بانک گردشگری یکی از بانک‌های خصوصی کشور است که به صورت تخصصی روی فعالیت‌های صنعت گردشگری و سفر تمرکز دارد. این بانک وام‌های متعددی دارد و انواع‌ وام‌های میلیاردی و میلیونی از جمله این تسهیلات هستند. در این مقاله درباره انواع وام‌ های بانک گردشگری و شرایط وام‌های بانک گردشگری صحبت می‌کنیم.

انواع وام‌های بانک گردشگری

برای دریافت وام‌های بانک گردشگری به افتتاح حساب در این بانک نیاز دارید. سقف تسهیلات این بانک به ۵ میلیارد می‌رسد و به شرایط خاصی بستگی دارد. در این بخش، انواع وام‌های بانک گردشگری و شرایط آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

وام ۵ میلیارد تومانی بانک گردشگری

این وام به طرح ۶ و ۴ بانک گردشگری معروف است و به سپرده‌گذاری بلندمدت احتیاج دارد. با ثبت‌نام در طرح ۶ و ۴ می‌توانید تا سود ۶ درصد از سپرده‌تان و تا سقف ۸۰ درصد از سپرده وام بگیرید. سود این وام ۴ درصد و سرمایه شما تا زمان تسویه کامل تسهیلات مسدود می‌شود. در نهایت، برای بازپرداخت این وام ۶۰ ماه فرصت دارید.

وام ۱ میلیارد تومانی با دستگاه کارت‌خوان

اگر دستگاه کارتخوان شما به بانک گردشگری متصل باشد، می‌توانید یکی از وام‌های بانک گردشگری را دریافت کنید. سقف این وام ۱ میلیارد تومان و سود آن ۱۰ درصد است. برای دریافت وام ۱ میلیاردی به ضامن رسمی، مدارک اعتبار شغلی، گردش حساب بانک گردشگری و حساب سپرده جاری احتیاج دارید. همچنین، سپرده شما باید به مدت ۲ تا ۶ ماه در بانک بماند. برای بازپرداخت هم ۲۴ ماه فرصت دارید.

وام ۳۰۰ میلیونی طرح دو سر سود

اسم این وام، طرح دو سر سود و با سود ۱۸ درصد ارائه می‌شود. در بین وام‌های بانک گردشگری، طرح دو سر سود تنها وامی است که نیازی به پرداخت قسط نیست؛ بلکه از سود سپرده شما به عنوان قسط وام کسر می‌شود. برای دریافت این وام به حساب سپرده بلندمدت احتیاج دارید. بعد از دریافت مبلغ وام، ۲۴ ماه فرصت دارید که بازپرداخت را انجام دهید.

وام ۲۰۰ میلیونی طرح پارسا

دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی طرح پارسا به گردش حساب بانک گردشگری و ضامن احتیاج دارد. اگر میانگین حساب ۴ تا ۱۲ ماه را دریافت کنید، می‌توانید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و با کارمزد ۲ یا ۴ درصد وام بگیرید. 

همچنین، سرمایه شما به مدت ۴ تا ۱۲ ماه در بانک می‌ماند و در نهایت بعد از دریافت تسهیلات بانک گردشگری، ۳۶ ماه برای بازپرداخت فرصت دارید. یکی از ویژگی‌های جالب طرح پارسا این است که شما می‌توانید امتیاز تسهیلات را به افراد دیگر انتقال دهید.

وام های بانک گردشگری

وام ۵۰۰ میلیونی تعمیرات مسکن

یکی از وام‌های بانک گردشگری، وام تعمیرات مسکن است. سود این وام ۱۸ درصد است و برای دریافت آن به سند ملک و حساب قرض‌الحسنه احتیاج دارید. به‌علاوه، بانک ۱۶ درصد از مبلغ وام را در حساب دیگری مسدود می‌کند. 

شرط دریافت تسهیلات بانک گردشگری برای تعمیرات مسکن این است که ملک به نام وام‌گیرنده باشد. همچنین، نباید قبلا همین وام را از بانک گرفته باشید. آخرین نکته اینکه، بازپرداخت وام ۵۰۰ میلیونی، ۱۲ تا ۶۰ ماه است. شما می‌توانید زمان بازپرداخت را با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید.

وام ۱۰۰ میلیونی خرید کالا

اگر می‌خواهید کالا و لوازم خانگی بخرید، می‌توانید از وام‌های بانک گردشگری استفاده کنید. تسهیلات خرید کالا بانک گردشگری ۱۰۰ میلیون تومان است و با سود ۱۸ درصد ارائه می‌شود. 

برای دریافت این وام به ضامن رسمی احتیاج دارید. همچنین، سپرده شما تا زمان تسویه کامل وام مسدود می‌شود. نکته مهم اینکه، فقط یک بار می‌توانید از تسهیلات خرید کالا استفاده کنید. در نهایت، ۳۶ ماه برای بازپرداخت قسط‌ها فرصت دارید.

