برای انتخاب و خرید تلویزیون مناسب لازم است نکات مختلفی را درنظر بگیرید. از ابعاد خانه و تناسب سایز تلویزیون با فضا تا کیفیت تصاویر. به‌طور مثال اگر ابعاد خانه‌ی شما بزرگ باشد، احتمالا ترجیح می‌دهید که تلویزیونی با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تری هم برای پذیرایی خود تهیه کنید. ممکن است کیفیت تصویر و رزولوشن در هنگام دیدن فیلم یا بازی برایتان اهمیت زیادی داشته باشد، در این صورت حتما رزولوشن بالاتر برای شما اولویت بیشتری دارید. شاید هم به‌دنبال تلویزیون کوچک‌تری باشید که چند سال شما را همراهی کند و حتی اگر به خانه‌ی کوچک‌تری نقل مکان کردید اندازه‌ی آن مسئله‌ای برای شما به وجود نیاورد.

برای اینکه بتوانید به تصمیم درستی در انتخاب تلویزیون دلخواهتان برسید، در این مطلب ۶ تلویزیون تا قیمت ۲۰ میلیون تومان را که در نوع خود بهترین هستند به شما معرفی می‌کنیم. (در بازه‌‌ی زمانی اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱)

تلویزیون سامسونگ TU8500  

۵۵ اینچ / محدوده‌ی قیمت ۱۸ میلیون تومان

اندازه‌ی صفحه ۵۵ اینچ
رزولوشن ۴K-UHD
نرخ بازسازی تصویر ۶۰ هرتز
سال ساخت ۲۰۲۰
کشور سازنده کره
نوع صفحه Crystal
توان کلی سیستم صوتی ۲۰ وات

نگاهی به دور و بر خود بیندازید. فکر می‌کنید تلویزیون دلخواه شما باید چه ابعادی داشته باشد؟ درمورد مدل TU8500 سامسونگ باید بگوییم که حتی اگر خانه‌ی شما بزرگ هم باشد احتمالا این تلویزیون می‌تواند با صفحه‌ی نمایش ۵۵ اینچی خود نیاز شما را رفع کند. چون فریم آن به شکلی طراحی شده است که بزرگ‌تر از چیزی به‌نظر برسد که شما انتظارش را دارید.این محصول که طراحی بسیار زیبایی دارد از تلویزیون‌های میان‌رده‌ی سامسونگ محسوب می‌شود و با وجود قیمت به‌صرفه در آن از امکاناتی قابل‌قبولی استفاده شده است.

سامسونگ در این تلویزیون از پردازنده‌ی تصویر Crystal ۴K پشتیبانی کرده که می‌تواند عملکرد سریع و قابل‌قبولی را در اجرا و پردازش تصاویر ۴K داشته باشد. قابلیت Dynamic Crystal Color و محدوده‌ی رنگ گسترده‌تر در این تلویزیون هم باعث ایجاد تصاویر و رنگ‌های واقعی‌تر و شفاف‌تر شده است.این محصول به کمک قابلیت Dialog Enhancement صداها را هم بهبود می‌دهد و به شما می‌کند بتوانید گفتگوها را واضح‌تر و دقیق‌تر دنبال کنید.

تلویزیون ال جی UP7750

۵۰ اینچ / محدوده‌ی قیمت ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

اندازه‌ی صفحه ۵۰ اینچ
رزولوشن ۴K
نرخ بازسازی تصویر ۶۰ هرتز
سال ساخت ۲۰۲۱
کشور سازنده کره
نوع صفحه LED
توان کلی سیستم صوتی ۲۰ وات

در ابتدا بگوییم که این محصول جزو آن دسته از تلویزیون‌هایی است که دارای قابلیت Hotel mode هستند و شما می‌توانید از آن برای مصارف تجاری مانند استفاده در هتل‌ها بهره‌مند شوید. البته برای استفاده‌ی خانگی و تماشای فیلم هم گزینه‌ی کاملا مناسبی است.از ویژگی‌های صفحه‌ی نمایش این تلویزیون حاشیه‌ی کم آن است. به همین دلیل بسیار بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد و به شما امکان می‌دهد که بدون حواس‌پرتی روی تصاویر متمرکز شوید.

