گجت‌های پوشیدنی! عبارتی که چندین سال پیش عجیب به نظر می‌آمد، اما الان درک بیشتری از آن داریم؛ ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند که چند سالی است در بازار فراگیر شده‌اند و عده‌ی زیادی به دلایل مختلفی تمایل دارند از آن‌ها استفاده کنند. ازدست‌ ندادن اعلان‌های گوشی، قابلیت‌های شخصی‌سازی فوق‌العاده‌،‌ ابزارهای سلامت و … تنها بخشی از دلایل استفاده از آن هستند.

 اگر قصد دارید در آینده‌ی نزدیک مچ‌بند یا ساعت هوشمند را به صورت خرید اقساطی تهیه کنید، حتما موارد زیر را بررسی کنید.

یکپارچگی نرم‌افزاری

اگر پیگیر دنیای تکنولوژی باشید، حتما با اصطلاح اکوسیستم آشنایی دارید، اما اگر بار اول است آن را می‌شنوید اصلا نگران نباشید! بگذارید از کمی قبل‌تر به این موضوع بپردازیم؛ اولین بار اپل بود که رویای شکل دادن اکوسیستم را در سر می‌گذراند و در حال برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی آن بود، اما پس از شکل گرفتن اکوسیستم و اقبال فوق‌العاده‌ای که کاربران به آن نشان دادند، اغلب غول‌های تکنولوژی به فکر راه انداختن اکوسیستم خود شدند.

ساعت هوشمند قسطی

یکی از موضوعات مهمی که بهتر است در هنگام خرید ساعت هوشمند به آن توجه کنید، توجه به سازگاری ساعت‌ هوشمند با تلفن هوشمندتان است؛ مثلا اگر گوشی شما آیفون است، باید توجه کنید که نمی‌توانید ساعت هوشمند سامسونگ را به گوشی خود وصل کنید و از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که ساعت و موبایل خود را از یک برند یا به تعبیر درست‌تر از یک اکوسیستم انتخاب کنید. با این کار، تمام ویژگی‌های ساعت هوشمند به بهترین‌ شکل ممکن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

شاید بتوانید یک ساعت هوشمند از برند شیائومی را هم به گوشی آیفون متصل کرد، اما اگر همان ساعت را به یک گوشی شیائومی وصل کنید، تجربه‌ی بهتری خواهید داشت.

اسمارت واچ اقساطی

صفحه‌ی‌ نمایش

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب ساعت هوشمند مناسب، صفحه نمایش است. از سه نگاه می‌توان درباره‌ی صفحه‌ی ‌نمایش ساعت‌های هوشمند صحبت کرد: «فرم صفحه‌ی نمایش»، «سایز صفحه‌ی‌ نمایش» و «فناوری ساخت صفحه‌ی نمایش» .

دایره یا مربع؟ انتخاب شما چیست؟ صفحه‌ی‌ نمایش اکثر ساعت‌های هوشمند بر خلاف ساعت‌های آنالوگ تنوع خاصی ندارد و اغلب آن‌ها دایره یا مربع هستند. اینکه بهتر است کدام را انتخاب کنید کاملا یک موضوع سلیقه‌ای است و برتری خاصی بر دیگری ندارند.

ساعت هوشمند

سایز صفحه‌ی نمایش؟ این موضوع هم تا حدودی سلیقه‌ای است و به سایز دور مچ شما بستگی دارد، بهتر است سایز ساعت خود را متناسب با مچ دست خود انتخاب کنید.

اگر سری به بازار یا سایت‌ها بزنید ممکن است ببینید یک مدل خاص از یک ساعت با قیمت‌های مختلفی عرضه شود و برای شما سوال پیش بیاید که علت این اختلاف قیمت چیست. اگر دقت کنید این مدل‌ها با پسوندی ارائه می‌شوند که نشانگر سایز ساعت هستند اما این سایز مربوط به چیست؟
این پسوند مربوط به فاصله بین بالاترین نقطه تا پایین‌ترین نقطه ساعت یا به عبارتی فاصلی بین دو بند ساعت می‌شود.

خرید ساعت هوشمندی اقساطی

AMOLED یا TFT؟ احتمالا این کلمات را در مشخصات صفحه‌ی ‌نمایش گوشی‌های هوشمند دیده‌اید، در این مقاله ترجیح دادیم به‌جای صحبت درباره‌ی ویژگی‌های فنی، به سراغ مزایای هرکدام از این دو صفحه‌ی نمایش برویم.

در صفحه‌ی ‌نمایش AMOLED، عمق رنگ مشکی بیشتر است و رنگ‌ها غلظت بهتری دارند، خوانایی رنگ‌ها مخصوصا در نور آفتاب بیشتر است، مصرف باتری کمتری دارد و یکی از مهم‌ترین مزایای آن، پشتیبانی از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display)  است.

در صفحه‌ی ‌نمایش TFT، رنگ‌ها غلظت کمتری دارند و رنگ مشکی کمی به طوسی مایل است؛ به‌ علت فناوری ساخت مصرف باتری کمی بیشتر است و نمی‌تواند همیشه روشن باشد.

ساعت قسطی

شخصی‌سازی

با توجه به اینکه ساعت‌های هوشمند، اساسا ساعت محسوب می‌شوند، در استایل شما تاثیرگذارند و اگر شما برای ظاهر خود اهمیت قائل هستید، حتما در انتخاب ساعت هوشمند وسواس به‌خرج دهید!