وام ۵۰ میلیونی زی کارت بانک گردشگری

در میان انواع وام‌های بانک گردشگری، وام زی کارت برای سازمان‌ها و شرکت‌ها است. سازمان‌های مختلف با ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به کارمندان خودشان وام بدهند. سقف تسهیلات زی کارت ۵۰ میلیون تومان است و به اعتبار شغلی کارمندان بستگی دارد. کارمندان برای دریافت تسهیلات بانک گردشگری باید گواهی کسر از حقوق و فیش حقوقی خودشان را به بانک ارائه کنند.

تسهیلات قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری

اگر قصد دریافت یکی از وام‌های بانک گردشگری را دارید و می‌خواهید وام شما بدون سود باشد، می‌توانید از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنید. برای دریافت این وام باید سن شما بیشتر از ۱۸ سال باشد و نباید چک برگشتی و قسط عقب‌مانده داشته باشید.

مدارک هویتی، مدارک محل سکونت، مدارک محل کار و فرم‌های مربوط به ثبت وام از جمله مدارک لازم برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه هستند. نکته آخر اینکه کسانی که فعالیت بازرگانی دارند یا در بانک‌ها کار می‌کنند، نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تسهیلات ازدواج بانک گردشگری

بانک گردشگری از جمله بانک‌هایی است که به زوج‌های جوان، وام گردشگری می‌دهد. اگر به تازگی ازدواج کرده‌اید، برای دریافت تسهیلات بانک گردشگری باید در سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی ثبت‌نام کنید و یکی از شعبه‌های بانک گردشگری را به عنوان شعبه عامل انتخاب کنید. 

مبلغ تسهیلات ازدواج بانک گردشگری برای مردهای بالای ۲۵ سال ۱۸۰ میلیون و برای مردهای زیر ۲۵ سال ۲۴۰ میلیون تومان است. زنان زیر ۲۳ سال می‌توانند ۲۴۰ میلیون و زنان بالای ۲۳ سال هم می‌توانند ۱۸۰ میلیون وام ازدواج بگیرند.

تسهیلات تامین و تجهیز دفتر و محل کار

این دسته از وام‌های بانک گردشگری برای پزشک‌ها، دامپزشک‌ها، وکیل‌ها و افراد متخصص است. در صورتی‌که می‌خواهید که برای کسب‌وکارتان، دفتر کار تهیه کنید یا قصد خرید تجهیزات اداره را دارید، می‌توانید از تسهیلات بانک گردشگری استفاده کنید. 

برای دریافت این وام نباید چک برگشتی داشته باشید و باید قسط‌های قبلی را تسویه کنید. مبلغ تسهیلات تجهیز دفتر کار به نوع فعالیت شما بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به نزدیک‌ترین شعبه بانک گردشگری مراجعه کنید.

تسهیلات بانک گردشگری

تسهیلات شروع پروژه‌های گردشگری

یکی از مهم‌ترین وام‌های بانک گردشگری، تسهیلات ایجاد و طرح احداث طرح‌های گردشگری است. اگر جزو فعالان گردشگری کشور هستید و می‌خواهید پروژه خودتان را شروع کنید، می‌توانید از این وام استفاده کنید. 

دریافت تسهیلات طرح گردشگری به صورت مشارکت مدنی است و به مدارک هویتی، مدارک محل سکونت، مدارک شغلی و طرح توجیهی احتیاج دارد. معرفی‌نامه، جواز کسب معتبر و گواهی اشتغال به کار از جمله مدارک لازم برای دریافت تسهیلات طرح گردشگری هستند.

شرایط وام‌های بانک گردشگری

شرایط وام‌های بانک گردشگری تا حدودی مثل بقیه بانک‌ها است. برای دریافت تسهیلات بانک گردشگری نباید به سیستم بانکی کشور بدهکار باشید یا چک برگشتی داشته باشید. به‌علاوه، هر کدام از انواع وام‌های بانک گردشگری هم شرایط مخصوص خودشان را دارند. مثلاً، برای دریافت وام ۱ میلیاردی، باید دستگاه کارت‌خوان بانک گردشگری را داشته باشید.

جمع‌بندی

اگر در بانک گردشگری حساب دارید یا جزو فعالان گردشگری کشور هستید، می‌توانید از انواع وام‌های بانک گردشگری استفاده کنید. در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام، اطلاعات کامل انواع تسهیلات بانک گردشگری را توضیح دادیم و شرایط وام‌های بانک گردشگری را بیان کردیم. شما می‌توانید بعد از بررسی وام‌ها و آماده کردن مدارک برای دریافت وام به نزدیک‌ترین شعبه بانک گردشگری مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا بانک گردشگری وام خرید کالا می‌دهد؟

بله، یکی از وام‌های بانک گردشگری، تسهیلات خرید کالا است و سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان است.

شرایط استفاده از زی کارت بانک گردشگری چیست؟

 زی کارت بانک گردشگری را می‌توانید در فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک استفاده کنید. در حال حاضر امکان خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای محسن و رفاه وجود دارد.

شرایط ضمانت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در بانک گردشگری چیست؟

شرط دریافت تسهیلات بانک گردشگری کسب رتبه اعتباری خوب است. اگر رتبه A بگیرید، وام بدون ضامن به شما تعلق می‌گیرد.

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات بانک گردشگری چقدر است؟

معمولا برای بازپرداخت وام‌های بانک گردشگری ۳۶ ماه فرصت دارید.