این تلویزیون دارای دو پایه‌ی نه چندان بزرگ است که به‌خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت تلویزیون خود را روی آنها قرار دهید.اگر از آن دسته از افرادی هم هستید که دوست دارید تلویزیون خود را به دیوار نصب کنید، این محصول مناسب شماست. چون می‌توانید برای داشتن فضای بیشتر یا ایجاد دکوری متفاوت آن را با استفاده از براکت به دیوار نصب کنید و از زیبایی آن در محیط خانه‌ی خود لذت ببرید.

تلویزیون سونی X8000H

۴۹ اینچ / محدوده‌ی قیمت ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

اندازه‌ی صفحه ۴۹ اینچ
رزولوشن ۴K
نرخ بازسازی تصویر ۶۰ هرتز
سال ساخت ۲۰۲۰
کشور سازنده ژاپن
نوع صفحه LED
توان کلی سیستم صوتی ۲۰ وات

تلویزیون‌های سونی یکی از پرطرفدارترین تلویزیون‌ها محسوب می‌شوند. انعطاف‌پذیری طراحی تلویزیون‌های سونی زمانی مشخص می‌شود که با وجود پایه‌ی شیک و جذاب به شما این امکان را می‌دهد تا برای در اختیار داشتن فضایی بیشتر تلویزیون را به دیوار نصب کنید. شاید شما هم با این مشکل روبه‌رو شده باشید که سیم‌ها و کابل‌های تلویزیون همیشه باعث شلوغی فضا هستند. اما این تلویزیون به‌واسطه‌ی پایه‌هایی که دارد کابل‌ها را مخفی می‌کند و اطراف تلویزیونتان مرتب می‌ماند.

این تلویزیون در کنار قابلیت‌های خود از ظاهری زیبا و ساده برخوردار است و می‌توان گفت که قیمت به‌صرفه‌ای هم دارد. این نکته را هم بگوییم که تلویزیون سونی X8000H از زاویه‌ی دید گسترده‌ی IPS بهره‌مند است؛ به‌واسطه‌ی این قابلیت شما در هر کجای پذیرایی بنشینید کیفیت تصویر کاهش نمی‌یابد که این ویژگی X8000H را به گزینه‌ای مناسب برای تماشای دسته‌جمعی فیلم و فوتبال تبدیل می‌کند. این مدل گزینه‌ای مناسب برای بازی کردن هم محسوب می‌شود چون دارای تاخیر ورودی بسیار کم و زمان پاسخ بسیار عالی است.

تلویزیون جی‌پلاس GTV-50LU722S 

۵۰ اینچ / محدوده‌ی قیمت ۱۱ میلیون تومان

رزولوشن ۴K
اندازه‌ی صفحه ۵۰ اینچ
کشور سازنده ایران
نوع صفحه LED
توان کلی سیستم صوتی ۲۰ وات

قطعا شما هم برای خرید یک تلویزیون خوب به موارد مختلفی ازجمله برند و ابعاد آن دقت می‌کنید. اما یکی از فاکتورهای مهم در خرید تلویزیون مانند هر وسیله‌ی دیگری، قیمت آن است. در بین برندهایی که قیمت مناسبی دارند برند جی‌پلاس را می‌توان یکی از برندهایی به‌شمار آورد که در کنار هزینه‌ی به‌صرفه، دارای قابلیت‌های خوب و مناسبی است.این تلویزیون حتی درمقایسه با برندهای خارجی هم تقریبا تمامی امکانات یک تلویزیون مناسب را داراست. کیفیت خروجی صدای این تلویزیون ۲۰ وات است و می‌تواند کیفیتی ایده‌آل برای شما فراهم کند. همچنین در کنار داشتن کیفیت تصویر ۴K به بلوتوث و Wifi هم متصل می‌شود. بنابراین به‌راحتی می‌توانید تلویزیون خود را به هر وسیله‌ای مانند ساندبارها، کنسول‌های بازی یا هر وسیله صوتی و تصویری دیگر متصل کرده و از آن لذت ببرید.

