سرویس چوب یکی از ملزومات اصلی موجود در هر خانه‌ای است که از قسمت‌های مختلفی از جمله سرویس خواب، مبلمان، جاکفشی، کمد و غیره تشکیل شده است. بی‌شک وجود این لوازم برای نظم دادن به منزل و داشتن زندگی بهتر لازم است؛ درنتیجه تازه‌عروس و دامادها تهیه‌ی سرویس چوب را یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های خرید و جمع‌آوری جهیزیه می‌دانند. در خرید اقساطی سرویس چوب برای جهیزیه یا استفاده در منزل، باید به معیارهای مختلفی از جمله جنس و رنگ چوب، اقلام موردنیاز، متراژ خانه، هماهنگی سرویس انتخابی با دکوراسیون منزل و از همه مهم‌تر بودجه و قیمت سرویس توجه داشته باشید.

چه وسایلی جزو سرویس چوب هستند؟

سرویس چوب می‌تواند شامل قسمت‌های مختلفی از دکوراسیون منزل شما باشد؛ از جمله ریزترین وسایل تا درشت‌ترین آن‌ها. کاربرد لوازم موجود در سرویس چوب بسیار گسترده است و تقریبا در تمامی قسمت‌های منزل به این لوازم نیاز خواهید داشت.

ازجمله اجزای سرویس چوب که در هال و پذیرایی استفاده می‌شود، می‌توان به سرویس مبلمان استیل، سرویس مبلمان راحتی، میز جلومبلی، میز عسلی و میز ناهارخوری مهمان اشاره کرد که تهیه‌ی آن‌ها برای پذیرایی از مهمانان می‌تواند لازم باشد. همچنین اقلام دیگر سرویس چوب مانند بوفه، میز تلویزیون، میز تلفن، استندها، آینه و کنسول، کتابخانه و جاکفشی از دیگر اقلام موجود در سرویس چوب هال و پذیرایی هستند که در عین داشتن کارایی زیاد و مدیریت فضای داخلی به زیبایی بیشتر منزل شما کمک خواهند کرد.

پس از هال و پذیرایی، اتاق‌خواب دومین قسمت از خانه است که قسمت اعظم سرویس چوب را در خود جای می‌دهد. میز توالت یا میز آرایش، تختخواب، میز پاتختی، کنسول، دراور، آینه‌ی قدی و کمد قسمت‌هایی بخش‌هایی از سرویس چوب منزل هستند که در اتاق‌ خواب جای می‌گیرند. این لوازم برای داشتن آسایش بیشتر در اتاق خواب و نظم دادن به آن تهیه شده‌اند. از دیگر وسایل موجود می‌توان به میز ناهارخوری دم‌دستی اشاره کرد که در آشپزخانه جای می‌گیرد. همچنین درصورت تمایل می‌توانید اقلام چوبی دیگری مانند میزتحریر را به سرویس چوب منزل خود اضافه کنید. در ادامه به خرید اقساطی سرویس چوب و نکات لازم برای انتخاب آن اشاره کرده‌ایم.

چه نکاتی را قبل از خرید سرویس چوب درنظر بگیریم؟

سرویس چوب از مهم‌ترین وسایلی است که باید در خرید آن دقت کرد؛ چون یک سرویس چوب باکیفیت و ایده‌آل می‌تواند راحتی بیشتری را برای ما فراهم کند. سرویس چوب در جنس‌ها و مواد مختلفی ارائه می‌شود. بنابراین برای شروع خرید یک دست سرویس خواب، حتما به جنس مواد تشکیل‌دهنده آن توجه کنید. در این صورت راحت‌تر می‌توانید مقایسه‌ی قیمتی را بین کیفیت‌های مختلف انجام دهید. 

چه جنسی از سرویس‌های خواب بهتر هستند؟

سرویس‌های تخت‌خواب در جنس‌های مختلف مانند چوب، آهن، ملامینه و ام‌دی‌اف هستند. تخت‌های چوبی مقاومت و ظرافت بیشتر و هزینه‌ی بیشتری نسبت به بقیه‌ی سرویس‌ها دارند. تخت‌های آهنی هم از باقی موارد ارزان‌قیمت‌تر هستند که البته به اندازه محصولات چوبی ظرافت ندارند.

