پتو، تشک، بالش و روتختی از جمله کالاهای خواب هستند. شما می‌توانید با توجه به جنس کالاهای خواب و سلیقه‌تان بهترین محصولات را تهیه کنید. برای اینکه بهترین محصولات مرتبط با خواب را از فروشگاه‌های معتبر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بخرید، می‌توانید از امکان خرید قسطی انواع کالای خواب از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام استفاده کنید. خرید قسطی با اعتبار ازکی‌وام به ضامن احتیاج ندارد و همه‌ی مراحل خرید هم به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. اگر تصمیم دارید کالای خواب بخرید، ما در این مقاله انواع کالای خواب را معرفی می‌کنیم و خرید قسطی این محصولات را توضیح می‌دهیم.

انواع کالای خواب

کالاهای خواب برای خواب راحت شما تولید می‌شوند. بعضی از این محصولات جنبه‌ي تزئینی دارند و برای زیبایی بیشتر تخت استفاده می‌شوند. ملحفه، پتو، بالشت، کوسن، لحاف، تشک و سرویس روتختی از جمله لوازم خواب هستند. هر کدام از محصولات در جنس و طرح‌های گوناگونی تولید می‌شوند. در این بخش انواع کالای خواب را توضیح می‌دهیم.

سرویس روتختی

سرویس روتختی یا ست روتختی، کاور ملحفه تشک، کاور ملحفه لحاف، کاور بالشت، کاور کوسن، لحاف، پیکه و کاور دورچین تخت‌خواب تشکیل شده است. پیکه روانداز تابستانی است که در دسته ملحفه قرار می‌گیرد. روتختی‌ها هم انواع مختلف دارند. روتختی لحاف‌دار، روتختی کاوری، روتختی پیکه، روتختی تزئینی، روتختی چهارفصل و روتختی عروس از انواع روتختی موجود در فروشگاه‌ها هستند. روتختی‌های کاوری کم حجم هستند و در سه نوع سه‌بعدی، اسپرت و ژاکارد تولید می‌شوند.

کالای خواب

پتو

پتو مهم‌ترین کالای خواب است و از پشم، پنبه و الیاف ارگانیک درست می‌شود. پتوها در شش دسته‌ی پتوی پشمی، پتوی پنبه‌ای دولایه، پتوی الیاف ارگانیک، پتوی مسافرتی و پتوی برقی قرار می‌گیرند. پتوهای پشمی ظریف و گرم هستند و در تمام طول سال گرما دارند.

پتوهای پنبه‌ای پرز کمتری نسبت به پتوهای پشمی تولید می‌کنند و سبک‌تر هستند. پتوهای پنبه‌ای از نخ، پنبه، اکریلیک و پلی‌استر درست می‌شوند. یکی از پرطرفدارترین پتوها، پتوهای برقی هستند. داخل این پتوها سیم‌های باریک وجود دارد. سیم‌ها عامل جریان برق در پتو هستند و آن را گرم می‌کنند. اگر در شب‌های سرد سال به یک پتوی گرم احتیاج دارید، خرید پتوی برقی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این پتوها درد و خستگی را برطرف می‌کنند.

بالشت

شما می‌توانید بین بالش‌های موجود در فروشگاه‌ها، بالش پر، بالش الیاف، بالش فوم، بالش لاتکس و بالش میکروژل بخرید. اگر دنبال یک بالش راحت، نرم و خنک هستید، بالش پر مناسب شما است. کسانی‌که به واریس و آلرژی مبتلا هستند، می‌توانند بالش الیاف بخرند.

بالش‌های فومی معمولا طبی هستند و مانع از افتادن سر از بالش می‌شوند. این بالش‌ها گردوغبار را جذب نمی‌کنند و ضد حساسیت هستند. بالش‌های لاتکس هم در گروه‌ بالش‌های طبی قرار می‌گیرند و درد سر و گردن را کم می‌کنند. گران‌ترین بالش‌ها، بالش‌های میکروژل هستند که از ابریشم نرم و ضدحساسیت درست شده‌اند.

