لپ‌تاپ‌های مک‌بوک به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، از بهترین‌های لپ‌تاپ موجود در بازار هستند. بسیاری از کسانی‌که با لپ‌تاپ‌ کارهای سنگینی مثل برنامه‌نویسی و طراحی انجام می‌دهند از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک استفاده می‌کنند. در این مقاله، با معرفی بهترین مک‌بوک‌های بازار در انتخاب مک‌بوک مناسب به شما کمک می‌کنیم و مراحل خرید قسطی لپ‌تاپ مک‌بوک را توضیح می‌دهیم.

جدیدترین لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ۲۰۲۲

طبق گزارش‌های اپل، مک‌‌بوک‌های ۲۰۲۲ با تراشه‌های M1 Max و M2 ساخته می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها تراشه‌های اختصاصی و شارژدهی اختصاصی دارند؛ به همین دلیل یک سر و گردن از برندهای دیگر جلوتر هستند.

مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی

این لپ‌تاپ با اپل M1 کار می‌کند و صفحه نمایش ۱۴ اینچی دارد. رم لپ‌تاپ ۱۶ تا ۶۴ گیگابایت است و حافظه‌اش تا ۸ ترابایت ارتقا پیدا می‌کند. در سال جدید، مک‌بوک پرو را با حاشیه‌های کوچک‌تر و دریچه‌های بزرگ‌تر می‌سازند. این لپ‌تاپ تصاویر را روان‌تر نشان می‌دهد و با پروموشن ۱۲۰ هرتز کار می‌کند. صفحه‌‌ی نمایش لپ‌تاپ از نوع mini-LED Liquid Retina XDR است و همه چیز را روشن‌تر و واضح‌تر نشان می‌دهد. وجود تراشه‌ی M1 در این لپ‌تاپ قدرت عملکرد آن را خیلی بهتر کرده است.

این تراشه یک درایو اختصاصی برای پردازش ویدیوها دارد و سرعت رندرینگش به شدت بالا است. مک‌بوک پروی ۱۴ اینچی می‌تواند اس اس دی را با سرعت بالایی بخواند و پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای دارد. اگر دنبال لپ‌تاپی با قدرت شارژدهی فوق‌العاده هستید، این لپ‌تاپ انتخاب مناسبی است. مک‌بوک پروی ۱۴ اینچی هنگام پخش ویدیو، تا ۱۷ ساعت شارژ دارد و اگر از آن برای وب‌گردی استفاده می‌کنید، می‌تواند تا ۱۱ ساعت شارژ را نگه دارد.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی

پردازنده لپ‌تاپ از نوع M1 Pro و M1 Max است و با رم ۱۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد. حافظه‌ی لپ‌تاپ ۵۱۲ گیگابایت است و می‌تواند ۶ ترابایت ارتقا پیدا کند. طبق گفته‌ی متخصصین، این لپ‌تاپ جزو بهترین لپ‌تاپ‌های اپل در سال ۲۰۲۲ است. صفحه نمایش بزرگ، صدای بهتر و عملکرد سریع‌تر از جمله ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند.

اپل مکانیزم جدیدی به مک‌بوک پروی ۱۶ اینچی اضافه کرده است و اسم آن را مجیک کی‌برد گذاشته است. مجیک کی‌برد همان مکانیزم قیچی است که دوباره طراحی شده است و با عمق یک میلی‌متر حرکت می‌کند. کلیدهای این لپ‌تاپ مجهز به پوششی لاستیکی هستند. با این پوشش، ذرات ریز و گردو‌غبار وارد کی‌برد نمی‌شود.

روشنایی پنل مک‌بوک پروی ۱۶ اینچی به ۵۰۰ نیت می‌رسد و فضای رنگی گسترده P3 را به‌طور کامل به کاربر نشان می‌دهد. طراحی ۸ هسته‌ای، فرکانس بیشینه ۵۸ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی ۵۵۰۰ رادین پرو، سیستم صوتی جدید، دقت بالای صدا و سیستم خنک‌کننده پیشرفته از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند.

مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی

پردازنده‌ی مک‌بوک پروی ۱۳ اینچی از نوع اپل M1 است و رم آن ۸ تا ۱۶ گیگابیت است. حافظه‌ی مک‌بوک هم از نوع ۲۵۶ گیگابایت اس‌اس‌دی تولید شده است. حافظه مک‌بوک پوری ۱۳ اینچی را می‌توانید تا ۴ ترابایت ارتقا دهید. تراشه‌ی M1 موجود در این لپ‌تاپ، آن را به بهترین مک‌بوک سال ۲۰۲۲ تبدیل کرده است. این تراشه سرعت عملکرد لپ‌تاپ را افزایش می‌دهد و دوام آن را بیشتر می‌کند.

