اگر شما هم عادت دارید بعد از حمام، موهایتان با سشوار را خشک کنید، باید نکات مربوط به سشوارکشیدن را رعایت کنید تا موهایتان آسیب نبیند. تنظیم درجه حرارت و رعایت فاصله‌ی مناسب هنگام استفاده از سشوار مهم‌ترین نکته هستند. در این مقاله درباره‌ی نکات سشوار کشیدن صحبت می‌کنیم و اطلاعات مربوط به خرید قسطی این محصول را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

چه نوع سشواری را برای هرکدام از موها استفاده کنیم؟

هنگام خرید سشوار، علاوه‌بر مواردی مثل وزن، قدرت، برند و ویژگی‌های آن به نوع موهایتان هم باید توجه کنید. در این قسمت، براساس نوع موی شما، سشوار مناسب را معرفی می‌کنیم.

سشوار قسطی

سشوار مناسب برای موهای نازک

اگر موهای نازکی دارید، از سشوارهای یونی استفاده نکنید. این سشوارها مانع از حجم‌دهی موها می‌شوند و انعطاف‌پذیری آن‌ها را کم می‌کنند. «سشوارهای سرامیکی» بهترین گزینه برای موهای نازک است. این نوع سشوارها گرمای ملایم تولید می‌کنند و به موهای شما آسیب نمی‌زنند. همچنین، بهتر است هنگام سشوارکشیدن از دیفیوزر یا پخش‌کننده استفاده کنید.

سشوار مناسب برای موهای حساس و صاف

سشوارهای دارای «سنگ تورمالین» برای موهای شکننده و حساس مناسب هستند. این سشوارها حرارت را با فناوری تورمالین تولید کرده و رطوبت طبیعی موها را حفظ می‌کنند. سشوارهای سرامیکی یا مادون قرمز هم برای موهای ظریف و حساس مناسب هستند. این نوع از سشوارها گرمای کمتری تولید می‌کنند. در آخر اینکه، مهم‌ترین نکته هنگام خرید سشوار برای موهای حساس، قابلیت تنظیم حرارت است. هنگام خرید به این ویژگی توجه کنید و سشواری بخرید که حرارت آن قابل تنظیم باشد.

سشوار مناسب برای موهای ضخیم یا کلفت

فرایند خشک‌کردن موهای ضخیم، سخت و طولانی است. اگر موهای شما هم ضخیم است، «سشوار تیتانیومی» بخرید. این سشوارها قدرت بالایی دارند و در کم‌ترین زمان ممکن موها را خشک می‌کنند؛ بنابراین برای موهای حساس و آسیب‌دیده مناسب نیستند. فناوری تیتانیوم در این سشوارها مثل سشوارهای سرامیکی است و گرمای یکنواخت و سازگاری تولید می‌کند.

سشوار مناسب برای موهای معمولی

کسانی‌که موهای معمولی دارند و چربی موهایشان در سطح متوسط است، به دنبال سشواری باشند که علاوه‌بر خشک‌کردن سریع، حداقل آسیب به موها را داشته باشد. اگر می‌خواهید موهای شما زود خشک شود، «سشوار سرامیکی یا پرسلن» بخرید. گرمای این سشوارها ملایم است و آسیبی به موها نمی‌زند. «سشوارهای یونی» هم برای موهای معمولی مناسب هستند و به صاف‌کردن موها کمک می‌کنند. موهای طبیعی خیلی زود دربرابر گرما آسیب می‌بینند، پس به دنبال سشواری باشید که قابلیت تنظیم حرارت داشته باشد و حرارت چندگانه تولید کند.

سشوار مناسب برای موهای فر

اگر موهای شما فر است، بهترین گزینه‌ «سشوارهای یونی» هستند. این سشوارها گره‌ها و پیچ‌خوردگی‌ها را باز می‌کنند. پخش‌کننده باد یا دیفیوزر روی سر سشوار به تقویت فرهای طبیعی مو کمک می‌کند. پخش‌کننده‌ها روی سر سشوار قرار می‌گیرند و الگوی موی شما را از بین نمی‌برند. درحالی‌که اگر از سشوارهای معمولی برای موی فر استفاده کنید، ممکن است فرهای مو بکشند و غیرقابل‌کنترل شود. هنگام خرید سشوار برای موهای فر باید به وزن سشوار هم توجه کنید. احتمالا خشک‌کردن موی شما تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، پس سشوار سنگین باعث خستگی دست شما می‌شود.

خرید اقساطی سشوار
سشوارهای یونی

بایدها و نبایدهای استفاده از سشوار

برای اینکه موهایی سالم و خوش‌حالت داشته باشید، باید موهایتان را با سشوار خشک کنید. اگر موها برای طولانی‌مدت خیس بمانند، دچار عفونت قارچی می‌شوند. به‌علاوه، موهای خیس در هوای سرد باعث سرماخوردگی می‌شوند. برای اینکه به درستی از سشوار استفاده کنید، بهتر است نکات زیر را درنظر بگیرید.