تشک

تشک اصلی‌ترین کالای خواب است و در ارتفاع ۲۰ تا ۵۰ سانتی‌متر تولید می‌شود. تشک‌های تک‌نفره و دو نفره انواع تشک‌های موجود در بازار هستند. اگر برای خرید تشک به فروشگاه‌های لوازم خواب بروید، می‌توانید محصولتان را از بین تشک فنری، تشک اسفنجی، تشک بادی، آبی و لاتکس انتخاب کنید. علاوه‌بر این‌ها، تشک‌های برقی هم هستند که می‌توانند انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند.

کوسن

در بعضی از سرویس‌های خواب از کوسن استفاده می‌شود. می‌توانید هنگام خواب زیر دست یا پاهایتان کوسن بگذارید و خواب راحت‌تری را تجربه کنید. البته کوسن‌ها بیشتر تزئینی هستند و روی مبل استفاده می‌شوند.

ملحفه

ملحفه‌ها کاربرد متنوعی دارند و در سرویس خواب نوزاد و روی تخت استفاده می‌شوند. هتل‌ها، بیمارستان‌ها و شرکت‌های قطار هم از ملحفه‌ها استفاده می‌کنند. ملحفه‌ها نرم و لطیف هستند و نباید بعد از شست‌وشو تغییر رنگ بدهند. گران‌ترین ملحفه‌ها از پارچه ترک درست می‌شوند. در این ملحفه‌ها، پنبه هم وجود دارند.

مدل‌های ایرانی و خارجی کالای خواب

از بین مدل‌های ایرانی، برندهای لایکو، افرا، نرمینه بافت، گلبافت و متین کیفیت خوبی دارند و جزء بهترین کالاهای خواب موجود در بازار هستند. شرکت لایکو کالاهای خواب را با نقش‌‌ونگار زیادی تولید می‌کند و بالش‌هایش نرم هستند. اگر دنبال پتوی باکیفیت هستید، طبق نظر خریداران، پتوهای افرا با ویژگی‌هایی مثل رنگ‌های جذاب، نرمی و لطافت در گروه بهترین‌ها قرار می‌گیرند. یکی از بهترین برندهای کالای خواب، برند زیلاکس است که محصولاتش تحت لیسانس آلمان تولید می‌شود. شما می‌توانید انواع برندهای خارجی و ایرانی محصولات خواب را به صورت قسطی از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام خریداری کنید. نحوه‌ی خرید قسطی را در بخش بعد توضیح می‌دهیم.

خرید اقساطی کالای خواب با ازکی‌وام

برای خرید اقساطی کالای خواب، کافی است در سایت ازکی‌ وام ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام با شماره‌ی تلفن و تکمیل فرم‌های اطلاعات هویتی انجام می‌شود. در مرحله‌ی بعد، موسسه‌ی مشاور رتبه‌بندی ایران سابقه‌ی فعالیت بانکی شما را بررسی می‌کند. درصورتی‌که قسط عقب‌مانده و چک برگشتی نداشته باشید، می‌توانید تصویر مدارک‌تان را در سایت بارگذاری کنید.

مدارک موردنیاز شامل تصویر کارت ملی، شناسنامه و چک صیادی هستند. بعد از تایید مدارک شما و انجام مراحل، اعتبار به حساب شما وارد می‌شود و می‌توانید محصولات موردنیازتان را از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام تهیه کنید.

خرید راحت‌تر با ازکی‌وام

با امکان خرید قسطی کالای خواب در ازکی‌وام دیگر لازم نیست برای تهیه‌ی محصولات موردنظرتان در بازار بگردید و محصولی با قیمت مناسب پیدا کنید؛ کافی است در سایت ما ثبت‌نام کنید و در دسته‌ی کالای خواب دنبال محصول موردعلاقه‌تان بگردید و هزینه‌اش را ماه‌های بعد پرداخت کنید.