این روزها انواع مختلف دوربین کارایی بسیار زیادی در زندگی ما دارند؛ برای مثال، دوربین‌های مداربسته برای حفظ ایمنی بیشتر خانه و مغازه استفاده می‌شوند یا دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری به ما کمک می‌کنند تا لحظات دل‌نشین و دوست‌داشتنی زندگی خود را ثبت کنیم. ناگفته نماند که خیلی‌ها با استفاده از دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری به درآمدزایی می‌رسند و برخی دیگر، عکاسی و فیلم‌برداری از مناظر زیبا را تفریحی سرگرم‌کننده می‌دانند.

البته قیمت دوربین‌ها از هر نوعی که باشند، نسبتا بالاست. همین موضوع ممکن است شما را به فکر خرید اقساطی دوربین بیندازد. 

اگر علاقه دارید دوربین موردعلاقه‌‌تان را در لحظه تهیه کنید، اما هزینه‌ی کامل آن را در ابتدا نپردازید، بهتر است این مقاله را تا پایان مطالعه کنید. در این مقاله ما شما را با انواع دوربین‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا کرده و در پایان راهکاری عالی، سریع و کم‌دردسر را برای خرید اقساطی دوربین یا دریافت اعتبار برای خرید دوربین به شما ارائه می‌کنیم.

با انواع دوربین‌ها آشنا شوید

دوربین مداربسته
  1. دوربین مداربسته یا CCTV

این دوربین‌ها کارایی بسیار زیادی در زندگی روزانه ما دارند و تقریبا در بیشتر اماکن مانند مدارس، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، جاده‌ها، اداره‌ها، خانه‌ها و غیره یافت می‌شوند. عمده‌ی کاربرد این دوربین‌ها برای ثبت تخلفات و برقراری امنیت است. دوربین‌های مداربسته به مانیتورهایی متصل شده و تصویر محل موردنظر شما را در هر لحظه به نمایش می‌گذارند. عوامل مختلفی در انتخاب دوربین مداربسته دخیل هستند؛ برای مثال شما باید تعداد دوربین‌های موردنیاز را براساس متراژ محل موردنظر انتخاب کنید یا نوع دوربین را براساس نیازها و انتظارات خود از یک دوربین مداربسته در نظر بگیرید. همچنین این دوربین‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی وجود دارند که باز هم ابعاد مختلف این دوربین‌ها با توجه به هدف شما از نصب آن در محل خاصی استفاده خواهد شد.

دوربین عکاسی
  1. دوربین عکاسی

محبوبیت و کارایی دوربین‌های عکاسی به‌ویژه در سال‌های اخیر، افزایش چشمگیری داشته است. هنرمندان از این دوربین‌ها برای تهیه‌ی تصاویر زیبا و حرفه‌ای استفاده می‌کنند و افراد دیگری ممکن است عکاسی با دوربین را یک سرگرمی بدانند. دوربین‌های عکاسی انواع مختلفی دارند که هریک از آن‌ها با هدف خاصی استفاده می‌شوند. در این قسمت ما شما را با انواع دوربین و کاربرد هرکدام آشنا خواهیم کرد.

دوربین کامپکت
  • دوربین کامپکت دیجیتال

استفاده از آن نوع دوربین‌ها بسیار آسان است و همه‌ی افراد می‌توانند تنها با زوم‌کردن روی سوژه و فشار دادن شاتر این دوربین، تصاویری زیبا تهیه کنند؛ به همین دلیل این دوربین‌ها محبوب‌ترین دوربین‌های عکاسی هستند. هرچند شما نمی‌توانید تنظیمات این دوربین‌ها را تغییر دهید و تمامی تنظیمات به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شوند، استفاده‌ی آسان و گرفتن عکس‌های هنری با استفاده از این دوربین حتی برای مبتدی‌ها، خرید آن را برای همه‌ی افراد مناسب می‌کند. این دوربین‌ها بسیار کم‌جا و کوچک هستند و نیازی به تهیه‌ی لنز و فیلم‌های اضافی ندارند.

