وام‌های بانک کشاورزی برای فعالین بخش کشاورزی هستند و در طرح‌های متنوعی مثل طرح باران و حامی گندم تعریف می‌شوند. همچنین کسانی که حقوقشان را از بانک کشاورزی می‌گیرند، می‌توانند از این بانک، وام بدون ضامن بگیرند. اگر در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنید یا حقوقتان را از این بانک می‌گیرید، می‌توانید برای دریافت وام بانک کشاورزی اقدام کنید. ما در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام شرایط وام‌های بانک کشاورزی و نحوه دریافت آن را توضیح می‌دهیم.  

انواع وام‌های بانک کشاورزی

بانک کشاورزی با هدف بهبود چرخه اقتصادی کشور و رشد صنعت کشاورزی به سپرده‌گذاران و فعالین اقتصادی وام می‌دهد. طرح باران، طرح حامی گندم، طرح بانوی ایرانی و طرح احسان از جمله وام‌های بانک کشاورزی هستند. در این بخش، انواع این تسهیلات را توضیح می‌دهیم.

طرح باران بانک کشاورزی

فعالین صنعت کشاورزی، اعضای صنف‌ها و سایر سپرده‌گذارها می‌توانند از وام طرح باران استفاده کنند. شرط دریافت این وام، داشتن سپرده کوتاه مدت ۱ درصدی یا یک حساب جاری بدون دسته چک در این بانک است. با ثبت‌نام در طرح باران می‌توانید مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. 

شرایط دریافت وام ۲۰۰ میلیونی، حساب جاری بدون دسته چک یا حساب کوتاه‌مدت ۱ درصدی است. به‌علاوه، باید حداقل ۵ میلیون تومان در حسابتان پول داشته باشید. اگر سپرده کوتاه مدت دارید، به تسهیلات شما ۱ درصد سود تعلق می‌کنند. برای دریافت وام طرح باران، باید ضامن رسمی داشته باشید. در نهایت، حداکثر ۲۴ ماه فرصت دارید که مبلغ وام را پرداخت کنید. 

کشاورزی

طرح حامی گندم

کسانی که به‌ طور اختصاصی در حوزه کشت گندم فعالیت می‌کنند، می‌توانند وام طرح حامی گندم را بگیرند. برای دریافت این وام به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت ۱ درصدی احتیاج دارید.

طرح بانوی ایرانی

هدف از وام بانوی ایرانی، تشویق کردن زنان ایرانی به حضور در فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال و فقرزدایی از زنان است. این وام در قالب عقد مرابحه اجرا می‌شود و برای دریافت آن به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت ۱ درصدی احتیاج دارید. 

مبلغ وام طرح «بانوی ایرانی» ۲۰۰ میلیون تومان است و جزو وام‌های فوری است. بعد از افتتاح حساب در بانک کشاورزی، باید ۴ ماه سپرده خودتان را در بانک نگه دارید. سود این تسهیلات ۲۳ درصد و حداکثر ۳۶ ماه فرصت دارید تا مبلغ وام را پرداخت کنید. 

طرح احسان بانک کشاورزی

یکی از جدیدترین وام‌های بانک کشاورزی، وام قرض‌الحسنه طرح احسان است. با ثبت‌نام در طرح احسان، می‌توانید با کارمزد ۴ درصد، حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. مدت زمان خواب سپرده در طرح احسان بین ۱ تا ۱۲ ماه است و به ضامن رسمی احتیاج دارید. 

در نهایت، بعد از واریز مبلغ وام، بین ۱۲ تا ۳۶ ماه برای بازپرداخت فرصت دارید. وام طرح احسان بین سپرده‌گذارها متقاضیان زیادی دارد، چون دست سپرده‌گذاران را در دریافت تسهیلات باز می‌گذارد. یعنی شما با حداقل یک ماه سرمایه‌گذاری در بانک کشاورزی، می‌توانید از این بانک وام بگیرید. هر چقدر زمان سپرده‌گذاری در بانک بیشتر باشد، مبلغ وام هم افزایش پیدا می‌کند. 

وام بدون ضامن بانک کشاورزی

اگر جزو بازنشسته‌ها، مستری‌بگیران و حقوق‌بگیران سازمان‌های دولتی و شرکت‌های معتبر خصوصی هستید و حقوقتان را از بانک کشاورزی می‌گیرید، می‌توانید از این بانک، وام بدون ضامن بگیرید. بانک کشاورزی برای اعطای وام بدون ضامن، اعتبارسنجی انجام می‌دهد. در صورتی‌که رتبه اعتباری شما A، B یا C باشد، واجد شرایط دریافت تسهیلات بانک کشاورزی هستید. 

برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی به نامه کسر از حقوق احتیاج دارید. ولی اگر متقاضی وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی هستید، باید چک و نامه کسر از حقوق ارائه کنید. کارکنان شرکت‌های خصوصی مورد تایید بانک کشاورزی هم باید برای دریافت وام بدون ضامن چک داشته باشند. 

شرایط وام‌های بانک کشاورزی

برای اینکه واجد شرایط دریافت تسهیلات بانک کشاورزی باشید، باید در بخش‌های اقتصادی مختلف، به ویژه بخش کشاورزی، فعالیت داشته باشید. همچنین، نداشتن بدهی یا چک برگشتی در سیستم بانکی کشور از دیگر شرط‌های دریافت وام از بانک کشاورزی است. 

اگر در حوزه تحقیقات کشاورزی فعالیت می‌کنید، می‌توانید به هیئت مدیره بانک درخواست وام دهید. آن‌ها بعد از بررسی و تایید طرح شما، تسهیلات را پرداخت می‌کنند. در صورتی‌که شرکت شما در خارج از کشور فعالیت می‌کند یا در کشورهای خارجی ثبت شده است، نمی‌توانید از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنید.

نحوه دریافت تسهیلات بانک کشاورزی

برای دریافت وام‌های بانک کشاورزی باید از سامانه تسهیلات این بانک استفاده کنید. این سامانه خدمات مختلفی دارد و با کمک آن می‌توانید درخواست وام خودتان را ثبت یا پیگیری کنید. همچنین، امکان محاسبه سود و اقساط تسهیلات هم در این سامانه وجود دارد. 

به منظور ثبت‌نام و دریافت وام بانک کشاورزی، در سامانه بانک، وارد بخش سامانه‌های تسهیلاتی شوید و در آن‌جا روی گزینه سامانه مدیریت اعتبارات کلیک کنید. در این مرحله، باید کد ملی خودتان را وارد کنید. در صفحه جدید، کد رهگیری یا مشخصات تولد و شماره سریال شناسنامه را وارد کنید. در مرحله بعد می‌توانید درخواست وام را ثبت کنید. دریافت تسهیلات بانک کشاورزی مثل وام گرفتن از بقیه بانک‌ها به زمان احتیاج دارد. بنابراین، بعد ارائه مدارک لازم و عقد قرارداد، صبر کنید و منتظر تایید بانک بمانید.

تسهیلات بانک کشاورزی

نحوه دریافت گردش حساب بانک کشاورزی

گردش حساب بانک کشاورزی را می‌توانید از سامانه اینترنتی این بانک بگیرید. در ابتدا وارد سامانه شوید و از منوی بانکداری غیرحضوری، گزینه اینترنت بانک را انتخاب کنید. در این مرحله، باید رمز عبور و نام کاربری خودتان را وارد کنید. بعد از ورود به حساب کاربری شخصی و وارد کردن اطلاعات لازم، می‌توانید گزارش تراکنش‌ها را ببینید. امکان چاپ ۱۰ یا ۳۰ تراکنش هم وجود دارد. 

جمع‌بندی

اگر در سال ۱۴۰۲، قصد دریافت یکی از وام‌های بانک کشاورزی را دارید، مطالب این مقاله را به دقت بخوانید و انواع‌ وام‌های این بانک را بشناسید. در صورتی‌که در صنعت کشاورزی فعالیت می‌کنید، دریافت تسهیلات بانک کشاورزی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در نهایت، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع وام‌های بانکی کشور، می‌توانید به وبلاگ ازکی‌وام مراجعه کنید. 

سوالات متداول

آیا بانک کشاورزی، وام بدون ضامن می‌دهد؟

بله، این بانک به بازنشسته‌ها، مستمری‌بگیران و کارمندان بخش خصوصی و دولتی که حقوقشان را از این بانک می‌گیرند، وام بدون ضامن می‌دهد.

چگونه برای دریافت تسهیلات بانک کشاورزی اقدام کنید؟

با استفاده از سامانه تسهیلات بانک کشاورزی، می‌توانید از این بانک وام بگیرید. 

آیا وام‌های بانک کشاورزی فقط برای فعالین اقتصادی حوزه کشاورزی است؟

خیر، این بانک به سپرده‌گذاران حساب قرض‌الحسنه هم وام و تسهیلات اعتباری می‌دهد.