بهترین مارک کولر آبی محصول شرکت‌های جنرال، سپهر الکتریک، آزمایش، آبسال و ارج هستند. این شرکت‌ها مشتری‌های زیادی دارند و بهترین محصولات را تولید می‌کنند. در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام درباره محصولات این شرکت‌ها و بهترین نوع کولر آبی صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید با استفاده از مطالب این مقاله و امکان خرید قسطی کولر آبی از سایت ازکی‌وام، صاحب بهترین نوع کولر آبی شوید.

بهترین کولر آبی در ایران

بهترین کولر آبی در ایران ساخت برندهای برفاب، آبسال، سپهر الکتریک و لورچ است. این برندها انواع کولر آبی دستی، کولر آبی پشت پنجره‌ای و کولر آبی خانگی را تولید می‌کنند. در ادامه، شما را با انواع کولر آبی خانگی آشنا می‌کنیم. 

انواع کولر آبی

هنگام انتخاب بهترین نوع کولر آبی خانگی، باید به انواع آن هم توجه کنید. انواع کولر آبی شامل موارد زیر هستند:

کولر آبی سلولزی (پوشالی)

این مدل کولر آبی از پوشال یا پد سلولزی برای خنک‌کننده دیوار کولر استفاده می‌کند. نحوه کار دستگاه به این صورت است که هوای گرم آب را از روی پوشال و پد سلولزی تبخیر می‌کند و هوای خنک از کانال کولر وارد خانه می‌شود.

کولر آبی رومیزی

یکی از انواع کولر آبی کوچک پایه دار، کولر رومیزی است. این دستگاه‌ با یک آداپتور و باتری کار می‌کند و برای محل کار و روی میز مناسب است. کولر آبی رومیزی با استفاده از فرایند تبخیر، خنک‌سازی را انجام می‌دهد و پدهای سرمایشی دارد. 

برای استفاده از کولر آبی پایه دار باید مخزن آب را پر کنید و بعد آن را به برق وصل کنید. اگر قصد خرید قسطی کولر آبی رومیزی را دارید و می‌خواهید بهترین برند کولر آبی را بخرید، ما مدل مینی کولر یا کولر آبی کوچک را معرفی می‌کنیم. این دستگاه بسیار سبک است و به پورت USB وصل می‌شود؛ به‌علاوه، مینی کولر می‌تواند فضای اتاق را خوشبو کند و فن‌ قدرتمندی دارد. 

انواع کولر آبی

کولی آبی پرتابل

کولر آبی پرتابل به عنوان یک کولر آبی کوچک معروف است. این کولر برای فضاهای کوچک مناسب است و شما می‌توانید آن را به راحتی جابه‌جا کنید. اگر برای اتاق شخصی خود به کولر احتیاج دارید، ما کولر آبی پرتابل را معرفی می‌کنید. این محصول برای متراژهای ۲۰ تا ۳۰ متری مناسب است. 

بیشتر بخوانید: چند نکته که باید برای خرید کولر بدانید

کولر پنجره‌ای

اگر فضای شما محدود است، کولر پنجره‌ای بخرید. این دستگاه پشت پنجره قرار می‌گیرد و صدای زیادی دارد. برای خرید کولر آبی پشت پنجره‌ ای باید به نوع پنجره توجه کنید. بعضی از پنجره‌ها مناسب نصب این کولر نیستند. این دستگاه سازگار با محیط‌زیست است و هوای پاک و مطبوعی را تولید می‌کند. 

اگر در منطقه گرم و خشک زندگی می‌کنید، کولر آبی پشت پنجره‌‌ای بهترین نوع کولر آبی برای شما است؛ زیرا این دستگاه سیستم تهویه هوای پنجره‌ای دارد و از مبردهای شیمیایی استفاده می‌کند؛ همچنین، کولر آبی پنجره‌ای رطوبت محیط را زیاد می‌کند. 

کولر آبی صنعتی

بیشتر مردم دنبال کولر خانگی هستند، اما کارخانه‌دارها و صاحبان کارگاه‌های صنعتی باید کولر صنعتی بخرند. کولر صنعتی قدرت هوادهی بالایی دارد و برای فضاهای بالای ۲۰۰ متر مناسب است. هنگام خرید کولر آبی صنعتی باید به ابعاد دستگاه، مصرف برق، ظرفیت، راندمان و تکنولوژی اینورتر آن توجه کنید. 

 بهترین مارک کولر آبی سلولزی

برای انتخاب بهترین مارک کولر آبی سلولزی باید آب‌وهوای منطقه‌های مختلف ایران را در نظر بگیرید؛ زیرا کولر آبی مناسب منطقه‌های مرطوب نیست. اگر در منطقه‌های گرم و خشک زندگی می‌کنید، بهتر است کولر آبی بخرید. در غیر این صورت، ما پنکه و کولر گازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امکان خرید قسطی پنکه و کولر گازی هم در سایت ازکی‌وام وجود دارد. در ادامه، بهترین مارک کولر آبی سلولزی را معرفی می‌کنیم.