حافظه‌ی پرسرعت، وب‌کم عالی، صفحه نمایش ۲۵۵۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، وزن ۴/۱ کیلوگرم و پردازنده‌ی هشت هسته‌ای از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای، سرعت لپ‌تاپ را تا پنج برابر بیشتر کرده است.

سازندگان در مک‌بوک پروی ۱۳ اینچی به فکر امنیت شما هستند و اسکنر انگشت تاچ آی‌دی را در این لپ‌تاپ استفاده کردند. این اسکنر در دکمه‌ی پاور مک‌بوک پنهان شده است. نقطه ضعف این لپ‌تاپ، وب‌کم آن است. وب‌کم لپ‌‌تاپ از نوع ۷۲۰ پی است و کیفیت پایین‌تری از وب‌کم‌های آیپد پرو و لپ‌تاپ سرفیس ۳ دارد.

Work Macbook Man Hands Macbook Pro Apple Laptop

مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی

این لپ‌تا‌پ با پردازنده‌ی اپل M1، رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت SSD به فروش می‌رسد. M1 یک تراشه‌ی اختصاصی است و قدرت پردازش لپ‌تاپ را تا حد زیادی بالا می‌برد. هر دو نسخه‌ی تراشه با گرافیک ۷ یا ۸ هسته‌ای در داخل این مک‌بوک استفاده می‌شوند.

مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی با بهره‌وری بالا و مصرف انرژی کمتر کار می‌کند و بدون فن است. این مک‌بوک چهره‌ها و اشیا را تا ۹ برابر سریع‌تر تشخیص می‌شود و بلندگوی استریو دارد. وب‌کم ۷۲۰ پی، نویز کمتر و محدوده‌ی دینامیکی گسترده‌تر از دیگر ویژگی‌های مک‌بوک ۱۳ اینچی ایر هستند.

مک‌بوک گیمینگ ۱۶ اینچی

قیمت این لپ‌تاپ از ۷۷ میلیون تومان شروع می‌شود و برای بازی‌کردن فوق‌العاده است. کارت گرافیک لپ‌تاپ از نوع AMD Radeon Pro 5300M است و با ۴ گیگابایت VRAM کار می‌کند. حافظه‌ی این مک‌بوک می‌تواند تا ۸ گیگابایت ارتقا پیدا کند. در همه‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ اپل، گرافیک‌های اینتل ایریس پلاس ۶۵۵ وجود دارند. اگر بازی‌های پرسرعت و سنگین انجام می‌دهید، این لپ‌تاپ مناسب شما است.

مزایای خرید قسطی مک‌بوک

مک‌بوک‌های اپل گران‌ترین و بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار هستند. قیمت این لپ‌تاپ‌ها از ۳۵ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۸۸ میلیون تومان هم می‌رسد. با استفاده از سرویس خرید اعتباری ازکی‌وام می‌توانید بدون توجه به قیمت‌ها، مک‌بوک مناسب خودتان را پیدا کنید. خرید قسطی مک‌بوک به شما کمک می‌کند که به قیمت لپ‌تاپ‌ها توجه نکنید و فقط روی کارکرد، ویژگی‌ها و کیفیت آن تمرکز کنید. همین الان در ازکی‌وام ثبت‌نام کرده و مک‌بوک محبوبتان را قسطی تهیه کنید.

مراحل خرید قسطی مک‌بوک در ازکی‌وام

برای خرید قسطی مک بوک، باید در سایت ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام با واردکردن شماره تلفن شما انجام می‌شود. در این مرحله باید میزان اعتبار و تعداد اقساط را هم مشخص کنید. فعالیت بانکی شما در مرحله‌ی اعتبارسنجی بررسی می‌شود. درصورت تایید وارد مرحله‌ی بارگذاری مدارک می‌شوید. در این قسمت، تصویر کارت ملی، شناسنامه و یک برگه‌ی چک ضمانت سفید را بارگذاری می‌کنید.چک فقط برای ضمانت است و لازم نیست روی آن مبلغی بنویسید.

در نهایت، کارشناس‌های ازکی‌وام برای ارائه‌ی قرارداد و تحویل چک با شما تماس می‌گیرند و می‌توانید خرید قسطی لپ تاپ را شروع کنید. وارد صفحه‌ی فروشگاه‌های دیجیتال شوید و از بین فروشگاه‌های برتری مثل مقداد آی تی، دی جی لند و تکنولایف، مک‌بوک موردعلاقه‌تان را قسطی بخرید.