جاروبرقی یکی از لوازم ضروری منزل است که باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. اما جاروبرقی‌ها در انواع مدل‌ها و برندها در بازار وجود دارند. سوال مهمی که برای خیلی‌ها پیش می‌آید این است که خرید جاروبرقی ایرانی کار درست‌تری است یا خرید جاروبرقی خارجی؟ که البته معمولا مدل‌های با کارایی بالاتر، قیمت بالاتری نسبت به جاروبرقی‌های معمولی دارند. سوال مهمی که برای خیلی‌ها هم پیش می‌آید این است که جاروبرقی ایرانی بخریم یا خارجی؟ در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند تا در بین گزینه‌های موجود که برای خرید پیش‌رو دارید، بتوانید بهترین گزینه‌ی ممکن را انتخاب کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که آیا می‌توانید روی خرید اقساطی جاروبرقی هم حساب کنید یا خیر؟ اگر در آستانه خرید جاروبرقی هستید، با ما همراه شوید.

جاروبرقی ایرانی بخریم یا خارجی؟

قطعا نمی‌توانیم یک نتیجه و قانون کلی را برای همه افراد درست بدانیم و لازم است شما شرایط خود را درنظر بگیرید. عوامل مختلفی برای انتخاب یک جاروبرقی، چه ایرانی و چه خارجی وجود دارد، فقط به این نکته توجه کنید که لزوما هر محصول خارجی باکیفیت و هر محصول داخلی بی‌کیفیت نیست. جدا از این موضوع حتی تمام محصولات یک برند هم کیفیت مشابه ندارند و مثلا شما باید ببینید که جاروبرقی‌های کدام برند کیفیت بهتری دارند. نوع جاروبرقی انتخابی به محیط و مقدار استفاده از آن بستگی دارد پس ممکن است یک مدل ایرانی برای شما کاراتر از نمونه‌های خارجی باشد.

با توجه به این توضیحات بهتر است در هنگام خرید جاروبرقی، جدا از بحث ایرانی یا خارجی بودن، به نوع جاروبرقی و مشخصات آن دقت کنید تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید قسطی داشته باشید.

نکاتی که باید در هنگام انتخاب جاروبرقی باید به آن توجه کرد

فارغ از اینکه بخواهید به خرید جاروبرقی ایرانی فکر کنید یا خارجی، برای این‌که بتوانید بهترین جاروبرقی را برای خود را انتخاب کنید، لازم است به یک سری نکات در رابطه با این وسیله دقت داشته باشید:

۱. واحد توان مصرفی جاروبرقی «وات» است. درواقع هرچقدر مقدار توان یک جاروبرقی بیشتر باشد، قدرت موتور آن جاروبرقی بیشتر بوده و البته به همان مقدار هم مصرف برق جاروبرقی بیشتر است!

۲. اگر به نوعی از جاروبرقی نیاز دارید که بتواند سطوح مرطوب را هم تمیز و خشک کند، باید مدلی که انتخاب می‌کنید این قابلیت‌ را داشته باشد. در غیر این صورت، مدل‌هایی که برای چنین کاری طراحی نشده‌اند، درصورت مکش رطوبت و مایعات دچار مشکل می‌شوند!

۳. اگر خانه شما دنج بوده و کمتر با فضای بیرون ارتباط دارد، می‌تواند هوای درون آن آلوده باشد. بنابراین بهتر است از جاروبرقی‌هایی که دارای عملکرد فیلتر کردن هپا «HEPA» هستند، استفاده کنید. این نوع از جاروبرقی‌ها نقش زیادی در بهبود کیفیت هوای داخل محیط دارند. درواقع فیلتر هپا می‌تواند ذرات ریزمعلق در هوا را تا حد زیادی فیلتر کند. بنابراین هوای خروجی از جاروبرقی تمیزتر از هوای ورودی به آن خواهد بود!