دوربین عکاسی
  • دوربین دیجیتال SLR

این دوربین‌ها همان دسته از دوربین‌هایی هستند که معمولا توسط عکاسان و فیلم‌برداران حرفه‌ای استفاده می‌شوند. با استفاده از این دوربین‌ها می‌توان تصاویری با وضوح بسیار بالا و خیره‌کننده را ثبت کرد. حتی برخی از مدل‌های این دوربین برای فیلم‌برداری و ساخت فیلم استفاده می‌شوند. این دوربین‌ها در مقایسه با دوربین‌های دیگر گران‌قیمت‌تر هستند؛ درنتیجه اگر قصد خرید آن‌ها را دارید، یک راهکار این است که می‌توانید به صورت اقساطی آن را تهیه کنید و هزینه‌ی آن را در بلند مدت پرداخت کنید.

دوربین کامپکت
  • دوربین‌های بدون آینه

این دوربین‌ها امکان استفاده از انواع لنزها را برای شما فراهم می‌کنند. با استفاده از دوربین‌های بدون آینه می‌توانید تصاویری بسیار باکیفیت و زیبا را با سرعت بسیار بالا تهیه کنید. کار کردن با این دوربین‌ها بسیار آسان است و به‌دلیل وزن کمتر این دوربین، حمل آن بسیار ساده خواهد بود. البته توجه داشته باشید عمر باتری این نوع دوربین در مقایسه با سایر انواع دوربین‌ها کوتاه‌تر است. همچنین تهیه‌ی لنز برای آن به صرف هزینه‌ی زیادی نیاز خواهد داشت.

دوربین اکشن
  • دوربین‌های اکشن

این دوربین‌ها برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و ورزش بسیار مناسب هستند. اندازه‌ی مناسب، محفظه‌ی ضد آب، سبک‌بودن، امکان نصب روی سطوح مختلف و شاتر از راه دور با استفاده از گوشی‌های هوشمند از جمله مزایایی هستند که می‌توانند شما را برای خرید دوربین‌های اکشن مشتاق کنند.

دوربین‌های ۳۶۰ درجه
SONY DSC
  • دوربین‌های ۳۶۰ درجه

اگر به عکاسی به سبک پانوراما علاقه دارید، خرید دوربین‌های ۳۶۰ درجه می‌تواند شما را به مقصودتان برساند. این دوربین‌ها برای افرادی که عکاسی را به‌عنوان یک سرگرمی دنبال می‌کنند، کاملا مناسب هستند. برخی از مدل‌های دوربین ۳۶۰ درجه دارای محفظه‌ی ضد آب هستند و برخی دیگر روی سطوح مختلف نصب می‌شوند.

دوربین چاپ فوری
  • دوربین‌های چاپ فوری

محبوبیت بالای دوربین‌های چاپ سریع به این دلیل است که شما می‌توانید تصویر ثبت‌شده را بلافاصله با استفاده از فیلم‌های مخصوص چاپ کنید. البته توجه داشته باشید که با وجود قیمت مناسب خود دوربین، هزینه‌ی لازم برای تهیه‌ی فیلم‌ها کمی بالاست و اگر به‌دنبال تهیه‌ی یک دوربین مقرون به صرفه هستید، دوربین‌های چاپ فوری گزینه مناسبی برای شما نخواهند بود.

بهترین راه برای خرید دوربین چیست؟

اگر به‌دنبال فروشگاهی برای خرید اقساطی دوربین هستید، می‌توانید فروشگاه‌های معتبر همکار ازکی‌وام را انتخاب کنید. مهم‌ترین هدف ما در ازکی‌وام امکان دریافت خدمات اعتباری به‌شکل آنلاین و بدون نیاز به ضامن برای شماست. برای دریافت اعتبار از سایت ازکی‌وام نیازی به ارائه ضامن نخواهید داشت. همچنین امکان خرید اقساطی دوربین و سایر لوازم موردنیاز شما مانند گوشی موبایل، لوازم خانگی، هدفون و غیره از طریق فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام وجود دارد. شما می‌توانید در ازکی‌وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کنید و بازپرداخت اقساط مربوط به خدمات اعتباری که به صورت طولانی‌مدت است فشار زیادی به شما وارد نمی‌کند.

همچنین با خرید از فروشگاه‌های ازکی‌وام یا دریافت خدمات اعتباری از طریق ازکی‌وام می‌توانید اقلام موردنیاز خود را پیش از افزایش قیمت شدید آن‌ها خریداری کنید. این یک فرصت عالی برای شماست که بتوانید با استفاده از آن بهترین دوربین را با شرایط مناسب و قیمتی منطقی خریداری کنید؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ازکی‌وام مراجعه کنید.