اگر قصد دارید هود آشپزخانه بخرید، بهتر است انواع هود را بشناسید. ما در این مقاله هرکدام از انواع هود در آشپزخانه را معرفی کرده و ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم. به‌علاوه، درصورتی‌که مدل و نوع هود را انتخاب کردید، می‌توانید از امکان خرید قسطی هود آشپزخانه با ازکی‌وام استفاده کنید. شرایط ثبت‌نام و خرید قسطی خود در انتهای مقاله توضیح داده شده است.

انواع هود آشپزخانه

هودهای آشپزخانه براساس شکل ظاهری و محل قرارگیری در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

هود زیرکابینتی

هود زیرکابینتی یا هود توکار فروش زیادی دارد و بالای اجاق گاز و زیر کابینت نصب می‌شود. به این نوع هود، هود ساده هم گفته می‌شود. هودهای زیر کابینتی طراحی ساده‌ای دارند و فضای کمی اشغال می‌کنند. قیمت مناسب، نصب ساده، صدای زیاد، سازگاری با انواع دکوراسیون و قدرت مکش کم از ویژگی‌های هودهای ساده هستند. اگر تصمیم گرفته‌اید هود زیر کابینتی بخرید، بهتر است بدانید که فیلتر داخل این هودها قابل شست‌وشو نیستند و باید بعد از مدتی آن‌ها را عوض کنید.

هود آشپزخانه

هود مورب

اگر زیبایی و طراحی هود برای شما مهم است، هود مورب مناسب شماست. بسیاری از مشتری‌ها به دلیل طراحی مدرن و زیبا، هودهای مورب را خریداری می‌کنند. بدنه‌ی این نوع هودها از شیشه یا ترکیب استیل و شیشه ساخته شده است. هودهای مورب را روی دیوار و در فضایی بین کابینت‌ها نصب می‌کنند. فیلترهای داخل هود مورب قابل شست‌وشو هستند؛ بنابراین می‌توانید فیلتر را از هود جدا کنید و بشویید. معمولا هودهای مورب در حالت روشن صدای کمی تولید می‌کنند.

هود مخفی

درصورتی‌که می‌خواهید هود شما کاملا داخل کابینت قرار بگیرد و پنهان باشد، هود مخفی بخرید. این هود برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است و با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شود. هودهای مخفی به خوبی فضای بالای اجاق را پوشش می‌دهند، ولی صدای زیادی دارند. بعضی از مدل‌های هود مخفی قدرت مکش پایینی دارند.

هود شومینه‌ای

هودهای شومینه‌ای روی دیوار وصل می‌شوند و به آن‌ها هودهای دیواری هم می‌گویند. این هودها از استیل و شیشه ساخته می‌شوند و در فضای بین کابینت‌ها نصب می‌شوند. اگر بالای اجاق گاز شما خالی است و کابینتی وجود ندارد، می‌توانید از هود شومینه‌ای استفاده کنید. این نوع از هودها قدرت مکش بالایی دارند و صدای زیادی تولید نمی‌کنند. نشانگر تصویری و سنسور تشخیص دود از دیگر ویژگی‌های هود شومینه‌ای هستند. تنها عیب هودهای شومینه‌ای اندازه‌ی بزرگ آن است؛ ولی با ویژگی‌هایی که دارند به عنوان بهترین هود شناخته می‌شوند.

هود جزیره‌ای

هودهای جزیره‌ای بالای گاز صفحه‌ای و به سقف وصل می‌شوند. این نوع از هودها در دسته‌ی هودهای لوکس هستند و قیمت بالایی دارند. اگر گاز رومیزی شما روی جزیره نصب شده است، می‌توانید از هود جزیره‌ای برای آشپزخانه استفاده کنید. این نوع از هودها قدرت مکش بالایی دارند و می‌توانند فضای بالای اجاق گاز را به طور کامل بپوشانند.

هود تلسکوپی

این هود طراحی منحصربه‌فردی دارد و به آن هود آسانسوری هم می‌گویند. اگر دنبال بهترین و مدرن‌ترین هود موجود در بازار هستید، هود تلسکوپی انتخابی فوق‌العاده است. قدرت مکش این هود نسبتا پایین است و برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. همچنین، هودهای تلسکوپی قیمت بالایی دارند و به سختی تمیز می‌شوند.

خرید اقساطی هود

مزایا و معایب انواع هود آشپزخانه

هرکدام از هودها ویژگی‌های مخصوصی دارند، شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون و انداز‌ه‌ی آشپزخانه و اولویت‌هایتان در خرید هود، محصول موردنظرتان را بخرید. مثلا اگر می‌خواهید هود ریموت کنترل و حسگر بو داشته باشد، باید هود مورب، توکار و شومینه‌ای بخرید. هودهای جزیره‌ای برای آشپزخانه‌های بزرگ و جزیره‌ای مناسب هستند و هودهای آسانسوری فضای کمی را اشغال می‌کنند. درصورتی‌که قدرت مکش اهمیت بالایی برای شما دارد، بهتر است هود شومینه‌ای را انتخاب کنید.

خرید قسطی انواع هود با ازکی‌وام

شما می‌توانید با اعتبار ازکی‌وام هود مناسب خودتان را خریداری کنید و هزینه‌ آن را ماه‌های بعد پرداخت کنید. خرید قسطی هود در ازکی‌وام به ضامن احتیاج ندارد و همه‌ی مراحل ثبت‌نام و خرید آنلاین انجام می‌شود. اگر در سایت ازکی‌وام حساب ندارید، در ابتدا باید با شماره تلفن همراه و مشخصات فردی در سایت ثبت‌نام کنید.

در مرحله‌ی بعد، شرکت مشاور رتبه‌بندی ایران سابقه‌ی بانکی شما را بررسی می‌کند. بعد از تایید اطلاعات و مدارک، می‌توانید تصویر کارت ملی، شناسنامه و برگه‌ی چک صیادی را بارگذاری کنید.

در نهایت، بعد از تحویل اصل مدارک، اعتبار به حساب شما اضافه می‌شود و می‌توانید هود موردنظر خودتان را قسطی خریداری کنید. با اعتبار ازکی‌وام لازم نیست به قیمت هود توجه کنید و فقط کیفیت و ویژگی‌های آن را درنظر بگیرید.