۴. در جاروبرقی‌هایی که سیم برق به آن‌ها وصل است، طول سیم جاروبرقی اهمیت بالایی دارد. چراکه هرچه طول سیم جاروبرقی کمتر باشد، دامنه حرکتی آن نیز محدودتر خواهد بود. بنابراین با توجه به تعداد پریزهای برق خانه‌تان، جارویی را انتخاب کنید که جوابگوی نیاز شما باشد.

۵. اگر دوست ندارید مجبور به تخلیه زودبه‌زود مخزن زباله جاروبرقی شوید، باید در هنگام خرید به میزان گنجایش مخزن جاروبرقی نیز دقت داشته باشید.

۶. برای محیط کار، از جاروبرقی‌هایی استفاده کنید که صدای کمتری تولید کنند. احتمالا صدای جاروبرقی برای مصرف خانگی اهمیت کمتری داشته باشد.

۷. با توجه به تعداد استفاده از جاروبرقی، بهتر است درصورت استفاده‌ی مکرر، مدلی را انتخاب کنید که سبک‌تر باشد و بتوانید به‌راحتی آن را جابه‌جا کنید.

۸. برای تمیزی‌های سطحی و فوری، استفاده از جاروبرقی‌های رباتیک بهتر است. اما برای تمیز کردن سطوح پوشیده از فرش، لازم است از جاروبرقی‌های دیگر استفاده کرد.

۹. جاروبرقی‌های شارژی برای تمیز کردن فوری محیط‌های کوچک مناسب هستند، اما برای تمیز کردن اساسی کل خانه توصیه نمی‌شوند!

۱۰. جاروبرقی‌های شارژی می‌توانند برای تمیز کردن محیط‌های کوچک، داخل ماشین، پله‌ها یا مغازه‌های کوچک مناسب باشند.

موارد بیشتری را می‌توان به این لیست اضافه کرد اما توجه به همین نکات هم می‌تواند به شما برای انتخاب جاروبرقی ایده‌آلتان کمک کند.

آیا می‌توان روی خرید اقساطی جاروبرقی حساب کرد؟

ممکن است همه جوانب را درنظر گرفته و جاروبرقی دلخواه خود را انتخاب کنید. حتی شاید دوست داشته باشید یک جاروبرقی بزرگ برای کل خانه و یک جاروبرقی رباتیک یا شارژی را هم در کنار آن برای مواقع فوری خریداری کنید. اما اینجا مسئله‌ای تحت‌عنوان بودجه هم وجود دارد که ممکن است شما را از خرید آنچه می‌خواهید منصرف کند و مجبور شوید به داشتن جاروبرقی با کیفیت پایین‌تر رضایت بدهید.

در چنین شرایطی، حتی اگر محدودیت بودجه هم داشته باشید، به کمک خرید اقساطی جاروبرقی می‌توانید همان محصول دلخواه خود را خریداری کرده و هزینه آن را طی چند مرحله پرداخت کنید. اما به‌صورت کلی در بیشتر مواقع شرایط خرید اقساطی ساده نیست. اما اینجا در ازکی‌وام می‌توانید با شرایط بهتری به خرید اقساطی لوازم خانگی فکر کنید!

خرید اقساطی جاروبرقی با شرایط ویژه

کافی است در ازکی‌وام ثبت‌نام کنید و با طی کردن چند مرحله می‌توانید تا ۵۰ میلیون تومان اعتبار بگیرید. با این اعتبار به سایت فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام مراجعه کرده و انواع لوازم خانگی ازجمله جاروبرقی را به‌صورت اقساطی بخرید. درصورت تایید اعتبارسنجی و دریافت اعتبار لوازم خانگی تنها یکی از محصولاتی است که می‌توانید خریداری کنید. فروشگاه های همکار ازکی‌وام در دسته‌های مختلف کالاهای دیجیتال، لوازم ورزشی و… در حال فعالیت هستند. این فروشگاه‌ها را می‌توانید در این صفحه ببینید.