بانک پارسیان به مشتری‌هایش با نرخ‌های مختلف ۴، ۸، ۱۲، ۱۵ و ۱۸ درصد وام می‌دهد. این وام‌ها براساس میانگین موجودی شما داده می‌شوند و حداکثر ۶۰ ماه فرصت دارید که مبلغ وام‌ها را پرداخت کنید. در این مقاله درباره انواع وام‌ های بانک پارسیان صحبت می‌کنیم و شرایط دریافت تسهیلات از این بانک را توضیح می‌دهیم.

نحوه ثبت‌نام اینترنتی دریافت وام از بانک پارسیان

برای دریافت تسهیلات بانک پارسیان باید به سایت این بانک مراجعه کرده و درخواستتان را ثبت کنید. امکان درخواست آنلاین انواع وام‌های بانک پارسیان از طریق اپلیکیشن تاپ هم وجود دارد. در ابتدا در بخش خدمات الکترونیکی بانک، اپلیکیشن تاپ را دانلود کنید. ورود و ثبت‌نام در اپلیکیشن با شماره تلفن انجام می‌شود. 

در مرحله بعد باید کد تایید ارسالی به موبایل را وارد کنید. حالا می‌توانید انواع خدمات بانک پارسیان را در اپلیکیشن مشاهده کنید. در قسمت مالی و اعتباری، می‌توانید برای دریافت تسهیلات بانک پارسیان اقدام کنید.

نحوه دریافت وام های بانک پارسیان

شرایط دریافت وام از بانک پارسیان

شرایط وام‌های بانک پارسیان مثل بقیه بانک‌ها است. برای دریافت تسهیلات بانک پارسیان نباید به بانک بدهکار باشید یا چک برگشتی داشته باشید. همچنین تسویه اقساط قبلی از دیگر شرایط دریافت وام از بانک پارسیان است. علاوه‌بر شرایط عمومی، بقیه طرح‌های تسهیلاتی بانک پارسیان شرایط خاص خودشان را دارند. مثلاً، اگر خواستار وام ترنج هستید، باید حقوق شما به حساب مربوط به وام واریز شود.

مدارک موردنیاز برای دریافت وام از بانک پارسیان

برای دریافت تسهیلات بانک پارسیان باید مدارک زیر را از قبل آماده کنید.

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی وام‌گیرنده و ضامن
  • مدارک شغلی وام‌گیرنده و ضامن
  • تکمیل فرم درخواست وام
  • وثیقه و مدارک ضمانتی مثل سند ملک

انواع وام‌های بانک پارسیان

بانک پارسیان با هدف افزایش رفاه و آسایش مردم وام‌ها و تسهیلات متنوعی را تعریف کرده است. از جمله این وام‌ها، وام سفر، خرید کالای مصرفی، طرح تسهیلاتی پژواک و نوید، کارت خرید، وام خرید واحدهای خدماتی و تجاری، وام ساخت پروژه‌های ساختمانی، وام تعمیر یا بازسازی مسکن و خدمات ارزی هستند. همچنین بانک پارسیان به واحدهای تولیدی و بازرگانی هم وام می‌دهد. در بخش زیر، انواع وام‌های بانک پارسیان را توضیح می‌دهیم.

وام سفر

وام سفر بانک پارسیان ۳۰ میلیون تومان است و از طریق کارت اعتباری و اپلیکیشن تاپ به متقاضیان داده می‌شود. تسهیلات اعتباری سفر بدون ضامن است و همه مراحل آن به صورت آنلاین انجام می‌شود. اقساط وام سفر ۱۲ ماهه است و با کارمزد ۴ درصد داده می‌شود. 

برای دریافت تسهیلات سفر باید در اپلیکیشن تاپ حساب غیرحضوری باز کنید و درخواست صدور کارت اعتباری را ثبت کنید. حالا می‌توانید کارت اعتباری سفر را تهیه کنید. برای اینکه بتوانید کارت اعتباری پارسیان را بگیرید، باید حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه یا سپرده کوتاه‌مدت داشته باشید. 

در اپلیکیشن تاپ می‌توانید مراحل افتتاح حساب را انجام دهید. در صورتی که حساب شما در بانک پارسیان قرض‌الحسنه یا کوتاه‌مدت نیست، به صفحه اینترنت بانک پارسیان یا همراه بانک پارسیان مراجعه کنید. با مراجعه حضوری هم می‌توانید حساب پس‌انداز باز کنید.

وام خرید کالای مصرفی

برای دریافت وام خرید کالا باید فاکتور کالا را به بانک ارائه کنید. این وام فقط برای خرید کالای ایرانی داده می‌شود و سقف آن ۸۰ درصد از مبلغ فاکتور است. در نهایت، بازپرداخت وام در ۳ سال و ۳۶ مرحله انجام می‌شود. 

