وام‌های بانک کشاورزی برای فعالین بخش کشاورزی هستند و در طرح‌های متنوعی مثل طرح باران و حامی گندم تعریف می‌شوند. کسانی که حقوقشان را از بانک کشاورزی می‌گیرند، می‌توانند وام بانک کشاورزی را نیز دریافت کنند. اگر در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنید یا حقوقتان را از این بانک می‌گیرید، می‌توانید برای دریافت وام کشاورزی اقدام کنید. در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام شرایط وام فوری از بانک کشاورزی را توضیح خواهیم داد.

انواع وام‌های بانک کشاورزی

بانک کشاورزی با هدف بهبود چرخه اقتصادی کشور و رشد صنعت کشاورزی به سپرده‌گذاران و فعالین اقتصادی وام می‌دهد. طرح باران، طرح حامی گندم، طرح بانوی ایرانی و طرح احسان از جمله وام‌های بانک کشاورزی هستند. در این بخش، به انواع این تسهیلات اشاره خواهیم کرد.

طرح باران بانک کشاورزی

یکی از تسهیلات بانک کشاورزی، طرح باران است. فعالین صنعت کشاورزی، اعضای صنف‌ها و سایر سپرده‌گذارها می‌توانند از وام طرح باران استفاده کنند. شرط دریافت این وام، داشتن سپرده کوتاه مدت ۱ درصدی یا یک حساب جاری بدون دسته چک در این بانک است. با ثبت‌نام در طرح باران می‌توانید مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. برای دریافت وام بانک کشاورزی با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان باید حساب جاری بدون دسته چک یا حساب کوتاه‌مدت ۱ درصدی داشته باشید؛ به‌علاوه، حداقل ۵ میلیون تومان سپرده هم از شرایط دریافت وام کشاورزی است.

اگر سپرده کوتاه مدت دارید، به تسهیلات شما ۱ درصد سود تعلق می‌گیرد. برای دریافت وام طرح باران، باید ضامن رسمی داشته باشید. در نهایت، حداکثر ۲۴ ماه فرصت دارید که مبلغ وام را پرداخت کنید.

کشاورزی

طرح حامی گندم

کسانی که به‌ طور اختصاصی در حوزه کشت گندم فعالیت می‌کنند، می‌توانند وام طرح حامی گندم دریافت کنند. برای دریافت این وام به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت ۱ درصدی احتیاج دارید.

وام فوری بانوان بانک کشاورزی یا طرح بانوی ایرانی 

یکی از انواع وام بانکی در بانک کشاورزی، تسهیلات بانوی ایرانی است. هدف از وام بانوی ایرانی، تشویق کردن زنان ایرانی به حضور در فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال و فقرزدایی از زنان است. این وام در قالب عقد مرابحه اجرا می‌شود و برای دریافت آن به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت ۱ درصدی احتیاج دارید. 

مبلغ وام طرح «بانوی ایرانی» ۲۰۰ میلیون تومان است و جزو وام‌های فوری است. بعد از افتتاح حساب در بانک کشاورزی، باید ۴ ماه سپرده خود را در بانک نگه دارید. سود این تسهیلات ۲۳ درصد و حداکثر ۳۶ ماه فرصت دارید تا مبلغ وام را پرداخت کنید. 

طرح احسان بانک کشاورزی یا وام ۴ درصد بانک کشاورزی

یکی از جدیدترین وام‌های بانک کشاورزی، وام قرض‌الحسنه طرح احسان است. با ثبت‌نام در طرح احسان، می‌توانید با کارمزد ۴ درصد، حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. مدت زمان خواب سپرده در طرح احسان بین ۱ تا ۱۲ ماه است و به ضامن رسمی احتیاج دارید. 

در نهایت، بعد از واریز مبلغ وام بین ۱۲ تا ۳۶ ماه برای بازپرداخت فرصت دارید. وام طرح احسان بین سپرده‌گذارها متقاضیان زیادی دارد؛ زیرا دست سپرده‌گذاران را در دریافت تسهیلات باز می‌گذارد. یعنی شما با حداقل یک ماه سرمایه‌گذاری در بانک کشاورزی، می‌توانید از این بانک وام بگیرید. هر چقدر زمان سپرده‌گذاری در بانک بیشتر باشد، مبلغ وام نیز افزایش پیدا می‌کند. 

وام بدون ضامن بانک کشاورزی یا وام ۵۰ میلیونی بانک کشاورزی

در بین انواع وام بانک کشاورزی، وام بدون ضامن متقاضی زیادی دارد. اگر جزو بازنشسته‌ها، مستری‌بگیران و حقوق‌بگیران سازمان‌های دولتی و شرکت‌های معتبر خصوصی هستید و حقوقتان را از بانک کشاورزی می‌گیرید، می‌توانید از این بانک، وام بدون ضامن بگیرید. بانک کشاورزی برای اعطای وام بدون ضامن، اعتبارسنجی انجام می‌دهد؛ در صورتی‌که رتبه اعتباری شما B ،A یا C باشد، واجد شرایط دریافت تسهیلات بانک کشاورزی هستید. 

برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی به نامه کسر از حقوق احتیاج دارید؛ اما اگر متقاضی وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی هستید، باید چک و نامه کسر از حقوق ارائه کنید. کارکنان شرکت‌های خصوصی مورد تایید بانک کشاورزی هم باید برای دریافت وام بدون ضامن چک داشته باشند. 

وام معدل حساب بانک کشاورزی

وام معدل حساب بانک کشاورزی همان تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی طرح احسان است. این وام جزو پرتقاضاترین وام‌های بانک کشاورزی به شمار می‌رود و با میانگین حساب ۱ تا ۱۲ ماهه به شما داده می‌شود. ضریب تسهیلات این وام ۵ تا ۱۹۰ درصد است. طرح احسان بانک کشاورزی به عنوان وام قرض‌الحسنه معرفی شده و سود سالیانه کمی دارد. جدول زیر، ضریب برابری و بازپرداخت وام ۳۰۰ میلیونی طرح احسان با سود صفر را نشان می‌دهد.

مدت سرمایه‌گذاری مدت زمان بازپرداخت
۱۲ ماهه ۲۴ ماهه ۳۶ ماهه
مبلغ واریزی وام
۱ ماه ۱۱ درصد معدل حساب ۶.۵ درصد معدل حساب ۵ درصد معدل حساب
۳ ماه ۳۵ درصد معدل حساب ۲۰ درصد معدل حساب ۱۵.۵ درصد معدل حساب
۶ ماه ۸۰ درصد معدل حساب ۴۴ درصد معدل حساب ۳۲ درصد معدل حساب
۱۲ ماه ۱۶۵ درصد معدل حساب ۹۵ درصد معدل حساب ۷۰ درصد معدل حساب

وام با جواز کسب بانک کشاورزی

اگر جواز کسب دارید، می‌توانید از بانک کشاورزی وام ۵۰۰ میلیون تومانی بگیرید. جواز کسب به عنوان ضمانت به بانک داده می‌شود و فعالیت قانونی شما را نشان می‌دهد؛ به‌علاوه، برای دریافت وام بانک کشاورزی به ضامن نیز احتیاج دارید. داشتن حساب فعال در بانک، اعتبار مناسب و نداشتن چک برگشتی از دیگر شرایط دریافت وام با جواز کسب است.

وام فوری بانک کشاورزی

بانک کشاورزی فقط یک وام فوری دارد و آن وام طرح بانوان ایرانی است. برای دریافت وام فوری با شرایط آسان می‌توانید از اعتبار خرید کالا ازکی‌وام استفاده کنید. مبلغ این وام ۷۵ میلیون تومان است و به چک صیادی و شناسنامه احتیاج دارد.

وام بانک کشاورزی با سند ملکی

از جمله انواع وام‌های بانک کشاورزی، وام با سند ملکی است. شما با استفاده از این تسهیلات می‌توانید خانه بخرید یا فعالیت‌های کشاورزی خود را توسعه بدهید. طبق اخبار مربوط به تسهیلات بانک کشاورزی، مبلغ این وام تا ۴۵ درصد ارزش سند ملکی و نرخ سود آن ۱۴ درصد است. در نهایت، شما ۵ سال فرصت دارید که مبلغ وام را پرداخت کنید. 

برای دریافت این وام، کارشناس‌های بانک سند ملک شما را بررسی کرده و ارزش آن را مشخص می‌کنند. داشتن دسته چک، سند ملک یا خودروی پلاک تهران از دیگر شرایط دریافت وام بانک کشاورزی با سند ملکی است؛ به‌علاوه، کارشناس‌های بانک امتیاز حساب بانکی شما را در نظر می‌گیرند. 

اگر حساب بانکی شما فعال است و کارکرد خوبی دارد، در اولویت اول دریافت تسهیلات هستید. نکته مهم اینکه سند منزل مسکونی باید ۶ دانگ باشد و تاییدیه پایان کار داشته باشد. اگر سند شما رهن بانک دیگری باشد، نمی‌توانید از آن برای دریافت وام کشاورزی اقدام کنید.

وام یک میلیاردی بانک کشاورزی

بانک کشاورزی وام یک میلیارد تومانی ندارد. اگر می‌خواهید وام یک میلیارد تومانی بگیرید، می‌توانید سراغ بانک‌های دیگر بروید. بیشترین مبلغ تسهیلات بانک کشاورزی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است. 

شرایط گرفتن وام با سند زمین کشاورزی

برای گرفتن وام کشاورزی به مدارک زیر احتیاج دارید:

  • پروانه کسب کشاورزی
  • سند رسمی زمین
  • سابقه فعالیت کشاورزی
  • طرح توجیهی فنی و اقتصادی فعالیت کشاورزی

برای دریافت این وام نباید چک برگشتی و بدهی داشته باشید؛ بنابراین، قبل از هر چیز قسط‌ها و وام‌های قبلی را پرداخت کنید.