مورد اولی که باید به آن توجه کنید، بند ساعت است؛ بعضی مدل‌‌ها علاوه‌بر بند‌های اختصاصی که دارند، با بندهای معمولی ساعت‌ هم سازگار هستند و این یعنی تنوع نامتناهی از مدل‌ و رنگ برای ست کردن؛ اما برای بعضی مدل‌ها محدود به استفاده از بندهای اختصاصی آن مدل هستید، در این موارد باید بررسی کنید «آیا بند‌های مربوط با مدل ساعت شما در بازار ایران موجود است» و «قیمت مناسبی دارد» یا نه.

مورد دومی که باید به آن توجه کنید، صفحه‌ی ساعت یا اصطلاحا watchface آن است، باید تم‌های اختصاصی، رسمی و شخص ثالثی که برای مدل مدنظر شما منتشر شده است را بررسی و امکان‌سنجی کنید.

ساعت

سیستم‌ عامل

سوال! آیا ساعت‌های هوشمند هم سیستم ‌عامل دارند؟ بله؛ برای جواب به این سوال کافیه به سراغ تعریف سیستم ‌عامل برویم: «رابط نرم‌افزاری برای استفاده از سخت‌افزار». پس ساعت‌های هوشمند هم سیستم ‌عامل دارند!

اگر در انتخاب ساعت هوشمند خود، سازگاری با اکوسیستم را رعایت کرده باشید، احتمالا در این مورد مشکل خاصی نخواهید داشت، اما به‌طور کلی، ساعت‌های هوشمند با سیستم‌ عامل‌های مختلفی عرضه شده‌اند؛ wearOS و watchOS به‌ترتیب مربوط به شرکت گوگل و اپل از مهم‌ترین سیستم‌عامل‌ها هستند.

اپل واچ قسطی

قابلیت‌های سلامتی

از مهم‌ترین قابلیت‌های ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند، سنسورها و ابزارهای سلامتی‌ هستند که در اختیار شما قرار می‌گیرند، سنسورهای قدم‌شمار، ضربان قلب، میزان اکسیژن محلول در خون، فشار خون و … از مهم‌ترین سنسور‌هایی هستند که در ساعت‌های هوشمند حضور دارند.

البته بهتر است با توجه به انتظارات و نیازهای خود، این ابزارها را انتخاب کنید؛ اصولا بعضی امکانات به جز ترغیب شما به خرید، مزیت خاص دیگری ندارند.

ساعت اقساطی

برقراری تماس

با بعضی‌ مدل‌های ساعت‌های هوشمند می‌توان به‌صورت مستقیم با تلفن صحبت کرد. اگر این قابلیت‌ برای شما جذاب است، در بررسی امکانات، آن را هم بررسی کنید. البته در نظر داشته باشید وجود این قابلیت ممکن است باعث بالا رفتن مبلغ سبد خرید شما باشد.

تماس با ساعت هوشمند

باتری

با توجه به استفاده‌ی روزمره از ساعت‌های هوشمند، ظرفیت باتری و طبعا مدت زمان استفاده در یک چرخه‌ی عمر اهمیت زیادی دارد. بعضی از آن‌ها ممکن است روزی یک‌بار نیاز به شارژ داشته باشند و برخی دیگر ممکن است در دو هفته هم نیاز به شارژ نداشته باشند؛ اگر شارژ هر روزه‌ی ساعت ممکن است باعث آزردن شما باشد، به این موضوع دقت لازم را داشته باشید.

ساعت هوشمند به صورت اقساطی

جمع‌بندی

ساعت‌های هوشمند، این موجودات دیجیتالی دوست‌داشتنی در بدو ورود، هجمه زیادی به آن وارد شد، اما کم‌کم محبوبیت خود را به دست آورد و جای خود را در مچ خیلی از آدم‌ها مخصوصا دوست‌داران تکنولوژی باز کرد.

ساعت‌های هوشمند تنوع زیادی دارند و انتخاب گزینه‌ی مناسب که پاسخگوی نیاز شما باشد کار نسبتا دشواری است، کافی است قبل از خرید، معیارهای خود را شفاف کنید تا پس از دیدن مدل‌های مختلف، سردرگم نشوید!

سامسونگ واچ قسطی

راهنمای خرید قسطی ساعت‌های هوشمند

ساعت‌های هوشمند را معمولا می توان با خرید همزمان گوشی تهیه کرد. اما ممکن است خرید ساعت هوشمند اولویت اول شما نباشد. در این صورت می‌توانید با خرید اقساطی آن را به‌صرفه بخرید. برای خرید اقساطی ساعت هوشمند نیازی به ارائه ضامن ندارید و تنها با ارائه یک برگ چک صیادی می‌توانید آن را از فروشگاه‌های معتبر ازکی‌وام تهیه کنید. در خرید اقساطی ازکی‌وام شما محدودیتی در تعداد خرید ندارید. بنابراین می توانید در کنار ساعت هوشمند کالاهای دیگری از جمله، لپ‌تاپ، گوشی موبایل، حتی لوازم خانگی و سفر و گردشگری هم تهیه کنید.

برای ثبت درخواست خود برای دریافت اعتبار و خرید اقساطی کافی است به سایت ازکی‌وام مراجعه و مدارک خود را بارگذاری کنید. تمامی مراحل ثبت‌نام شما تا افزایش اعتبار به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه‌ی حضوری ندارید. لیست فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام را نیز می‌توانید از اینجا ببینید.