بانک آینده، یکی از بانک‌های تجاری خصوصی ایران است که در سال ۹۱ از ادغام سه بانک تات، موسسه مالی و اعتباری صالحین و موسسه مالی و اعتباری آتی تاسیس شد. بانک آینده سابقه‌ای طولانی در اعطی وام و تسهیلات به صورت ریالی و هم به صورت اعتباری دارد. در حال حاضر هم تعداد زیادی از مشتریان بانک و شهروندان ایرانی، مشغول استفاده از تسهیلات این بانک هستند.

بانک آینده هم برای صاحبان کسب‎وکار وام‎های گوناگونی ارائه می‎دهد (از جمله خرید دین و ضمانتنامه بانکی) و هم به مشتریان حقیقی از طریق طرح‌های مختلف ریالی و اعتباری کمک می‎کند. بیایید با هم انواع وام‌ های بانک آینده را بشناسیم و شرایط وام های بانک آینده را بهتر بشناسیم.

خرید دین برای بدهکاران شبکه‌ی بانکی

بانک آینده برای مطالبات ناشی از تسهیلات اعطایی ریالی که در بخش‌های زیر قرار دارد، تا ۵ میلیارد و ۲۰ میلیارد به ترتیب برای افراد حقیقی و حقوقی، تسهیلات خرید دین می‎دهد:

اقتصادی کشاورزی، شکار و جنگلداری، شیلات، استخراج معادن، صنعت، ساختمان و تامین آب و برق و گاز.

این تسهیلات برای تامین سرمایه و تسهیل فرایند پرداخت دیون اعطا می‌شوند و اقساط آن‌ها هم به میزان وام بستگی دارد.

انواع ضمانتنامه

ضمانتنامه یا همان «عقد ضمان» به معنی این است که بانک، مالی که بر ذمه دیگری است را به عهده می‎گیرد. در واقع بانک به عنوان یک ضامن معتبر، در معامله بین طرفین وارد می‎شود تا آن را تسهیل و تسریع کند. ضمانتنامه یکی از انواع تسهیلات بانک آینده است. انواع ضمانتنامه‌های بانک آینده عبارت‌اند از:

  • ضمانتنامه شرکت در مناقصه و مزایده

این مورد هم برای تامین مایحتاج عمده و فروش وسایل و اموال مازاد و هم اجرای طرح‌های ساختمانی و صنعتی به کار می‌رود.

  • ضمانتنامه حسن انجام کار

به موجب این ضمانتنامه، بانک حسن انجام کار را به درخواست فروشنده یا پیمانکار در مقابل خریدار یا کارفرما تعهد می‌کند.

  • ضمانتنامه پیش‌پرداخت

 این ضمانتنامه برای حصول اطمینان از این موضوع است که وجه پرداختی به عنوان پیش‎پرداخت، به مصرف دیگری غیر از انجام تعهدات کار نخواهد رسید.

  • ضمانت‏‌نامه دوره تضمين

این ضمانتنامه در مورد اجرای طرح‎های ساختمانی و صنعتی است، و پیمانکار را مسئول رفع هر عیب و نقصی در دوره تحویل موقت تا پایان پروژه می‎کند.

  • ضمانتنامه گمرکی

در صورتی که واردکننده کالا قادر به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی به صورت نقدی نباشد، یا اختلاف نظر موجب کشیده شدن موضوع به مراجع گمرکی یا قضایی شود، صاحب کالا برای جلوگیری از متروکه شدن آن، یا رفع نیاز جامعه و فروش سریع، یک ضمانتنامه به مبلغ مورد ادعای گمرک خواهد گرفت.

وام های بانک آینده

خدمات اعتباری بانک آینده

بانک آینده علاوه بر وام‌ها و تسهیلات خود، مجموعه‌ای از خدمات اعتباری را هم به کاربران خود ارائه می‌کند. انواع خدمات اعتباری بانک آینده به شرح زیر است:

  • خدمات مدیریت حساب‌ها و وجوه نقد
  • تأمین مالی طرح‌ها
  •  اعطای انواع تسهیلات
  •  صدور ضمانتنامه‌های ریالی
  •  اعتبار در حساب جاری
  • ارائه‌ی‌ تسهیلات خرد به پرسنل شرکت‌ها در قالب طرح‌های اعتباری بانک 

طرح آینده‌داران بانک آینده

همان‌طور که اشاره شد، خیلی از وام‌های بانک آینده به صورت اعتبار اهدا می‌شوند. همه مشتریان بانک آینده که سپرده سرمایه‎گذاری بلندمدت، سپرده بلندمدت شتاب و آینده‌ساز دارند، کاندیدای دریافت اعتبار ویژه آینده‎داران هستند. برای دریافت تسهیلات بانک آینده در این طرح، باید در سامانه‌های پیشخوان مجازی و سمتا و یا در شعب این بانک ثبت‌نام کرده و از یک تا ۵۰ میلیون تومان اعتبار در قبال وثیقه بگیرند.

این اعتبار، ویژه خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد در بازار بزرگ ایران (ایران مال) و مجموعه هایپراستار در این بازار است.