موهای خیس را سشوار نکشید

تصور عموم مردم این است که بعد از حمام باید بلافاصله موها را با سشوار خشک کرد. فراموش نکنید که موهای خیس آسیب‌پذیر هستند و حرارت شدید سشوار، آن‌ها را خشک و شکننده می‌کند. همچنین سشوار روی موهای خیس احتمال موخوره را افزایش می‌دهد. بهتر است قبل از سشوار کشیدن، موها را با یک حوله‌ی خیس خشک کنید.

درجه‌ی حرارت سشوار را تنظیم کنید

هنگام سشوار کشیدن حواستان به درجه‌ی حرارت آن باشد. بهتر است دمای باد سشوار را روی متوسط تنظیم کنید. باد خیلی داغ به موها آسیب می‌زند.

سشوار را در فاصله‌ی مناسب بگیرید

اگر سشوار در فاصله‌ی نزدیکی از موها بگیرید، باد داغ آن رطوبت طبیعی موها را از بین می‌برد و موهای شما آسیب می‌بینند. سعی کنید سشوار را با فاصله کمی از موها استفاده کنید.

موهای رنگی و دکلره را کمتر سشوار بکشید

موهای رنگ‌شده و دکلره خشک و شکننده هستند و باید بیشتر مراقب آن‌ها باشید. اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید، سعی کنید کمتر سشوار بکشید و به جای آن با حوله موها را خشک کنید.

از محصولات مراقبتی استفاده کنید

برای اینکه سشوارکشیدن به موهای شما آسیب نزند، بهتر است از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید. بعضی از محصولات به حفظ حالت مو بعد از سشوار کمک می‌کنند. اسپری‌ها و ژل‌های مختلف از جمله این محصولات هستند. بعد از سشوار از ماسک، کرم و سرم مو استفاده کنید. کرم‌های مو نرم و سبک هستند و روی موی مرطوب استفاده می‌شوند. اگر بعد از سشوار به موها سرم بزنید، نرمی موها و حالت آن‌ها حفظ می‌شود و موهای براق‌تری خواهید داشت.

خرید سشوار

مزایای خرید اقساطی سشوار

خرید اقساطی سشوار به شما کمک می‌کند که بدون توجه به قیمت، بهترین و باکیفیت‌ترین سشوار را بخرید. با توجه به اطلاعات این مقاله، نوع موهای خودتان را مشخص کرده و سشوار مناسب موهایتان را قسطی تهیه کنید. خرید اقساطی سشوار به نفع خانواده‌های پرجمعیت هم است. موی همه‌ی اعضای خانواده از یک جنس نیست. ممکن است موی شما فر باشد و مادر یا پدرتان موهای معمولی داشته باشند. با خرید قسطی سشوار، می‌توانید تعداد بیشتری سشوار تهیه کنید. همچنین این نوع خرید دست شما را در تهیه بقیه محصولات و لوازم موردنیاز زندگی باز می‌گذارد.

خرید اقساطی سشوار با ازکی‌وام

ازکی‌وام امکان خرید اقساطی لوازم خانگی را فراهم کرده است. برای این کار کافی است در سایت ازکی‌ وام ثبت‌نام کنید و مراحل مربوط به تکمیل اطلاعات و ارسال مدارک را انجام دهید. تمام مراحل دریافت اعتبار آنلاین است و لازم نیست برای ضمانت و ارائه‌ی مدرک‌ها به جایی مراجعه‌ کنید. در مرحله‌ی اول، با شماره موبایتان در سایت ثبت‌نام کرده و تعداد قسط‌ها و میزان اعتبار را مشخص می‌کنید.

بعد از تکمیل اطلاعات هویتی، وارد مرحله‌ی اعتبارسنجی می‌شوید. در این مرحله، موسسه‌ی مشاور رتبه‌بندی ایران با مبلغ ۱۰ هزار تومان سابقه‌ی بانکی شما را بررسی می‌کند. اگر چک برگشتی و قسط عقب‌مانده نداشته باشید، می‌توانید تصویر مدارک و یک برگه چک ضمانت را در سایت بارگذاری کنید. چک نقش ضمانت‌ را دارد و لازم نیست روی آن مبلغی بنویسید.

بعد از بررسی مدارک، کارشناس ازکی‌وام به شما مراجعه می‌کند و نسخه‌ی اصلی مدارک را تحویل می‌گیرد. شما هم قرارداد را امضا می‌کنید و همراه با چک تحویل می‌دهید. بعد از تایید مدارک، اعتبار وارد حساب شما می‌شود و می‌توانید از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام سشوار موردعلاقه‌ی خودتان را به‌صورت قسطی تهیه کنید.