هم‌زمان با شروع گرما و رسیدن فصل تابستان، راه‌اندازی کولرها و وسایل خنک‌کننده اولین کاری است که همه آن را در اولویت قرار می‌دهند. در هر خانه و شرکتی وجود کولر یکی از ضروریات به شمار می‌آید و می‌توان گفت چیزی است که همه به آن نیاز دارند.

شاید قصد خرید یا تعویض کولر منزلتان را داشته باشید و به‌دنبال کولری مناسب و مقرون به صرفه هستید. اما بهتر است قبل از هر اقدامی برای خرید، به چند نکته توجه کنید تا بتوانید از خریدتان رضایت بیشتری داشته باشید. توجه به نکاتی مثل متراژ خانه و توان و اندازه کولر می‌تواند شما را به یک خرید اقساطی لوازم خانگی عالی سوق دهد.

انواع کولرها و تفاوت‌های آنها

کولرها این روزها در انواع و اقسام متنوعی تهیه می‌شوند. اما به طور کلی سه مدل اصلی کولر وجود دارد:

  • کولر آبی
  • کولر گازی
  • کولر برقی

شما باید با توجه به منطقه و شهر محل زندگی‌تان، بهترین نوع کولر مناسب خود را پیدا کنید. به طور مثال اگر در نواحی شمالی و جنوبی کشور هستید، چون رطوبت هوا زیاد است،خرید اقساطی کولر آبی خیلی مناسب استفاده در آن نواحی نیست؛ برای همین در بیشتر خانه‌های شهرهای شمالی و جنوبی کولر گازی دیده می‌شود. اما کولر آبی و کولر برقی استفاده بیشتری در شهرهای دیگر مثل تهران دارند که برخلاف کولر گازی از نیروی برق و آب برای سرمایش استفاده می‌شود.

خرید کولر قسطی

نکاتی که قبل از خرید کولر باید رعایت کرد

در ادامه به چند نکته مهمی که قبل از خرید کولر بهتر است رعایت کنید، اشاره می‌شود:

  • رفت و آمد

میزان رفت‌وآمد در هر محیطی در ثبات دمای آن اثرگذار است. برای همین اگر در جایی زندگی می‌کنید که رفت‌وآمد در آن زیاد است یا قصد خرید کولر برای شرکتتان را دارید، بهتر است از کولرهای گازی که ظرفیت بیشتری نسبت به دیگر انواع کولر دارند استفاده کنید.

  • آب و هوا

توجه به حداکثر و حداقل دمای یک محیط بسیار مهم است؛ چون کارکرد کولر متاثر از شرایط آب‌هوایی است که در آن کار کی‌کند. مثلا اگر در شهری با آب‌وهوای بسیار گرم زندگی می‌کنید، باید از کولرهایی با ظرفیت بیشتر استفاده کنید.

  • تعداد افراد

قبل از خرید کولر باید به این توجه کنید که در جایی که هستید چند نفر حضور دارند. چون با افزایش تعداد افراد، میزان ظرفیت کولر هم باید بیشتر شود. حتی در محیط‌هایی با جمعیت زیاد کولر آبی جوابگو نیست و لازم است کولر گازی قسطی تهیه شود.

  • عوامل گرمازا

اگر قصد دارید برای جایی کولر تهیه کنید که فضای زیادی از آن متعلق به آشپزخانه است، بهتر است کولری قوی تهیه کنید. چون کارهایی مثل آشپزی می‌تواند خود باعث ایجاد گرما شود و نیاز به یک خنک‌کننده با بیشترین ظرفیت دارد.

  • آفتاب‌گیر بودن محیط

دمای یک محیط در فصول مختلف متاثر از میزان آفتاب‌گیر بودن آن است؛ به همین دلیل برای تهیه کولر باید به این نکته هم توجه کنید. مثلا اگر محیطی که در آن حضور دارید در بیشتر روزهای سال آفتاب‌گیر است، باید کولر گازی با ظرفیت زیاد برای آن تهیه کنید.

  • گردش هوا

اگر در یک خانه کوچک یا زیرزمین یا کارگاه هستید، باید بدانید در این محیط‌ها میزان گردش هوا سخت و کند است. به همین دلیل بهتر است خنک‌کننده‌ای بخرید که با قدرت بیشتری هوا را جابه‌جا کند.

با اعتبار ازکی‌وام قسطی کولر بخرید

در ازکی‌وام می‌توانید کولر موردنظرتان را با دریافت اعتبار، بدون ضامن و به‌صورت کاملا آنلاین قسطی بخرید و هزینه‌ی آن را در اقساط طولانی‌مدت بپردازید. کافی است به سایت ازکی‌وام مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهید. پس از طی کردن مراحل اعتبارسنجی، کارشناسان ازکی‌وام با شما برای بارگذاری برخی مدارک تماس خواهند گرفت. در نهایت لازم است شما نسخه‌های فیزیکی مدارک را به دست ازکی‌وام برسانید. اکنون اعتبار شما در سریع‌ترین زمان ممکن به حسابتان اضافه می‌شود. بعد از دریافت اعتبار می‌توانید ساده و سریع از میان فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام، کولر موردنظر خود را خرید اقساطی کنید.