وام فوری بانک پارسیان

اگر وقت زیادی ندارید و باید هرچه سریع‌تر مبلغ وام را دریافت کنید، می‌توانید وام فوری بانک پارسیان را بگیرید. طرح‌های نوید و پژواک جزو وام‌های فوری بانک پارسیان هستند. مبلغ وام ۱ میلیارد تومان است و با سود ۴ تا ۱۲ درصد داده می‌شود. در نهایت، حداکثر ۳۶ ماه برای بازپرداخت مبلغ وقت دارید. وام فوری بانک پارسیان را می‌توانید با ارائه وثیقه، ضامن و سپرده‌گذاری در بانک می‌توانید وام فوری بگیرید.

طرح نوید بانک پارسیان

این وام به فعالان بخش تجاری، کسب‌وکارهای حقیقی و حقوقی داده می‌شود. در صورتی‌که فعالیت تجاری دارید، می‌توانید برای دریافت تسهیلات بانک پارسیان از طرح نوید استفاده کنید. سود این تسهیلات ۸، ۱۲ و ۱۸ درصد است و با توجه به موجودی و توانایی بازپرداخت شما تعیین می‌شود. 

قسط‌های طرح نوید ماهیانه هستند و ۳۶ ماه وقت دارید که اقساط را پرداخت کنید. برای ثبت‌نام در طرح نوید باید حساب سپرده جاری با چک یا بدون چک داشته باشید. همچنین، اگر کارت‌خوان پارسیان دارید، باید حداقل ۶ ماه از افتتاح آن گذشته باشد. 

نکته دیگر، میانگین مانده شما در سپرده جاری است. مانده حساب شما در سه ماه آخر دریافت تسهیلات باید بیشتر از ۳ میلیون تومان باشد. در نهایت، میانگین واریزی‌های حساب هم مهم است. در سه ماه آخر، میانگین واریزی‌های ناشی از گردش مالی ماهیانه باید بیشتر از ۱۵ میلیون تومان باشد. 

با ثبت‌نام در طرح نوید بانک پارسیان می‌توانید از خدمات بیمه رایگان استفاده کنید و امتیازتان را به شرکا یا پرسنل شرکت منتقل کنید. ضرایب تسهیلاتی تا ۴ برابر میانگین حساب و انتخاب دوره دلخواه بازپرداخت از دیگر مزیت‌های طرح نوید هستند. 

وام بدون سپرده و ضامن

بیشتر بانک‌ها برای اعطای وام از شما سپرده و ضامن می‌خواهند. اما بانک پارسیان تسهیلات بدون ضامن و سپرده هم معرفی کرده است. بیشتر وام‌گیرنده این وام را با نام طرح پژواک می‌شناسند. برای گرفتن وام پژواک پارسیان به ضامن رسمی احتیاجی ندارید، ولی باید در بانک سپرده باز کنید. سپرده شما باید بلند مدت ۱ ساله یا کوتاه‌مدت عادی باشد. این سپرده به عنوان وثیقه نزد بانک می‌ماند. همچنین، می‌توانید از سود سپرده به عنوان ضمانت وام استفاده کنید. 

شرایط دریافت وام های بانک پارسیان

طرح پژواک بانک پارسیان چیست؟

در طرح اعتباری پژواک پارسیان می‌توانید نرخ و مدت بازپرداخت را انتخاب کنید. این وام را به نام تسهیلات ارزان قیمت هم می‌شناسند. برای دریافت وام پژواک باید سپرده بلند مدت یک ساله باز کنید. مبلغ موجود در حساب تا پایان مدت تسهیلات مسدود می‌شود و در نهایت می‌توانید به طور تدریجی یا یک جا مبلغ قسط‌ها را پرداخت کنید. 

طرح پژواک بانک پارسیان مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا، اعطای تسهیلات سریع و آسان، افزایش ضریب تسهیلات تا سقف ۹۳ درصد میزان سپرده، امکان انتخاب شیوه بازپرداخت و انعطاف در اعطای تسهیلات هستند. شما می‌توانید نرخ و مدت بازپرداخت را متناسب با درآمد و منابع انتخاب کنید.همچنین، برای پرداخت وام هم تا ۶۰ ماه فرصت دارید.

نحوه بازپرداخت وام در طرح پژواک پارسیان

در طرح پژواک پارسیان، ماهانه ۵ تا ۸ درصد از سرمایه‌تان را به عنوان سود دریافت می‌کنید. نکته مهم این است که میزان سود حاصل از سپرده‌گذاری، با توجه به مدت زمان تسویه و میزان سود تسهیلات در بازپرداخت مشخص می‌شود. مثلاً، اگر سود سپرده‌گذاری ۵ درصد باشد، شما ۱۲ ماه برای تسویه فرصت دارید و سود تسهیلات در بازپرداخت هم ۴ تا ۸ درصد است. 

در حالتی که تسویه ۴۸ ماهه باشد، سود سپرده‌گذاری ۵ درصد و سود تسهیلات هم ۸ درصد است. در صورتی‌که سود تسهیلات بازپرداخت ۱۰ تا ۱۲ درصد باشد، ۱۲ تا ۳۶ ماه برای تسویه فرصت دارید و سود سپرده‌گذاری هم ۸ درصد حساب می‌شود. 