تلویزیون ایکس ویژن مدل XK580

۴۹ اینچ / محدوده‌ی قیمت ۱۰ میلیون تومان 

اندازه‌ی صفحه ۴۹ اینچ
رزولوشن Full HD
کشور سازنده ایران
نوع صفحه LED
توان کلی سیستم صوتی ۲۰ وات

اگر به دنبال تلویزیونی با کیفیت و قیمت مناسب هستید این محصول می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد. تلویزیون ایکس ویژن مدل XK580 در سایز ۴۹ اینچ تصویر را با کیفیت Full HD نمایش می‌دهد که می‌تواند برای استفاده در خانه‌های نسبتا بزرگ هم کافی باشد. از امکانات این تلویزیون می‌توان به قابلیت ضبط تصاویر روی USB و حافظه‌ی داخلی اشاره کرد. درمجموع، اگر به‌دنبال خرید تلویزیونی هستید که تمام امکانات لازم را دارا بوده و در مقابل قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری هم نسبت به برندهای خارجی موجود در بازار داشته باشد، ایکس‌ویژن همان برند مورد نظر شماست.

تلویزیون اسنوا SLD-43SA1260T

۴۳ اینچ / محدوده‌ی قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان 

اندازه‌ی صفحه ۴۳ اینچ
رزولوشن Full HD
کشور سازنده ایران
نوع صفحه LED
توان کلی سیستم صوتی ۲۰ وات

اگر ابعاد خانه‌ی شما کوچک است یا می‌خواهید در اتاق‌های خود از تلویزیون استفاده کنید، شاید بهتر باشد به‌دنبال خرید تلویزیونی با این ابعاد باشید. اما زود قضاوت نکنید! اندازه‌ی صفحه‌ی کوچک‌تر در تلویزیون‌ صرفا به‌معنای کاهش کیفیت تصویر و امکانات آن نیست. این موضوع را در نظر بگیرید که تلویزیون‌های کوچک‌تر حمل‌و‌نقل آسانی دارند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

بنابراین می‌توانید طبق سلیقه‌ی خود فضای دنج و مناسبی برای آن در نظر بگیرید.شاید رزولوشن صفحه‌ی نمایش این مدل ۴K نباشد، اما به دلیل اینکه نوع صفحه LED است، تا حدود زیادی از تابش نور به صفحه که سبب تیرگی می‌شود، جلوگیری می‌کند. همچنین درجه‌ی دقت رنگ در صفحه‌‌ی نمایش‌های LED بالاتر است که همین موضوع باعث می‌شود تصاویری که رنگ‌بندی‌های زیادی دارد، به‌صورت دقیق و شفاف نشان داده شود.

خرید اقساطی تلویزیون، گزینه‌ای سریع و راحت برای خریدی بهتر

همانطور که گفتیم بودجه و هزینه‌ی خرید، فاکتوری است که نقش مهمی را در تصمیم‌گیری شما ایفا می‌کند. مسلم است هرچه صفحه‌ی نمایش تلویزیونی بزرگ‌تر باشد و از تکنولوژی جدیدتری بهره بگیرد، قیمت آن بالاتر می‌رود. اما گاهی ممکن است شما از محصول دلخواهتان به‌خاطر هزینه‌ی آن چشم‌پوشی کنید و به سراغ گزینه‌های ارزان‌قیمت‌تر بروید. در چنین موقعیتی خرید اقساطی می‌تواند بهترین راه خرید باشد چون قدرت خرید شما را به‌سادگی افزایش می‌دهد.علاوه‌براین فرض کنید که تصمیم گرفته‌اید تلویزیون سامسونگ با اندازه‌ی ۵۵ اینچ و کیفیت تصویر 4K خریداری کنید.

اگر این انتخاب را با خرید اقساطی تلویزیون T همین لحظه عملی کنید، به دلیل احتمال گران‌تر شدن آن در شرایط تورمی موجود، حتی با پرداخت سود اقساط، باز هم به نفعتان تمام خواهد شد.اگر درگیر خرید جهیزیه باشید هم خرید قسطی می‌تواند یک راه سریع‌تر برای تهیه لوازمی باشد که تاکنون آن را فراهم نکرده‌اید. با خرید تلویزیون قسطی و چند کالای دیگر یک گام به تکمیل شدن جهیزیه‌تان نزدیک‌تر خواهید شد.ازکی‌وام این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بدون ضامن و مراجعه‌ی حضوری اعتبار بگیرید و به‌صورت اقساطی خرید کنید.

اگر تصمیم به خرید قسطی تلویزیون گرفته‌اید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، کافی است در سایت ازکی‌وام ثبت‌نام کنید و پس از طی کردن مراحل اعتبارسنجی و افزایش اعتبار ازطریق معتبرترین فروشگاه‌های لوازم خانگی موجود در ازکی‌وام، تلویزیون خود را انتخاب و به‌صورت قسطی خریداری کنید.