لوستر به‌عنوان یکی از لوازم خانگی دکوراتیو، می‌تواند به زیباسازی هر خانه‌ای با هر نوع دکوراسیونی کمک کند. علاوه‌بر این وجود لوستر باعث نورپردازی بهتر محیط می‌شود و فضا را روشن‌تر و دلپذیرتر می‌کند. لوسترها انواع مختلفی دارند به‌طور مثال بعضی لوسترها پرزرق‌وبرق‌تر هستند و در محیط‌های کلاسیک و سنتی استفاده می‌شوند.

علاوه‌بر لوسترهای سنتی که در بیشتر خانه‌ها وجود دارد؛ لوسترهای فانتزی و مدرن هم داریم. این لوسترها را می‌توانید در خانه‌هایی با دکوراسیون‌ مدرن‌تر استفاده کنید. چه قصد خرید لوستر سنتی را دارید و چه دوست دارید با یک لوستر فانتزی حال و هوای خانه خود را عوض کنید، با خرید اقساطی لوستر می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین لوستر ممکن را بخرید؛ ولی قبل از آن بهتر است با انواع لوستر و نکات مربوط به خرید آن آشنا شوید.

انواع لوستر

لوسترها براساس ظاهرشان در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند:

لوسترهای سنتی

لوسترهایی که طراحی سنتی و بومی دارند، در این دسته قرار می‌گیرند. این نوع لوسترها نقش‌های رنگارنگی دارند و بیشتر در رستوران‌ها و تالارهای سنتی استفاده می‌شوند. اگر دکوراسیون خانه‌ی شما سنتی و قدیمی است، می‌توانید از لوسترهای سنتی استفاده کنید. 

لوسترهای مدرن

لوستر مدرن طراحی مشخصی ندارد و به‌راحتی با انواع دکور‌ها هماهنگ می‌شود. لوسترهای خطی لاینر و چراغ آویز از انواع لوسترهای مدرن هستند. این نوع لوسترها نور متمرکزی در فضا ایجاد می‌کنند. 

لوسترهای حبابی

لوسترهای حبابی برای فضاهای کوچک مثل راهروها و آشپزخانه استفاده می‌شوند. حباب‌های شیشه‌ای یا کریستالی مشخصه‌های اصلی این نوع لوسترها هستند. لوسترهای حبابی تنوع بیشتری نسبت به بقیه لوسترها دارند و نور بیشتری را هم در محیط پخش می‌کنند. 

لوسترهای ال‌ای‌دی (LED)

این نوع لوسترها در زیر گروه لوسترهای مدرن قرار می‌گیرند و لامپ ال ای دی (LED) دارند. اگر دوست دارید فضای خانه‌تان را کمی مدرن‌تر کنید، لوسترهای ال ای دی مناسب شما هستند. 

لوسترهای ریسه‌ای

در رستوران‌ها، هتل‌ها و تالارهای بزرگ از لوسترهای ریسه‌ای استفاده می‌شود. این لوسترها را می‌توان نماد شکوه و جلال به حساب آورد.

لوسترهای فانتزی

این نوع لوسترها را می‌توانید در خانه‌هایی با طراحی مدرن و مینیمال استفاده کنید. اگر از لوسترهای قدیمی خانه‌تان خسته شدید و دوست دارید کمی محیط خانه را دلبازتر کنید، لوسترهای فانتزی انتخاب خوبی هستند. 

لوسترهای شمعی

قدیمی‌ترین نوع لوسترها، لوسترهای شمعی هستند. این نوع لوسترها را بیشتر در خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک و سنتی می‌بینید. اولین لوسترهای شمعی نگهدارنده شمع داشتند و در طراحی‌شان از شمع استفاده می‌شد؛ ولی لوسترهای شمعی امروزی چراغ‌های شبیه شمع دارند. اگر مدل‌های قدیمی لوسترها مناسب سلیقه‌ی شما هستند، لوستر شمعی بخرید. 

لوسترهای شاخه‌ای

لوستر بیشتر خانه‌ها از نوع لوسترهای شاخه‌ای است و از چوب، استیل، آهن یا برنز ساخته شده است. این نوع لوسترها اندازه‌ها و طراحی‌های متنوعی دارند و شاخه‌شاخه هستند. اگر دنبال لوستر کم‌ارتفاع هستید، لوسترهای سقفی شاخه‌ای را تهیه کنید.

لوسترهای کریستالی

این نوع لوسترها از کریستال ساخته شدند و قدمت زیادی دارند. اگر اتاق پذیرایی بزرگی دارید و دوست دارید فضای خانه شما باشکوه دیده شود، لوسترهای کریستالی مناسب هستند. 

لوسترهای طبقه‌ای

لوسترهای طبقه‌ای از چندتا لامپ تشکیل شدند و نور زیادی را در فضا ایجاد می‌کنند. این نوع لوسترها در مدل‌های مدرن و سنتی ساخته می‌شوند و طرفدار زیادی هم دارند. 