کولر آبی آبسال

یکی از قدیمی‌ترین برندهای کولر آبی، برند آبسال است. شرکت آبسال از سال ۱۳۳۴ در صنعت لوازم خانگی فعالیت می‌کند و محصولاتی مثل کولر آبی پوشالی، آب‌گرم‌کن، پنکه و جاروبرقی تولید می‌کند. محصولات این شرکت قیمت مناسبی دارند و با صدای کم و ایمنی بالایی تولید می‌شوند. کولرهای آبسال با ورق گالوانیزه محکم ساخته شده‌اند و پوشش رنگ پودری دارند؛ بنابراین، در آفتاب و هوای آزاد، پوسیده نمی‌شوند و زنگ نمی‌زنند. کولرهای آبی آبسال ۲ سال گارانتی دارند. به‌علاوه، این شرکت ۵ سال گارانتی برای موتور کولرها و ۵ سال گارانتی هم برای برد الکترونیک و کلید کنترل دستگاه ارائه می‌کند. شما می‌توانید انواع کولر آبی خانگی، کولر دستی و کولر آبی ایستاده را از برند آبسال تهیه کنید. 

بهترین مارک کولر آبی سلولزی

کولر آبی سپهر الکتریک

شرکت سپهر الکتریک از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای ساخت کولر آبی استفاده می‌کند؛ به همین دلیل در لیست بهترین کولرهای آبی ایران قرار می‌گیرد. محصولات این شرکت صدای کمی تولید می‌کنند و موتور قدرتمندی دارند. 

مزیت اصلی کولرهای آبی سپهر الکتریک، استفاده از رنگ الکترواستاتیک مقاوم است. این رنگ باعث شده است که ماندگاری دستگاه افزایش پیدا کند. به‌علاوه، کولرهای جدید این شرکت از پد سلولزی استفاده می‌کنند. این پد قدرت خنک‌کنندگی کولر را افزایش می‌دهد. اگر در منطقه‌های جنوبی کشور زندگی می‌کنید، کولر آبی سپهر الکتریک برای شما مناسب است.
بهترین مارک کولر آبی پوشالی

کولر آبی جنرال

یکی از بهترین مارک‌‌های کولر آبی ایرانی، کولر آبی جنرال است. شرکت جنرال از سال ۱۳۱۸ در صنعت تولید کولر آبی پشت بامی فعالیت می‌کند و از قطعه‌های باکیفیت و موتورهای قدرتمندی استفاده می‌کند. کولرهای آبی جنرال موتور قدرتمندی دارند و با استفاده از تکنولوژی‌های جدید از ورود ریزگردها به خانه جلوگیری می‌کنند؛ به‌علاوه، ظرفیت کولرهای جنرال بین ۳ هزار تا ۷ هزار است و برای مکان‌های مختلفی مثل خانه، محل کار و فروشگاه مناسب است.

کولر آبی جنرال پویا

برند جنرال پویا جزو برندهای جدید کولر آبی است اما در مدت زمان کم توانسته است محصولات باکیفیتی تولید کند. کولرهای این شرکت بدنه خوبی دارند و از قطعه‌های باکیفیت ساخته شده‌اند. موتورهای کولر آبی جنرال پویا از نوع موتورژن و پمپ‌های آن از نوع الکتروژن هستند.

کولر آبی آزمایش

شرکت آزمایش از جمله شرکت‌های قدیمی در حوزه ساخت کولر آبی است و محصولات باکیفیتی تولید می‌کند. محصولات این شرکت شامل انواع کولر آبی خانگی، کولر آبی پایه‌دار و کولر آبی دستی هستند. شما می‌توانید انواع کولر آبی سلولزی و پوشالی را از این برند خریداری کنید.

کولر برفاب

شرکت برفاب از سال ۱۳۶۹ در زمینه تولید کولرهای آبی فعالیت می‌کند. محصولات این شرکت باکیفیت و بادوام هستند و در ظرفیت‌های مختلفی از ۲ هزار تا ۷ هزار تولید می‌شوند. کولرهای آبی برفاب برای خنک‌کردن خانه، دفتر کار و فروشگاه مناسب هستند. مزیت اصلی شرکت برفاب، تولید بهترین کولر آبی کم مصرف است. محصولات این شرکت قدرت خنک‌کنندگی بالایی دارند و با انرژی کمی کار می‌کنند. شما می‌توانید انواع کولر آبی پشت بامی، کولر آبی کم صدا، کولر رومیزی و کولر آبی پایه‌دار را از برند برفاب خریداری کنید. 

بهترین کولر آبی کم مصرف

بهترین مارک کولر آبی پوشالی

اگر می‌خواهید بهترین کولر آبی پشت بامی را بخرید، ما محصولات شرکت‌های آبسال، برفاب، سپهر الکتریک، جنرال و ارج را معرفی می‌کنیم. این شرکت‌ها چندین سال در زمینه تولید بهترین نوع کولر آبی فعالیت می‌کنند و محصولات باکیفیتی دارند. هنگام خرید کولر آبی پشت بامی باید به نکاتی مثل متراژ فضا، نوع پد سلولزی یا پوشالی، مصرف برق، امکانات و آپشن‌های جانبی توجه کنید. بعضی از کولرها کنترل از راه دور دارند و مجهز به سیستم ضد زنگ و فن مکنده هستند. 

سخن آخر

در این مقاله بهترین نوع کولر آبی را معرفی کردیم و ویژگی‌های آن‌ها را توضیح دادیم. شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین محصول را از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام تهیه کنید. این فروشگاه‌ها در زمینه فروش اقساطی انواع کولر و لوازم خانگی فعالیت می‌کنند و برای خرید از آن‌ها کافی است در سایت ازکی‌وام ثبت‌نام کنید و مدارک لازم را بارگذاری کنید. مدارک لازم برای خرید قسطی کولر آبی، شناسنامه و چک صیادی هستند. در نهایت، بعد از بارگذاری و تایید مدارک، مراحل بررسی و خرید کولر را انجام دهید.