکی‌وام اعتبار بگیرم؟

این چک نشان‌دهنده اعتبار و میزان خوش‌حسابی شما در سیستم بانکی‌ است و باید حتما به نام خود شما (خریدار) باشد.