لوسترهای طبلی

طراحی مدور و دایره‌ای شکل ویژگی اصلی لوسترهای طبلی هستند. معمولا این نوع لوسترها را در اتاق خواب‌ها آویزان می‌کنند. این لوسترها نورپردازی ملایمی دارند و آرامش فضا را بیشتر می‌کنند. 

لوسترهای چوبی

در اقامتگاه‌های گردشگری و کافه‌ها از لوسترهای چوبی بیشتر استفاده می‌شود. ولی اگر دکوراسیون خانه شما چوبی است و دوست دارید لوازم خانه‌تان از همین جنس باشد، این نوع لوسترها انتخاب خوبی هستند. 

نکاتی در خرید و انتخاب لوستر

برای خرید لوستر باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید. بعضی از نکاتی که برای خرید لوستر باید به آن‌ها توجه کرد شامل موارد زیر هستند:

۱. لوستر را متناسب با فضا و دکوراسیون انتخاب کنید

انتخاب لوستر متناسب با فضا یکی از نکات بسیار مهمی است که باید در خریدتان به آن توجه کنید. اگر فضای خانه شما کوچک است، خرید لوستر بزرگ نه تنها کمکی به زیباسازی محیط نمی‌کند؛ بلکه تناسب فضای خانه را از بین می‌برد. لوسترهای بسیار کوچک هم برای محیط‌های کوچک مناسب نیستند.

۲. هنگام خرید لوستر به محل نصب دقت کنید

همان‌طور که در بخش قبل توضیح دادیم، بعضی از لوسترها برای آشپزخانه و بعضی از آن‌ها برای پذیرایی مناسب هستند. پس محل نصب در خرید لوستر تاثیر دارد. لوسترهایی که نور زیادی دارند در پذیرایی نصب می‌شوند و لوسترهای کوچک برای آشپزخانه و محیط‌های کوچک طراحی شده‌اند. 

۳. به میزان نوردهی لوستر توجه کنید

با توجه به این که یکی از اصلی‌ترین اهداف خرید لوستر، نورانی کردن فضا است، باید لوستر را به نحوی خریداری کنید که میزان نور موردنیاز شما را تامین کند. مسلما لوسترهایی با نور کم، پاسخگوی ایجاد روشنایی در فضاهایی با متراژ بالا و سقف بلند نیستند.

۴. رنگ لوستر را طبق رنگ وسایل خانه انتخاب کنید

هماهنگ کردن رنگ لوستر با سایر لوازم موجود در خانه از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید. با این کار زیبایی محیط خانه بیشتر می‌شود و فضای دلبازتری هم پیدا خواهید داشت.

با خرید اقساطی لوستر، بهترین لوستر را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید دکوراسیون خانه را عوض کنید و باید وسایلی مثل لوستر، کمد، مبل، پرده و فرش را با هم بخرید، خرید اقساطی لوستر به شما کمک می‌کند که بودجه بیشتری برای خرید بگذارید. یکی از راه‌های خرید اقساطی لوستر، خرید از فروشگاه‌های ازکی‌وام است. فروشگاه‌های آنلاین ازکی‌وام، امکان خرید اقساطی بدون نیاز به ضامن را برای تمامی افراد فراهم کرده‌اند. برای خرید از این فروشگاه‌ها کافی است به وب‌سایت ازکی‌وام مراجعه کرده و برای دریافت خدمات اعتباری ثبت‌نام کنید. 

خرید اقساطی لوستر چه مزایایی دارد؟

خرید اقساطی از فروشگاه‌های ازکی‌وام مزایای زیادی دارد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به امکان بازپرداخت طولانی‌مدت اقساط اشاره کرد؛ یعنی شما می‌توانید خدمات اعتباری موردنظر خود را دریافت کنید و اقساط آن را در طول چند ماه بپردازید.  

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای خرید از فروشگاه‌های ازکی‌وام به مراجعه حضوری نیاز ندارید و تمامی مراحل به صورت آنلاین انجام می‌شوند. دقت کنید شما در فروشگاه‌های همکار ما علاوه‌بر فروش لوازمی مثل لوستر، امکان خرید لوازمی ازجمله سرویس چوب، گوشی موبایل، لوازم خانگی برقی، لوازم الکترونیکی، هدفون و… را هم خواهید داشت.

خرید اقساطی لوستر با ازکی‌وام

اگر لوستر دلخواه خود را انتخاب کرده‌اید ما در ازکی‌وام به شما برای خرید آن کمک می‌کنیم. کافی است در سایت ما ثبت‌نام کنید و با اعتبار خود لوستر موردعلاقه‌تان را بخرید. از مزایای خرید قسطی لوستر می‌توان به این اشاره کرد که شما می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی لوستری را که می‌خواهید داشته باشید ولی هزینه‌ آن را به‌صورت قسطی پرداخت کنید.