اعتباری را که در این طرح دریافت می‌کنید می‎توانید تا ۶۰ روز به صورت یکجا تسویه کنید، یا از ۶ تا ۲۴ ماه به صورت اقساطی بپردازید.

طرح جهاد کالا

یکی از وام‌های بانک آینده که مشابه آن در موسسات و بانک‌های دیگر هم اعطا می‎شود، تسهیلات جهاد کالاست. مبلغ این تسهیلات از ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است و هر مشتری تنها یک بار فرصت استفاده از آن را دارد. این طرح برای حمایت از تولید داخلی اجرا شده و برای گرفتن آن، باید در سامانه سمتای بانک آینده یا شعب بانک اقدام کنید. وام به صورت یک کارت نقدی به شما داده می‌شود و می‎توانید تا ۳۰ روز در فروشگاه‎های منتخب از آن استفاده کنید.

نرخ بازپرداخت تسهیلات جهاد کالا ۲۳٪ است و بازپرداختی ۱۲ تا ۳۶ ماهه دارد.

 

طرح طراوت بانک آینده

طرح طراوت بانک آینده برای رونق تولید و کسب‌وکار و پاسخگویی به نیازهای اساسی شهروندان اجرا شده‌است. همه مشتریان بانک آینده و افراد دیگر، می‏‌توانند با مراجعه به بانک یا رفتن به سامانه سمتا، اعتبارسنجی کرده و وثیقه‎های لازم را بگذارند. با این اعتبارسنجی فرصت دریافت اعتبار بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی فراهم می‎شود. با این اعتبار می‎توانید از مراکز فروش طرف قرارداد در بانک آینده، کالاهای مورد نظر خودتان را بخرید.

بازپرداخت این اعتبار بسته به انتخاب مشتری تا یک ماه بعد از تاریخ دریافت یا با اقساط حداکثر ۳۶ ماهه (با سود ۲۳٪) خواهد بود.

طرح کارا

طرح اعتباری کارا، برای مشتریان، سپرده‎گذاران و پذیرندگان دستگاه‌های  کارتخوان و درگاه‏‎های اینترنتی، بر اساس میانگین حساب اجرا می‎شود. برای مشتریان حقیقی و دارندگان دستگاه پوز و درگاه اینترنتی ۱ میلیارد تومان و برای مشتریان حقوقی ۱۰ میلیارد تومان اهدا می‎شود، که البته باید میانگین حساب لازم برای دریافت این مبلغ را داشته باشید.

تسهیلات این طرح، در قالب عقد مرابحه و قرض‌الحسنه داده می‏‎شود. بازپرداخت آن هم با نرخ‌های سود متنوع و شرایط بازپرداخت اقساطی (حداکثر ۳۶ ماهه) یا یکجا خواهد بود.

تسهیلات بانک آینده

مدارک و شرایط وام‏‎های بانک آینده

برای این که مدارک لازم برای دریافت وام آینده را جمع کنید، ابتدا باید مشخص کنید که دقیقا کدام وام را نیاز دارید. به صورت کلی مدارک و شرایط وام های بانک آینده شامل موارد زیر است:

  • پر کردن فرم در شعبه توسط متقاضی
  • ثبت‌نام در سامانه مربوط برای اعتبارهای خرید
  • اصل کارت ملی و شناسنامه
  • نداشتن بدهی بانکی یا چک برگشتی در سیستم بانکی کشور
  • گواهی ثنا (برای بعضی از تسهیلات)
  • گزارش میانگین حساب بانکی ۳ ماه اخیر با مهر شعبه
  • فیش حقوقی به همراه سابقه‌ی بیمه
  • گواهی اشتغال به کار به همراه سابقه‌ی بیمه
  • پروانه کسب یا کارت مباشرت معتبر

جمع‌بندی

بانک آینده یکی از پیشروترین بانک‌‌ها در ارائه سریع تسهیلات اعتباری است و برای خرید کالاهای مورد نیاز خود می‎توانید روی طرح‎های متنوع و وام‌های آن حساب کنید. البته که گاهی این اعتبارها بسته به شرایط، زمان و بودجه کمتر یا بیشتر می‌شوند. برای دریافت وام بانک آینده، نداشتن بدهی بانکی یکی از شرایط اصلی است. پس قبل از اقدام به ثبت‌نام در طرح‌های مختلف بانک آینده، حتما وضعیت بدهی‎های خود را چک کنید.

سوالات متداول

 

  • آیا می‎توانم اعتبار دریافتی خودم از بانک آینده را نقد کنم؟

خیر، این اعتبارها برای خرید از فروشگاه‎های منتخب داده می‎شوند. این فروشگاه‎ها می‎توانند فیزیکی یا آنلاین باشند، اما امکان نقد کردن یا انتقال وجه از این کارت‎ها وجود ندارد.

 

  • کدام فروشگاه‏‎ها کارت اعتباری بانک آینده را قبول می‎کنند؟

در هنگام دریافت هر کدام از کارت‎های اعتباری، فروشندگان پذیرای این اعتبار هم به شما معرفی خواهند شد.