وام تعمیر مسکن

در بین وام‌های بانک پارسیان، وام تعمیر مسکن هم وجود دارد. از این تسهیلات می‌توانید برای تعمیر و بازسازی مسکن استفاده کنید. مبلغ وام تعمیر مسکن تا سقف ضوابط جاری بانک است و ۵ سال هم برای بازپرداخت به شما مهلت داده می‌شود.

وام خرید ملک تجاری

اگر جواز کسب یا مجوز فعالیت دارید، می‌توانید برای وام خرید ملک تجاری اقدام کنید. این وام جزو تسهیلات مشارکت مدنی است و تا سقف ۷۵ درصد از ارزش ملک به شما وام داده می‌شود. ارزش ملک بدون حساب سرقفلی مشخص می‌شود و در نهایت ۷ سال برای بازپرداخت وام فرصت دارید.

وام بازسازی واحدهای اداری

یکی از وام‌های بانک پارسیان، تسهیلات بازسازی واحدهای اداری و تجاری است. سقف این وام به شرایط شما و بانک بستگی دارد و حداکثر ۵ سال برای بازپرداخت آن فرصت دارید. همچنین، اگر واحد خدماتی مجوزدار دارید، می‌توانید برای تهیه دفتر محل کار از تسهیلات مشارکت مدنی استفاده کنید. 

دفترهای وکالت، مطب، دفتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، دفتر روزنامه و مجله و دفترهای مهندسی می‌توانید از این تسهیلات استفاده کنند. در حالت عادی، تا سقف ۷۰ درصد از ارزش ملک به شما وام تعلق می‌گیرد و ۷ سال هم برای بازپرداخت به شما فرصت داده می‌شود. نکته مهم اینکه قدمت ملک هم جزو شرایط دریافت این وام است. برای گرفتن این وام حداکثر قدمت ملک باید ۱۰ سال باشد.

تسهیلات قرض‌الحسنه بانک پارسیان

تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک شامل هزینه مراسم ازدواج، تهیه جهیزیه، هزینه درمان بیماری، کمک هزینه تحصیل، رفع نیازهای لازم و ضروری و هزینه خرید و تعمیر مسکن هستند. 

نحوه دریافت وام بانک پارسیان با گردش حساب

در سال‌های گذشته، بانک پارسیان با گردش حساب یا میانگین حساب به متقاضیان وام می‌داد. سود این وام ۱۸ درصد بود و برای دریافت آن به یک ضامن رسمی احتیاج داشتید. در حال حاضر، امکان دریافت وام با گردش حساب وجود ندارد. 

برای اینکه بتوانید با میانگین حساب وام بگیرید، باید در بانک پارسیان حساب سپرده جاری باز کنید و حداقل ۳ ماه سرمایه خودتان را در بانک بگذارید. برای بازپرداخت وام ۳۶ ماه به شما فرصت داده می‌شود. در صورتی‌که متقاضی وام گردش حساب هستید، به نزدیک‌ترین شعبه بانک مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

نحوه بازپرداخت و اقساط تسهیلات بانک پارسیان

اگر یکی از وام‌های بانک پارسیان را گرفتید، می‌توانید بازپرداخت آن را در سایت بانک انجام دهید. در بخش بانکداری اینترنتی، وارد قسمت اینترنت بانک شوید و نام کاربری و رمز ایستا را وارد کنید. سپس، امکان پرداخت اقساط برای شما فراهم می‌شود. البته، روش‌های دیگری هم برای پرداخت وام‌های بانک پارسیان وجود دارد. مثلاً، می‌توانید حضوری به بانک مراجعه کنید یا از طریق تلفن بانک اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله، انواع وام‌های بانک پارسیان و شرایط دریافت این وام‌ها را توضیح دادیم. اگر شرایط وام‌های بانک پارسیان را ندارید، می‌توانید درباره وام‌های بقیه بانک‌ها اطلاعات کسب کنید، یا از طرح‌های اعتباری ازکی‌وام استفاده کنید. در بخش وبلاگ ازکی‌وام اطلاعات کامل انواع وام‌های بانکی مثل وام‌های بانک ملی و وام‌های بانک سامان را توضیح داده‌ایم. در نهایت، اگر هیچ‌ کدام از وام‌ها مناسب شما نبود، می‌توانید برای خرید لوازم ضروری زندگی از خدمات اعتباری ازکی‌وام استفاده کنید. 

سوال‌های متداول

مبلغ وام بانک پارسیان چقدر است؟

مبلغ وام با توجه به نوع تسهیلات متفاوت است. به‌طور کلی مبلغ وام در این بانک از ۱۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۱ میلیارد تومان می‌رسد.

بازپرداخت قسط‌های وام چگونه انجام می‌شود؟

با استفاده از همراه بانک پارسیان یا اپلیکیشن تاپ می‌توانید قسط‌های وام بانک پارسیان را پرداخت کنید. 

برای بازپرداخت قسط‌های طرح پژواک چقدر وقت دارید؟

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات پژواک به سود سپرده بستگی دارد و بین ۱۲ تا ۶۰ ماه است.