سرویس خواب‌های ملامینه هم برای خرید وجود دارند، اما این محصولات معمولا در برابر رطوبت و آب مقاومت بسيار کمی دارند. بنابراین اگر در معرض رطوبت قرار بگیرند، حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند. 

قبل از خرید مبلمان به موارد زیر توجه کنید

در خرید قسطی مبلمان علاوه‌بر اینکه به سبک و مدل توجه کنیم، راحتی و کاربرد آن نیز اهمیت زیادی دارد. شاید نکاتی که ذکر می‌شود، جزئی و کوچک باشد، اما توجه به همین موارد ریز می‌تواند در خرید بهتر مبل به شما کمک کند. به‌طور مثال هنگام نشستن روی مبل باید به اینکه پایتان به راحتی به کف زمین می‌رسد یا دسته‌ی مبل یا صندلی با دست شما تطابق داشته باشد، توجه کنید. 

علاوه‌بر این اندازه‌ی مبلمان نیز نکته‌ی مهمی است که نباید از آن غافل شوید. اگر خانه‌ی شما هال و پذیرایی جمع‌وجوری دارد، بهتر است که مبل‌های در سبک کاناپه استفاده کنید، چراکه فضای کمتری را نسبت به دیگر مبل‌ها اشغال می‌کنند. همچنین شاید بارها برای شما جابه‌جایی و نقل مکان اتفاق بیفتد. بنابراین سبک بودن مبل‌ها را نیز در خریدن آنها درنظر بگیرید.

آیا خرید سرویس چوب ضروری است؟

همان‌طور که دیدیم، قسمت‌های مختلف سرویس چوب کاربردهای متفاوتی دارند؛ برای مثال، تهیه‌ی مبلمان به مدیریت فضای خانه کمک می‌کند و می‌تواند محل مناسبی را برای گردهمایی‌های خانوادگی یا دوستانه بسازد. کاربرد سرویس چوب به این وسایل ختم نمی‌شود؛ اقلامی مانند کمد، دراور، آینه و کنسول، کتابخانه، میز آرایش و غیره نه‌تنها به فضای هال یا اتاق خواب شما جلوه می‌بخشند، بلکه به ایجاد نظم و ترتیب در منزل کمک می‌کنند و محل‌هایی مناسب برای قراردادن لوازمی از جمله لباس‌ها، ظروف، کتاب‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره هستند.

البته تهیه‌ی همه این وسایل همیشه ضروری نیست؛ زیرا مشکلاتی از جمله کمبود جا، کمبود بودجه و غیره می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای خرید وسایل مختلف از جمله سرویس چوب اثرگذار باشد و شما را مجبور کند تا تنها ضروری‌ترین وسایل مانند مبلمان، تختخواب و کمد را خریداری کنید. البته اگر مانع پیشِ روی شما برای تهیه‌ی سرویس چوب، مشکلات مالی است، به راهکار ما یعنی خرید اقساطی برای حل این مشکل توجه کنید.

خرید اقساطی سرویس چوب با ازکی‌وام

اگر قصد دارید برای خرید اقساطی لوازم خانگی اقدام کنید، بهتر است به مراکز معتبر برای این کار مراجعه کنید. ما در «ازکی‌‌وام» راه‌حل آسان و سریعی را پیش پای شما می‌گذاریم. در ازکی‌وام نه‌تنها با ارائه‌ی چک صیادی و بدون نیاز به ضامن به شما خدمات اعتباری تعلق می‌گیرد، بلکه امکانی برای شما فراهم می‌‌شود تا بتوانید لوازم موردنیاز خود را به‌صورت قسطی از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام خریداری کرده و هزینه‌ی آن را در طولانی‌مدت پرداخت کنید.

فرایند دریافت سایر خدمات اعتباری یا خرید اقساطی سرویس چوب در ازکی‌وام به‌صورت آنلاین انجام می‌شود؛ درنتیجه شما نیازی به مراجعه‌ی حضوری نخواهید داشت. برای استفاده از این مزایا کافی است به وب‌سایت ازکی‌وام مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام طرح اعتباری موردنظر خود را انتخاب کنید. البته فروشگاه‌های اقساطی ازکی‌وام تنها به فروش سرویس چوب محدود نیستند و شما می‌توانید کالاهای دیگر مانند کالای دیجیتال یا حتی وسایل ورزشی را نیز این فروشگاه‌ها خریداری کنید.