شرایط وام بانک کشاورزی بدون سپرده

طبق آخرین اخبار درباره انواع وام بانک کشاورزی، این بانک وام بدون سپرده ندارد. برای اینکه بتوانید از تسهیلات بانک کشاورزی بهره‌مند شوید، باید در این بانک سپرده‌گذاری کنید. اگر می‌خواهید وام بدون سپرده و بدون ضامن بگیرید، می‌توانید در سایت ازکی‌وام ثبت‌نام کنید و با چک صیادی وام بگیرید.

تسهیلات بانک کشاورزی

شرایط گرفتن وام از بانک کشاورزی

برای اینکه واجد شرایط دریافت تسهیلات بانک کشاورزی باشید، باید در بخش‌های اقتصادی مختلف، به ویژه بخش کشاورزی، فعالیت داشته باشید. همچنین، نداشتن بدهی یا چک برگشتی در سیستم بانکی کشور از دیگر شرط‌های دریافت وام از سامانه تسهیلات بانک کشاورزی است.

اگر در حوزه تحقیقات کشاورزی فعالیت می‌کنید، می‌توانید به هیئت مدیره بانک درخواست وام دهید. آن‌ها بعد از بررسی و تایید طرح شما، تسهیلات بانک کشاورزی را پرداخت می‌کنند. در صورتی‌که شرکت شما در خارج از کشور فعالیت می‌کند یا در لیست کشورهای خارجی ثبت شده است، نمی‌توانید از وام کشاورزی استفاده کنید.

ثبت‌نام وام بانک کشاورزی

برای دریافت وام‌های بانک کشاورزی باید از سامانه تسهیلات این بانک استفاده کنید. این سامانه خدمات مختلفی دارد و با کمک آن می‌توانید درخواست وام خود را ثبت یا پیگیری کنید. همچنین، امکان محاسبه سود و اقساط تسهیلات هم در این سامانه وجود دارد. 

به منظور ثبت‌نام و دریافت وام بانک کشاورزی، در سامانه بانک وارد بخش سامانه‌های تسهیلاتی شوید و در آن‌جا روی گزینه سامانه مدیریت اعتبارات کلیک کنید. در این مرحله، باید کد ملی خود را وارد کنید. در صفحه جدید، نیاز است تا کد رهگیری یا مشخصات تولد و شماره سریال شناسنامه وارد شود. در مرحله بعد می‌توانید درخواست وام را ثبت کنید. دریافت تسهیلات بانک کشاورزی مانند اخذ وام از سایر بانک‌ها به زمان احتیاج دارد؛ بنابراین، پس از  ارائه مدارک لازم و عقد قرارداد، صبر کنید و منتظر تایید بانک بمانید.

نحوه دریافت گردش حساب بانک کشاورزی

گردش حساب بانک کشاورزی را می‌توانید از سامانه اینترنتی این بانک بگیرید. در ابتدا وارد سامانه شوید و از منوی بانکداری غیرحضوری، گزینه اینترنت بانک را انتخاب کنید. در این مرحله، باید رمز عبور و نام کاربری خودتان را وارد کنید. بعد از ورود به حساب کاربری شخصی و وارد کردن اطلاعات لازم، می‌توانید گزارش تراکنش‌ها را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که امکان چاپ ۱۰ یا ۳۰ تراکنش نیز وجود دارد. 

جمع‌بندی

اگر در سال ۱۴۰۳، قصد دریافت یکی از وام‌های بانک کشاورزی را دارید، مطالب این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا انواع‌ وام‌های این بانک را بررسی کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید؛ در صورتی‌که در صنعت کشاورزی فعالیت می‌کنید، دریافت تسهیلات بانک کشاورزی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در نهایت، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع وام‌های بانکی کشور، می‌توانید به وبلاگ ازکی‌وام مراجعه کنید. 

سوالات متداول

آیا بانک کشاورزی، وام بدون ضامن می‌دهد؟

بله؛ این بانک به بازنشسته‌ها، مستمری‌بگیران و کارمندان بخش خصوصی و دولتی که حقوقشان را از این بانک می‌گیرند، وام بدون ضامن می‌دهد.

چگونه برای دریافت تسهیلات بانک کشاورزی اقدام کنید؟

با استفاده از سامانه تسهیلات بانک کشاورزی، می‌توانید از این بانک وام بگیرید. 

آیا وام‌های بانک کشاورزی فقط برای فعالین اقتصادی حوزه کشاورزی است؟

خیر، این بانک به سپرده‌گذاران حساب قرض‌الحسنه هم وام و تسهیلات اعتباری می‌دهد.

آیا سایت بانک کشاورزی باز است؟

بله؛ سایت بانک کشاورزی فعال است و شما می‌توانید انواع خدمات بانکداری غیرحضوری را در این سایت انجام دهید.